Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fysiotherapeut komt voor Yuki!
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Fysiotherapeut komt voor Yuki!
Vandaag waren wij weer bij de dierenarts, ivm met klachten van het bewegingsapparaat van Yuki (heup en rechterknie) We wisten al van lichte vorm artrose in de heupen (röntgenfoto) maar zijn rechterknie is ook dik en opgezet. De laatste dagen liep hij ongelooflijk slecht, ondanks glucosamine, ondanks nsaid's (rymaldil) Wellicht mede door het weer, maar mogelijk ook een onsteking in de knie.
Ik zag wederom röntgen op dit moment niet zitten en zie altijd ontzettend tegen de narcose op, dus heb afgesproken door te gaan met de medicatie en over 2 weken verder te kijken!
Ik heb vanavond een afspraak gemaakt met den fysiotherapeute voor honden (behandelt ook paarden)
Volgende week komt ze op huisbezoek! Ik ben ontzettend benieuwd! Doorgaans is een behandeling of 2 tot 3 nodig, daarna schijn je zelf te leren hoe je bij pijn, verlichting kunt geven!
Iemand hier toevallig ervaringen mee???
Ik zag wederom röntgen op dit moment niet zitten en zie altijd ontzettend tegen de narcose op, dus heb afgesproken door te gaan met de medicatie en over 2 weken verder te kijken!
Ik heb vanavond een afspraak gemaakt met den fysiotherapeute voor honden (behandelt ook paarden)
Volgende week komt ze op huisbezoek! Ik ben ontzettend benieuwd! Doorgaans is een behandeling of 2 tot 3 nodig, daarna schijn je zelf te leren hoe je bij pijn, verlichting kunt geven!
Iemand hier toevallig ervaringen mee???
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- alpenmastif
- Vaste gebruiker
- yuki
- Zeer actief
Nouja het gaat natuurlijk niet over! Maar je kunt wel veel leren, bv hoe je de pijn kunt verlichten, de doorbloeding te stimuleren enz.
Ik heb dit en zwemtherapie beiden overwogen. Maar zwemmen is toch geen optie aangezien hij er niet van houdt, en het lijkt me niet goed voor zijn huid! Bovendien was dat vrij ver voor ons..........
Ik heb dit en zwemtherapie beiden overwogen. Maar zwemmen is toch geen optie aangezien hij er niet van houdt, en het lijkt me niet goed voor zijn huid! Bovendien was dat vrij ver voor ons..........
Esther
Esther
- alpenmastif
- Vaste gebruiker
inderdaad artrose gaat nooit over en momenteel gaat ,t goed met castor hij heeft ook geen medicijnen meer nodig voor zijn artrose.
maar hoe ,t over een jaar is weet je nooit en z,n leeftijd speelt ook mee.
en is ,t voor mij dus zaak om zo goed mogelijk op hoogte te zijn van wat ik voor ,m kan doen en laten doen.
maar hoe ,t over een jaar is weet je nooit en z,n leeftijd speelt ook mee.
en is ,t voor mij dus zaak om zo goed mogelijk op hoogte te zijn van wat ik voor ,m kan doen en laten doen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
En hoe was de fyshio vanavond?
Ik ben erg benieuwd of het aanslaat bij Yuki-man en of je hem zelf ook wat verlichting kan geven.
ik heb je gisteren en vandaag natuurlijk al uitgebreid gesproken, maar toch even reageren in je topic he?
Dikke knuf voor Yuki-man
en natuurlijk ook voor jou want ik weet hoe je uit je doen bent als Yuki wat mankeert...
We lijken veel op elkaar en aangaande onze honden idem dito...dus die knuffel kun jij ook wel gebruiken
Ik ben erg benieuwd of het aanslaat bij Yuki-man en of je hem zelf ook wat verlichting kan geven.
ik heb je gisteren en vandaag natuurlijk al uitgebreid gesproken, maar toch even reageren in je topic he?
