Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Joep: bloed onderzocht.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Update Joep: bloed onderzocht.

Ongelezen bericht door Hanneke »

We hebben bij Joep een bloedonderzoek laten doen om te zien of er afwijkingen waren die wellicht de hersenbloedinkjes van twee weken geleden konden hebben veroorzaakt.

We hebben net een papier met de waarde gekregen en die zijn vrijwel allemaal normaal. Leukocyten iets verhoogd (10600/mm3) en hematieten iets verhoogd (6.210.000/mm3). De rest van de waardes ligt binnen de grenzen die zij aangeven, ook creatinine en ureum. Zijn cholesterol ligt íets boven de maximale waarde, nl. 2,55g/l. Dit bevreemdt ons een beetje, aangezien hij zalmolie krijgt en dat goed zou moeten zijn voor hart en bloedvaten, maar alarmerend is het ook weer niet.
Er zit verder geen uitleg bij. Het zal dus wel goed zijn. Hopen we.

De DA hier kon geen bloeddrukmeting doen, daar hebben ze de spullen niet voor. Verder zou Joep ook geen medicijnen meer nodig hebben aangezien hij nu weer volledig in zijn normale doen is (hij heeft wel een week lang bijna continu geslapen na zijn tweede hersenbloeding, dat wel).

Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Aan de ene kant gaat het goed met hem en ben ik niet zo'n liefhebber van medicatie bij een hond die verder gezond is. Aan de andere kant heb ik wat twijfels bij de kwaliteiten van de DA's hier, hoewel ze een goede diagnose hebben gesteld en juiste medicijnen hebben gegeven. Ik denk dat we onze goed uitgeruste DA in Nederland maar eens gaan bezoeken, in ieder geval voor een bloeddrukmeting.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

In ieder geval fijn dat het bloed geen afwijkingen vertoont.
Maar je zit nu nog wel met vraagtekens! Moet je echt helemaal naar Nederland voor een bloeddrukmeting, is er in jouw omgeving helemaal geen dierenkliniek?
Als Joep nerveus is bij de DA heb je met 1 x meten ook geen duidelijk beeld. Het is toch vreselijk moeilijk om dat bij een dier goed te meten.
Je zou het zeker een keer kunnen doen, maar of één keertje genoeg is :19:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

In de directe omgeving is geen dierenkliniek waar ze bloeddruk kunnen meten, nee. Dan zouden we bijvoorbeeld naar Clermont-Ferrand moeten ofzo. Dat is niet erg, maar ik heb het gevoel dat taal- en cultuurverschil hier ook een rol speelt: wij kunnen niet goed uitleggen wat we bedoelen en zij snappen volgens mij niet helemaal waar we ons druk over maken. Bij onze DA in Nederland weten we dat alle nodige apparatuur en voorzieningen aanwezig zijn en kunnen we bovendien makkelijker uitleggen wat we gezien hebben, hoe Joep zich gedraagt en wat we uitgezocht willen hebben.

Joep is trouwens altijd erg nerveus bij de DA, dus hoe het dan moet met die bloeddrukmeting.....ik weet het niet.
Groetjes,
Hanneke.

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Hanneke schreef:In de directe omgeving is geen dierenkliniek waar ze bloeddruk kunnen meten, nee. Dan zouden we bijvoorbeeld naar Clermont-Ferrand moeten ofzo. Dat is niet erg, maar ik heb het gevoel dat taal- en cultuurverschil hier ook een rol speelt: wij kunnen niet goed uitleggen wat we bedoelen en zij snappen volgens mij niet helemaal waar we ons druk over maken. Bij onze DA in Nederland weten we dat alle nodige apparatuur en voorzieningen aanwezig zijn en kunnen we bovendien makkelijker uitleggen wat we gezien hebben, hoe Joep zich gedraagt en wat we uitgezocht willen hebben.

Joep is trouwens altijd erg nerveus bij de DA, dus hoe het dan moet met die bloeddrukmeting.....ik weet het niet.
Wij hebben dat met Dirk (de kat) die wordt altijd hysterisch bij de DA.
Eerst moet de poot geschoren, dan komt er gel op dat plekje, allerlei malle (in de ogen van het dier) apparaten op tafel en dan moet er een bandje opgepompt worden om de poot. Voor Dirk is dit genoeg om de bloeddruk onmeetbaar te maken :roll: De 1e keer ging het redelijk goed, de 2e keer heeft de DA het opgegeven. Wij zeiden ook "straks krijgt die kat een hartaanval".
Ik lees altijd graag op deze site http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html

Je hebt gelijk als je naar een DA in Nederland wilt, want iets in het Frans uitleggen of uitgelegd krijgen lijkt mij ontzettend moeilijk.
Misschien kan je het eens aankaarten hier bij de DA?
Sterkte!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Overleg eens telefonisch met jouw DA in Nederland?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke
Zeer actief

Dat was een goede tip!

Ik heb met de DA in Nederland gebeld en wat ze zei was het volgende: als het inderdaad hersenbloedingen zijn geweest, en dat is zeer waarschijnlijk, dan kunnen ze ieder moment weer optreden. Het is dus verstandig om Joep's bloeddruk te laten meten aangezien te hoge bloeddruk goed met medicijnen bestreden kan worden. Ze ging er van uit dat het heel goed aan hoge bloeddruk kon liggen aangezien zijn bloed verder in orde was. Advies: ga naar een DA waar ze wél zijn bloeddruk kunnen meten.

De eerstvolgende mogelijkheid voor ons is in Toulouse, waar we over twee weken heen gaan. Daar moeten wel DA's zijn die het kunnen doen.
Groetjes,
Hanneke.

ranetje
Zeer actief

Succes en sterkte Hanneke :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik dacht na het lezen van je verhaal ook gelijk dat het misschien handig was om de bloeduitslagen telefonisch, per fax of mail met een DA in Nederland te bespreken, maar dat is inmiddels ook gebeurd zie ik.
Kan me trouwens heel goed voorstellen dat je erg onzeker blijft, zo lang je niet weet of zijn bloeddruk inderdaad te hoog is.
Hopelijk kunnen ze je in Toulouse over 2 weken daar meer over vertellen.
Bestaat er voor honden ook medicatie voor een te hoge bloeddruk?
Hanneke
Zeer actief

LongFields schreef:Bestaat er voor honden ook medicatie voor een te hoge bloeddruk?
Volgens de Nederlandse DA wel en blijkbaar heeft Joep dat soort medicatie ook al van de Franse DA gekregen :cheer: .
Groetjes,
Hanneke.

ranetje
Zeer actief

Hanneke schreef:
LongFields schreef:Bestaat er voor honden ook medicatie voor een te hoge bloeddruk?
Volgens de Nederlandse DA wel en blijkbaar heeft Joep dat soort medicatie ook al van de Franse DA gekregen :cheer: .
Fijn :ok:
Nu weet je via je Nederlandse DA dat de Franse de goede medicijnen heeft gegeven :wink:
Dat geeft toch opluchting :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”