Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup te klein!!!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

perry
geregistreerd lid

pup te klein!!!!

Ongelezen bericht door perry »

Wij hebben nu 1 week onze Drentsche patrijs maar hij is veel te klein het is een reu en hij was kleiner dan zijn zusjes.(onze dierenarts zei dat dat niet zo goed was.Hij was verder wel gezond) Als ik naar andere pups van zijn soort kijk loopt hij zo´n 2 weken achter. Hij is ook te mager minstens een kilo heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Hij eet ook niet zoveel ik heb hem nu aan de carocroc. Hij had eerst beneful maar hij begon heel erg te krabben en zijn huid werd rood. Dat heeft hij nu niet meer.

Wie weet iets of heeft ervaring! :denken:
perry for ever!!!!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat zegt de fokker ervan? Wat voor eten kreeg hij bij de fokker?

Ik kom eigenlijk amper Drenten tegen, wonen alle nestgenootjes in de buurt? Da's wel gezellig!
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 05 feb 2007 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Die moet snel gaan eten, je pup. Ik zou voor hem Vers Vlees compleet gaan kopen, kijken of hij dat wel vlot naar binnenwerkt, want hij moet wel gaan eten als hij te mager is. De kleinste uit het nest zegt op zich niks, maar te mager en niet willen eten, dat is niet goed. Als hij die vers vlees kompleet (b.v. Rodi of Duck in het vriesval van de supermarkt) ook niet goed eet zou ik hem verder laten checken door de dierenarts.

Hoe at hij bij de fokker, was dat wel goed of is hij de hele tijd aan het miezemauzen geweest? Heb je wel al contact gehad met de fokker hierover?

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het lijkt mij dat er iets ernstig verkeerd zit, misschien is het wel het verstandigste deze pup zo snel mogelijk terug te brengen bij de fokker, hoe vervelend dat ook is.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

wormenkuurtje?
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
perry
geregistreerd lid

Ik heb het idee dat hij of ergens allergies voor is (melk ofzoiets) de fokker gaf hem brinta met melk (en aldibrokken) en in beneful zit ook iets van een melkprodukt. Hij lijkt dat carocroc niet zo lekker te vinden.
Hij heeft ook nogal last gehad van diarree dat leek wat bij te komen maar zijn darmen brobbelen nu alweer heel erg
Ik weet niet of hij nu weer ander eten moet hebben zijn darmpjes draaien overuren, en die wormkuur heeft hij vorige week gehad.
Ik denk dat ik morgen toch maar even weer de DA ga bellen.
Hij is verder wel blij. :19: :19: :19:
perry for ever!!!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

perry schreef:Ik heb het idee dat hij of ergens allergies voor is (melk ofzoiets) de fokker gaf hem brinta met melk (en aldibrokken) en in beneful zit ook iets van een melkprodukt. Hij lijkt dat carocroc niet zo lekker te vinden.
Hij heeft ook nogal last gehad van diarree dat leek wat bij te komen maar zijn darmen brobbelen nu alweer heel erg
Ik weet niet of hij nu weer ander eten moet hebben zijn darmpjes draaien overuren, en die wormkuur heeft hij vorige week gehad.
Een fokker die aldibrokjes voert schaar ik niet direct onder de betere fokker. :N:
Ik zou hem KVV gaan geven (Rodi, Duck, Energique etc) In het vriesvak bij je dierenspeciaalzaak te koop en vaak ook bij de supermarkt.
Eten is nu echt heel belangrijk en je verwent hem er niet mee. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Is hij wel 8 weken dan?
Als ik zo lees dat de zogenaamde fokker hem aldi brokken gaf dan verbaasd het me geen bal dat het hondje met 6 weken de deur al uitgegaan is....

Zorg is idd dat je naar de DA gaat en als die je weer wegstuurt met een kluitje in het riet ga je naar een andere DA want dit is niet goed.

Ik zou de dierenwinkel eens inrennen en een pak Energique voor pups kopen, of een andere goede KVV.
starfleet
Erelid

perry schreef: Ik denk dat ik morgen toch maar even weer de DA ga bellen.
Dat is verstandig even contact met de dierenarts. Nou lees ik wel dat hij in een week tijd aan zijn derde voeding bezig is. Aldi bij de fokker en bij jou zit hij nu ook aan zijn tweede voer al. Dat is allemaal veel te veel voor een puppie met een gevoelig darmstelsel.

