malinois schreef:
beveelt aan de pupkopers hun huisdieren te castreren/steriliceren.
dit slaat helemaal kant nog wal maar dat was dus al duidelijk, voor mij geen gesnij in een gezond dier en al helemaal niet dat een fokker dat wel even zou bevelen.
Voor mij geen teletac om bij een gezonde hond die je niet zo snel kunt laten doen wat jij wilt.
Een pup bij mij uit de opvang zou nooit naar iemand gaan waarvan ik wist dat die dat deed.
Op zich kan ik een groot gedeelte met je meegaan over het snijden in een gezonde hond maar voor mijn gevoel staat dus wel haaks op het omhangen van een teletac bij je hond met geen ander doel dan je sport bedrijven.
Beide worden gedaan voor jezelf en niet voor de hond.
Medische gronden voor castratie/sterilisatie uitgesloten natuurlijk net als het gebruik van een teletac voor andere doeleinden zoals bijv. het jagen van vee of zoiets
Ik ben niet voor verplicht castreren en of steriliseren maar in kan me in sommige gevallen ,en niet van fokkers maar bijv. stichtingen ,wel voorstellen dat ze die eis stellen omdat het onmogelijk is al die honden te blijven volgen.
Een stichting als Paws bijv.,die toch zeer goed bekend staat,heeft deze eis.
Micron zou dus ook eigenlijk gecastereerd moeten worden maar aangezien hij maar 1 balletje heeft hoefde dit na overleg met de stichting niet omdat de operatie meer na als voordelen zou kunnen opleveren.