Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

maagtorsie-leesvoer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Leuk stukje! Er staan trouwens wel meerdere interesante stukken op die site.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ben ook fan van die site :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Een mooie site, heb hem net uitgebreid bekeken, heb hem gelijk bij mn favorieten gezet.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

:ok: Ook gelijk in m`n favorieten gezet, staan idd nog meer interessante artikelen die ik op m`n gemak eens door wil lezen!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zeker een heel interssant stuk. Ik vind het alleen zo jammer dat dit er op staat:

OPERATIE

In gevallen waarbij we met de buis geen resultaat bereiken, moeten we zeker gaan opereren. De maag wordt dan manueel terug gedraaid bij een geopende buikholte. Vaak moet dan ook de milt verwijderd worden omdat die te lang bekneld heeft gezeten. Wij zetten de maagwand vast aan de binnenkant van de buikwand. De maag kan dan niet meer draaien. Toch zien we ook bij deze patiënten nog regelmatig een opgezette maag (gasophoping is immers nog wel mogelijk), zodat ook bij deze patiënten een nabehandeling nodig is. Voor een tweede keer opereren zal niet meer nodig zijn.

Onze Lana heeft dus wel degelijk twee keer een volledige maagtorsie gehad (360 graden) waar ze beide keren aan geopereerd moest worden. Na de eerste maagtorsie is de maag vastgezet aan de buikwand en toch heeft ze tien maanden later een tweede maagtorsie gekregen. De krachten die op de maag komen te staan als deze eenmaal volledig gevuld is met gas zijn helaas niet tegen te houden op deze manier, waarop de maag dus wel degelijk nog kan kantelen en losscheurt van de buikwand. Ik vind het jammer dat deze kliniek doet voorkomen alsof dat gewoonweg niet meer kan gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”