Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hele prooitjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ester&Lara schreef:
Je kunt ze het beste aan hun achterpoten ophangen of vasthouden en dan met een scherp voorwerp ( stuk hout die smal afloopt ) één keer in de nek een flinke tik geven. Je moet wel genoeg kracht zetten natuurlijk, want anders is hij niet in 1x dood.
Wat een barbaarse en ouderwetse manier van konijnen doodmaken. Yuk. Ieder zijn meug zei de boer dan maar. Zo maak je toch ook je konijn niet af als het ziek is en je er naar de dierenarts mee gaat. "Hij kan het niet meer redden mevrouw, ik kan hem het beste een spuitje geven". Nee laat u maar dokter, ik geef hem wel een ram met eind hout thuis". :jank: :jank:

En dan ook nog die jonkies, sorry hoor.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 feb 2007 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

starfleet schreef:
Ester&Lara schreef:
Je kunt ze het beste aan hun achterpoten ophangen of vasthouden en dan met een scherp voorwerp ( stuk hout die smal afloopt ) één keer in de nek een flinke tik geven. Je moet wel genoeg kracht zetten natuurlijk, want anders is hij niet in 1x dood.
Wat een barbaarse en ouderwetse manier van konijnen doodmaken. Yuk.

Anne
hoe kan dat 'beter' dan? (serieuze vraag heb er geen idee van)
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Roelfien schreef:Dat is eigenlijk de clou he? Als je overtuigd vegetariër bent, zou je dan eigenlijk ook geen huisdier moeten nemen wat daar beter op aansluit?
Ik heb altijd gezegd: tja, een hond heeft nu eenmaal vlees nodig, dus daar ontkom je niet aan, ook niet als vegetariër, maar je zou kunnen stellen dat een echte vegetariër eigenlijk geen carnivoor als huisdier moet nemen.
Maar goed, totaal andere discussie, maar wel leuk om over na te denken. :denken: :mrgreen:
Een overtuigd vegetarier is toch niet tegen de natuurlijke manier van leven en overleven van dieren onderling?
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

Zo maak je toch ook je konijn niet af als het ziek is en je er naar de dierenarts mee gaat. "Hij kan het niet meer redden mevrouw, ik kan hem het beste een spuitje geven".

dat konijn ga je dan tog ook niet voeren aan je hond :denken:

hoe zou je dan konijnen moeten afmaken die voor eten gefokt worden?
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Scooby schreef:
Roelfien schreef:Dat is eigenlijk de clou he? Als je overtuigd vegetariër bent, zou je dan eigenlijk ook geen huisdier moeten nemen wat daar beter op aansluit?
Ik heb altijd gezegd: tja, een hond heeft nu eenmaal vlees nodig, dus daar ontkom je niet aan, ook niet als vegetariër, maar je zou kunnen stellen dat een echte vegetariër eigenlijk geen carnivoor als huisdier moet nemen.
Maar goed, totaal andere discussie, maar wel leuk om over na te denken. :denken: :mrgreen:
Een overtuigd vegetarier is toch niet tegen de natuurlijke manier van leven en overleven van dieren onderling?
Ik denk dat het er aan ligt waarom je vegetariër bent. Ik lees steeds vaker dat mensen onder andere vegetariër zijn omdat ze tegen de massale consumptie van vlees zijn omdat dit automatisch leidt tot zeer slechte omstandigheden van de consumptie dieren. Als ik dat af zet tegen de voeding van honden, die nu eenmaal echt carnivoor zijn, dan zou een logisch gevolg dus zijn dat een vegetariër een konijn en een vogeltje neemt, in plaats van een hond en een kat. Want anders blijf je diezelfde consumptie toch stimuleren?

Eigenlijk is er ook nog wel een andere stelling: gezien het feit dat er in brokjes maar 5 % vlees zit, zou elke vegetariër gewoon brokjes aan zijn honden moeten blijven voeren, want anders stimuleer je de vlees industrie alsnog door de rauwe voeding van de honden. Maar goed, dat is wel ver gezocht. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:
Ester&Lara schreef:
Wat een barbaarse en ouderwetse manier van konijnen doodmaken. Yuk. Ieder zijn meug zei de boer dan maar. Zo maak je toch ook je konijn niet af als het ziek is en je er naar de dierenarts mee gaat. "Hij kan het niet meer redden mevrouw, ik kan hem het beste een spuitje geven". Nee laat u maar dokter, ik geef hem wel een ram met eind hout thuis". :jank: :jank:

En dan ook nog die jonkies, sorry hoor.

