Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over voeding
Moderator: moderatorteam
-
mirjam__22
- nieuw lid
vraag over voeding
hallo,
ik lees hier nu al een tijdje mee over voeding.
ik heb een franse bulldogpup van 11 weken.
en moet zeggen ben al aardig fout bezig geweest
toen ze bij ons kwam kreeg ze bonzo (ja ik weet het te zout en te slecht)
ik ben overgegaan op eukabuna maar na de verhalen wat ik heb gehoord ben ik overgestapt op prins.
dus mijn 1e fout te vaak gesjoemeld met voer.
maar nu lees ik heel veel over barfen en kvv..geloof me ik had er nog nooit van gehoord en ik had in het begin ook zoiets van pppfff brokken krijgt ze....
ik ben meer gaan lezen en ik wil nu dolgraag overstappen op kvv...waarom??? omdat ik eergister smuldier heb gehaald nou echt ik heb een hond nog nooit zo lekker zien eten.
nou had ik een paar vraagjes over mijn hond
omdat ze een pup is mag ze dan al volledig kvv???? ik heb smuldier compleet opgehaald.
stel ik ga om want ik geef sinds gisteren brok en kvv.
hoe moet ik dan de dag instellen
volgens het pak van smuldier mag ze 200 gram per dag kan ik dat dan verdelen over 4x??
wat mag ze allemaal voor lekkers hebben?? ik geef nu hondensnoepjes.
hoe kan dat dat smuldier zo goedkoop is en carnibest niet. ik betaal 59 cent voor smuldier compleet.
ik heb ook kip van smuldier opgehaald hoe moet ik dat dan zien voor tussendoor??
mag je bij een pup ook varieren?? want hier in de buurt zit een verkooppunt van carnibest en wat moet ik dan geven want smuldier heb je 1 soort van en carnibest meer.
mijn pup is 3.5 kilo
mijn pup schilfert ook heel erg..komt dat omdat ik zo vaak gesjoemeld heb is het dan wel verstandig dat ik overga op kvv.
mijn pup geeft ook over sinds gister.
met de brok is ze heel gulzig met water drinken en drinkt ze dus heel veel achter mekaar als ze klaar is met drinken dan komt de helft erweer uit.
wat is nou uiteindelijk goedkoper want voor prins betaal ik 35 euro voor 15 kilo...ze wordt gemiddeld tussen de 10 en 13 kilo
sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...ik wil gewoon het best voor mijn pup...en mijn da zit alleen maar te zeuren over hun voer.
nou ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen
als je wat mist in het verhaal dan vul ik het aan maar volgens mij is het wel duidelijk
alvast bedankt
gr mirjam
ik lees hier nu al een tijdje mee over voeding.
ik heb een franse bulldogpup van 11 weken.
en moet zeggen ben al aardig fout bezig geweest
toen ze bij ons kwam kreeg ze bonzo (ja ik weet het te zout en te slecht)
ik ben overgegaan op eukabuna maar na de verhalen wat ik heb gehoord ben ik overgestapt op prins.
dus mijn 1e fout te vaak gesjoemeld met voer.
maar nu lees ik heel veel over barfen en kvv..geloof me ik had er nog nooit van gehoord en ik had in het begin ook zoiets van pppfff brokken krijgt ze....
ik ben meer gaan lezen en ik wil nu dolgraag overstappen op kvv...waarom??? omdat ik eergister smuldier heb gehaald nou echt ik heb een hond nog nooit zo lekker zien eten.
nou had ik een paar vraagjes over mijn hond
omdat ze een pup is mag ze dan al volledig kvv???? ik heb smuldier compleet opgehaald.
stel ik ga om want ik geef sinds gisteren brok en kvv.
volgens het pak van smuldier mag ze 200 gram per dag kan ik dat dan verdelen over 4x??
hoe kan dat dat smuldier zo goedkoop is en carnibest niet. ik betaal 59 cent voor smuldier compleet.
ik heb ook kip van smuldier opgehaald hoe moet ik dat dan zien voor tussendoor??
