Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
druppelende hond
Moderator: moderatorteam
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- vedim
- Actief
gewoon vitamine c voor mensen van de etos oid?clausipaus schreef:Keizer krijgt elke dag een Vitamine C tabletje en druppelt niet meer sinds hij dat krijgt!
of speciale bij dierenwinkel of dierenarts vandaan
mijn fritsie druppelt helder vocht (urine?) oude mannen kwaaltje dacht ik hij is immer bijna 10
-
Reini
- Zeer actief
Vegas heeft dat ook heel erg gehad en ik heb er nooit wat aan gedaan. Tegenwoordig heeft hij het nog maar af en toe. Buiten het feit dat het wat viezig is in huis (wat je gewoon schoon kan maken) heeft Vegas er zelf nooit last van gehad dus ik heb het gewoon gelaten. Volgens mij hebben jongen reuen veelal last hiervan en groeien de meeste er overheen, dat weet ik niet zeker maar heb ik weleens gehoord 
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Zijn er soms een paar loopse teven in de buurt? Dan druppelt Dante af en toe ook nog wel eens
Vanaf dat Dante geslachtsrijp werd is hij begonnen met druppelen en dit werd pas minder toen hij een jaar of drie was... In die tijd was het af en toe minder of helemaal weg maar ik kon direct merken als er weer teefjes loops waren in de buurt :N:. Nu heeft hij zoals ik al zei, het nog maar een heel enkele keer als hij heel erg 'verliefd' is. Ik doe er niets meer aan, na een paar dagen is het over.
Vanaf dat Dante geslachtsrijp werd is hij begonnen met druppelen en dit werd pas minder toen hij een jaar of drie was... In die tijd was het af en toe minder of helemaal weg maar ik kon direct merken als er weer teefjes loops waren in de buurt :N:. Nu heeft hij zoals ik al zei, het nog maar een heel enkele keer als hij heel erg 'verliefd' is. Ik doe er niets meer aan, na een paar dagen is het over.
Gr. Marijke

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat met die vitamine C, dat moet je wel in een flink hoge dosis geven.
Ik heb begrepen dat het als volgt werkt: teveel aan vitamine C plas je uit (ook honden). En vitamine C is zuur.
De groene druppels worden veroorzaakt door een bacterie, die gedood wordt door de van de vitamine C zuur geworden urine.
Bij mensen doen ze het ook zo met bijvoorbeeld blaasontsteking: dan kan je cranberriepillen slikken, met dezelfde werking: zure urine en daardoor bacteriedodend.
Ik heb begrepen dat het als volgt werkt: teveel aan vitamine C plas je uit (ook honden). En vitamine C is zuur.
De groene druppels worden veroorzaakt door een bacterie, die gedood wordt door de van de vitamine C zuur geworden urine.
Bij mensen doen ze het ook zo met bijvoorbeeld blaasontsteking: dan kan je cranberriepillen slikken, met dezelfde werking: zure urine en daardoor bacteriedodend.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Tjonge jonge, het is wel een voorlijk ventje hèHutsje schreef:Ik zag het zelfs een paar dagen geleden al bij Kiefer :N: . Toevalliig, want FritZ poetst hem altijd heel grondig
Ik kan me eigenlijk niet meer helemaal herinneren wanneer Dante er precies mee begon, ik dacht een maand of 7/8.
Erg handig trouwens zo'n 'poetsman' in de buurt
Gr. Marijke

- Hutsje
- Zeer actief
Nou, echt niet normaal hoor! (en zijn zwellichamen werken ook al heel goed :N:) Ik moest ook een paar keer goed kijken, had iets gezien maar kon het me niet voorstellen. Heb hem uiteindelijk maar opgepakt en hoog gehouden en inderdaad, groen/gele smurrie aan zijn piemeltjeMoon schreef:Tjonge jonge, het is wel een voorlijk ventje hèHutsje schreef:Ik zag het zelfs een paar dagen geleden al bij Kiefer :N: . Toevalliig, want FritZ poetst hem altijd heel grondig![]()
![]()
Ik kan me eigenlijk niet meer helemaal herinneren wanneer Dante er precies mee begon, ik dacht een maand of 7/8.
Erg handig trouwens zo'n 'poetsman' in de buurt

-
herderfan
Mijn reu druppelt sinds gister bruine druppels. Dat lijkt mij niet normaal of wel? (ik kwam er pas net achter dat het uit zn fluitje komt, ik dacht eerst dat het prut uit zn vacht was gezien hij continu buiten was met mij)
Geen van de andere reuen heeft dit ooit gehad namelijk, ook geen groene/gele druppels, dus dit is mij volledig onbekend.