Anne
Een spuitje is ook niet altijd even prettig voor dieren (meestal niet) en bovendien kan je daarna het dier niet meer aanbieden als voedsel voor je hond. Ik kan het ook niet en ik moet het ook niet zien hoor, trouwens.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Voor het voeren van hele prooidieren ben ik veel te teerhartig. (Of hypocriet, zo kun je het ook noemen...). Ik geef wel gevogelte en wild maar dan zonder veren/huid en koppen. Ik kan niet goed tegen een herkenbaar dood dier.

Ik ben trouwens ook vegetarier (al heel lang) en kan me goed voorstellen dat je je honden geen vlees wilt geven wat afkomstig is uit de bio-industrie.
Dieren die je zelf houdt en verzorgt zou je - in mijn ogen - prima zelf kunnen eten en dat wat overblijft (karkas/organen/vel etc.) aan je honden geven.

Maar goed,omdat ik niet in de omstandigheid ben om konijnen, geiten, kippen, koeien, schapen, kalkoenen etc. houden (ik geloof in afwisseling), koop ik voor mijn honden zo veel mogelijk biologisch vlees/karkassen/ribben of kvv (Bandit bijvoorbeeld) en eet ik zelf geen vlees (ter compensatie :wink: ).
Laatst gewijzigd door Rami op 13 feb 2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Hutsje schreef:
Een spuitje is ook niet altijd even prettig voor dieren (meestal niet) en bovendien kan je daarna het dier niet meer aanbieden als voedsel voor je hond. Ik kan het ook niet en ik moet het ook niet zien hoor, trouwens.
Als je een volwassen konijn slacht voor jezelf en je honden het afval geeft heb ik er niet zo'n moeite mee als zoals hier beschreven wordt. Ik vind dit erg doorgevoerd om een zwangere voedster te kopen en die dan met haar jonkies te slachten en aan honden te geven. Stuit me echt tegen de borst.

Anne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:
Hutsje schreef:
Als je een volwassen konijn slacht voor jezelf en je honden het afval geeft heb ik er niet zo'n moeite mee als zoals hier beschreven wordt. Ik vind dit erg doorgevoerd om een zwangere voedster te kopen en die dan met haar jonkies te slachten en aan honden te geven. Stuit me echt tegen de borst.

Anne
Dat is wat anders, ik reageerde op jouw reactie op de manier van doodmaken.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

starfleet schreef:
Hutsje schreef:

Anne
Ik snap je helemaal en ik heb ook de neiging om blehhh te roepen als ik het lees. Maar feitelijk: wat is het verschil tussen slachten voor jezelf en slachten voor je hond?
starfleet
Erelid

Roelfien schreef:
Ik snap je helemaal en ik heb ook de neiging om blehhh te roepen als ik het lees. Maar feitelijk: wat is het verschil tussen slachten voor jezelf en slachten voor je hond?
Daar zit rationeel gezien niet zoveel verschil tussen, maar gevoelsmatig wel. Ik kan me helemaal vinden in wat Ien schrijft en vind dat ook een natuurlijke manier van voeren.

Ik vind het hele beeld van voedster en jongen doden vrij gruwelijk. Ik zou het ook gruwelijk vinden als voedster met haar jongen in een schaal aan mensen werden geserveerd, maar dat je ook nog zo'n dier laat lijden voor een hond waarvoor zoveel te krijgen is, ik vind het iets sekteachtigs hebben. (is ook gevoelsmatig) Te ver doorgevoerd "terug naar de natuur"

Daarnaast kan je een volwassen konijn bedwelmen voor je het doodt. Ik dacht ook eigenlijk dat dat in principe moest tegenwoordig.

Anne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

starfleet schreef:]Daar zit rationeel gezien niet zoveel verschil tussen, maar gevoelsmatig wel. Ik kan me helemaal vinden in wat Ien schrijft en vind dat ook een natuurlijke manier van voeren.

Ik vind het hele beeld van voedster en jongen doden vrij gruwelijk. Ik zou het ook gruwelijk vinden als voedster met haar jongen in een schaal aan mensen werden geserveerd, maar dat je ook nog zo'n dier laat lijden voor een hond waarvoor zoveel te krijgen is, ik vind het iets sekteachtigs hebben. (is ook gevoelsmatig) Te ver doorgevoerd "terug naar de natuur"

Daarnaast kan je een volwassen konijn bedwelmen voor je het doodt. Ik dacht ook eigenlijk dat dat in principe moest tegenwoordig.