Dikke knuf voor Yuki-man
We lijken veel op elkaar en aangaande onze honden idem dito...dus die knuffel kun jij ook wel gebruiken
- yuki
- Zeer actief
Ja Hil, zelfs "viswijven" worden mutsen als hun hondje wat mankeert....
Nee de fysio komt pas vrijdag over een week! De ontsteking in de knie moet eerst weg zijn! Wel spannend he? En bij goede resultaten kunnen anderen hier wellicht ook iets mee...................
Nee de fysio komt pas vrijdag over een week! De ontsteking in de knie moet eerst weg zijn! Wel spannend he? En bij goede resultaten kunnen anderen hier wellicht ook iets mee...................
Esther
Esther
- donna
- Zeer actief
Donna heeft een tijd bij de fysio gelopen na haar kruisband operatie.
Door de verkrampte houding van het lopen op 3 poten na de operatie ging alles vast zitten.
De voorpoten werden extra belast en de goede achterpoot helemaal(hier zat 1 dikke bonk spier in).
Bij de fysio werd eerst 1 poot helemaal los gemasseerd en daarna voorzichtig opgerekt.
Ook kreeg ik de nodige oefeningen mee om Donna weer zo snel mogelijk op 4 poten te laten lopen en liet ze me zien
waar de belangrijkste spiergroepen zaten enzodat ik het thuis bij kon houden.
Ik zat en zit nog steeds regelmatig even een uurtje d'r lijf los te maken.
Donna vind het prima,het is heerlijk om even zo met je hond bezig te zijn en ik heb het idee dat ze daarna beter loopt!
Ik denk niet dat het pijnverlichtend werkt maar wij voelen ons er goed bij en de stijfheid wordt er wat uit gehaald.
Sterkte met Yuki
Groetjes nog zo'n muts...(als ik chagerijnig ben vragen ze niet wat er is maar zeggen ze :"gaat zeker niet zo
goed met Donna vandaag")
Door de verkrampte houding van het lopen op 3 poten na de operatie ging alles vast zitten.
De voorpoten werden extra belast en de goede achterpoot helemaal(hier zat 1 dikke bonk spier in).
Bij de fysio werd eerst 1 poot helemaal los gemasseerd en daarna voorzichtig opgerekt.
Ook kreeg ik de nodige oefeningen mee om Donna weer zo snel mogelijk op 4 poten te laten lopen en liet ze me zien
waar de belangrijkste spiergroepen zaten enzodat ik het thuis bij kon houden.
Ik zat en zit nog steeds regelmatig even een uurtje d'r lijf los te maken.
Donna vind het prima,het is heerlijk om even zo met je hond bezig te zijn en ik heb het idee dat ze daarna beter loopt!
Ik denk niet dat het pijnverlichtend werkt maar wij voelen ons er goed bij en de stijfheid wordt er wat uit gehaald.
Sterkte met Yuki
Groetjes nog zo'n muts...(als ik chagerijnig ben vragen ze niet wat er is maar zeggen ze :"gaat zeker niet zo
goed met Donna vandaag")
- yuki
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Onze Lana heeft de laatste jaren van haar leven heel regelmatig fysiotherapie gehad, in verband met de zware arthrose in haar ellebogen. Ze kreeg dan een half uur massage en lag daarna nog een half uur op een magneetmat. Lana heeft hier heel veel baat bij gehad.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Reini
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ivm Dante's langdurige kreupelheid heb ik ook een dierfysiotherapeut ingeschakeld op een gegeven moment. Ik heb heel veel aan haar! Niet zozeer wb de genezing maar meer de begeleiding. Als we (weer eens
) de beweging op mochten bouwen hield zij in de gaten hoe het ging. Omdat het voor een leek soms moeilijk te zien is of een hond zijn poot goed belast. Zij had allerlei tips en tricks
en (ook niet onbelangrijk), ze heeft mij geregeld moed ingesproken als ik het weer eens niet zag zitten, ik kan haar ook altijd bellen en mailen! Deze FT kiest ervoor om als het enigszins kan bij de mensen thuis te komen omdat het dier dan het meest op zijn gemak is.
Dante begroet haar dan ook als een oude vriendin
.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Succes en sterkte met je hond!
Dante begroet haar dan ook als een oude vriendin
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Succes en sterkte met je hond!
Gr. Marijke

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- yuki
- Zeer actief
Ja was het wel van plan! Ook als het "niks" is voor ons! Ik denk dat sommigen hier ook aan denken en ervaringen delen is belangrijk dan....Rami schreef:Ben benieuwd of de fysio verlichting gaat geven. Ik ga me er maar eens in verdiepen, misschien dat het voor Billy ook wat is....
Hoop dat je na vrijdag nog even schrijft hoe de eerste keer gegaan is.
Esther
Esther
- yuki
- Zeer actief
He he, waar zal ik beginnen? (Yuki en ik waren beiden doodop na het bezoek van de fysio)
Het was een super aardig mens, echt zo'n paardenvrouw zal ik maar zeggen (of ze zo van de manege was weggelopen)
Ze ging Yuki eerst op z'n gemak stellen en hij ging zijn knuffel aan haar laten zien! Viel alles mee dus. Hij nam plaats op z'n schapenvacht en ze ging hem op zijn rug als eerst masseren. Toen ging hij toch raar doen: hij ging een soort sex-beweging maken en z'n potloodje hing er een stukje uit! (sorry hoor, vertel het verhaal zoals het ging
) Ik schaamde me kapot, hij doet dit nooit!!!!! Volgens Linda, doen ze dit wel vaker. Heeft ook met enerzijds stress, anderszijds het ook aangenaam te vinden te maken.
Daarna ging ze zijn gewrichten betasten. De onstoken knie is al minder dik. Op de heup kon hij het goed hebben (daar valt de artrose mee) Vervolgens ging ik zijn oortjes masseren (bleef hij rustig liggen) en zij de achterpoot en heup. Hij lag met z'n kop op z'n bambiknuffel echt vrij ontspannen te zijn. Ze legde me uit wat de spieren waren en hoe ik de bloedcirulatie kan stimuleren zelf. Daarna deed ze een beetje strekken met de poot tegen de stijfheid. ik mocht zelf ook de spieren stimuleren. Dat strekken vond ik een beetje moeilijk. Toch bang dat je wat verkeerd doet. (die vrouw is eerst jaren mensen-fysio geweest, daarna 2 jaar voor veterinair fysio geleerd) Ik was zelf nogal onzeker of ik het wel goed deed. De spieren van het achterlijf zijn gelukkig vrij sterk. Waarschijnlijk omdat we ondanks alles, toch altijd goed met hem zijn blijven lopen.
Ik moet nu zelf een beetje aan de gang met hem en ze komt over een maand terug. Dan kan ik nog eens afkijken gelukkig! Het feit dat hij geen doldrieste hond is, werkt waarschijnlijk in zijn voordeel. Behalve in de sneeuw of op het strand, dan wordt ie gek. Daarom mag hij voorlopig liever niet op het strand, tenzij aangelijnd. Dat wordt niks dus!
Ze is hier bijna 2 uur geweest! Nadat ze wegging liep Yuki weer moeilijker, dat had ze al voorspeld overigens. Er is toch een en ander gebeurd. En waren we beiden helemaal kapot! Ik van het geconcentreerd opletten en hij van alles bij elkaar! Ha ha, ik nog denken dat ik misschien nog een filmpje kon schieten (camera lag al klaar)
al met al een hele bijzondere ervaring. Nu moet ik zelf aan de slag! Best eng, maar ik ga m'n stinkende best doen!