Hij toont zich niet ziek trouwens, hij is net zo hyper als altijd en plast ook normaal. Maar hij is echt heel erg lek wat die bruine druppels aangaat. Een loopse teef is er niks bij.
Geen van de andere reuen heeft dit ooit gehad namelijk, ook geen groene/gele druppels, dus dit is mij volledig onbekend.
Hij toont zich niet ziek trouwens, hij is net zo hyper als altijd en plast ook normaal. Maar hij is echt heel erg lek wat die bruine druppels aangaat. Een loopse teef is er niks bij.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi herderfan,
Daar zou ik even mee naar de da gaan want ik denk dat die verkleuring die jij ziet te maken heeft met bloed wat uit zijn piemel komt. Dit kan duiden op blaasontsteking, prostaatproblemen, nierproblemen, blaasgruis. Allemaal serieuze problemen die het best zo vroeg mogelijk gediagnosticeerd kunnen worden.
Het kan best dat er niets aan de hand is, maar het feit dat hij zich lekker voelt hoeft niet te betekenen dat er niets mis is. Het kan best zo zijn dat hij over een tijdje pas zieker begint te tonen, als het eventuele probleem niet behandeld wordt.
Daar zou ik even mee naar de da gaan want ik denk dat die verkleuring die jij ziet te maken heeft met bloed wat uit zijn piemel komt. Dit kan duiden op blaasontsteking, prostaatproblemen, nierproblemen, blaasgruis. Allemaal serieuze problemen die het best zo vroeg mogelijk gediagnosticeerd kunnen worden.
Het kan best dat er niets aan de hand is, maar het feit dat hij zich lekker voelt hoeft niet te betekenen dat er niets mis is. Het kan best zo zijn dat hij over een tijdje pas zieker begint te tonen, als het eventuele probleem niet behandeld wordt.
-
herderfan
Hartstikke bedankt voor je antwoord! Ik bel zo voor een afspraak. (was ik evengoed van plan hoor) Moet er niet aan denken dat dit jochie iets mankeert. Ben er vanacht nog uitgevlogen omdat ik iets dacht te horen, maar dat was loos alarm gelukkig. Hij vondt het wel gezellig dat ik even langs kwam.
Het lukte hem gisteravond (nacht) ook niet om te poepen , terwijl hij dat wel probeerde, en vanochtend kwam er ook bijna niks uit.
Het lukte hem gisteravond (nacht) ook niet om te poepen , terwijl hij dat wel probeerde, en vanochtend kwam er ook bijna niks uit.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
herderfan
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
herderfan
Dank je!
We zijn net terug, en Wil: je had gelijk! Hij heeft idd een vergrote prostaat. (en dat op een leeftijd van 15 maanden)
Hij heeft een prik gehad, en antibiotica plus laxeer middel meegekregen.
Het punt is alleen (en daarom maakte ik me ook zo'n zorgen) dat Devil zijn gehele geslachtsorgaan afwijkend is. Niet alleen zn balletjes maar ook de penis zelf. En dat we problemen zouden krijgen was al voorspeld, alleen was niet te voorspellen wat en hoe erg.
De DA gaat nu bellen met Utrecht, om te vragen wat verstandig is om te doen. Castratie zou helpen, maar juist omdat hij afwijkend is, durven ze dat niet aan zonder eerst een echo te hebben gemaakt.
Dus ik ben benieuwd wat Utrecht zegt. We zijn er al eerder geweest en toen was het advies om niets te doen totdat er zich een probleem voordoet. Dat is nu 8 maanden terug.
Dus... wordt vervolgd.
(ps... is dit offtopic? Anders moet het maar gesplitst worden. Sorry voor de topic starter dat ik niet meteen zelf een nieuwe topic heb gestart.)
We zijn net terug, en Wil: je had gelijk! Hij heeft idd een vergrote prostaat. (en dat op een leeftijd van 15 maanden)
Het punt is alleen (en daarom maakte ik me ook zo'n zorgen) dat Devil zijn gehele geslachtsorgaan afwijkend is. Niet alleen zn balletjes maar ook de penis zelf. En dat we problemen zouden krijgen was al voorspeld, alleen was niet te voorspellen wat en hoe erg.
De DA gaat nu bellen met Utrecht, om te vragen wat verstandig is om te doen. Castratie zou helpen, maar juist omdat hij afwijkend is, durven ze dat niet aan zonder eerst een echo te hebben gemaakt.
Dus ik ben benieuwd wat Utrecht zegt. We zijn er al eerder geweest en toen was het advies om niets te doen totdat er zich een probleem voordoet. Dat is nu 8 maanden terug.
Dus... wordt vervolgd.
(ps... is dit offtopic? Anders moet het maar gesplitst worden. Sorry voor de topic starter dat ik niet meteen zelf een nieuwe topic heb gestart.)
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
herderfan
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
haha maakt toch niets uit johherderfan schreef:Dank je!
Dus... wordt vervolgd.
heel veel succes voor jou en je hondje
Nothing can replace the love you get from your dog

-
herderfan
Dank je 'Flessie&Diego' ! Hoe gaat het met jouw reu ondertussen?
Ik ben zojuist weer bij de DA geweest om een plasje te brengen van Devil. Dat was heel erg donkerbruin. De kans bestaat dat hij ook nog een blaasontsteking erbij heeft, of iets anders.
We hebben ook nog een pijnstiller meegekregen gelukkig. Het arme jochie had zichtbaar pijn.
Zojuist heeft ie gelukkig ook weer geplast, maar man, wat was dat weer donker. Nog erger als het plasje van vanmiddag.
Morgen ochtend horen we de uitslag van het urine-onderzoek. Balen dat hij vanochtend niet wilde plassen, want dan had ik het nu al geweten. Maar ja... hij plast dan wel op commando, maar wat niet gaat, dat gaat gewoon niet he.
Ik ben zojuist weer bij de DA geweest om een plasje te brengen van Devil. Dat was heel erg donkerbruin. De kans bestaat dat hij ook nog een blaasontsteking erbij heeft, of iets anders.
We hebben ook nog een pijnstiller meegekregen gelukkig. Het arme jochie had zichtbaar pijn.
Zojuist heeft ie gelukkig ook weer geplast, maar man, wat was dat weer donker. Nog erger als het plasje van vanmiddag.
Morgen ochtend horen we de uitslag van het urine-onderzoek. Balen dat hij vanochtend niet wilde plassen, want dan had ik het nu al geweten. Maar ja... hij plast dan wel op commando, maar wat niet gaat, dat gaat gewoon niet he.
-
herderfan
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
herderfan
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
- danielle-russel-king
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
-
herderfan
Bij sommige andere rassen komt het inderdaad vaker voor, maar het blijft een apart verschijnsel. Past wel bij Devil.
Ik werdt zojuist gebeld: de operatie is geslaagd!!! Hij had een hele grote baarmoeder die vol vocht en bloed zat. Ze hebben het grootste deel van de baarmoeder weggehaald. Daarnaast zat de ene testikel die nooit naar buiten is gekomen aan de baarmoeder vast.
Ook hebben ze de spieren doorgehaald die zijn voorhuid zo sterk onder spanning zette, dus dat probleem is ook weer opgelost! Nu hopen dat ie nooit problemen zal krijgen met dat stukje baarmoeder wat is blijven zitten. Die kans bestaat namelijk wel, maar omdat het zo diep zat was het risico te groot om het weg te halen, dus hebben ze besloten het toch te laten zitten.
Toch maf... 2 weken terug kom je bij de DA vandaan met een behandeling voor vergroot prostaat en nu is ie ineens geopereerd aan zijn baarmoeder! :N:
En heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
Ik werdt zojuist gebeld: de operatie is geslaagd!!! Hij had een hele grote baarmoeder die vol vocht en bloed zat. Ze hebben het grootste deel van de baarmoeder weggehaald. Daarnaast zat de ene testikel die nooit naar buiten is gekomen aan de baarmoeder vast.
Ook hebben ze de spieren doorgehaald die zijn voorhuid zo sterk onder spanning zette, dus dat probleem is ook weer opgelost! Nu hopen dat ie nooit problemen zal krijgen met dat stukje baarmoeder wat is blijven zitten. Die kans bestaat namelijk wel, maar omdat het zo diep zat was het risico te groot om het weg te halen, dus hebben ze besloten het toch te laten zitten.
Nee wel incontinent. Als pup en ook als jonge hond heeft hij lange periodes gehad dat hij lek was. Het laatste half jaar is dit niet meer voorgekomen!Wil de hond schreef:Is hij nooit loops geweest?
Toch maf... 2 weken terug kom je bij de DA vandaan met een behandeling voor vergroot prostaat en nu is ie ineens geopereerd aan zijn baarmoeder! :N:
En heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer: