Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saar's poot... ik ben gerustgesteld
Moderator: moderatorteam
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Marion.
Weet ik niet.alma2 schreef:Fijn dat je gerustgesteld bent. Weet je of het een pees/spier blessure is of een ontsteking?
Gezien de Rymadil is het een ontsteking (?), maar ik had het idee dat hij alleen aan pees/spier dacht
Ons is ook niet strikte rondjes van 5 minuten geinstrueerd hoor, een half uurtje - maar dan op bejaardentempo, èn aan de lijn - mocht ook.
Ondanks al mijn verhalen (we zijn er een half uur binnen geweest) is hij niet bang voor pijnstillers, die voor Saar de remming doorbreken. Waar ikzelf wel erg bang voor ben/was.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat heb je zelf natuurlijk ook een beetje in de hand;als je ziet dat ze morgen weer de 100 meter horden in een paar seconden loopt zou je de dosis misschien wat kunnen verlagen(na overleg)Marion. schreef:Ondanks al mijn verhalen (we zijn er een half uur binnen geweest) is hij niet bang voor pijnstillers, die voor Saar de remming doorbreken. Waar ikzelf wel erg bang voor ben/was.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
Neeeeeeeeeeeee :N:marian* schreef:Dat heb je zelf natuurlijk ook een beetje in de hand;als je ziet dat ze morgen weer de 100 meter horden in een paar seconden loopt zou je de dosis misschien wat kunnen verlagen(na overleg)
Ik doe zelf nu helemaal niets. Ze krijgt korte rondjes, en ik doe braaf 2x 1.5 Rymadil op een dag (mogen jullie uitrekenen hoe zwaar ze is
En verder gaan we maar gewoon veel knuffen, en kroelen. Vrij nemen waar mogelijk. Even 10 dagen door zien te komen, en dan hopen we weer op een ouderwetse wandeling
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Haha, ik wilde net schrijven dat lijnrust niet betekent dat je lekker 2 uur kunt gaan lopen aan de lijnMarion. schreef: Gezien de Rymadil is het een ontsteking (?), maar ik had het idee dat hij alleen aan pees/spier dacht![]()
Ons is ook niet strikte rondjes van 5 minuten geinstrueerd hoor, een half uurtje - maar dan op bejaardentempo, èn aan de lijn - mocht ook.
Ik hoop dat ze over 10 dagen weer de oude is!

- alm@
- moderator
Daar dacht ik dus ook aan met een blessure, wij hadden voor Rocky (6 jaar) ook Rymadil meegekregen maar ik had ervoor gekozen het niet te gebruiken (dat was dus even niet op 1 lijn zitten want mijn vriend vond het zieligMarion. schreef:Ondanks al mijn verhalen (we zijn er een half uur binnen geweest) is hij niet bang voor pijnstillers, die voor Saar de remming doorbreken. Waar ikzelf wel erg bang voor ben/was.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gek mensMarion. schreef:Neeeeeeeeeeeee :N:marian* schreef:Dat heb je zelf natuurlijk ook een beetje in de hand;als je ziet dat ze morgen weer de 100 meter horden in een paar seconden loopt zou je de dosis misschien wat kunnen verlagen(na overleg)
Ik doe zelf nu helemaal niets. Ze krijgt korte rondjes, en ik doe braaf 2x 1.5 Rymadil op een dag (mogen jullie uitrekenen hoe zwaar ze is)
En verder gaan we maar gewoon veel knuffen, en kroelen. Vrij nemen waar mogelijk. Even 10 dagen door zien te komen, en dan hopen we weer op een ouderwetse wandeling
Ik bedoel dat als je morgen ziet dat ze te veel wil doen doordat ze geen pijn heeft je in overleg met de da misschien de dosis wat kunt verlagen omdat ze er anders doorheen gaat en je overmorgen of morgenavond met de gebakken peren zit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
Jawel, vrij rustig. En aan de andere kant zéér onrustig. Niet in de zin van wild ofzo, maar in de zin van lopen, lopen, lopen. Dóórgaan. En het liefst op straf tempo.alma2 schreef:Daar dacht ik dus ook aan met een blessure, wij hadden voor Rocky (6 jaar) ook Rymadil meegekregen maar ik had ervoor gekozen het niet te gebruiken (dat was dus even niet op 1 lijn zitten want mijn vriend vond het zielig) maar na 1 pilletje was hij zonder pijn niet meer te houden en kon hij de volgende dag zowat zijn mand niet meer uit. Zonder pijnstilling moest hij zichzelf wel in acht nemen. Maar nu is een (zeer) temperamentvolle herder denk ik iets anders dan Saar waarvan ik de indruk heb dat zij van zichzelf vrij rustig is.