mag je bij een pup ook varieren?? want hier in de buurt zit een verkooppunt van carnibest en wat moet ik dan geven want smuldier heb je 1 soort van en carnibest meer.
mijn pup is 3.5 kilo
mijn pup schilfert ook heel erg..komt dat omdat ik zo vaak gesjoemeld heb is het dan wel verstandig dat ik overga op kvv.
met de brok is ze heel gulzig met water drinken en drinkt ze dus heel veel achter mekaar als ze klaar is met drinken dan komt de helft erweer uit.
wat is nou uiteindelijk goedkoper want voor prins betaal ik 35 euro voor 15 kilo...ze wordt gemiddeld tussen de 10 en 13 kilo
sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...ik wil gewoon het best voor mijn pup...en mijn da zit alleen maar te zeuren over hun voer.
nou ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen
als je wat mist in het verhaal dan vul ik het aan maar volgens mij is het wel duidelijk
alvast bedankt
gr mirjam
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Een volledig antwoord op al je vragen heb ik niet maar ik heb zelf ook een pup van 11 weken en die staat volledig op KVV (duck). Ik wil nu ook nog wat smuldier gaan halen voor de afwisseling maar ik weet ook niet goed hoe ik dat moet doen; geef ik smuldier (de niet-complete variant zoals pens en kip) erbij of bijv 5 schijven DUCK (hij krijgt normaal 6) en dan wat smuldier?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
-
Melanie 74
Punt 1, ga naar het verkooppunt van Carnibest en haal de natuurvariant voor je Bulletje en voer dat.
Juist voor pups is het goed zo op te groeien, mijn Dolina is nu 7 maanden en heeft dat gekregen als eten.
Ze ruikt lekker, is gezond en vooral energiek.
Deze variant is ook geschikt voor pups, ze hebben ook de pupvariant maar dat is hetzelfde alleen wat fijner gemalen.
Ik acht de kans groot dat ze daar erg van opknapt (schilfers wat je schreef), de hoeveelheid wat je moet geven kun je ook vinden op de website van Carnibest.
Luister niet naar je dierenarts qua voeding, mijn dierenarts was er niet zo in thuis maar is helemaal om nu ze heeft gezien hoe Dolina is opgegroeid.
(Voor een groot ras zeer mooi gelijkmatig).
Juist voor pups is het goed zo op te groeien, mijn Dolina is nu 7 maanden en heeft dat gekregen als eten.
Ze ruikt lekker, is gezond en vooral energiek.
Deze variant is ook geschikt voor pups, ze hebben ook de pupvariant maar dat is hetzelfde alleen wat fijner gemalen.
Ik acht de kans groot dat ze daar erg van opknapt (schilfers wat je schreef), de hoeveelheid wat je moet geven kun je ook vinden op de website van Carnibest.
Luister niet naar je dierenarts qua voeding, mijn dierenarts was er niet zo in thuis maar is helemaal om nu ze heeft gezien hoe Dolina is opgegroeid.
(Voor een groot ras zeer mooi gelijkmatig).
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
nou ik ga een poging wagen...
ja een pup mag volledig op KVV..maar smuldier compleet is niet compleet,vandaar ook dat het tegenover complete kvv's zo goedkoop is.
carnibest natuur is compleet verder zijn er nog meer kvv's die compleet zijn...kijk hiervoor op de diverse vers forums..stel ik ga om want ik geef sinds gisteren brok en kvv.
ja hoor je kan het gewoon verdelen geen probleem
lekkers kun je gewoon geven wat je wil,..hoe kan dat dat smuldier zo goedkoop is en carnibest niet. ik betaal 59 cent voor smuldier compleet.
zie vraag 1
je kunt het hiermee afwisselen, het is niet zo dat een hond iedere dag compleet moet eten..dat doe je zelf ook niet,..afwisselen kan dus geen kwaad
ja hoor Carnibest is kwalitatief goed KVV ikzelf wissel dit af met smuldier en AHV en verder barfmijn pup is 3.5 kilo
als je over gaat op vers kan het zijn dat je hond gaat ontgiften alhoewel ik denk dat dit andere oorzaak heeft aangezien je maar net begonnen bent met kvv
als je kvv voerd zal je hond minder gaan drinken omdat vlees meer vocht bevat ..brokken zijn droog en vaak zoutig en dus drinken ze dan veel meer.
ligt eraan hoe je het aanpakt ..maar ik denk dat je het belangrijker vind of de hond het er goed op doet,..dan maken die paar euro meer (eventueel)toch niet uit lijkt mij.sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...ik wil gewoon het best voor mijn pup...en mijn da zit alleen maar te zeuren over hun voer.
De meeste DA's weten niet veel over de voedng van honden zij krijgen tijdens hun opleiding geleerd dat brokken goed zijn voor honden en that's about it.nou ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen
ik hoop dat ik het goed heb allemaal ...anders vullen de andere mij wel aan..
hier zijn wat links naar voedingsforums..
linken naar andere forums zijn niet toegestaan, zie regels
ja een pup mag volledig op KVV..maar smuldier compleet is niet compleet,vandaar ook dat het tegenover complete kvv's zo goedkoop is.
carnibest natuur is compleet verder zijn er nog meer kvv's die compleet zijn...kijk hiervoor op de diverse vers forums..stel ik ga om want ik geef sinds gisteren brok en kvv.
lekkers kun je gewoon geven wat je wil,..hoe kan dat dat smuldier zo goedkoop is en carnibest niet. ik betaal 59 cent voor smuldier compleet.
zie vraag 1
je kunt het hiermee afwisselen, het is niet zo dat een hond iedere dag compleet moet eten..dat doe je zelf ook niet,..afwisselen kan dus geen kwaad
ja hoor Carnibest is kwalitatief goed KVV ikzelf wissel dit af met smuldier en AHV en verder barfmijn pup is 3.5 kilo
als je over gaat op vers kan het zijn dat je hond gaat ontgiften alhoewel ik denk dat dit andere oorzaak heeft aangezien je maar net begonnen bent met kvv
als je kvv voerd zal je hond minder gaan drinken omdat vlees meer vocht bevat ..brokken zijn droog en vaak zoutig en dus drinken ze dan veel meer.
ligt eraan hoe je het aanpakt ..maar ik denk dat je het belangrijker vind of de hond het er goed op doet,..dan maken die paar euro meer (eventueel)toch niet uit lijkt mij.sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...ik wil gewoon het best voor mijn pup...en mijn da zit alleen maar te zeuren over hun voer.
De meeste DA's weten niet veel over de voedng van honden zij krijgen tijdens hun opleiding geleerd dat brokken goed zijn voor honden en that's about it.nou ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik raad je aan ook lid te worden van een forum over rauw voeren. Zoek bij Google naar 'natuurlijke rauwe voeding voor hond' en je vindt er een paar.
Er zit kwaliteitsverschil tussen KVV vandaar ook het prijsverschil. Sommige KVV bestaat meer uit orgaanvlees en dat is goedkoper dan spiervlees. Een KVV met meer spiervlees is wel beter. Persoonlijk ben ik meer voor zelf samenstellen. Ook bij KVV weet je niet helemaal zeker wat je je hond precies voert. Ook is KVV gemalen en verlaat het snel de maag. Als je rauw voert met grote stukken vlees dan wordt de maag en hond van de hond echt aan het werk gezet.
Zelf samenstellen is heel goed te leren en op den duur net zo makkelijk als het zelf samenstellen van je eigen menu.
Er zit kwaliteitsverschil tussen KVV vandaar ook het prijsverschil. Sommige KVV bestaat meer uit orgaanvlees en dat is goedkoper dan spiervlees. Een KVV met meer spiervlees is wel beter. Persoonlijk ben ik meer voor zelf samenstellen. Ook bij KVV weet je niet helemaal zeker wat je je hond precies voert. Ook is KVV gemalen en verlaat het snel de maag. Als je rauw voert met grote stukken vlees dan wordt de maag en hond van de hond echt aan het werk gezet.
