Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hikken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Hikken

Ongelezen bericht door pepim »

Mijn hond hikt regelmatig, ik zit net ergens te posten op het forum (ze ligt op haar kussen naast me als ik achter de pc zit) en ze hikt me een partij. Ik zie haar hele maag schudden en als ik met haar praat en aai gaat het over.

Moet ik me hier zorgen om maken?
pepim
Zeer actief

Nanna schreef:Maak je je zorgen als je zèlf de hik hebt? :wink:
Nee dan maak ik me geen zorgen, (maar mijn hond is mijn alles dus dat is wat anders) en ik lees wel eens over maagtorsies en och ik keek zo opzij en ik dacht ik vraag het ook gewoon. Maak me gauw zorgen.

Bedankt voor je reactie. :smile1:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Bij een maagtorsie gaat een hond niet hikken, hoor. :wink:
pepim
Zeer actief

Scooby schreef:Bij een maagtorsie gaat een hond niet hikken, hoor. :wink:
O ja was misschien een stomme gedachte, het woordje 'misschien' kan ik wel weglaten dus. Gelukkig maar, bedankt :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nee hoor, geen zorgen maken.
Ameno heeft ook regelmatig de hik en eigenlijk is het wel een comisch gezicht, zeker als je weet dat het geen kwaad kan.
:pop:
pepim
Zeer actief

Ik wist niet meer precies van de hoed en de rand Pooh en ik had hier wel gelezen over voerbakken op hoogte, en dat heb ik dus niet plus ik had toen niet alle info over maagtorsies gelezen. Wel dat men niet zeker weet hoe het komt en kwa operatie (maag vastzetten) lijkt het ook niet altijd dé oplossing te bieden. Ik schrok en had ineens visioenen.

Sorry voor het paniekeren en bedankt voor de reacties!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Joh doe niet zo mal je hoeft geen sorry te zeggen.
Je kunt inderdaad maar beter vragen uit voorzorg (doe ik zelf ook), is alleen maar een teken dat je hond veel voor je betekent en daar is niets mis mee :ok:
:pop:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou me niet zo druk maken over de hik. Pups hebben het best vaak, en de volwassen hond net als wij, zo af en toe.,.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

pepim schreef:Ik wist niet meer precies van de hoed en de rand Pooh en ik had hier wel gelezen over voerbakken op hoogte,
Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, maar van die voerbakken dat verhaal ken ik ook.
Ik heb wel een voerbak op hoogte, maar hoe hoog moeten de bakken dan zijn?
En is het inderdaad wel nodig een voerbak op hoogte?
Kan iemand hier misschien antwoord op geven?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
pepim
Zeer actief

@Pooh: Bedankt, ik maak me gauw druk, iemand zei me ooit dat mijn pup niet oud zou worden en als er iets geks lijkt te zijn, dan maak ik me gewoon heel erg druk. Al is ze al bijna 2 nu.
Soms ligt ze zo stil en dan denk ik ademt ze nog wel en dan schiet ik gelijk in de stress, net als laatst met haar ogen (zag ik alleen maar oogwit ook topic over geopend)

@Thom: ook bedankt.
Zenda schreef:
pepim schreef:Ik wist niet meer precies van de hoed en de rand Pooh en ik had hier wel gelezen over voerbakken op hoogte,
Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, maar van die voerbakken dat verhaal ken ik ook.
Ik heb wel een voerbak op hoogte, maar hoe hoog moeten de bakken dan zijn?
En is het inderdaad wel nodig een voerbak op hoogte?
Kan iemand hier misschien antwoord op geven?
Ik heb hier ook gelezen, dat dat niets uitmaakt Zenda, Inge O had toen dacht ik (correct me if I'm wrong) iets gepost in de aard van dat ze in de natuur ook hun prooi niet eerst op een verhoging cq berg leggen. Ik kan het niet zo mooi verwoorden als Inge hoor, maar het was dacht ik wel iets in die strekking toch?

Maar ook dat niet helemaal duidelijk is, hoe je zo'n maagtorsie kunt voorkomen, als ik tenminste alles gelezen heb. Dát maakt me o.a ook zo onzeker.
Zenda
Zeer actief

Pepim jij schreef: ik maak me gauw druk, iemand zei me ooit dat mijn pup niet oud zou worden.

Waarop is dat gebaseerd?

En wat de voerbak betreft, ik heb hem al weer een tijdje dus laat maar
staan het kan ook geen kwaad.
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Zenda schreef:Pepim jij schreef: ik maak me gauw druk, iemand zei me ooit dat mijn pup niet oud zou worden.

Waarop is dat gebaseerd?
Mijn hond komt uit de broodfok, ben in een mooi praatje gestonken, maar daar wil ik me overigens niet vrij mee pleiten! Maar die opmerking is altijd blijven hangen.
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Bentie hikte als pup ook wel eens, een lik pindakaas op je vinger doen en de hik is over.
pepim
Zeer actief

Nanna schreef:
pepim schreef:
Zenda schreef:Pepim jij schreef: ik maak me gauw druk, iemand zei me ooit dat mijn pup niet oud zou worden.

Waarop is dat gebaseerd?
Mijn hond komt uit de broodfok, ben in een mooi praatje gestonken, maar daar wil ik me overigens niet vrij mee pleiten! Maar die opmerking is altijd blijven hangen.
Onzin, ook hondjes uit de broodfok kunnen soms oud worden, net zoals hondjes uit een elitefok jong dood kunnen omvallen.
Ik ken een indische mevrouw met een hondje dat 16 jaar oud is geworden, nooit ziek geweest. Kwam van de vogeltjesmarkt in Antwerpen....
Nou is dit geen vrijbrief om maar bij de broodfok honden te kopen, het merendeel is gewoon slecht gefokt...helaas.
Ok dat heet relativeren, en ja ik heb dat toen fout gedaan al zou ik mijn hond niet meer willen missen hoor, moet er niet aan denken.
Zenda
Zeer actief

Ik had een Cavelier King Charles Spaniel met stamboom.
Ze is maar 6 jaar oud geworden :jank: , ze zat onder de kanker.
Waarschijnlijk heeft ze het al vanaf het begin. Dus het zegt niks hoor.
Ik heb nu een kruising bij iemand vandaan die graag een keer een nestje wou, ze wonen bij mij in de buurt, maar ook dit is afwachten. Het hangt ook van het gestel van de hond af. Stamboom of niet ze kunnen allemaal jong sterven.
Dus vergeet het wat ze ooit tegen je gezegt hebben, en geniet lekker van je hondje. En een beetje bezorgdheid is absoluut niet erg. Zo laat je merken dat je van je hondje houd.
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Julia en Bentie schreef:Bentie hikte als pup ook wel eens, een lik pindakaas op je vinger doen en de hik is over.
O dat wist ik niet, bedankt voor de tip!
Zenda schreef: Dus vergeet het wat ze ooit tegen je gezegt hebben, en geniet lekker van je hondje.
Dat zal ik proberen te doen, thx.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”