Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plekjes (Naar de da geweest)
Moderator: moderatorteam
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Plekjes (Naar de da geweest)
Dalton heeft sinds een paar weken een soort plekjes op z'n lijf.Het lijken bultjes als je er met je hand over heen gaat maar als je goed kijkt zijn het opgehoopte schilfers.Het is begonnen op z'n staart maar er zitten er nu heel veel op z'n rug.Het jeukt ook heel erg.Weet iemand wat het zou kunnen zijn?Ik ga volgende week sowieso naar de dierenarts want hij wordt ook mager terwijl hij nu al een maand extra brokken krijgt. 
Laatst gewijzigd door DogDalton op 13 feb 2007 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- linda
- Zeer actief
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
Neeltje
- Youp
- Zeer actief
Re: Plekjes
Dat lijkt wel hetzelfde wat Diesel laatst heeft gehad. Alleen bij hem kwam het (denk ik) door het wassen. Later werden het kale plekjes en nu is hij weer knapDogDalton schreef:Dalton heeft sinds een paar weken een soort plekjes op z'n lijf.Het lijken bultjes als je er met je hand over heen gaat maar als je goed kijkt zijn het opgehoopte schilfers.Het is begonnen op z'n staart maar er zitten er nu heel veel op z'n rug.Het jeukt ook heel erg.Weet iemand wat het zou kunnen zijn?Ik ga volgende week sowieso naar de dierenarts want hij wordt ook mager terwijl hij nu al een maand extra brokken krijgt.
Toch maar even na laten kijken. Diesel had er ook koorts bij en was lusteloos.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- DogDalton
- Zeer actief
Ik ga sowieso even naar de DA volgende week,hij heeft een hele tijd op speciaal voer gestaan maar sinds vorig jaar mei staat hij op Farmfood.Als hij daar overgevoelig voor is dan waren die plekjes toch wel eerder gekomen?Hij heeft het daar al die tijd goed op gedaan want die plekjes heeft hij pas een paar weken.Hij heeft wel een paar keer de vuilnisbak omver gegooid en opgevreten dus misschien dat het daar aan ligt.
Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de DA,laten we hopen dat hij niet meer terughoeft op dat voer want dat is verschrikkelijk duur
:N: Als het moet zit er natuurlijk niks anders op dan het wel te geven maar ik hoop van niet.
Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de DA,laten we hopen dat hij niet meer terughoeft op dat voer want dat is verschrikkelijk duur

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Tamara,
Een allergie kun je opbouwen, dus het zou best kunnen zijn dat Dalton toch reageert op de Farmfood.
Een allergie kun je opbouwen, dus het zou best kunnen zijn dat Dalton toch reageert op de Farmfood.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
Mijn hond had het ook het begon met een klein plekje. Het werd steeds meer ze werd er zelfs helemaal kaal van op haar rug en buik en ik maar kammen misschien last van vlooien maar ik kon niets vinden.Nadat de hond van mijn moeder een spuit had gekregen voor de jeuk ben ik ook maar naar de da gegaan en daar bleek dat ze een vlooien allergie had van 1 verdwaalde vlooitje. Na intensieve vlooien bestrijding die ik hier thuis heb gedaan was de jeuk weg en de schilvers vielen ervan af en haar haren groeiden weer aan.
Sindsdien gebruik ik ook elke dag lijnzaadolie in haar eten en schapenvet met knoflook. mijn andere hond haar vacht ging het er ook beter van uitzien.
Sindsdien gebruik ik ook elke dag lijnzaadolie in haar eten en schapenvet met knoflook. mijn andere hond haar vacht ging het er ook beter van uitzien.
- DogDalton
- Zeer actief
We zijn gisteren naar de DA geweest en hij heeft dus een bacterie op de huid.Nu heeft ie een antibioticakuur voor 3 weken en ik moet hem 4 keer wassen met speciale shampoo.Iemand tips hoe ik dat het beste kan doen??
Normaal ga ik naar een trimsalon van een kennis waar ik hem dan even snel was maar die is nu dicht wegens verbouwing.Trappen lopen durft ie niet en is ook gevaarlijk omdat het nogal een steile trap is :N:
Buiten is denk ik te koud
Normaal ga ik naar een trimsalon van een kennis waar ik hem dan even snel was maar die is nu dicht wegens verbouwing.Trappen lopen durft ie niet en is ook gevaarlijk omdat het nogal een steile trap is :N:

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- DogDalton
- Zeer actief
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Bij een antibiotica kuur moet je er rekening mee houden dat de darmflora ook aangetast wordt.DogDalton schreef:We zijn gisteren naar de DA geweest en hij heeft dus een bacterie op de huid.Nu heeft ie een antibioticakuur voor 3 weken en ik moet hem 4 keer wassen met speciale shampoo.Iemand tips hoe ik dat het beste kan doen??
En omdat Dalton al moeite heeft om op gewicht te blijven lijkt het mij verstandig om de darmflora aan te pakken.
Ook het steeds meer gaan voeren van Farm Food heeft als effect dat de hond juist magerder wordt. De darmen kunnen de hoeveelheid voer niet meer aan en dan kunnen de voedingstoffen ook niet meer opgenomen worden.
Belangrijk is om altijd de darmflora te blijven onderhouden . En dat kan heel goed door regelmatig een diepvriesversvlees waar veel vuile pens inzit te voeren.
Groeten Ursula
- DogDalton
- Zeer actief
Dat krijgt ie ook 1 keer per week.En ik voer hem niet steeds meer brok maar hij krijgt nu zo'n 100 gram per dag meer en daar is hij mooi van aangekomen.Hij is nu ook weer mooi op gewicht.
Verder krijgt hij coatcare olie om z'n vacht in conditie te houden en 2 verschillende poeders van puur natuur.Eentje voor z'n darmflora en eentje voor de weerstand.
Verder krijgt hij coatcare olie om z'n vacht in conditie te houden en 2 verschillende poeders van puur natuur.Eentje voor z'n darmflora en eentje voor de weerstand.