En zo hoort het ook, vind ik!Angelique25 schreef:Wat mij betreft is het heel simpel daar ikzelf vandeweek een pupje heb afgegeven die nog een navelbreukreparatie krijgt. Het advies van de Da was om te wachten, prima, pup mag mee (ze wilden uiteraard geen ander) maar de rekening gaat in z'n geheel naar mij. Die mensen betalen een aankoopbedrag en daarvoor mogen ze geen hond krijgen die ze eerst nog uit eigen zak moeten laten opereren, dat moet of gewoon goed zijn en als dat op da-advies uitgesteld wordt dan is de rekening gewoon een pakkie an voor de fokker, in dit geval mezelf, dat was het ook geweest als ik haar voor de overdracht had laten opereren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lies- en navelbreuk bij pup, wat doe je?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Fahrah
- Actief
Mijn blauwe teef had ook een navelbreuk en ik heb haar gekocht maar toen wist ik nog niet of ik haar daar aan zou laten opereren. Dus heb ik ook niet aan de fokker gevraagd of deze wilde meebetalen. Toen ze vervolgens geopereerd moest worden voor een gescheurde kruisband hebben ze met twee hechtingen ook even het breukje gehecht. Dat was gratis aangezien de operatie al duur genoeg was
Ik zou denk ik niet alleen voor een navelbreuk mijn doggen onder narcose doen. Maar het hangt er wel vanaf hoe groot deze is natuurlijk.
groetjes,
Carolina

Carolina

- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Het was sowieso een dubieuze fokker. Ik heb gelezen dat ze de pup met 5,5 week meekregen omdat de moeder niet meer wilde zogen en de puppen geweekte Lidle brokjes kregen.Scooby schreef:Dit vind ik wat anders. De pup is vijf weken en is nog bij de fokker. Ik vind het de taak van een fokker om een goed product af te leveren. De topicstartster denkt er van te voren heel goed over na en dat vind ik terecht. Nu kan ze het er nog met de fokker over hebben, als ze er over zes maanden over zou beginnen als de pup eenmaal geopereerd moet worden en dan zou klagen over de kosten, vind ik het een heel ander verhaal. Als fokker heb je gewoon de verantwoording om gezonde pups af te leveren.Baily schreef:Ik snap dat ook nooit, dat mensen gaan klagen over mankementen, en dan gaan zeuren over geld. Je neemt die pup of niet, en dan is hij toch niks minder waard als de andere pups uit het nest. Ik vind dat gezeur over geld, en garantie met een levend wezen iets heel aparts, eerlijk gezegd.
met dank aan Twinkel
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
ik heb een bouvier met navelbreuk en moest toen ze nog pup was van mijn dierenarts de "bult" telkens naar binnen masseren,
toen ze op 5 jarige leeftijd gecastreerd werd heb ik het nog gevraagd of hij iets aan die navelbruek kon doen want ze heeft nog steeds een uitpuilende bult maar hij vond het niet nodig, ze is nu 10 inclusief bult.
dus eigenlijk heeft haar navelbreuk niets extra gekost,
groetjes patries.
toen ze op 5 jarige leeftijd gecastreerd werd heb ik het nog gevraagd of hij iets aan die navelbruek kon doen want ze heeft nog steeds een uitpuilende bult maar hij vond het niet nodig, ze is nu 10 inclusief bult.
dus eigenlijk heeft haar navelbreuk niets extra gekost,
groetjes patries.
Groetjes Patries

- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Hoe staan jullie dan tegenover een pup met maar 1 ingedaalde bal?Scooby schreef:Ik zou niet accoord gaan met dit voorstel van de fokker. Hij/zij heeft een pup op de wereld gezet die een mankement vertoont en zal dat ook op moeten lossen. Je weet van te voren dat je een pup koopt waar wat aan mankeert en wat dus kosten met zich mee brengt. Ik vind het niet reeel dat een fokker jullie voor die kosten op laat draaien.
Moet je dan korting krijgen op de kostprijs en zoja; hoe bepaal je die korting?
Ik heb dat zelf nooit zo bekeken omdat ik een dier niet als een produkt zie waar je op afdingt als het iets mankeerd maar ik heb hier en daar al wat hierover gelezen en begrijp dat korting krijgen relatief standaard is in de hondenwereld in het geval van 1 bal?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik vind wel dat je voor een monorchide reu niet dezelfde prijs zou moeten betalen dan voor een reu met wel twee ingedaalde ballen. Ten eerste kun je niets met deze reu (niet showen en niet fokken), maar nu is dat bij de meeste pupkopers ook niet het doel. Ten tweede kàn een niet ingedaalde bal voor problemen zorgen en je daardoor dus op kosten jagen. Daarbij is de hond gewoon niet zoals hij hoort te zijn en als fokker vind ik niet dat je voor zo'n pup de volledige prijs kunt laten betalen.Morgaine schreef:Hoe staan jullie dan tegenover een pup met maar 1 ingedaalde bal?
Moet je dan korting krijgen op de kostprijs en zoja; hoe bepaal je die korting?
Ik heb dat zelf nooit zo bekeken omdat ik een dier niet als een produkt zie waar je op afdingt als het iets mankeerd maar ik heb hier en daar al wat hierover gelezen en begrijp dat korting krijgen relatief standaard is in de hondenwereld in het geval van 1 bal?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
2x
Laatst gewijzigd door Scooby op 25 feb 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen