Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe kan dat nou?
Moderator: moderatorteam
- Trudy
- Actief
Hoe kan dat nou?
Vorige week zag ik Lotte behoorlijk bijten, ik kon toen geen vlooien vinden maar nam geen risico en heb vlooiendruppels gekocht van frontline. Vandaag beet ze weer zo en tot mijn verbazing 3 vlooien! Hier worden Lotte en ik een beetje gek van (vooral Lotte ). Hoe kan dat nou? Ze zou toch geen beesies meer moeten hebben? Wat nu?
Groetjes Trudy en Lotte.
Groetjes Trudy en Lotte.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Wij hadden hetzelfde met Frontline en de kat. Komt ook door de hoge temperaturen en wij gaven maar eens in de zes weken in de winter. We hebben nu Advantage gekocht op aanraden van de dierenarts. Die aangebracht en na twee weken weer herhaald (i.v.m. nieuw uitgekomen eitjes). In geval van een heel hoge besmettingsgraad mag je zelfs even elke week herhalen met die Advantage.
Buffy hebben we meebehandeld, maar die had niks: alles sprong op de kat die heeft altijd al enorm vlooien aangetrokken. We zijn nu 6 weken verder en ik heb twee keer behandeld. Op dit moment is alles 100% vlovrij
Advantage werkt ook tegen larven: die eten huidschiflers e.d. en gaan zo ook dood. Je hoeft dan niet persé het hele huis in te spuiten met zo'n vieze omgevingsspray.
Maar op zich kan jij even aankijken. Ook als de frontline wel goed zijn werk doet kan je de eerste tijd nog af en toe een vlo op je hond vinden. Ze zijn niet gelijk dood als net ontpopt erop springen. Als je alleen heel kleine vlooien op je hond vindt kan dat best het geval zijn. Meestal zijn ze dan al wel wat groggy.
Anne
Buffy hebben we meebehandeld, maar die had niks: alles sprong op de kat die heeft altijd al enorm vlooien aangetrokken. We zijn nu 6 weken verder en ik heb twee keer behandeld. Op dit moment is alles 100% vlovrij
Advantage werkt ook tegen larven: die eten huidschiflers e.d. en gaan zo ook dood. Je hoeft dan niet persé het hele huis in te spuiten met zo'n vieze omgevingsspray.
Maar op zich kan jij even aankijken. Ook als de frontline wel goed zijn werk doet kan je de eerste tijd nog af en toe een vlo op je hond vinden. Ze zijn niet gelijk dood als net ontpopt erop springen. Als je alleen heel kleine vlooien op je hond vindt kan dat best het geval zijn. Meestal zijn ze dan al wel wat groggy.
Anne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Trudy
- Actief
-
Lindsey
- Zeer actief
Pas je wel een beetje op met het behandelen van een pup van 5 maand. Het is wel iedere keer gif wat je op zijn lijfje dat nog volop in de groei is doet. Elk vlooienmiddel heeft bijwerkingen. Advantage is een van de mildere middelen, maar het blijft gif.
Ik zou liever elke dag met de vlooienkam erdoor gaan en de omgeving behandelen.
Ik zou liever elke dag met de vlooienkam erdoor gaan en de omgeving behandelen.
- starfleet
- Erelid