wikka schreef:het is dus niet echt een standaard huiduitslag? de dierenarts zei ook al dat het een agressieve vorm was en ze het ook niet kende..
hoeveel kost eigenlijk een bezoekje en (allergie)testen bij een dermatoloog? ik weet wel dat het prijzig is maar dan kan ik me een beetje voorbereiden

Ik heb geen eravring met een dermatoloog.
Reini hier op het forum wel
Goedkoop zal het niet zijn nee.
Een bloed allergietest kost al gauw een dikke 150 euro.
Afhankelijk van wat daaruit komt gaan ze kijken of bepaalde therpieen misschien haalbaar zijn, waaronder de hyposensibilisatiekuur.
Een dermatoloog heeft natuurlijk wel "meer in de kast" dan het aanbieden van alleen hyposens.kuur maar bij de DA is het dus vaak zo dat als je een allergietest doet dat een hyposens.kuur eigenlijk het logische gevolg is bij een positieve reactie op allergieen.
Je kunt dan wel zeggen dat je dat niet wilt doen, maar het alternatief voor een hond met allergieen die jeuk heeft is prednison en dat moet je maar willen denk ik dan.
Ik heb de hyposens.kuur opgestart en ben nu als totaalplaatje een dikke 500 euro kwijt. (daaaaag vakantiegeld

)
Ik zal nu eens per half jaar ongeveer een flesje onderhoudsvloeistof moeten bestellen wat rond de 50 euro ligt (is me verteld...maar dat vertellen is ook maar een slag in de ruimte geweest, want het totaal plaatje dat me voorgeschoteld werd in het begin van het traject was rond de 350-400 euro en dat werd een dikke 500)
Goed...ik lig er niet wakker van, maar leuk is het natuurlijk niet.
Ik zie dit wat jouw hond heeft niet als "zomaar" een huid aandoeninkje...
Misschien is het ook wle helemaal niet allergie-geralateerd (wat aan de ene kant natuurlijk fijn zou zijn)
wat het wel is, dat weet ik echt niet...maar zomaar een uitslag is het niet als ik het zo lees.
Ik ben erg benieuwd wat de dermatoloog zegt.
Hier in medisch kun je Reini wel vinden bij de topics van Vegas. Misschien kun je haar eens een Pb sturen om te vragen wat een dermatoloog kost.