Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smuldier: hoeveel geven
Moderator: moderatorteam
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
smuldier: hoeveel geven
Ik heb al best een tijd zitten zoeken op dit forum en op de rest van internet maar ik kan nergens een of andere tabel vinden waarin staat hoeveel een hond mag hebben van de compleet variant. Mijn pup eet nu duck maar om de kosten een beetje te drukken wil ik af en toe afwisselen met smuldier.
Hij is morgen 14 weken en weegt ongeveer 13kg, wie kan me helpen?
Hij is morgen 14 weken en weegt ongeveer 13kg, wie kan me helpen?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- Morgaine
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor een volwassen hond is het ongeveer 20 a 25 gram Kvv, per kg lichaamsgewicht. En voor een pup,, groot of klein maakt niet zo veel uit, want het gaat op gewicht.
Is het 40 tot 50 gram Kvv per kg lichaamsgewicht.
Dus in jou geval zou dit betkenen,, 13x45=ongeveer tussen de 520 en 650 gram eten per dag.Maar het is ook maar een beetje een richtlijn.
Is het 40 tot 50 gram Kvv per kg lichaamsgewicht.
Dus in jou geval zou dit betkenen,, 13x45=ongeveer tussen de 520 en 650 gram eten per dag.Maar het is ook maar een beetje een richtlijn.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Morgaine
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb niet al te veel ervaring met brok, maar Farmfood adviseert 19 tot 26 gram brok per kg lichaamsgewicht. En dat is van pup tot halfwas.Morgaine schreef:geldt dat voor ieder voer? Zowel brok als kvv?Rami schreef:Dit vond ik op een honden-voedingsforum:
"Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige lichaamsgewicht, waarbij 5% is voor een pup van een groot ras en 10% voor een pup van een klein ras. "
Er zijn volgens mij van andere merken wel brokken waar je meer van moet voeren, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik ken alleen Farmfood en Cavom.
Laatst gewijzigd door Amber op 16 feb 2007 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Morgaine
- Zeer actief
Ik heb dus ook farmfoodAmber schreef:Ik heb niet al te veel ervaring met brok, maar Farmfood adviseert 19 tot 26 gram brok per kg lichaamsgewicht, van halfwas tot pup.Morgaine schreef:geldt dat voor ieder voer? Zowel brok als kvv?Rami schreef:Dit vond ik op een honden-voedingsforum:
"Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige lichaamsgewicht, waarbij 5% is voor een pup van een groot ras en 10% voor een pup van een klein ras. "
Er zijn volgens mij van andere merken wel brokken waar je meer van moet voeren, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik ken alleen Farmfood en Cavom.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgaine schreef:Ook toevalig, in het begin hebben ze bij ons ook farmfood gehad, verspreid over 3 dagen, en de overige 4 dagen ook vlees.Amber schreef:Ik heb niet al te veel ervaring met brok, maar Farmfood adviseert 19 tot 26 gram brok per kg lichaamsgewicht, van halfwas tot pup.Morgaine schreef:geldt dat voor ieder voer? Zowel brok als kvv?Rami schreef:Dit vond ik op een honden-voedingsforum:
Vind Farmfood toch een van de betere brokken.
Ik heb dus ook farmfoodIk heb dit alleen om een beetje bij te voeren overigs, vlees blijft de hoofdmoot.
- starfleet
- Erelid
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Deze percentage's werden aangeraden voor pups die kvv en/of barf krijgen. Brokken zou ik eerlijk gezegd niet weten.Morgaine schreef:geldt dat voor ieder voer? Zowel brok als kvv?Rami schreef:Dit vond ik op een honden-voedingsforum: