Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouderdomswratje ...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Ouderdomswratje ...

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tonnie had een wrat op haar heup die steeds groter groeide, eerst hadden we op advies van de dierenarts geprobeerd om het met wrattenspul te laten verdwijnen.
Maar Tonnie had besloten geen gekke dingentjes erop te willen hebben en had het tot bloedens aan toe open gebeten.

Dat was weer een bezoekje dierenarts voor Tonnie.
Eerst werd haar vacht weggeschoren, heeft ze eindelijk weer haar maar goed.

Onder plaatselijke verdoving werd het netjes weggesneden, en met een paar hechtingen weer netjes dichtgemaakt.

Ze heeft geen piepje gegeven, ze was erg braaf!!
Nu ligt ze zielig te wezen op haar nieuwe kussen.

Volgende week maandag worden de hechtingen eruit gehaald.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Het is goed dat je het weg hebt laten halen, mijn oude jack-russeltje had er ook een paar, door zijn hoge leefdtijd kon het niet meer weggehaald worden, wrattenspul hielp ook niet. Op zijn rug was er een paar maanden voor zijn dood een wrat buiten proporties gegoeid, was huidkanker geworden. Gelukkig zat het op een plaats dat hij er niet aan kun bijten, hij had er geen last van maar het was een naar gezicht. Beterschap :ok:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn ouwe meisje heeft al jaren een wrat midden op haar kop (en ook op andere plaatsen op d'r lichaam, maar die zie je niet). Deze wrat zie je eigenlijk alleen als ze net getrimd is. "Se hep een teek", hoor ik dan driekeer per dag als ik mensen tegenkom tijdens het wandelen :mrgreen:
Nu is het een paar maanden na de trimbeurt, en nou zie je die wrat niet, maar staat er wel steeds een plukje haar midden op haar kop omhoog door die wrat :smile:

De dierenarts zegt dat weghalen niet nodig is zolang ze er geen last van heeft, eraan krabt (ze kan er niet bij -- tekkelpootjes hè...), of de wrat plotseling verandert of groeit.

Beterschap voor Tonnie :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Melanie 74

Dank jullie voor de reacties, tja ze wordt een oude muts. :roll:
Ze is vorige maand 9 geworden, dus dan krijg je dat soort dingen.

Maar ik kon merken net dat de verdoving nog niet helemaal uitgewerkt was wat de coördinatie was nog niet helemaal goed met het oplassen daarnet.

Vanmiddag hadden we even lekker in het bos gewandeld, dus een hele plasronde was niet nodig. :wink:

Ze heeft nu een lekker kauwbot met pens gevuld.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Melanie 74 schreef:Ze heeft nu een lekker kauwbot met pens gevuld.
Dat, en een nachtje slapen, doen wonderen!
Als ze er maar even afblijft.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Melanie 74

tekkel schreef:
Melanie 74 schreef:Ze heeft nu een lekker kauwbot met pens gevuld.
Dat, en een nachtje slapen, doen wonderen!
Als ze er maar even afblijft.....
Ze blijft er wonderwel vanaf en zo niet hebben we een lampenkamp mee gekregen, maar ze is goed te sturen :wink:
Ze is een hele brave hond, gelukkig slaapt ze altijd bij ons op de slaapklamer dus we kunnen haar goed in de gaten houden.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Hier hebben we ook wratten koningin van bijna 12 jaar.
Voorig jaar is er één weg gehaald omdat ze deze steeds kapot schuurde over de grond, een fluitje van een cent.
Ze heeft er nog een stuk of 8 maar die laten we lekker zitten, ze heeft er geen last van.
Elly
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

zolang ze ervan afblijven kan het geen kwaad om een wrat te laten zitten.
maar een bloedende wrat is besmettelijk en kunnen ze het zelf verspreiden. vaak zie je dat er ook wratten op voeten en rond de mond ontstaan.
mocht een wrat goed los van de huid staan, kan je die met een stevig touwtje afbinden en valt dan met een aantal dagen af. de witte touwtjes die aan een verpakking wattenschijfjes zitten, zijn daar heel geschikt voor.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Melanie 74

Naja de hechtingen zijn er keurig netjes uitgehaald door MW zelf, het wondje is netjes dicht en ze blijft er nu vanaf. :roll:

Zolang het zo blijft laat ik het zo, ze duldt dus geen niet-lichaamseigen spullen aan haar lichaam.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca zit ook steeds meer onder de wratten.
Zolang ze er geen last van heeft doen wij er niks aan.
Gewoon steeds meer Tosca om van te houden. :I: :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

En toch vind ik het een beetje eng die wratjes. Mss heb je er verschillende soorten in. Mijn oude Sjakie had er ook een aantal, kreeg eerst van de d.a. advies om aan te stippen met jodium, daarna wrattentinctuur, dat hielp allemaal niet maar de meesten bleven klein. Omdat hij 18 jaar was wilde de d.a. het niet meer weghalen. Eèn wrat bovenop zijn rug groeide in een paar maanden uit tot een grote bloederige bult, dat ging razendsnel, was huidkanker geworden. Een aantal maanden later hebben we hem, ook om andere redenen, moeten laten slapen. Ik houd wratjes of bultjes dus met argusogen in de gaten :N:
Afbeelding
Melanie 74

M@ri@nne schreef:Tosca zit ook steeds meer onder de wratten.
Zolang ze er geen last van heeft doen wij er niks aan.
Gewoon steeds meer Tosca om van te houden. :I: :mrgreen:
:mrgreen:

Ze heeft meer van die kleine wratjes maar deze werg groter in een ramp tempo dus dat vertrouwde we niet zo. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”