Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
natuurlijke brok voor pups?
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
natuurlijke brok voor pups?
Vertelllll...
Ik zit met iemand op het Sharpei forum te kletsen over voeding...
Nou geeft ze haar volwassen pei Farmfood brokken...maar de pup krijgt Euekeneba voor pups...omdat er geen echte, goede natuurlijke brok voor pups is...
Dus wie o wie?
Een NATUURLIJKE brok die geschikt is voor PUPS.
Farmfood heeft het dus blijkbaar niet.
Ik zit met iemand op het Sharpei forum te kletsen over voeding...
Nou geeft ze haar volwassen pei Farmfood brokken...maar de pup krijgt Euekeneba voor pups...omdat er geen echte, goede natuurlijke brok voor pups is...
Dus wie o wie?
Een NATUURLIJKE brok die geschikt is voor PUPS.
Farmfood heeft het dus blijkbaar niet.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
dank je welyamie schreef:farmfood wel degelijkpups en kleine honden, het formaat is alleen verschillend dus, omdat het ook grote onzin is, dat een pup brok anders moet zijn dan wat een volwassen hond binnen krijgt.
hier krijgen de puppen dus FF ( en ik voer ook vers )
Ik zat me al af te vragen idd hoe dat zat met pup-volwassen..want in de KVV wereld van bvb Carnibest zie je geen puppenvariant maar wordt het gewoon verdubbeld qua voer-eenheid.
Enerigque heeft wel een puppenvariant weet ik.
maar wat is ervoor te zeggen dat pups niet iets anders zouden moet hebben dan volwassen honden?
Ik vraag ook maar naar wat ik weet want ik heb Rimpel keurrrrig Smolke lam en rijst puppybrokjes gegeven, daarna Junior en toen volwassen...alwaar ik de geniale ingeving kreeg om vers te gaan voeren
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij is "men" het er daar ook niet over eens.
Mijn honden krijgen al als pup gewoon volwassen voer, maar er zijn ook mensen die zweren bij een puppievoer.
Mijn honden krijgen al als pup gewoon volwassen voer, maar er zijn ook mensen die zweren bij een puppievoer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, mijn mening hoor, net zoals ik junior, semi-junior, senior enz onzin vind. bij een gezonde hond dus he.mercedes2803 schreef:dank je welyamie schreef:farmfood wel degelijkpups en kleine honden, het formaat is alleen verschillend dus, omdat het ook grote onzin is, dat een pup brok anders moet zijn dan wat een volwassen hond binnen krijgt.
hier krijgen de puppen dus FF ( en ik voer ook vers )![]()
Ik zat me al af te vragen idd hoe dat zat met pup-volwassen..want in de KVV wereld van bvb Carnibest zie je geen puppenvariant maar wordt het gewoon verdubbeld qua voer-eenheid.
Enerigque heeft wel een puppenvariant weet ik.
maar wat is ervoor te zeggen dat pups niet iets anders zouden moet hebben dan volwassen honden?
Ik vraag ook maar naar wat ik weet want ik heb Rimpel keurrrrig Smolke lam en rijst puppybrokjes gegeven, daarna Junior en toen volwassen...alwaar ik de geniale ingeving kreeg om vers te gaan voeren
er zit in FF alles wat een hond nodig heeft (jaja ik weet, vers is beter
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt helemaal
Bij farmfood geloven ze ook niet , net zoals ik trouwens in puppiebrokken, seniorbrokken enz.
Ze hebben een variant waar kwa samenstelling exact hetzelfde inzit als de gewone brok, maar hij is kleiner is dus voor kleine hondjes en voor puppies bvb ideaal. Maar je zou ook kunnen overwegen om gelijk Kvv te gaan geven,, Mack kreeg het ook al als pup,,
En is prima gegaan.
Bij farmfood geloven ze ook niet , net zoals ik trouwens in puppiebrokken, seniorbrokken enz.
Ze hebben een variant waar kwa samenstelling exact hetzelfde inzit als de gewone brok, maar hij is kleiner is dus voor kleine hondjes en voor puppies bvb ideaal. Maar je zou ook kunnen overwegen om gelijk Kvv te gaan geven,, Mack kreeg het ook al als pup,,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- mercedes2803
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bono's baasje
- geregistreerd lid
zelfde brokken voor puppies ?
Heb aandachtig de uitleg van FF gelezen (over het géén onderscheid maken tussen voeding voor pups en volwassen honden). Maar toch heb ik m'n twijfels, in die zin dat in de natuur, de moederhond het eten dat ze meebrengt van de jacht voor haar puppies uitbraakt. Met andere woorden: dat voedsel is reeds "voorbehandeld" en dus ànders van samenstelling. Dus toch maar appart puppie-voedsel ? Graag jullie visie !
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Re: zelfde brokken voor puppies ?
Denk je dat brok niet voorbehandeld is? Dat is al gemalen en geprepareerd om het houdbaar te maken. Het voedlse wat de moederhond opbraakt is wel hetzelfde alleen fijner. Dat kan ook niet anders want ik heb nog nooit speciale puppykonijntjes ofzo gezien in de natuurBono's baasje schreef:Heb aandachtig de uitleg van FF gelezen (over het géén onderscheid maken tussen voeding voor pups en volwassen honden). Maar toch heb ik m'n twijfels, in die zin dat in de natuur, de moederhond het eten dat ze meebrengt van de jacht voor haar puppies uitbraakt. Met andere woorden: dat voedsel is reeds "voorbehandeld" en dus ànders van samenstelling. Dus toch maar appart puppie-voedsel ? Graag jullie visie !

- Bono's baasje
- geregistreerd lid
Re: zelfde brokken voor puppies ?
Dat is het hem juist: is dat zo ? Is het eten wat ze opbraakt alleen fijner ? of is het ook "anders" (lees: beter verteerbaar door allerlei inwerkingen van enzymen/sappen ?). Versta me niet verkeerd: ik sta heel sceptisch t.o.v. al die soorten voer (hoe meer soorten een fabrikant heeft, hoe meer ruimte (visibilteit) hij krijgt in de rekken, daar is het hun in de eerste plaats om te doen).Hutsje schreef:Het voedlse wat de moederhond opbraakt is wel hetzelfde alleen fijner. Dat kan ook niet anders want ik heb nog nooit speciale puppykonijntjes ofzo gezien in de natuur
Maar heb pas een pup sinds twee weken, en moet nog veel leren/lezen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
De eigenlijke vertering vindt met name in de dunne darm plaats, tenminste de chemische vertering zal ik maar zeggen. In de bek en de maag vindt in principe alleen mechanische vertering plaats, verkleining van de voedselbrij. De maag bevat niet zo heel veel enzymen, het maagsap bestaat voornamelijk uit zoutzuur en pepsine, dus ik denk dat het opgebraakte voedsel inderdaad voor het overgrote gedeelte alleen maar verkleind wordt, en dat voorvertering te verwaarlozen is.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke