Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kapotte "ellebogen/ oksels"
Moderator: moderatorteam
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
kapotte "ellebogen/ oksels"
dick zijn oksels zijn kapot. (weet dat een hond geen oksels heeft maar om het even uit te leggen) er zit al bijna geen haar, maar nu is het vel geschaafd. ik heb er calendulan zalf opgedaan. is dit goed??
(de hond van mijn ouders is ooit onder een rijdende paardenwagen terecht gekomen en zijn pootjes lagen helemaal open, alles gehecht en van de dierenarts moesten we er calendulan opsmeren vandaar)
hij likt het er af als hij de kans krijgt is dit erg??
wat kan ik nog meer doen??
(de hond van mijn ouders is ooit onder een rijdende paardenwagen terecht gekomen en zijn pootjes lagen helemaal open, alles gehecht en van de dierenarts moesten we er calendulan opsmeren vandaar)
hij likt het er af als hij de kans krijgt is dit erg??
wat kan ik nog meer doen??
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
dick is een paar dagen bij mijn ouders gaan logeren. ik had zijn tuigje waar ik hem mee in de auto vast zet bij mijn ouders gelaten. dit zit iets te ruim en ik wandel er altijd maar kleine stukjes mee maar mijn ouders hebben er ver mee gewandeld. dit heeft aan zijn oksels geschuurd.
hij heeft er verder weinig last mee met lopen enzo.
hij heeft er verder weinig last mee met lopen enzo.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
heb het gister met een washandje gedept.
net een dun laagje zalf erover. hij kan er zelf niet zo heel goed bij om het schoon te likken (of eraan te bijten)
deed hem gister zijn tuig aan en hij dook helemaal in elkaar, wist gelijk dat er iets niet klopte
mijn ouders lagen al in bed (was vannacht) dus vanmorgen even gebeld. dat tuig doe ik alleen aan in de auto, hij heeft nog een ander tuig dat niet in zijn oksels komt 
net een dun laagje zalf erover. hij kan er zelf niet zo heel goed bij om het schoon te likken (of eraan te bijten)
deed hem gister zijn tuig aan en hij dook helemaal in elkaar, wist gelijk dat er iets niet klopte

- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Saremi
- Vaste gebruiker
Misschien een domme vraag maar als een hond gewond raakt door een tuig waarom dan een tuig omdoen en dan ook nog met een laag creme voor bescherming ??????
Ik neem aan dat het handig is voor in de auto en daarbij loopt een hond niet dus zal de verwonding meevallen maar bij een wandeling kan dan toch een andere riem worden gebruikt.
Misschien zie ik de logica ervan niet maar dat leggen jullie vast wel ff uit.
Groetjes....saremi
Ik neem aan dat het handig is voor in de auto en daarbij loopt een hond niet dus zal de verwonding meevallen maar bij een wandeling kan dan toch een andere riem worden gebruikt.
Misschien zie ik de logica ervan niet maar dat leggen jullie vast wel ff uit.
Groetjes....saremi
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
dat tuig is alleen voor in de auto. die doe ik ook alleen om als we ver in de auto gaan. en dan is het eigenlijk nog niet ver, zeg ongeveer 10-20km naar mijn ouders bv of zussen. dan doe ik het tuig aan. als hij ermee loopt dan is het net voor buiten de deur even te plassen en de auto in gaan.
hij heeft een ander tuig wat wel goed zit (niet aan zijn oksels) dat doe ik vaak aan om te wandelen. hij heeft nog een gewone halsband die gebruik ik voor kleine rondjes (laatste rondje bv)
het tuig waar hij zijn oksels mee opengehaald heeft daar loopt hij niet lekker mee. het is iets te groot (staat op de kleinste stand) dat is echt een 'autogordel' daar kan je hem mee vast zetten. het is wel een goed tuig, maar niet om te wandelen voor dick
ik zou het tuig ook niet aandoen als hij wondjes heeft op de plaats waar het schuurt en dan er een laag zalf over.
hij heeft een ander tuig wat wel goed zit (niet aan zijn oksels) dat doe ik vaak aan om te wandelen. hij heeft nog een gewone halsband die gebruik ik voor kleine rondjes (laatste rondje bv)
het tuig waar hij zijn oksels mee opengehaald heeft daar loopt hij niet lekker mee. het is iets te groot (staat op de kleinste stand) dat is echt een 'autogordel' daar kan je hem mee vast zetten. het is wel een goed tuig, maar niet om te wandelen voor dick
ik zou het tuig ook niet aandoen als hij wondjes heeft op de plaats waar het schuurt en dan er een laag zalf over.

-
Saremi
- Vaste gebruiker