Het was een super aardig mens, echt zo'n paardenvrouw zal ik maar zeggen (of ze zo van de manege was weggelopen)
Ze ging Yuki eerst op z'n gemak stellen en hij ging zijn knuffel aan haar laten zien! Viel alles mee dus. Hij nam plaats op z'n schapenvacht en ze ging hem op zijn rug als eerst masseren. Toen ging hij toch raar doen: hij ging een soort sex-beweging maken en z'n potloodje hing er een stukje uit! (sorry hoor, vertel het verhaal zoals het ging
Daarna ging ze zijn gewrichten betasten. De onstoken knie is al minder dik. Op de heup kon hij het goed hebben (daar valt de artrose mee) Vervolgens ging ik zijn oortjes masseren (bleef hij rustig liggen) en zij de achterpoot en heup. Hij lag met z'n kop op z'n bambiknuffel echt vrij ontspannen te zijn. Ze legde me uit wat de spieren waren en hoe ik de bloedcirulatie kan stimuleren zelf. Daarna deed ze een beetje strekken met de poot tegen de stijfheid. ik mocht zelf ook de spieren stimuleren. Dat strekken vond ik een beetje moeilijk. Toch bang dat je wat verkeerd doet. (die vrouw is eerst jaren mensen-fysio geweest, daarna 2 jaar voor veterinair fysio geleerd) Ik was zelf nogal onzeker of ik het wel goed deed. De spieren van het achterlijf zijn gelukkig vrij sterk. Waarschijnlijk omdat we ondanks alles, toch altijd goed met hem zijn blijven lopen.
Ik moet nu zelf een beetje aan de gang met hem en ze komt over een maand terug. Dan kan ik nog eens afkijken gelukkig! Het feit dat hij geen doldrieste hond is, werkt waarschijnlijk in zijn voordeel. Behalve in de sneeuw of op het strand, dan wordt ie gek. Daarom mag hij voorlopig liever niet op het strand, tenzij aangelijnd. Dat wordt niks dus!
Ze is hier bijna 2 uur geweest! Nadat ze wegging liep Yuki weer moeilijker, dat had ze al voorspeld overigens. Er is toch een en ander gebeurd. En waren we beiden helemaal kapot! Ik van het geconcentreerd opletten en hij van alles bij elkaar! Ha ha, ik nog denken dat ik misschien nog een filmpje kon schieten (camera lag al klaar)
al met al een hele bijzondere ervaring. Nu moet ik zelf aan de slag! Best eng, maar ik ga m'n stinkende best doen!
Esther
Esther
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Nou! dat was dus een enerverende middag waarin je veel geleerd hebt en Yuki mannetje heerlijk heeft liggen te genieten
Fijn dat het zo goed ging en dat Yuki alles goed toe liet.
Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat...kom je hier updatejes doen? Ook voor de geintresseerden natuurlijk.
Ik ben ook ontzettend benieuwd in hoeverre het aan zal slaan....
Ik heb er best wel vertrouwen in hoor....
Veel succes hoor! Ik denk aan jullie
Knuf voor Yuki en jezelf he?
Fijn dat het zo goed ging en dat Yuki alles goed toe liet.
Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat...kom je hier updatejes doen? Ook voor de geintresseerden natuurlijk.
Ik ben ook ontzettend benieuwd in hoeverre het aan zal slaan....
Ik heb er best wel vertrouwen in hoor....
Veel succes hoor! Ik denk aan jullie
Knuf voor Yuki en jezelf he?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Klinkt goed zeg! Vooral het feit dat je nu zelf met hem aan de slag kunt. Doe je nu elke dag oefeningen met hem en ook masseren en zo?yuki schreef:He he, waar zal ik beginnen? (Yuki en ik waren beiden doodop na het bezoek van de fysio)
Ze ging Yuki eerst op z'n gemak stellen en hij ging zijn knuffel aan haar laten zien! Viel alles mee dus. Hij nam plaats op z'n schapenvacht en ze ging hem op zijn rug als eerst masseren. Toen ging hij toch raar doen: hij ging een soort sex-beweging maken en z'n potloodje hing er een stukje uit! (sorry hoor, vertel het verhaal zoals het ging) Ik schaamde me kapot, hij doet dit nooit!!!!! Volgens Linda, doen ze dit wel vaker. Heeft ook met enerzijds stress, anderszijds het ook aangenaam te vinden te maken.
Binnen hoe veel tijd zou je verbetering kunnen zien?
Het lijkt mij ook wel wat. Misschien moet ik ook op zoek naar een fysio voor Bill...