Ze heeft misschien best pijn nu, maar als we morgen weer een week lang Pieterpad gaan lopen vind ze dat geweldig. Merk je ook niets van pijn.
Ik kan haar wel rustig houden. Desnoods nemen we nu even om en om vrij. De lijnrust gaat nu ook al een weekje heel aardig, en dat lukt nog wel 10 dagen.
Als ze al pijn heeft nu, dan verbijt ze dat nu ook al
-
Marion.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Marion.
Als je zin hebt Inge, vertel eens wat over spieren en pezen? Pezen zijn die dingen die de botten bij elkaar houden, maar wat zijn de spieren dan? En waarom geneest een ontsteking in een spier sneller dan die in een pees?Inge O schreef:even simpel combineren : hij dacht dus aan een ontsteking in pees of spier.
ik duim voor iets in een spier, dat kan relatief snel genezen.
-
Marion.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Per injectie is het sneller op de plaats van bestemming dan wanneer je het oraal geeft en het dus eerst nog geabsorbeerd moet wordenMarion. schreef:Vraagje nog (ik ben nieuw aan het Rymadil-front).
Ze heeft vanmiddag een injectie gekregen. "Om de Rymadil vast op te starten". Dat is gewoon Rymadil ook, maar dan in voeibare vorm?
-
Marion.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ben Inge O niet, maar toch een poging om te antwoorden (Inge, corrigeer maar als dat nodig is).Marion. schreef:Als je zin hebt Inge, vertel eens wat over spieren en pezen? Pezen zijn die dingen die de botten bij elkaar houden, maar wat zijn de spieren dan? En waarom geneest een ontsteking in een spier sneller dan die in een pees?Inge O schreef:even simpel combineren : hij dacht dus aan een ontsteking in pees of spier.
ik duim voor iets in een spier, dat kan relatief snel genezen.
Een spier is dat deel wat gewrichten laat bewegen, de pees is meer de aanhechting/overgang van de spier naar het bot.
Een spier is beter doorbloed dan een pees en geneest daardoor sneller. Gewrichten bezitten kapsels en op sommige plekken worden ze bijeen gehouden door gewrichtsbanden, denk maar aan de knie. Een knieband is geen pees.
-
Marion.
- alm@
- moderator
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Gelukkig niets engs
Mijn hondje was vorig jaar september/oktober plotseling vreselijk mank. Omdat ze al oud is zagen we het einde naderen
maar ineens (na bijna twee maanden pijnstillers die nauwelijks hielpen) was het over, en ze rent nu al maanden weer 'als een hinde'
Daar wil ik maar mee zeggen dat het misschien langer dan 10 dagen duurt, maar dat betekent niet dat het nooit meer overgaat!
Beterschap
Mijn hondje was vorig jaar september/oktober plotseling vreselijk mank. Omdat ze al oud is zagen we het einde naderen
Daar wil ik maar mee zeggen dat het misschien langer dan 10 dagen duurt, maar dat betekent niet dat het nooit meer overgaat!
Beterschap
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Marion, dit is een normale reactie van Saar. De pijn is (zo goed als) weg, dus loopt ze weer haar normale tempo en als ze geen pijn heeft, hoeft ze ook haar poot niet te ontzien (dus te manken).Marion. schreef:Oh myyyy...
Ik ben blij verrast over hoe ze vanavond liep hoor. Maar dit is niet goed hoor. Ze loopt nu in doorlooptempo ook gewoon niet mank. Hoe moet ik weten dat ze weer gewoon op tempo kan?
Zolang je haar gewoon aan de lijn houdt, het liefst een vaste lijn, zo veel mogelijk rechte lijnen loop, haar geen gekke dingen laat doen zoals springen, achter balletjes aan of rennen (waarbij ze toch het risico loopt om in een kuil of iets dergelijks te stappen), is dit een goede therapie om de blessure van Saar binnen afzienbare tijd te genezen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Mama Sanneke
- Zeer actief