Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Symptomen van voedselallergie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Indianpepper
Vaste gebruiker

Symptomen van voedselallergie?

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Sinds een dikke maand heeft Indi last van korstjes op zijn neus. Die krabt hij er met zijn pootje van af en daardoor zijn er kale plekjes ontstaan op zijn neus. De plekjes zijn alleen maar meer geworden en er zit nu ook zo'n korstje op zijn kop en onder zijn kin. Ze jeuken heel erg. Zo zag zijn snoetje er een anderhalve maand geleden uit:

Afbeelding

Een week geleden ben ik bij de DA geweest om het te laten controleren omdat het maar niet beter werd. er zijn afkrabseltjes gemaakt om te kijken of hij misschien demodex heeft, maar er is niets te vinden.
Toch hebben we daarvoor spul meegekregen zodat we het iig van die kant bestrijden.

Het kon volgens de DA ook aan het voer liggen. Ik moest dus maar eens iets anders proberen.

Maar nu even een vraagje aan eigenaren van de honden met een voedselallergie: wat zijn nou precies de eerste symptomen van voedselallergie??
Want de man van de dierenwinkel zei dat het begint met kale plekken op de flanken (aan iedere zijde) van de hond, terwijl ik een symptoom ken dat ie jeuk aan de poten krijgt..
Dit is in mijn optiek dus nu theorie.. Wat is de praktijk nou echt?

En wat geven jullie de honden als snoepjes? Ik geef de hondjes altijd een snoepje, elke ochtend als ik de deur uitga naar mijn werk...
De dierenwinkel legde me namelijk uit dat er in de snoepjes van de honden sterke smaakstoffen zitten waar de hond ook allergisch van kunnen worden.. maar wat blijft er dan over om te geven? :denken:
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
stephanie1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door stephanie1983 »

Devil heeft ook een voedselallergie en die krijgt helemaal geen snoepjes meer en ook geen botten (hij eet nu dus zijn speeltjes kapot :mrgreen: ) en als ik hem wil belonen krijgt hij een brokje is tie net zo blij mee hoor.

En je kan altijd een allergietest laten doen door de DA.
Devil kreeg jeuk onder zijn oksels en dat ging helemaal open en likken aan zijn voeten deed hij ook erg veel.
Veel succes

Groetjes Stephanie
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Een allergietest bij de DA sluit GEEN voedsel allergie uit he?!
Bij een allergietest kun je juist zo';n beetje alles uitlsuiten BEHALVE voedsel :wink:
stephanie1983
Vaste gebruiker

mercedes2803 schreef:Een allergietest bij de DA sluit GEEN voedsel allergie uit he?!
Bij een allergietest kun je juist zo';n beetje alles uitlsuiten BEHALVE voedsel :wink:
Ohh dat wist ik niet we hebben het niet gedaan omdat we een goede brok hebben gevonden, maar bij een test kunnen ze dan toch zien waar de hond allergisch voor is??

Groetjes Stephanie
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

stephanie1983 schreef:
mercedes2803 schreef:Een allergietest bij de DA sluit GEEN voedsel allergie uit he?!
Ohh dat wist ik niet we hebben het niet gedaan omdat we een goede brok hebben gevonden, maar bij een test kunnen ze dan toch zien waar de hond allergisch voor is??

Groetjes Stephanie
Je hebt twee verschillend soorten testen bij de DA.
1 waarbij ze stofjes op de huid smeren van de hond en kijken waarop hij reageert.
En een bloedtest die in een laboratorium onderzocht wordt op verhoogde waarden.

De meningen verschillen maar in mijn ogen is de bloedtest aardig representatief.

Bij een bloedtest wordt er gekeken naar stoffen BINNEN en BUITEN.
Allerlei soorten mijten dus,. huismijt, stofmijt, meelmijt, schimmels, etc.
En buiten naar soorten gras, soorten tarwes (gras dus) boomschilfers, vlooien, katten, etc.

Met een allergietst bij de DA kun je niet laten testen op voedsel.

Bij een voedsel allergie zul je met een dieet moeten kijken waar de hond wel en niet goed op reageert.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Maar degenen die wel een voedselallergie hadden, kunnen jullie de symptomen opnoemen? Waar begon het mee?
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij Baco is het nooit jeuk geweest, wel heel veel last van diarree, spugen, en huiduitslag bij de kop, voorpoten en binnen kant achterpoten en buik die bultjes sprongen open,en werden korstjes en daarna kale plekjes.

dus Bij ons geen jeuk
stephanie1983
Vaste gebruiker

Bij Devil was het echt jeuk likken aan de pootjes en zijn okseltjes waren helemaal rood en een keer zelfs helemaal open ik zat net met hem aan de medicijnen dus kon ik nog geen nieuwe brokken geven, met die medicijnen ging het echt heel goed maar daarna begon het weer en toen heel veel brokjes uitproberen.

Groetjes Stephanie
Afbeelding
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

bij shaila begon het met hele erge jeuk in de oren en oor ontsteking.
uiteindelijk volgde de kale huid. bijv bij de buik plasser en poeper.
en nu krijgt ze overal kale plekken.

verschillend eten geprobeert en nu gaan we richting rauw eten.

de klachten werden erger met bepaald eten of snoepjes. zelfs met verschillende middelen zoals frontline.

laatste gaf ze ook een reactie op medicatie.
dus het begint met de een en zodra de weerstand daalt komt er meer bij.

voedelallergie wordt getest door middel van een eliminatie dieet. speciale brokken of zelf koken.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max had heel erg jeuk aan haar oren. Ook ging ze met haar poten over haar snuit krabben en snuivend over de grond rollen. toen zijn we meteen gaan experimenten met eten.
Max deed het erg goed op BARF trouwens.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”