Ik ben op zoek naar een leuke bezigheid voor mij en Wolf. Op dit moment doen we G&G maar na de zomer stopt dat.
Eigenlijk zou ik graag bezig willen blijven met hem maar we zijn enigszins beperkt omdat Wolf ED heeft. Dus agility, flyball etc. vallen af.
Nu kwam ik op internet een hondenschool tegen die speuren aanbiedt en ik ben op zoek naar ervaringen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speuren iets voor ons?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik doe ook speuren met m'n border collies. Eentje heeft HD waardoor de andere hondensporten niet meer echt aan te raden zijn, maar speurwerk heeft als voordeel dat het lichamelijk nauwelijks een belasting is. Het is dus ook geschikt voor honden met gewrichtsproblemen. Zo zit er bij ons in de groep ook nog een Duitse Herder met zware HD. Mijn persoonlijke ervaring is dat de honden het helemaal geweldig vinden. Als je een club uitzoekt waar de honden op een prettige manier worden gemotiveerd dan denk ik dat Wolf het zeker leuk zal vinden. En het is voor de meeste honden ook nog eens behoorlijk vermoeiend omdat ze zowel hun hersenen als hun zintuigen flink moeten gebruiken, dus na afloop heb je geen kind meer aan ze 

Met mijn kruising herder/rottweiler speur ik ook elke week. Zei heeft HD en ED waardoor alle andere sporten afvielen bijna. Elke vrijdagochtend speurt ze en ze heeft er heel erg veel plezier in. Speuren is heel erg vermoeiend voor de hond. Ik en mijn hond hebben er erg veel plezier in. Zou het zeker aanraden