Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Weet iemand iets tegen traanstrepen voor mijn witte bull heb al jean paul of zoiets gehaald maar dat werkt niet devil traant veel en ik hou het vaak bij maar het blijft bruin vind dat heel lelijk staan, ook word hij een beetje gelig waar zou dat aan kunnen liggen eten ofzo??
Ik heb ook gehoord dat die zwitsaldoekjes werken om zijn rimpels schoon te maken iemand ervaring ik hou er niet zo van om zo maar iets te gebruiken.
Bovendien hebben de meeste producten een tijdje nodig, voordat de werking zichtbaar is. Oogjes schoonmaken met afgekoeld gekookt water is ook een mogelijkheid.
Zit 'ie verder wel lekker in zijn vel/vacht? Soms is het ook een reactie op voeding. Poosje geleden een Basset in de salon gehad die ook al allerhande voeders gehad, waaronder peperduur eten van de dierenarts, maar het hielp allemaal niet. Sinds 'ie overgestapt is op Greenheart (Natuurvoeder net zoals Farm Food) Anti-Allergy, is het een heel ander hondje...
Hanneke schreef:De oogverzorger van Jean Peau is echt prima spul, maar je moet het ook in het oog doen. Heb je dat gedaan?
nou in de ogen durf ik niet te doen mijn bulletje is al doof en strax doe ik iets fout en is ie ook nog blind (beetje overbezorgd)
Het is er voor gemaakt om in de ogen te doen. Het ontstopt de traanklier. Je kunt er niks aan fout doen. Oog een beetje open, druppel oogverzorger erin en klaar. Je moet binnen een paar dagen verschil kunnen zien.
Nou dat zou het kunnnen zijn want Devil is allergisch voor sommige brokken had eerst Denkadog maar hij kreeg heel erg veel jeuk en krapte zichzelf helemaal open heel vaak naar de dierenarts gegaan en medicijnen gekregen toen ging het goed en de traanstrepen gingen zowaar ver weg maar na de medicijnen nog heel veel brokken uitgeprobeerd en hij zit nu aan de kip/rijst brokken van Carfil, en dat werkt (maar blijkbaar misschien niet voor de ogen).
De jeuk is nu ook weg en hij krijgt eigenlijk helemaal geen snoepjes meer alleen soms een lamsoor.
Binnenkort toch maar weer bij de DA langs hij heeft ook ineens last van roos ofzo maar geen jeuk IDEEN iemand.
stephanie1983 schreef:Nou dat zou het kunnnen zijn want Devil is allergisch voor sommige brokken had eerst Denkadog maar hij kreeg heel erg veel jeuk en krapte zichzelf helemaal open heel vaak naar de dierenarts gegaan en medicijnen gekregen toen ging het goed en de traanstrepen gingen zowaar ver weg maar na de medicijnen nog heel veel brokken uitgeprobeerd en hij zit nu aan de kip/rijst brokken van Carfil, en dat werkt (maar blijkbaar misschien niet voor de ogen).
De jeuk is nu ook weg en hij krijgt eigenlijk helemaal geen snoepjes meer alleen soms een lamsoor.
Binnenkort toch maar weer bij de DA langs hij heeft ook ineens last van roos ofzo maar geen jeuk IDEEN iemand.
Hoi,
je kan birch tar shampoo van Greenfields gebruiken, deze is speciaal ontwikkeld voor honden met een schilverige huid. De shampoo wel 1 op 5 verdunnen met lauw water.
Ik veeg gewoon vaak zijn ogen schoon en gebruik daar ook veelal afgekoelde kamille-thee voor
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
stephanie1983 schreef:Binnenkort toch maar weer bij de DA langs hij heeft ook ineens last van roos ofzo maar geen jeuk IDEEN iemand.
Die huidschilvers kunnen ook komen als reactie op zijn voer, maar het kan ook een geval van mijt zijn (vachtmijt of demodex). Dit gaat niet per se gepaard met jeuk. Ik zou geen shampoo op basis van teer nemen als je hond wondjes heeft, want daar kan het alleen maar erger van worden.
Ik zou voor één van de volgende shampoo's kiezen: Action Poils abimés van Héry, Vital prof van Requal of Oatmeal van PetSilk.
Nou heel erg bedankt iedereen nou maar hopen dat er proefmonsters bestaan van al die shampoo's Maar ik zal het snel uit gaan proberen maar over 2 weken toch naar DA omdat hij dan 1 jaar word effe checken en spuiten Zal devil erg blij mee zijn
Het komt meestal door het eten, Bowie had het toen hij brokken had ik over op eukanu toen ging het over, nu ben ik op vlees over, was in het begin ook zijn ogen helemaal bruin, dat kwam door het ontgiften, nu is dat ook over ik maak 2 keer per dag zijn ogen schoon en smeer onder zijn ogen een beetje vaseline dat helpt goed, ik heb de bruine jaartjes rondom zijn ogen weg geknipt en nu ziet hij er weer toppie uit
Weet iemand iets tegen traanstrepen voor mijn witte bull heb al jean paul of zoiets gehaald maar dat werkt niet devil traant veel en ik hou het vaak bij maar het blijft bruin vind dat heel lelijk staan, ook word hij een beetje gelig waar zou dat aan kunnen liggen eten ofzo??
Ik heb ook gehoord dat die zwitsaldoekjes werken om zijn rimpels schoon te maken iemand ervaring ik hou er niet zo van om zo maar iets te gebruiken.
Groetjes Stephanie
Je moet het wel elke dag toepassen als het dan minder is geworden kun je het gewoon regelmatig bijhouden.