Zelf samenstellen is heel goed te leren en op den duur net zo makkelijk als het zelf samenstellen van je eigen menu.
Groetjes van Charlotte

-
WOEF!
- Zeer actief
jahoor een pup kan je gewoon voledig op kvv zetten.
mijn pup heb ik ook op kvv gezet (merk: Duck) hij ging met geweldige sprongen vooruit! (inmiddels krijgt hij 4 dagen kvv Duck en 3 dagen Barf zelf samengesteld)
voledig smuldier geven lijkt mij niet perfect, kies liever voor een merk als duck, energique, carnibest.
let wel op altijd de complete variant!
verder kan je de schijven van kvv (a 100 gram per stuk) gewoon delen zodat jij uitkomt op 4 x 50 gram per dag.
heb ik nu al je vragen gehad
haha succes iniedergeval 
mijn pup heb ik ook op kvv gezet (merk: Duck) hij ging met geweldige sprongen vooruit! (inmiddels krijgt hij 4 dagen kvv Duck en 3 dagen Barf zelf samengesteld)
voledig smuldier geven lijkt mij niet perfect, kies liever voor een merk als duck, energique, carnibest.
let wel op altijd de complete variant!
verder kan je de schijven van kvv (a 100 gram per stuk) gewoon delen zodat jij uitkomt op 4 x 50 gram per dag.
heb ik nu al je vragen gehad
Groeten van "Woef" én Lianne
- starfleet
- Erelid
Je vragen zijn meest al beantwoord. Een volwassen hond moet 20 tot 25% van zijn gewicht krijgen aan Carnibest. Dan kom je voor 10 kilo uit ongeveer 200 gram en dat kost dan 18 euro per maand.
Het kan een beetje schelen per hond, Buffy eet minder dan 20% maar krijgt normaal ook nog wel wat andere dingen erbij wat er zo geschikt is van de avondmaaltijd: rauwe rundertartaar, rundergehakt, een rauw eitje, wat kipfilet etc.
Qua beloninkjes gebruikte ik meestal kleine stukjes Rodiworst (rollen in de supermarkt en dierenwinkel), maar ook regelmatig frolicjes in zesjes, dat maakt niet zo uit voor beloning. Tegenwoordig gebruiken we kattenbrokjes omdat die piepklein zijn en Buffy aan de lijn is.
Anne
Het kan een beetje schelen per hond, Buffy eet minder dan 20% maar krijgt normaal ook nog wel wat andere dingen erbij wat er zo geschikt is van de avondmaaltijd: rauwe rundertartaar, rundergehakt, een rauw eitje, wat kipfilet etc.
Qua beloninkjes gebruikte ik meestal kleine stukjes Rodiworst (rollen in de supermarkt en dierenwinkel), maar ook regelmatig frolicjes in zesjes, dat maakt niet zo uit voor beloning. Tegenwoordig gebruiken we kattenbrokjes omdat die piepklein zijn en Buffy aan de lijn is.
Anne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
je kan er vanuit gaan dat alle kipvarianten behoorlijk compleet zijn wat bot en vlees % betreft.
ze malen echt geen kippenvlees, ze malen karkassen!! en als je die zelf maalt is het gewoon gehakt en zie je niet dat er bot inzit.
Pakjes smuldier vlees variant.
kan je moeilijk aan organen komen, gewoon zo'n pakje alleen vlees variant kopen
zit alles in.
Verder, schrijf ook je ervaringen op DIT forum want zoals jij nog nooit van barf of vers had gehoord, hier je vragen stelt, zo zijn er nog vele en is voor andere nieuwkomers ook leuk om te lezen.
succes me tje zoektocht!
ze malen echt geen kippenvlees, ze malen karkassen!! en als je die zelf maalt is het gewoon gehakt en zie je niet dat er bot inzit.
Pakjes smuldier vlees variant.
kan je moeilijk aan organen komen, gewoon zo'n pakje alleen vlees variant kopen
zit alles in.
Verder, schrijf ook je ervaringen op DIT forum want zoals jij nog nooit van barf of vers had gehoord, hier je vragen stelt, zo zijn er nog vele en is voor andere nieuwkomers ook leuk om te lezen.
succes me tje zoektocht!

-
mirjam__22
- nieuw lid
he hartstikke bedankt voor de antwoorden.
nou ik ben echt om ik heb gister tegen mijn vriend gezegd dat ik overga op carnibest.
er zit hier een verkooppunt 5 min. vandaan en haar bel ik vandaag even op.
lijkt mij wel verstandig om dat eerst alleen even een week te geven en dan pas te varieren toch?
ik zal zeker mijn ervaringen hier neerzetten.
eentje heb ik er al ....ze eet het op alsof haar leventje ervan afhangt zo lekker vind ze het hihi
gr mirjam
nou ik ben echt om ik heb gister tegen mijn vriend gezegd dat ik overga op carnibest.
er zit hier een verkooppunt 5 min. vandaan en haar bel ik vandaag even op.
lijkt mij wel verstandig om dat eerst alleen even een week te geven en dan pas te varieren toch?
ik zal zeker mijn ervaringen hier neerzetten.
eentje heb ik er al ....ze eet het op alsof haar leventje ervan afhangt zo lekker vind ze het hihi
gr mirjam
-
Carel
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: vraag over voeding
In smuldier zit meer pens, dat is goedkoper.mirjam__22 schreef:hoe kan dat dat smuldier zo goedkoop is en carnibest niet. ik betaal 59 cent voor smuldier compleet.
Ja, hoor je mag best varieren. Van Carnibest kun je gewoon de Natuurvoeding geven. Dat is compleet en de meest gangbare variant.mirjam__22 schreef:mag je bij een pup ook varieren?? want hier in de buurt zit een verkooppunt van carnibest en wat moet ik dan geven want smuldier heb je 1 soort van en carnibest meer.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm - zoek liever op barf en barf faqs en barf natuurlijk. Krijg je goede info over hoe te beginnen!Sjalot schreef:Ik raad je aan ook lid te worden van een forum over rauw voeren. Zoek bij Google naar 'natuurlijke rauwe voeding voor hond' en je vindt er een paar.
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dames, terug naar schoolHutsje schreef:Pups ongeveer het dubbelestarfleet schreef:Je vragen zijn meest al beantwoord. Een volwassen hond moet 20 tot 25% van zijn gewicht krijgen aan Carnibest.
Anne
Volgens jullie krijgt een hond van 10 kg dus tussen de 2 en 2,5 kg per dag aan voer?
Ik denk dat er ergens een kommaatje tussen moet
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Het moet zijn: 20-25 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht.tekkel schreef:Dames, terug naar schoolHutsje schreef:Pups ongeveer het dubbelestarfleet schreef:Je vragen zijn meest al beantwoord. Een volwassen hond moet 20 tot 25% van zijn gewicht krijgen aan Carnibest.
Anne![]()
![]()
Volgens jullie krijgt een hond van 10 kg dus tussen de 2 en 2,5 kg per dag aan voer?![]()
Ik denk dat er ergens een kommaatje tussen moet
Groetjes, Karen
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het niet helemaal eens met het feit dat je schrijft Smul is niet compleet,, dus omdat het goedkoop is zou het niet compleet zijn!!RachelleAmericanBulldog schreef:nou ik ga een poging wagen...
zie vraag 1
Wat dacht je dan van Kivo.. en Ahv-Breda zijn ook goedkopere Kvv,s
zijn die dan ook niet compleet??
Op welke gronden is dit gebasseerd,, vind het nogal wat om te schrijven! Onze honden krijgen al jaren smul,, en alles is perfekt in orde, dus als het niet compleet zou zijn, had ik dat echt wel moeten merken aan onze honden lijkt me zo!
En een pup krijgt inderdaad, ongeveer 40 gram per kg lichaamsgewicht.
Volwassen hond,, 20 a 25 gram.
Voor de rest moet je gewoon voeren waar je je goed bij voelt.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay