Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik moet het toch even kwijt: huiduitslag.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dorien83
Actief

ik moet het toch even kwijt: huiduitslag.

Ongelezen bericht door dorien83 »

vandaag ga ik met shaila naar de dsa in amsterdam voor de dermatologie.
en op het moment dat de afspraak is gemaakt heb ik al buik pijn.
waarom dat weet ik niet, ik ben zo bang dat het echt goed mis is. ( daar komt vast de buikpijn vandaan).
het is nog nooit zo erg geweest ze wordt nu echt gek van de jeuk ik hoop dat we er achter komen wat het is en het behandeld kan worden.
want ook ik wordt er gek van.

mijn hondje treft het niet. ik kwam gister onze trainister tegen van de hondenschool en die miste ons al maar door haar knie operatie mochten we nog niet gaan trainen. en die knie is nog niet genezen.

van het over enthousisaste hondje blijft nog maar weinig over. zo onwijs zielig.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ga je een allergietest laten uitvoeren? Weet je bij welke dermatoloog je komt? Ik kom zelf bij Mieke Lijstra (ook bij DSA) en heb de allergietest bij Vegas laten doen waar verschillende allergiën uitkwamen waar hij nu o.a. middels immuuntherapie voor wordt behandeld.

Niet zenuwachtig zijn hoor, het gaat daar (vond ik) allemaal heel relaxed. Ga je alleen? Je moet eerst een papiertje invullen in de wachtkamer, met Vegas was dat niet handig want dat is nogal een spring-in-het-veld dus mijn handschrift was onleesbaar :mrgreen:

Sterkte vandaag :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
dorien83
Actief

bedankt voor je reactie.

ik ga samen met mijn moeder. en eigenlijk zijn we wel van plan alles over ons heen te laten komen we zien wel.
ik heb er echt alles voor over dat het eens ophoudt.
vandaag wordt mijn eerste afspraak dus ik weet nog niet wie ik krijg vind het allemaal erg spannend.

ik laat het verloop nog wel weten.
Reini
Zeer actief

Krijg je wel meteen al een allergietest? Bij Vegas was al snel duidelijk dat het iets uit de omgeving moest zijn (Atopie) omdat voer geen invloed had op zijn huidproblemen.

Bij de DSA hebben ze toen 24 allergenen in zijn huid gespoten om te kijken hoe de huid reageerd. Dat klinkt heel akelig maar in Vegas zijn geval viel dat allemaal reuze mee. Hij reageerde allergisch op een aantal allergenen, namelijk: Vlooien, Engels Raaigras, Farinamijt, Copramijt en Huisstofmijt en daar wordt hij nu voor behandeld middels immuuntherapie. Dat houdt in dat hij vierwekelijks (wat eerst wordt opgebouwd van om de week, naar om de twee weken, naar om de drie weken) wordt ingespoten met de allergenen waar hij nu allergisch op reageerd. Het doel van deze behandeling is dat zijn lichaam straks niet meer allergisch gaat reageren op de allergenen :wink:

Ik hoop dat jullie ook een duidelijke uitslag gaan krijgen en met een behandeling kunnen starten :ok:

Wat doe je nu al tegen de jeuk? Geef je er al iets voor?
Afbeelding
dorien83
Actief

bij shaila begon het bij erge onstekingen aan de oren hiervoor hebben we verschillende druppels gehad. uiteindelijk hebben we gekeken of het voedsel allegie was. dus een eliminatie dieet. dit sloeg erg goed aan. als ze ook maar even iets anders krijgt is het raak.

alleen hield het hierbij niet op. na de operatie, waarschijnlijk een terug val is ze weer van voor af aan begonnen.
we hebben verschillende antibiotica keuren gehad en antibiotica zalf.
op dit moment heeft ze een keur van de doca gehad omdat haar kniebanden niet goed genezen. ik denk dat ze daar ook op reageerd met pukkeltjes en uitslag.
zelfs als ze geen pukkeltjes heeft krabt ze dus het lijkt ook een gewoonte te worden.

zo lang ik haar heb heeft ze al deze klachten. ze is nu twee jaar en ben het zat al die keuren want je bestrijdt alleen maar de symptonen.

ik zat te twijfelen tussen de dsa of een hompeopatische arts. de keuze is dus de dsa geworden omdat volgens mij met homepopatische middelen het wat langer duurt voordat ze gaan werken en bij haar moet er nu iets aan gedaan worden.
omdat we een afspraak hebben bij de dsa smeren we haar nu in met een hompeopatische zalf voor de jeuk omdat ik eigenlijk het idee had haar zonder zware medicatie die kant op te laten gaan.

het nadeel van mijn hond is dat ze een lange vacht heeft die er op dit moment ook niet goed uit ziet vaal en ze ruikt. laatst had ze een gist infectie in haar huid en daar begint het nu ook weer op te lijken.
haar vacht groeit ook niet meer goed. het kaal geschoren beentje is nog niet mooi. dus mischien laat ik het allemaal korter knippen bij de trimster.
Reini
Zeer actief

dorien83 schreef: ik zat te twijfelen tussen de dsa of een hompeopatische arts. de keuze is dus de dsa geworden omdat volgens mij met homepopatische middelen het wat langer duurt voordat ze gaan werken en bij haar moet er nu iets aan gedaan worden.
omdat we een afspraak hebben bij de dsa smeren we haar nu in met een hompeopatische zalf voor de jeuk omdat ik eigenlijk het idee had haar zonder zware medicatie die kant op te laten gaan.
Mijn ervaring is niet dat de dermatoloog het probleem sneller kan oplossen, het is gewoon anders :wink:

Vegas is heel lang (en nog steeds) behandeld met homeopathie door een holistisch dierenarts en toen de homeopathie niet meer afdoende werkte zijn we naar de dermatoloog gegaan. De immuuntherapie die Vegas nu krijgt werkt ook niet meteen. Bij de meeste kan je pas resultaat zien na een maand of 8/9. Vegas wordt nog steeds ondersteund middels homeopathie. Ik gebruik een kruidenmiddel wat ik via de holistisch dierenarts bestel tegen jeuk, ik spray hem in met anti-vlo middel van de groene os en ik smeer zijn huidklachten in met huidhersteller die ik ook via de holistisch dierenarts bestel.

Met de kruiden en de huidhersteller heb ik erg goede ervaringen maar ik weet niet of dat bij iedere hond werkt, dat zal afhankelijk zijn van de klachten. Ik kom zelf bij Tannetje Koning www.holistischedierenartsen.nl en ik kan haar warm aanbevelen :wink:

Ik ben erg benieuwd welk advies je krijgt bij de DSA. Ik schrijf over mijn eigen ervaringen maar iedere hond is weer anders en de dermatoloog kan advies op maat geven :ok:
Afbeelding
dorien83
Actief

bedankt voor de tip.
ik ga zeker even op die site kijken.

nu maar eerst de hond in laden en gaan we zullen zien.
Reini
Zeer actief

dorien83 schreef:bedankt voor de tip.
ik ga zeker even op die site kijken.

nu maar eerst de hond in laden en gaan we zullen zien.
Succes straks :ok:
Afbeelding
dorien83
Actief

nou ben net terug.

echt een goed gevoel heb ik er niet over.

we moeten weer aan een elaminatie dieet maar dan volledig zelf koken want dit hebben we nog niet geprobeert.
het is zeker een allergie. maar ze wil zeker weten of het niet alleen een voedings allergie is ze denkt wel beide. maar eerst dit volledig uitsluiten zeg maar. er zijn een paar afkrabseltjes gemaakt en we hebben medicijnen mee op de symptomen te bestrijden.

ik twijfelde erg om niet gelijk een bloed test en allergie test te doen het probleem was dat we al een uur later werden geholpen dan de afspraak stond en we waren een half uur te vroeg.
uit eindelijk duurde het onderzoek ook nog ruim een half uur. precies het zelfde onderzoek wat mijn iegen arts ook al drie keer heeft gedaan alleen dan voor de helft van de prijs.
en toen moest ik nog een half uur wachten op de rekening ?!?!?!

en op de terug weg dus in de file.

dit allemaal viel me dus een beetje tegen. over 6 weken weer bellen over hoe het allemaal gaat.

ik weet ook wel dat het niet in 1 keer verholpen kan worden maar zo schiet het natuurlijk ook niet op.

ik kreeg zelfs de twijfel of ik nog wel terug wil daar.

dit zijn dingen die mijn eigen dierenarts ook nog wel had kunnen doen. dus ik vond het allemaal nogal onzinnig.
maar ja wat weet ik ervan ?

de arts was bang dat we allemaal testen voor niks gingen doen omdat er nog steeds een kans dat ze allergiesch is voor dit speciale voer.
en dat ze misschien helemaal geen voedingsallergie heeft.

maar daar ben ik dan wel overtuigd van ( voedesel overgevoeligheid) als ik er ook maar iets anders geef is het raak.

maar ja nu maar koken. geitenvlees met aardappelen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wij hebben zo ongeveer het zelfde traject gevolgd. Ook in A'dam bij Leistra! Ook dat dieet (wij kozen vis + macaroni)

Ook het homeopatische (holistische) traject gevolgd, maar helaas niet zo veel (blijvend) resultaat geboekt. Voedsel allergie was bij ons bewezen (na dieet) en daarna het juiste voer gevonden. De restallergie van 15% dachten wij mee te kunnen leven. We zijn nu 3,5 jaar verder en hebben dit dus toch laten testen. 2 soorten gras, 2 soorten meelmijten kwam eruit. Nu wilde ik de desensibilistatiekuur bestellen maar mijn hond heeft momenteel te veel jeuk!

Daarom hebben wij vandaag een prednisonspuit laten geven en een antibiotica kuur (voor de huid) mee. Moedeloos wordt je er wel van. Bovendien lopen wij tegen problemen met het bewegingsapparaat aan (artrose) dus noodgedwongen wachten wij met de kuur. Want een mens (hond) kan niet alles tegelijk behappen............

Veel sterkte! jeuk is echt kloten!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Reini
Zeer actief

Ik durf niet zo goed advies te geven want punt 1 jouw verhaal klinkt anders dan dat van Vegas en punt 2 ik ben geen dermatoloog :wink:

Jammer dat het allemaal zo is tegengevallen. Wat voor medicijnen heb je meegekregen voor de huidproblemen?
Afbeelding
dorien83
Actief

ik heb prednisolon mee gekregen. en dat is best een heftige keur denk ik want we moeten hem ook weer helemaal gaan afbouwen.

ook hebben we weer een shampoo mee gekregen waar we haar om de 5 dagen mee moeten wassen. er zit te veel gist in haar huid ( alweer).

vandaag gestart met koken voor haar eten. we hebben gekozen voor geiten vlees en rijst.

hopen dat ze het lust want met zacht voer doet ze ook al zo moeilijk.

nu ik het aan het koken ben vroeg ik em af of ik het vocht wat van het vlees overblijft er overheen mag gooien misschien voor de smaak.

yuki: waren jullie ook woensdag bij de dsa ??

en jeuk is zeker klote, volgens mij kan je beter pijn hebben.
yuki
Zeer actief

dorien83 schreef:ik heb prednisolon mee gekregen. en dat is best een heftige keur denk ik want we moeten hem ook weer helemaal gaan afbouwen.

ook hebben we weer een shampoo mee gekregen waar we haar om de 5 dagen mee moeten wassen. er zit te veel gist in haar huid ( alweer).

vandaag gestart met koken voor haar eten. we hebben gekozen voor geiten vlees en rijst.

nu ik het aan het koken ben vroeg ik em af of ik het vocht wat van het vlees overblijft er overheen mag gooien misschien voor de smaak.

Ja wij waren ook bij DSA, bij Mieke Leistra, die andere heet Seunke volgens mij? heb je pyoderm gekregen om te wassen? Allerfree of Allercalm?

Wij hebben gister een prednison injectie gekregen en een a.b. kuur, dus geen prednison kuur. De a.b. kuur is specifiek voor de huid(onstekingen)

Waar haal je in godesnaam die geit? Bij turks slachthuis ofzo? Wij hebben destijds voor Vis gekozen................

Esther
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier ook een allergieklant, gaat helaas helemaal niet goed, staat nu op Atopica, antibiotica, Imavoral en dexamethason en dieetvoer met nog niet zoveel resultaat.
Hoop dat je hond snel opknapt.
Addy
dorien83
Actief

yuki schreef:
dorien83 schreef:ik heb prednisolon mee gekregen. en dat is best een heftige keur denk ik want we moeten hem ook weer helemaal gaan afbouwen.

Ja wij waren ook bij DSA, bij Mieke Leistra, die andere heet Seunke volgens mij? heb je pyoderm gekregen om te wassen? Allerfree of Allercalm?

Wij hebben gister een prednison injectie gekregen en een a.b. kuur, dus geen prednison kuur. De a.b. kuur is specifiek voor de huid(onstekingen)

Waar haal je in godesnaam die geit? Bij turks slachthuis ofzo? Wij hebben destijds voor Vis gekozen................
dan heb ik jullie volgens mij gezien. met de sharpei is het toch. of dan zit ik helemaal fout.
de geit haal ik idd bij een trukse slager maar er is er maar 1 in hoorn die het verkoopt.
ze vind het erg lekker. gelukkig.
ik weet niet welke shampoo het is maar hij is wel duur !! maar werkt wel goed.

de medicatie slaat erg snel aan. de pukkels zijn nu al bijna allemaal verdwenen alleen nog even de jeuk in de oren.

het eten klaar maken vind ik wel moeilijk. je moet het ongekookt wegen maar als je het kookt halveerd het vlees en verdubbeld het rijst heel irritant. ben gister flink wezen puzzelen.
yuki
Zeer actief

dorien83 schreef:
yuki schreef:

dan heb ik jullie volgens mij gezien. met de sharpei is het toch. of dan zit ik helemaal fout.
de geit haal ik idd bij een trukse slager maar er is er maar 1 in hoorn die het verkoopt.

de medicatie slaat erg snel aan. de pukkels zijn nu al bijna allemaal verdwenen alleen nog even de jeuk in de oren.

het eten klaar maken vind ik wel moeilijk. je moet het ongekookt wegen maar als je het kookt halveerd het vlees en verdubbeld het rijst heel irritant. ben gister flink wezen puzzelen.
Het kan ook nog Malaseb zijn ook (shampoo)
Nee wij waren daar niet, het is al een tijdje geleden dat we er waren! Maar we hebben inderdaad een sharpei!
Hou ons ff op de hoogte hoe het gaat!

Esther
dorien83
Actief

yuki schreef:
dorien83 schreef:
yuki schreef:

Nee wij waren daar niet, het is al een tijdje geleden dat we er waren! Maar we hebben inderdaad een sharpei!
die shampoo is het idd de malaseb.
wel toevallig. maar de sharpei die ik vrijdag zag moest ik wel erg van schrikken. ik dacht dat het met mijn hondje erg was.

ik ga dit zeker even bij houden hoe het nu verder gaat. het zou zo fijn zijn als ze een keer van de jeuk afkomt.

dan geef ik een feestje :cheer:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Addy schreef:Hier ook een allergieklant, gaat helaas helemaal niet goed, staat nu op Atopica, antibiotica, Imavoral en dexamethason en dieetvoer met nog niet zoveel resultaat.
Addy
Allemaal tegelijk???
dorien83
Actief

Rosita Compagner schreef:
Addy schreef:Hier ook een allergieklant, gaat helaas helemaal niet goed, staat nu op Atopica, antibiotica, Imavoral en dexamethason en dieetvoer met nog niet zoveel resultaat.
Addy
Allemaal tegelijk???
dat is idd pittig wat. mijn hond heeft een aantal antibiotica keuren gehad en zalf en verschillende oordruppels maar niet allemaal tegelijk.

met het eliminatie dieeet ging het wel goed tot de operatie toen kreeg ze een hele erge terug val waar ze niet van geneest

maar dat voer wat mij verteld is dat het zeker 6 weken duurt voordat je resultaat ziet maar als ze iets verkeerd eten is het binnen twee dagen weer raak.
yuki
Zeer actief

dorien83 schreef:
yuki schreef:
dorien83 schreef:
yuki schreef: Ja wij waren ook bij DSA, bij Mieke Leistra, die andere heet Seunke volgens mij? heb je pyoderm gekregen om te wassen? Allerfree of Allercalm?

die shampoo is het idd de malaseb.
wel toevallig. maar de sharpei die ik vrijdag zag moest ik wel erg van schrikken. ik dacht dat het met mijn hondje erg was.

ik ga dit zeker even bij houden hoe het nu verder gaat. het zou zo fijn zijn als ze een keer van de jeuk afkomt.

dan geef ik een feestje :cheer:
Helaas komen huid allergieen regelmatig voor bij div. rassen. Bij de shar-pei dus ook veelvuldig! De mijne heeft een goede vacht, maar de poten blijven triest. Omdat ik wel de voedselallergie onder controle heb, maar dus nog niet de omgevingsallergie! De meelmijten en de grassen zijn de "nieuwste vijanden" hier! Ondertussen trapt hij lekker door in het gras om zijn geur te verspreiden....................

Ik heb overigens een zeer interessant documente over alle soorten van allergieen bij honden! Het is gepubliceerd voor een wetenschappelijk tijdschrift voor dierenartsen. als je me een pbjte stuurt met je mailadres, stuur ik het je zo door! Het is zeker de moeite waard!
Succes!

Esther
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Addy
Allemaal tegelijk???
Ja, helaas wel, dit is ons laatste redmiddel, ze ziet er ook vreselijk uit
dorien83
Actief

Addy schreef:
Addy
Allemaal tegelijk???
Ja, helaas wel, dit is ons laatste redmiddel, ze ziet er ook vreselijk uit
heel veel sterkte !!!

soms sta je zo machteloos. heel naar is dat.
dorien83
Actief

maar even een update.

ik ben nog steeds bezig met de geit maar ik geef er wel rijst naast.
ze vind het erg lekker en lijkt ook erg voldaan.

toch blijf ik het raar vinden dat ik het vlees moet koken naar mijn idee kook je alles eruit.

de medicijnen kuur is bijna voorbij maar het is nog niet helemaal weg de bultjes enzo. op zich ziet het er rustig uit maar ja of het zo blijft.

vandaag met iemand gesproken die veel over homeopathie voor dieren weet. en misschien dat ik toch wel richting het rauwe vlees ga en dan die weg ga bewandelen want die dermatoloog heeft me ook niet een fijn gevoel gegeven.
ik ga wel beginnen met het vlees steeds minder gaar te koken. en als ik over stap wordt het, het geiten vlees van bandit. en dan nog wat middeltjes er naast.

we zullen zien.
yuki
Zeer actief

Wij kookten ook niet zo heel gaar hoor! De kook erover heen vooral (vis) maar je weet nu alleen niet of je alleen tegen een voedselallergie vecht of ook evt. "restallergie" Dwz omgevingsallergie bijvoorbeeld. Dat speelde bij ons, dus kregen wij niet het beoogde resultaat! Dat vers geven is een goede optie maar de onze is allergisch voor de meeste vleessoorten. als je hond geit goed verdraagt, hou het dan idd bij geit! Omdat je tegelijkertijd volgens mij met andere middelen bezig was (medicatie) heb je daardoor aan symptoombestrijding gedaan en weet je dus (nog) niet helemaal zeker of het minder krabben komt door de medicatie of door de geit...................

Esther
dorien83
Actief

dat is idd waar. de medicatie is nu afgelopen dus binnen een aantal dagen kunnen we al zien of ze de geit goed verdraagd en als dat zo is. gaan we nog wel lichtelijk koken maar niet heel gaar. het koken afbouwen.

alleen heb ik door een eliminatie dieet wel al ontdekt dat ze allergiesch is voor voedsel. dus er zit iets bij van de omgeving en wat dat precies is weet ik ook niet.
wat ik wel merk is dat de weerstand van mijn hond erg slecht is. als ze uitslag krijgt komt er 9 van de 10 keer een infectie bij kijken.
op dit moment vind ik er ook niet helemaal geweldig en ze heeft al zoveel medicatie gehad en dat lijkt me ook niet gezond.
en aangezien ik de homeopatische route nog niet gevolgd heb. en misschien werkt dat wel. het is niet allemaal troep zeg maar het is allemaal natuurlijk.

ik kan ook wel eerst het hele traject van de dermatoloog af gaan leggen maar die afspraak was voor mij ook niet echt alles. ik snap ook best dat er geen kuur is en dat het over is. je gaat een keer en de klachten zijn weg ( was dat maar zo ). maar wat de dermatoloog vertelde kon mijn eigen da ook wel vertellen alleen dan voor een kwart van het geld wat ik daar betaalde en dat is gewoon zonde dat geld gebruik ik liever voor de belangrijke dingen. ( voor mijn hond dus maar wel op de goede manier).

ik ga gewoon eens kijken hoe dat gaat. zo wie zo denk ik zelf dat vers/rauw vlees al beter is. heb er nu ook erg veel over gelezen zeg maar
yuki
Zeer actief

Ga je naar Tannetje Koning?

Succes met de behandeling (homeopathie) en laat even weten hoe het verder gaat!

Esther
dorien83
Actief

yuki schreef:Ga je naar Tannetje Koning?

Succes met de behandeling (homeopathie) en laat even weten hoe het verder gaat!
wilde ik eerst wel maar omdat die in amsterdam zit en al dat reizen zo lastig is heb ik besloten om het eerst bij de gene bij mij in de buurt te proberen. is twee straten bij me vandaan en willen me graag helpen enzo. ze heeft wel veel contact met tannetje koning.

maar ik hou jullie op de hoogte.
mieke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mieke »

Wij hebben ook zo getopt met Dommel niet normaal jeuk hele plekken helemaal kapot alle voedingen geprobeerd hij was ook altijd aan de diarree Duck ging nog het beste ,maar helemaal over ging het niet de diarree werdt minder maar de huid bleef problemen geven de eene Ab kuur na de andere speciale shampoo zalf , tot dat ik weer een keer bij een dieren zaak kwam en ze me adviseerde om veendrenkstof te gaan geven te samen met de Duck ,wij dachten dat kan nooit helpen als een DA het niet weg kan krijgen hoe kan zoiets dan wel helpen ..

We zijn het toch gaan proberen en echt waar na 2 weken werden de plekken minder binnen een maand waren ze weg !!!! ook de diarree ging helemaal over Dommel eet nu gewoon brokken en dat gaat prima alleen met gras moeten we erg oppassen daar heeft ze nog wel last van vooral als het net gemaait is dan is er nog wel eens een plek waar een AB voor nodig is ..je kunt het altijd proberen heb al meerdere mensen het aan bevolen met resultaat !!! mensen die ook al in het ziekenhuis geweest waren .....
Het heet Sanofor veendrenkstof , de site Sanavesta ze zitten in Eelde

Misschien is het ,het proberen waard het is puur natuurlijk succes en heel veel sterkte .
Afbeelding
mieke
Vaste gebruiker

Wij hebben ook zo getopt met Dommel niet normaal jeuk hele plekken helemaal kapot alle voedingen geprobeerd hij was ook altijd aan de diarree Duck ging nog het beste ,maar helemaal over ging het niet de diarree werdt minder maar de huid bleef problemen geven de eene Ab kuur na de andere speciale shampoo zalf , tot dat ik weer een keer bij een dieren zaak kwam en ze me adviseerde om veendrenkstof te gaan geven te samen met de Duck ,wij dachten dat kan nooit helpen als een DA het niet weg kan krijgen hoe kan zoiets dan wel helpen ..

We zijn het toch gaan proberen en echt waar na 2 weken werden de plekken minder binnen een maand waren ze weg !!!! ook de diarree ging helemaal over Dommel eet nu gewoon brokken en dat gaat prima alleen met gras moeten we erg oppassen daar heeft ze nog wel last van vooral als het net gemaait is dan is er nog wel eens een plek waar een AB voor nodig is ..je kunt het altijd proberen heb al meerdere mensen het aan bevolen met resultaat !!! mensen die ook al in het ziekenhuis geweest waren .....

Misschien is het ,het proberen waard het is puur natuurlijk succes en heel veel sterkte .
Afbeelding
mieke
Vaste gebruiker

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”