Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baarmoederontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

piep

baarmoederontsteking

Ongelezen bericht door piep »

twee dagen geleden moest mijn malteser spugen. ze at verder goed, gisteren was ze wat slomer en moest spugen, ivm al die berichten over die buikgriep dacht ik ff in de gaten houden. nu slaap ik dus nog beneden ivm de hernia en vannacht (vroeg in de ochtend) werd ze echt ziek, het kwam er van voren en van achteren uit maar ook veel bloed met slijm, dus gewassen, en toen draaide de kraan pas echt open en zag ik dat het vaginaal was het bloed etc. temp. opgenomen 39.6. lang verhaal kort, ik zit nu te wachten op telefoon van de da, ze heeft dus een baarmoederontsteking en is geopereerd. duimen jullie dat het goed komt?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tuurlijk duimen we :ok: :ok: :ok: , dat ze maar snel weer op mag knappen.

enne sterkte he met wachten op dat telefoontje
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de duimen draaien hier :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat een schrik! We duimen!
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Heel veel beterschap gewenst voor je meisje!
Ik duim zeker mee :ok:
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jee zeg :jank:
Natuurlijk duim ik :ok: :ok:
Ik hoop dat je snel bericht krijgt dat alles goed is gegaan!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

:eek: Jeetje! Natuurlijk duim ik! Sterkte met wachten.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jeetje dat is chrikken! Ik duim voor je, en beterschap!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

he verdorie, wat een geluk dat je beneden sliep

sterkte
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
piep

nou ik kan ze dadelijk ophalen, eerst ff wachten tot de hoefsmid weg is, ik kan dat stuk nog niet rijden dus manlief moet rijden.het was een flinke ontsteking zei de da en ze was ook aan de dunne, vrouwke ook dus ik krijg straks voor beide iets stoppends mee. w.s toch ook iets van een virus erbij. de nierwaarden getest, die kunnen niet goed zijn heb ik begrepen bij een baarmoederontsteking, maar die waren prima. nou de bench staat klaar met lamp erboven, ze had ondertemp vanmorgen en hun hebben haar op een warmtemat gehad. bedankt voor het duimen etc. ik hou jullie op de hoogte. pfffff als ze nu maar lekker opknapt. oh ja hij heeft op mijn aanwijzing/vraag ook nog een tumortje bij een tepel weggehaald, nu vraagt hij of dat onderzocht moet worden. nu hou ik die tepels van de teven toch al in de gaten nadat ik een hond verloren heb aan die kanker, dus tja wat heeft dat onderzoek voor zin? hij zei ook je kunt er niks mee voorkomen tis puur dat je het weet of het goed of kwaadaardig is. ik weet niet of ik dat wil weten........... denk er nog ff over. :denken:
jores
Zeer actief
Contacteer:

fijn dat je haar kunt gaan halen.

Tja ieder zijn eigen mening, ik zou het dus wel willen weten of het kwaadaardig was. Hoe oud is ze?
groetjes Annemie

piep

jores schreef:fijn dat je haar kunt gaan halen.

Tja ieder zijn eigen mening, ik zou het dus wel willen weten of het kwaadaardig was. Hoe oud is ze?
7 jaar
jores
Zeer actief
Contacteer:

piep schreef:
jores schreef:fijn dat je haar kunt gaan halen.

7 jaar

dat is nog erg jong
groetjes Annemie

piep

nou ze is thuis, slaapt nu lekker in de bench is rustiger voor haar. de bench staat hoog dus geen kleine ettertjes erbij ff. de da weet dat ik erg geinteresserd ben in die dingen en als ik had gekund was ik erbij gebleven. dus de tepel met tumortje lag er nog, hij vond het er niet verdacht uitzien, we hebben besloten het niet te laten onderzoeken. hij liet een eierstok zien van een hond die ook vandaag geopereerd was, normaal is zo'n eierstok zo groot als een erwt deze was zo groot die kon je niet in 1 hand houden. was een tumor.
maar goed pluche slaapt nu lekker, ik heb pijnstilling en antibiotica meegekregen voor vanaf morgen en hopelijk gaat het dan steeds wat beter. het verbaast mii altijd hoe snel honden opknappen na een operatie, hopelijk is dat nu ook zo.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Beterschap met Pluche en gelukkig eigenlijk van de baarmoeder ontsteking want nu is wellicht op tijd het gezwel verwijderd.
Elly
Afbeelding
piep

ja dat hopen we, ze heeft al weer wat gegeten en gedronken en een plasje gedaan.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

piep schreef:ja dat hopen we, ze heeft al weer wat gegeten en gedronken en een plasje gedaan.
Superrrrrrr :ok:
Elly
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Dat was dan inderdaad een geluk bij een ongeluk, die baarmoederontsteking.... Beterschap voor haar!!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Veel beterschap toegewenst ! ( en ook voor jou )

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
piep

dankjewel.
met pluche gaat het. ze eet wel, maar kleine beetjes. drinkt goed, wonden zien er goed uit ze zit er ook niet aan. ze doet eigenlijk niks dan slapen een meter lopen als ik haar neer zet, plassen en weer liggen. de da heeft gekeken, ziet er goed uit allemaal, ze is wel alert geen koorts eerder ondertemp, nou ja 36.7 dus ze krijgt wat extra warmte. hij en zij, de da's zeggen als je ziet hoe ziek ze was en een operatie erbij is het niet gek dat ze nog veel rust etc. dus ik laat ze lekker rusten in de bench, ze reageert goed, is niet afwezig of zo. dus lekker bijkomen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

piep schreef:dankjewel.
met pluche gaat het. ze eet wel, maar kleine beetjes. drinkt goed, wonden zien er goed uit ze zit er ook niet aan. ze doet eigenlijk niks dan slapen een meter lopen als ik haar neer zet, plassen en weer liggen. de da heeft gekeken, ziet er goed uit allemaal, ze is wel alert geen koorts eerder ondertemp, nou ja 36.7 dus ze krijgt wat extra warmte. hij en zij, de da's zeggen als je ziet hoe ziek ze was en een operatie erbij is het niet gek dat ze nog veel rust etc. dus ik laat ze lekker rusten in de bench, ze reageert goed, is niet afwezig of zo. dus lekker bijkomen.
Die temperatuur is wel erg laag hoor :roll:
Of bedoelde je 37,6?
Normale temp voor een hond is rond de 38.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
piep

ranetje schreef:
Of bedoelde je 37,6?
nee 36.7 en gisteravond 37.1. ik heb het gemeld bij de da en die adviseerden warmtebron erbij, dat had ze al. verders geen reden voor andere maatregelen zeiden ze. ik heb wel sterilisatieoperatie meegemaakt en die teef liep na twee dagen weer rond. maar volgens de da was dit toch wel ff van een andere orde en was het niet gek dat ze zo is. tja zolang ze alert is, eet en drinkt plast moet ik toch ergens op vertrouwen.
piep

ranetje schreef:
Of bedoelde je 37,6?
ja dat weet ik dat dat een normale temp is, vandaar dat ik het gemeld heb dathet laag is. nee 36.7 en gisteravond 37.1. ik heb het gemeld bij de da en die adviseerden warmtebron erbij, dat had ze al. verders geen reden voor andere maatregelen zeiden ze. ik heb wel sterilisatieoperatie meegemaakt en die teef liep na twee dagen weer rond. maar volgens de da was dit toch wel ff van een andere orde en was het niet gek dat ze zo is. tja zolang ze alert is, eet en drinkt plast moet ik toch ergens op vertrouwen.
en ze bellen vanavond hoe het is, dus dan meld ik het nog een keer als het nog laag is.
ranetje
Zeer actief

Ja hoor, zolang ze alert is en eet en drinkt zou ik me ook niet al te veel zorgen maken. :ok:
Maar de temperatuur viel me op :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
piep

da belde gisteravond nog, ze krijgt nu ook warmte van een warmtemat erbij. ben ik blij dat ik die spullen bewaard heb. sinds laat gisteravond is de temp boven de 37. heb vanmorgen nog contact gehad. en ja ze eet goed, drinkt goed, is goed bij, de wonden zien er prima uit ze slaapt allleen veel. ze geeft wel aan als ze moet plassen, ook 's nachts, loopt plast en gaat liggen. maar volgens hem is dat niet verwondelijk na zo'n ontsteking dat ze zich nog niet echt lekker voelt, zijn woorden waren: want er zat een troep in dat was echt kantje boord. dus we houden haar in de gaten en wachten geduldig af.
ranetje
Zeer actief

piep schreef:da belde gisteravond nog, ze krijgt nu ook warmte van een warmtemat erbij. ben ik blij dat ik die spullen bewaard heb. sinds laat gisteravond is de temp boven de 37. heb vanmorgen nog contact gehad. en ja ze eet goed, drinkt goed, is goed bij, de wonden zien er prima uit ze slaapt allleen veel. ze geeft wel aan als ze moet plassen, ook 's nachts, loopt plast en gaat liggen. maar volgens hem is dat niet verwondelijk na zo'n ontsteking dat ze zich nog niet echt lekker voelt, zijn woorden waren: want er zat een troep in dat was echt kantje boord. dus we houden haar in de gaten en wachten geduldig af.
Ze gaat de goede kant op
Ik zal voor gaar duimen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”