Ik had maar niks moeten zeggen denk ik. Ik vind het jammer dat sommige zo heftig reageren, al snap ik het wel hoor. Ik vind ze ook hartstikke schattig maar ik blijf wel met mijn voeten op de grond: in de natuur is het nou eenmaal "eten of gegeten worden" Enne "iets wat je niet ziet dat bestaat niet/is er niet". Het is maar goed dat slachthuizen geen muren van glas hebben nietwaar.
Die diepvrieskonijnen die je koopt in reptielen zaken, of die kip die veel mensen bij de Aldi of Lidl halen, wat voor leven hebben die gehad denk je? Om maar niet te spreken over de eendagskuikentjes die veel mensen geven. Want wat daarmee gebeurd. Of met muizen die je veelal koopt, die worden levend ingevroren en vriezen dus gewoon dood. Ik vind dát dus niet humaam en ik vind 1 "tikje" dus een betere manier van doden. En met al het vlees wat op jouw bordje ligt ( jouw in het algemeen ) veel dieren zien nooit het daglicht...Tja, voor MIJ is die keuze gewoon snel gemaakt.
Ik snap best dat veel mensen het niks vinden, maar met "terug naar de natuur" heeft het werkelijk niks te maken. Ik wil mijn hond gewoon voeden zoals ik vind dat het hoort, als een carnivoor. Met vlees, en prooitjes. En die konijnen hebben hier een goed leven hoor. Ze krijgen hele goede voeding en hebben flink de ruimte. Ze kunnen "konijn zijn", iets wat dieren in de bio-industrie niet kunnen. Die kunnen niet leven volgens hun "geaardheid". Niet doen waar ze eigenlijk met heel hun wezen recht op zouden hebben. Zoals varkens zouden moeten kunnen wroeten in de modder en kippen een stofbad zouden moeten kunnen nemen.
De reden dat ik niet 1 vrouwtje gebruik voor meerdere nesten is omdat ze dan eerst de tijd nodig heeft om te herstellen. Een bevalling is ook niet alles natuurlijk. Lara krijgt natuurlijk niet alleen konijnen, maar ook zat ander vlees, dus meer konijnen heb ik niet nodig. Ze worden inderdaad geslacht tot ze een "goed gewicht hebben". En nee de konijnen die komen niet uit dierenwinkels maar van particulieren mensen die ze veelal voor slangen fokken. Ik ben daar heel eerlijk in altijd en ga daar niet over liegen. Het is dus ook niet zo dat ik marktplaats af ga struinen ofzo
Maargoed ik laat het hierbij, voor het moddergooierij wordt. Als iemand meer wilt weten kun je me altijd pb'en.