Omdat hij slecht eet zou ik hem dan toch nu die KVV gaan geven, dat is veel beter voor zijn darmen. Veel fokkers gebruiken dat ook om pups te voeren als ze vast voedsel gaan eten, ook als de puppies met 6 of zeven weken aan de brokjes gaan.

KVV wordt meestal met smaak opgegeten en het belast de darmen ook minder, je kunt overschakelen zonder langzaam wennen. Even helemaal niks anders geven van snoepjes of iets dergelijks totdat zijn darmen tot rust zijn en zijn poep mooi donker en stevig.

En daarnaast niet accepteren dat een puppie slecht eet. Pups horen te schransen zeker als ze te mager zijn, dus gaat hij niet goed eten of krijgt hij diarree dan gelijk weer naar de dierenarts.

Hoop dat alles goedkomt met pup.

Anne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik kan ook alleen maar aanraden om je pup over te zetten op KVV (Energique of Carnibest enz.) want wat Buffy al schreef; pups horen graag te eten.

En ik twijfel ook hoe oud de pup is.
Brinta en Aldibrokken zijn nu niet bepaald de beste start voor een pup :boos: als een pup zijnde zijn de darmen nog aan het ontwikkelen en alleen goede voeding zorgt ervoor dat optimaal gebeurd. :wink:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

perry schreef:Ik heb het idee dat hij of ergens allergies voor is (melk ofzoiets) de fokker gaf hem brinta met melk (en aldibrokken) en in beneful zit ook iets van een melkprodukt. Hij lijkt dat carocroc niet zo lekker te vinden.
Sorry maar dit is nu niet bepaald een geweldige basis voor een pup dus zou ik hem zo wie zo eerst maar een een eersteklas voer gana geven waar hij wel optimaal van kan gaan groeien.

Op zich is het niet erg als hij de kleinste van het nest is want hij kan ook de actiefste zijn geweest en dan heeft hij gewoon niet voldoende kunnen eten ten opzichte van zijn energie-verbruik.

Maar wat anderen al zeiden een fokker die hier zijn puppen op groot brengt daar heb ik ook zo mijn twijfels over want het mocht duidelijk niet te veel moeite en geld kosten..........

Eén troost, in de nesten van pups die ik gefokt heb zijn de kleinsten uiteindelijk meestal zelfs de grootste en zwaarste puppen geworden. dus daar zou ik me nog maar geen zorgen om maken !

Geef hem eerst alsjeblieft een goed compleet voer !
Sandra
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bij welke fokker komt je hond vandaan?Als die Aldibrokken aan zijn pups voert :eek:
Stuur me s.v.p. even een pb'tje.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik heb de pup gezien het is een dotje :I:
Hij mag inderdaad wel wat dikker .
Als hij langdurig aan de diarree blijft zou ik toch hem even laten controleren bij de DA want zo houd hij ook geen voedingsstoffen vast
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Aldi brokken is niet het beste voor je puppy.
Dat hij wat klein is is niet zo erg.
Maar hij moet wel goed eten.
Probeer het eens met Rodi.
perry
geregistreerd lid

Nou bedankt voor jullie adviezen!!
Ik weet zeker dat hij wel 9 weken is heb hem namelijk al heeeeeel vroeg uitgezocht. Ik schreef fokker maar het is een particulier (sorry hiervoor)
En wij vonden aldibrokken ook helemaal niks!!!!!

Ben bij de DA geweest die zegt dat bv rodi nog helemaal niet goed is voor een pup (ik weet dit verder niet) onze vorige hond kreeg ook alleen maar brokken en die had ook een gevoelig darmstelsel.

Ik heb een pasta gekregen voor de diarree en moest puppybrokken blijven voeren met rijst!! Dus ik denk dat ik dat eerst maar ga opvolgen.
Zijn eetlust lijkt vandaag weer wat beter.

gr Astrid
perry for ever!!!!
starfleet
Erelid

perry schreef: Ik heb een pasta gekregen voor de diarree en moest puppybrokken blijven voeren met rijst!! Dus ik denk dat ik dat eerst maar ga opvolgen.
Zijn eetlust lijkt vandaag weer wat beter.

gr Astrid
Als het beter gaat volg maar op hoor, maar ik word zo ontzettend moe van sommige dierenartsen. Heel erg veel pups worden afgespeend op Rodi door heel erg veel ervaren fokkers van allerlei rassen. Vanaf 4 weken krijgen ze dan naast de moedermelk rodi met wat warm water gemengd en dan gaan ze met 6 weken wennen aan de brok :wink: als ze op brok weggaan naar de nieuwe baasjes dan.

Gelukkig komt er langzaamaan een verandering, maar jouw dierenarts heeft die nog niet bereikt :wink:

Hoe dan ook, veel beterschap met pup en ik hoop dat hij snel aankomt en gaat groeien.

Anne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Je kunt echt veilig KVV voeren hoor.
Mijn 2 herders zijn er groot op geworden...nou ja, 1 groot en de ander is gewoon wat klein gebleven :wink: maar dat ligt niet aan dat voer. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dolina is groot geworden (naja ze groeit nog steeds ) op KVV, veel dierenartsen weten überhaupt niet wat goede voeding is. Vaak worden ze gesponserd door een brokkenfabrikant.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sterkte met je puppie, en dat je geen aldi voer meer geeft...
Onze pup ging toendertijd erg goed op RC..
Afbeelding
perry
geregistreerd lid

Geef hem vanaf het begin al geen aldi voer meer hoor! Ik laat hem eerst
wat tot rust komen en wil hem dan gaan bijvoeren met KVV of rodi oid.

Ik hem vandaag wat bouillon door het eten gedaan en hij wist niet hoe snel zijn bak leeg moest (bedankt voor de tip m@rian!)

Ik zal jullie wel op de hoogte houden van onze kleine Finlay!!!! :wink:

Gr Astrid
perry for ever!!!!
Jacan
Zeer actief

goed teken dat hij zijn bak leeg eet :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

vergeet dierenartsen die zeggen dat pups en rodi etc niet samengaan...

ik doe alles voor mijn pups en die van mij zullen straks na de moedermelk meteen lekker vlees krijgen!! :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

perry schreef:Geef hem vanaf het begin al geen aldi voer meer hoor! Ik laat hem eerst
wat tot rust komen en wil hem dan gaan bijvoeren met KVV of rodi oid.

Ik hem vandaag wat bouillon door het eten gedaan en hij wist niet hoe snel zijn bak leeg moest (bedankt voor de tip m@rian!)

Ik zal jullie wel op de hoogte houden van onze kleine Finlay!!!! :wink:

Gr Astrid
Mooi zo,dat gaat de goede kant op dan :ok:
Afbeelding
perry
geregistreerd lid

Dit is zijn koppie

Afbeelding

gr astrid lief hé!!!!!!!!!!!!!!!!!!
perry for ever!!!!
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

perry schreef:Dit is zijn koppie

Afbeelding

!
:I:
Afbeelding
perry
geregistreerd lid

Nou ik denk dat onze kleine finlay toch helemaaaaaal niet goed ontwormt
is. :jank: Ik zal jullie verdere details besparen maar hij zat vol spoelwormen :zweep: GOOOOOOOOOOOOOOOOOr hoor!!!!!
Hij voelt zich nog steeds niet super maar hij lijkt wel wat aan te komen.

Ik hoop dat ie zich snel beter voelt want dit is zooo sielug :wc:

Gr Astrid

Afbeelding
perry for ever!!!!
marian*
Erelid
Contacteer:

perry schreef:Nou ik denk dat onze kleine finlay toch helemaaaaaal niet goed ontwormt
is. :jank: Ik zal jullie verdere details besparen maar hij zat vol spoelwormen :zweep: GOOOOOOOOOOOOOOOOOr hoor!!!!!

Gr Astrid

Afbeelding
Arm arm dier.
En die "fokker" :devil: :devil: :devil:
Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk en zoveel mogelijk geld opbrengen blijkbaar :evil:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ik zou eigenlijk zeggen gelukkig maar, dan kan hij nou opknappen. Onverantwoorde fokker die zijn pups niet netjes ontwormd meegeeft. Ze hadden zeker geen wormenmiddel bij de Aldi.

Anne
Jacan
Zeer actief

perry schreef:Nou ik denk dat onze kleine finlay toch helemaaaaaal niet goed ontwormt

Gr Astrid

Afbeelding

We hebben elkaar vanmiddag al even gesproken maar heel veel sterkte met Finlay.
Arme pup :jank:
Afbeelding
perry
geregistreerd lid

Hij loopt nu heerlijk te klieren om mijn benen GELUKKIG!!

:ok: :ok: :ok:

Afbeelding
perry for ever!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”