Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ondergewicht eerste jaar
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ondergewicht eerste jaar
Kan te weinig voeding in het eerste levensjaar schadelijke gevolgen hebben voor later ?
Ik kreeg net een mailtje met foto's van een andere fokster van een 1 jarige Peruaan de veel te weinig te eten heeft gehad. Hij ziet er nu uit als sommige windhonden (heel zijn ruggegraat, zijn heupbeen en ribben zijn zichtbaar).
Kan dat kwaad ? De eigenaresse voerde haar 9 honden tegelijk uit één bak, hij kreeg te weinig te pakken.
Ze vroeg mijn mening erover maar ik weet het niet.
Ik kreeg net een mailtje met foto's van een andere fokster van een 1 jarige Peruaan de veel te weinig te eten heeft gehad. Hij ziet er nu uit als sommige windhonden (heel zijn ruggegraat, zijn heupbeen en ribben zijn zichtbaar).
Kan dat kwaad ? De eigenaresse voerde haar 9 honden tegelijk uit één bak, hij kreeg te weinig te pakken.
Ze vroeg mijn mening erover maar ik weet het niet.
-
Melanie 74
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk het ook. Maar deze hond heeft (denk ik) geen slechte voeding gehad. Alleen te weinig. Dat scheelt wel denk ik.Melanie 74 schreef:Naar mijn mening wel en zekers als het voer te weinig voedingsstoffen bevat.
Dolina wordt ook redelijk slank gehouden, maar te dun is ze niet.
Ze krijgt trouwens carnibest of energique te eten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik weet het niet. Ik ken een Bullmastiff die teveel beweging kreeg (en te weinig voeding) en de helft kleiner is gebleven dan haar nestgenoten. Ik ga ervanuit dat FritZ ook veel te weing heeft gehad gezien de staat waarin hij verkeerde toen wij hem ophaalden, en toen was hij al veel aangekomen. Maar ik weet niet of het kwaad kan in de zin van gezondheid, want FritZ is kerngezond en ondanks zijn drukke gedoe heeft hij nooit wat, hij loopt nooit mank iod.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
mieke
- Vaste gebruiker
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Is het zeker dat hij te weinig eten heeft gehad? Reina (DH) kwam hier met 14 maanden ook als een gratenpakhuis, schraal opfokken werd dat genoemd (zag eruit zoals jij de peruaan beschrijft). Wat zij voornamelijk had was een totaal gebrek aan spierontwikkeling door veel te weinig beweging. Nu een half jaar verder is ze nog steeds slank, je kunt haar ribben nog net niet zien, maar door 't vele bewegen heeft ze een behoorlijke spiermassa gekregen daardoor lijkt het ook een heel andere hond. Haar heupbeen en ruggegraat zijn gelukkig niet meer zichtbaar door de spierontwikkeling.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Sonja,
Het ligt er denk ik inderdaad aan of het te weinig van een goede voeding betreft of te weinig en ook nog eens slechte voeding. In het laatste geval, denk ik dat een hond echt veel te kort komt aan voedingsstoffen zoals eiwitten en calcium die het het eerste levensjaar natuurlijk wel hard nodig heeft.
Het ligt er denk ik inderdaad aan of het te weinig van een goede voeding betreft of te weinig en ook nog eens slechte voeding. In het laatste geval, denk ik dat een hond echt veel te kort komt aan voedingsstoffen zoals eiwitten en calcium die het het eerste levensjaar natuurlijk wel hard nodig heeft.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties. Het is allemaal nogal vaag en ondertussen maak ik me meer zorgen over de plannen met hem dan over het feit dat hij te weinig eten zou hebben gehad.
Hij woog 10 kg bij 50 cm hoogte en het zag er niet uit als alleen gebrek aan spier.
Ik denk dat het inderdaad meer afhangt van de kwaliteit van het voer dan de hoeveelheid en dan nog zijn eigen weerstand en gezondheid.
Bedankt voor alle reacties iig.
Hij woog 10 kg bij 50 cm hoogte en het zag er niet uit als alleen gebrek aan spier.
Ik denk dat het inderdaad meer afhangt van de kwaliteit van het voer dan de hoeveelheid en dan nog zijn eigen weerstand en gezondheid.
Bedankt voor alle reacties iig.