Als hij er geen last van zou hebben, zou hij ook dat 'kontje schuiven' niet doen natuurlijk.Zoek stok! schreef:Ik vind een keer per dag twee seconden kontje schuiven eigenlijk geen 'last'. Sinds een aantal dagen doet hij het overigens helemaal niet meer.Scooby schreef:Je hoeft ze ook niet te kunnen voelen, maar dan kan Bram er nog wel last van hebben. Ik zou ze ook even laten uitknijpen door de dierenarts.Zoek stok! schreef:Ik voel helemaal geen anaalklieren. Dat is goed toch? Ik laat Marcel straks ook nog wel even voelen, ik kan zo'n kluns zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kontje schuiven
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Essy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Essy schreef:op anaal zou ik in ieder geval niet zoeken met googleZoek stok! schreef:Nou ja, iets met anaal dusgea schreef:sorry hoor, maar anaalklieren kun je niet uitknijpen. Anaalzakejes wel.
Groetjes, Karen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
thom schreef:Ik zeg nog steeds, even langs de DA gaan, wat is het bezwaar ertegen..
Sleetjerijden, heeft toch in de meeste gevallen met anaalklieren te maken. Of het nu maar een kwestie van een paar seconden is, of niet....
( anders is het misschien een idee, om een verzekering af te sluiten,..)

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat is dus inderdaad de reden dat ik even afwachtInge O schreef:
het bezwaar ertegen is dat da's zich vaak verplicht voelen (terecht of niet terecht) om aktie te ondernemen, en in het geval van anaalklieren is dat zeker niet altijd een voordeel. een geleegde klier heeft de neiging zich steeds sneller op te vullen, raakt ook geïrriteerd door het uitknijpen wat dan weer de zaak kan verslechten, kortom, je kan in een vicieuze cirkel raken als je anaalklieren gaat leegknijpen.
Als het niet echt nodig is, wil ik niet dat de anaalklieren uitgeknepen worden. Daarom vraag ik bij vage klachten even op het forum wat er aan de hand kan zijn. Want ja, ik ben toch een pieperd als het om Bram gaat. Maar in dit geval ben ik gerustgesteld. Mocht het weer terugkomen, dan ga ik alsnog naar de dierenarts.

Linda, Izzie en Bram
-
hercujess
-
hercujess
Een goede trimster knijpt ze ook niet standaard leeg, je voelt de zakjes wel vol zitten als het nodig is om ze te legen...Inge O schreef:natuurlijk kan dat - maar het is eerder de vraag of dat nodig is.hercujess schreef:Anaalklieren legen kan ook bij de trimsalonwij checken ze altijd standaard tijdens een behandeling.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nee, ik ken je niet, en nee, ik wou niet zeggen dat je vanwege de onkosten niet naar een DA zou gaan.Zoek stok! schreef:thom schreef:Ik zeg nog steeds, even langs de DA gaan, wat is het bezwaar ertegen..
Sleetjerijden, heeft toch in de meeste gevallen met anaalklieren te maken. Of het nu maar een kwestie van een paar seconden is, of niet....
( anders is het misschien een idee, om een verzekering af te sluiten,..)Impliceer je nou echt dat ik vanwege de kosten niet naar de dierenarts ga? Dan ken je mij toch echt niet hoor.
( Maar juist omdat ik je niet ken, gaf ik idee van verz. aan, bedoel er verder niks mee...)