Anne
vooraf bedwelmen betekent enorm veel stress voor het dier. Een goed gemikte tik en het is in één klap dood. thuis, in eigen omgeving...
een koe vb. moet eerst een rit naar het slachthuis, daar de omgeving in, kogel in zijn kop en dan keel doorsnijden :19: vind ik een veel wredere manier van sterven hoor :19:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

starfleet schreef:
Roelfien schreef:
Daar zit rationeel gezien niet zoveel verschil tussen, maar gevoelsmatig wel. Ik kan me helemaal vinden in wat Ien schrijft en vind dat ook een natuurlijke manier van voeren.

Anne
kijk het is mijn ding ook zeker niet maar sekteachtigs vind ik wat overdreven
er woorden toch ook muizen aan slangen gevoerd en speciaal voor gefokt
ik heb het vermoede dat ze voor de slacht bij ben de naam eff kwijt een beter leven hebben dan bij menig fokkerij en ook dat ze niet onnodig zullen lijden
hoe denk je dat het voelt als beest om ergens mee bedwelmt te woorden hoe benauwt dat is
dat ze van dat in 1 keer doorsnijden minder last hebben
Afbeelding
Rami
Zeer actief

starfleet schreef:
Roelfien schreef:

Anne
Ik deel dat gevoel ook wel. Vooral omdat je dieren doodt die maar zo kort geleefd hebben. Het zou - voor mijn gevoel - al anders zijn als het volwassen dieren betrof.
Binnenkort ga ik kippen houden. Ik kan me voorstellen dat ik die een, twee, drie jaar goed verzorg en voedt. Ik eet de eieren. En als de kip ophoudt met leggen dan doodt mijn vriend de kip (zo snel en pijnloos mogelijk), hij eet het vlees (ik eet geen vlees :wink: ) en we geven de kop, het vel en het karkas aan de honden.
(Ik weet niet of ik het zou kunnen hoor trouwens, je krijgt natuurlijk een band met zo'n kippetje...)
Afbeelding
starfleet
Erelid

maart schreef: vooraf bedwelmen betekent enorm veel stress voor het dier. Een goed gemikte tik en het is in één klap dood. thuis, in eigen omgeving...
Flappie blijft toch ook in de eigen omgeving. Je kan dan fijn met je lieve Flappie op schoot en dan gaat Flap slapen en daarna kun je hem slachten aan je honden voeren. De jonkies houdt jezelf en verzorgt ze in een leuke ren, tot ze zelf ook weer jongen hebben. Zo creëer je een geheel selfsupporting systeem zonder dat je babykonijnen afmaakt.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 feb 2007 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

starfleet schreef:
maart schreef: vooraf bedwelmen betekent enorm veel stress voor het dier. Een goed gemikte tik en het is in één klap dood. thuis, in eigen omgeving...
Flappie blijft toch ook in de eigen omgeving. Je kan dan fijn met je lieve Flappie op schoot en dan gaat Flap slapen en daarna kun je hem slachten aan je honden voeren. De jonkies houd jezelf en verzorgt ze in een leuke ren, tot ze zelf ook weer jongen hebben. Zo creëer je een geheel selfsupporting systeem zonder dat je babykonijnen afmaakt.

Anne
maar rekening houdende met het feit dat een konijn enorm stress gevoelig is, wij knuffelen ons konijn, maar voor het konijn is dit echt een stresssituatie. denk ik dat het konijn nog veel stress zal hebben, wanneer je dit eerst bedwelmd. bij het doden, komt zowiezo ook stress, dat is zeker waar. Maar ik denk dat de manier hier beschreven, het 'diervriendelijkst' is.
starfleet
Erelid

maart schreef: maar rekening houdende met het feit dat een konijn enorm stress gevoelig is, wij knuffelen ons konijn, maar voor het konijn is dit echt een stresssituatie. denk ik dat het konijn nog veel stress zal hebben, wanneer je dit eerst bedwelmd. bij het doden, komt zowiezo ook stress, dat is zeker waar. Maar ik denk dat de manier hier beschreven, het 'diervriendelijkst' is.
Een tam konijn ondervindt veel minder stress als het op schoot wordt gehouden dan wanneer het aan zijn achterpoten in de lucht bengelt of opgehangen wordt aan zijn achterpoten. Hoe vaak denk ik je dat het voorkomt dat die eerste tik niet gelijk doodt?

Anne
Roelfien
Zeer actief

Ik ben het wel met Anne eens dat het economischer is om jonge konijnen eerst te laten opgroeien, zelf jongen te laten krijgen en dan pas de ouders te doden om op te eten. Want zoals het nu door Ester beschreven wordt is het niet erg rendabel: moeder en jongen worden doodgemaakt en dan moeten er weer nieuwe moeders gekocht worden. Een konijn van 800 gram is voor mijn herder 1 maaltijd, dus ik heb 30 konijnen per maand nodig om mijn hond te kunnen voeren. Dan kan je ze beter volwassen laten worden, minimaal 1,5 kilo, zodat je er twee maaltijden aan hebt, in de tussentijd jongen van op laten groeien en zo de cirkel rond te maken. Betekent wel dat je standaard meer nijntjes hebt rondlopen, maar dan levert het ook wat op voor jezelf.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 13 feb 2007 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Moeilijk om hier een oordeel over te vellen.
Ik vind het gruwelijk om zelf te slachten, maar ik ga wel graag mijn biologische kippenkarkasjes ophalen, eens in de paar weken. Ik mag zelf bepalen hoe jong de kippies zijn en ik wil geen te volwassen maar wel net volwassen kippies. Die worden op de boerderij geslacht, in een grote schuur precies in dezelfde week dat ik het op ga halen. En ik weet hoe het gaat, met een groot hakmes nek eraf, kippie loopt nog even koploos rond....alleen zie ik er niks van... :roll:

Ergens heeft zo'n self supporting system zeker wel nut, maarja.....het blijven wel hele jonge knijntjes.....hypocriet eigenlijk hoe je dan denkt.
In wezen is het in alle gevallen hetzelfde.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou het toch echt niet kunnen hoor, en dat terwijl ik zelf kvv voer aan Ameno.

Dat je jonge nijntjes slacht daar heb ik de grootste moeite mee. Ik zie er nl de toegevoegde waarde niet van in. Ze zijn lichter dus geen hele maaltijd denk ik. Kun je uitleggen waarom je ze zo jong al slacht?
(gevoelsmatig zie ik nou een klein pluizig hangoortje voor me :jank: )

En nog een vraagje, waar koop je de voedsters? Gewoon in een dierenwinkel waar ze verwachten dat je een flappie als huisdier zoekt?
:pop:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Roelfien schreef:
Ik denk dat het er aan ligt waarom je vegetariër bent. Ik lees steeds vaker dat mensen onder andere vegetariër zijn omdat ze tegen de massale consumptie van vlees zijn omdat dit automatisch leidt tot zeer slechte omstandigheden van de consumptie dieren. Als ik dat af zet tegen de voeding van honden, die nu eenmaal echt carnivoor zijn, dan zou een logisch gevolg dus zijn dat een vegetariër een konijn en een vogeltje neemt, in plaats van een hond en een kat. Want anders blijf je diezelfde consumptie toch stimuleren?
Klopt, maar dan is het zelf fokken, slachten en weer opvoeren van konijnen voor je honden wel een oplossing.
Roelfien schreef:Eigenlijk is er ook nog wel een andere stelling: gezien het feit dat er in brokjes maar 5 % vlees zit, zou elke vegetariër gewoon brokjes aan zijn honden moeten blijven voeren, want anders stimuleer je de vlees industrie alsnog door de rauwe voeding van de honden. Maar goed, dat is wel ver gezocht. :mrgreen:
:smile:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik vind dit een betere manier dan bio industrie kippen geven oid
alleen zou ik het zelf ook niet kunnen :N:
varkens zijn ook slimme wezens, die hebben ontzettend veel stress en verveling
toch worden ze nog steeds gegeten :19:
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik had maar niks moeten zeggen denk ik. Ik vind het jammer dat sommige zo heftig reageren, al snap ik het wel hoor. Ik vind ze ook hartstikke schattig maar ik blijf wel met mijn voeten op de grond: in de natuur is het nou eenmaal "eten of gegeten worden" Enne "iets wat je niet ziet dat bestaat niet/is er niet". Het is maar goed dat slachthuizen geen muren van glas hebben nietwaar.

Die diepvrieskonijnen die je koopt in reptielen zaken, of die kip die veel mensen bij de Aldi of Lidl halen, wat voor leven hebben die gehad denk je? Om maar niet te spreken over de eendagskuikentjes die veel mensen geven. Want wat daarmee gebeurd. Of met muizen die je veelal koopt, die worden levend ingevroren en vriezen dus gewoon dood. Ik vind dát dus niet humaam en ik vind 1 "tikje" dus een betere manier van doden. En met al het vlees wat op jouw bordje ligt ( jouw in het algemeen ) veel dieren zien nooit het daglicht...Tja, voor MIJ is die keuze gewoon snel gemaakt.

Ik snap best dat veel mensen het niks vinden, maar met "terug naar de natuur" heeft het werkelijk niks te maken. Ik wil mijn hond gewoon voeden zoals ik vind dat het hoort, als een carnivoor. Met vlees, en prooitjes. En die konijnen hebben hier een goed leven hoor. Ze krijgen hele goede voeding en hebben flink de ruimte. Ze kunnen "konijn zijn", iets wat dieren in de bio-industrie niet kunnen. Die kunnen niet leven volgens hun "geaardheid". Niet doen waar ze eigenlijk met heel hun wezen recht op zouden hebben. Zoals varkens zouden moeten kunnen wroeten in de modder en kippen een stofbad zouden moeten kunnen nemen.

De reden dat ik niet 1 vrouwtje gebruik voor meerdere nesten is omdat ze dan eerst de tijd nodig heeft om te herstellen. Een bevalling is ook niet alles natuurlijk. Lara krijgt natuurlijk niet alleen konijnen, maar ook zat ander vlees, dus meer konijnen heb ik niet nodig. Ze worden inderdaad geslacht tot ze een "goed gewicht hebben". En nee de konijnen die komen niet uit dierenwinkels maar van particulieren mensen die ze veelal voor slangen fokken. Ik ben daar heel eerlijk in altijd en ga daar niet over liegen. Het is dus ook niet zo dat ik marktplaats af ga struinen ofzo :roll:

Maargoed ik laat het hierbij, voor het moddergooierij wordt. Als iemand meer wilt weten kun je me altijd pb'en. :wink:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

hier zijn ze dol op cavia die ze zelf eerst om zeep mochten helpen, muskusrat en konijnen. konijnen slachten doen we door nekje rek te doen, snel en pijnloos.
Vaak in het jachtseizoen neem ik de ingewanden van de reeen en herten mee voor de honden,.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik zou zelf geen konijn kunnen slachten maar ik vind het wel een goede manier om je honden te voeren. De konijnen hebben dan geen lang leven maar wel een goed leven. Daan krijgt steeds meer vlees ed maar ik ga hem bewust geen hele prooien geven (buiten dat hij met een konijn voor een week te eten heeft). Hij vangt zelf wel eens een konijn maar dat bijt hij dood en laat het liggen. Waar mijn paard staat lopen kippen los over het terrein, Daan kijkt er bijna niet naar om. Zelfs met kuikens vertrouw ik hem. Als ik hem eendagskuikens zou gaan geven vrees ik dat hij ook de kuikens die daar lopen gaat pakken.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

@Ester: ik vind het een beetje jammer dat je alle reacties die over jouw manier van voeren gaan schaart onder moddergooien.
Volgens mij was mijn reactie bijvooorbeeld behoorlijk genuanceerd...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

starfleet schreef:
Hutsje schreef:

Anne
dat gaat mij ook te ver hoor :wink: ik wil best vers geven maar het op deze manier doen, dan maar niet :19: gewoon gevoelsmatig...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief

Ik zit ook geen modder te gooien, hoor, Ester. Want ik vind het juist wel een mooi gegeven, waar je mee bezig bent.
Ik vroeg me alleen maar af of het gewoon niet slimmer was om moeder konijn eerst jongen te laten krijgen en dan pas moeder te slachten en de jongen ook eerst weer jongen te laten krijgen om hen daarna te slachten. Meer gewicht per dier en minder constante doorstroom van nieuw aan te schaffen konijnen, maar telkens vanuit eigen fok doorgaan.
Maar je geeft duidelijk aan waarom je dat niet doet, dus daar heb je zelf ook wel over nagedacht. Over het slachten an sich heb ik geen mening, want ik zou niet weten hoe het moet. Dus puur discussie van mijn kant zonder je daarin vervelend te willen benaderen, hoor. :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik vind het eerlijk gezegd wel een hele verantwoorde manier, zodat je zelf kan controleren wat je je honden geeft. Je knijnen hebben zeker weten een dierwaardig bestaan, het voer en de ruimte bepaal je zelf, alleen het zelf slachten.........brrrrrrrrrr.........dat zou jij dan wel kunnen doen.....om het hoekkie zodat ik het niet kan zien. :mrgreen:
De filosofie er achter begrijp ik absoluut, maar ik zou het zelf niet kunnen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hmmm, zelf slachten kan ik niet en iets met haar geven ook niet.
Puur mijn gevoel hoor, denk dat de honden er minder problemen mee zouden hebben. :wink:
Eten honden ook duiven? Want daar zou ik eventueel wel aan kunnen komen (paps draait de slechte vliegers ook de nek om :19: ) maar ja.....dan wil ik er weer geen kop (met ogen en snavel) aan en de veren moeten er ook af. :smile: En of ie dat voor me zou willen doen? :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”