Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kreupel - rechts achter

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Kreupel - rechts achter

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas stond vanmorgen kreupel op. Hij staat niet op zijn rechter-achterpoot, heeft zijn staart strak tussen zijn benen en smakt als hij wil lopen. Ik ben nu op de zaak en het is nog wat te vroeg om de dierenarts te bellen.

Kan het zo zijn dat er een spier knel zit van het slapen? Ik kan me niet voorstellen dat hij vannacht wat heeft gebroken maar misschien heeft hij een spier verrekt? Lopen gaat haast niet want hij kan zijn rechterbeen niet strekken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hè bah Reini, het zit jullie ook niet mee zeg.
Heb je enig idee waar de pijn in de poot zit? Misschien de heup, knie of de hak? Heeft ie gisteren misschien in een dulle bui wat verstuikt of misgestapt? Dan zou het een spier kunnen zijn, want dat is een dag daarna altijd pijnlijker. Loopt ie er ook niet op als hij even heeft gelopen, dus als de spieren een beetje opgewarmd zijn?
Raakt ie wel met z'n voetje nog de grond? Dit i.v.m. eventueel kruisbandletsel.
Als je twijfelt zou ik, als ik jou was, dalijk even de dierenarts bellen.

Sterkte maar weer meid.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 31 jan 2007 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het kan wel hoor dat het een spier is. Heb het met Mullu ook één keer gehad.
Ik hoop dat het zo is want je hebt nu al wel genoeg zorgen.

Sterkte, ik hoop dat het niks is. :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Reini
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Hè bah Reini, het zit jullie ook niet mee zeg.
Heb je enig idee waar de pijn in de poot zit? Misschien de heup, knie of de hak? Heeft ie gisteren misschien in een dulle bui wat verstuikt of misgestapt? Dan zou het een spier kunnen zijn, want dat is een dag daarna altijd pijnlijker. Loopt ie er ook niet op als hij even heeft gelopen, dus als de spieren een beetje opgewarmd zijn?
Raakt ie wel met z'n voetje nog de grond? Dit i.v.m. eventueel kruisbandletsel.
Als je twijfelt zou ik, als ik jou was, dalijk even de dierenarts bellen.

Sterkte maar weer meid.
Zijn hele been + heup is gevoelig als ik het aanraak. Hij gaat er niet op staan maar net moesten we van huis naar de auto lopen en toen ging het lopen op zich wel makkelijk, hij hinkte wel maar strekte zijn poot wel. Eenmaal op de zaak gaat hij er weer niet op staan. Ik kan duidelijk aan hem zien dat hij pijn heeft maar ik zie nergens een verdikking o.i.d. Ik bel straks de dierenarts even. Misschien heeft hij gewoon wat verrekt? Hij strekt zijn poot niet.

Wat een toestanden weer :(:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik heb net de dierenarts gesproken en die adviseerd het even aan te kijken. Ik kan me ook namelijk niet voorstellen dat er iets heel ergs is gebeurd vannacht op de slaapkamer waardoor er iets is gescheurd of gebroken. Misschien heeft hij toch wat spierpijn of iets verrekt.

Ik ga straks even een stukje met hem lopen want hij heeft ook helemaal nog niet geplast. Misschien dat het door het lopen straks al beter gaat en anders kan ik vanmiddag langskomen bij de dierenarts.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

duim*duim*duim*
Reini
Zeer actief

Ik ben net even een stukje gaan lopen en het lijkt iets beter te gaan. Als ik gok dan denk ik dat de pijn aan de binnenzijde van zijn been net boven zijn knie zit en doortrekt naar zijn bovenbeen. Tijdens het lopen steunt hij licht op zijn voet maar markeren aan de linkerkant kan niet want dat is teveel voor zijn been. Ik heb Vegas dus rechts naast bomen laten lopen zodat hij gewoon kon plassen. Toen we hier de poort weer inliepen steunde hij weer helemaal niet op zijn been en heb ik hem moeten helpen op zijn kussen te komen. Nog even afwachten en anders toch vanmiddag naar de dierenarts :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik hoorde het al van je :19:
Wat is dit nu weer :(:

Kan hij niet vannacht lang op die poot gelegen hebben en heeft daardoor spierpijn? Ik zeg maar wat, want ik kan me niet voorstellen dat er als hij slaapt iets ernstigs gebeurd kan zijn.
Wat je zelf al zei, even aanzien en anders vanmiddag naar de DA.

Ik hoop dat het in de loop van de dag beter gaat :ok:
Reini
Zeer actief

Het moet ook niet gekker worden hoor :roll: Worden de zorgen van de afgelopen weken om zijn snotneus eindelijk een beetje minder krijgen we dit weer :19:

Hij ligt nu op zijn kussen en ik kan zijn been helemaal aanraken zonder dat hij gaat trekken. Zijn been ligt nu ook helemaal gestrekt.

Hij heeft gewoon iets verrekt, of spierpijn en het gaat gewoon vandaag over want het kan toch niet zo zijn dat we nu een molen van wat-heeft-hij-aan-zijn-been? ingaan.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel heeft dat ook wel eens gehad. Een paar dagen aangelijnd uitlaten en het was helemaal over.

Het is altijd wel schrikken als ze kreupelen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Youp schreef:Diesel heeft dat ook wel eens gehad. Een paar dagen aangelijnd uitlaten en het was helemaal over.

Het is altijd wel schrikken als ze kreupelen.
Ik wil in ieder geval uitlsuiten dat hij misschien iets gescheurd heeft dus als het vanmiddag niet aanzienlijk beter is dan ga ik even langs de dierenarts :wink: Het is zeker schrikken als je hond ineens maar op drie benen loopt :N:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hopelijk niks bijzonders. Mijn dochter hompelt vandaag ook heel erg na conditietrainen van gisteren, hoop dat het bij Vegas ook zoiets is, want het is wel genoeg geweest zo en ik kan me niet voorstellen dat Vegas nog rustig de spreekkamer van de dierenarts inwandelt :jank:

Anne
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:Hopelijk niks bijzonders. Mijn dochter hompelt vandaag ook heel erg na conditietrainen van gisteren, hoop dat het bij Vegas ook zoiets is, want het is wel genoeg geweest zo en ik kan me niet voorstellen dat Vegas nog rustig de spreekkamer van de dierenarts inwandelt :jank:

Anne
Ik heb nu twee avonden achter elkaar weer ca. 1 uur (aangelijnd) gewandeld en ik kan me haast niet voorstellen dat dat ineens te veel is. Ook heb ik twee keer per dag ca. 15 minuutjes DoggyDance oefeningen gedaan maar daarbij heeft hij niet gesprongen. Misschien dus toch verkeerd gelegen vannacht?

Ik was maandagmiddag weer bij de dierenarts voor zijn vierwekelijkse prik en gelukkig gaat hij nog steeds heel vrolijk naar binnen :ok: De assistente werd weer uitgebreid begroet en deze prikken worden op een heel speciale manier gezet, namelijk: ik sta voor Vegas en voer hem koekjes terwijl de assistente de prik geeft :mrgreen: Dat gaat gelukkig nog steeds heel goed en zonder tegenstribbelen :wink:

Voor bloed prikken uit zijn poot of op de tafel bekeken worden ben ik wel wat huiverig geworden na alle toestanden van de afgelopen periode :wink: Dat vond Vegas steeds erger.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hij heeft ook geen pijn aan zijn voetje of tenen?

Misschien gister iets verrekt, na een nacht slapen komt dat er vaak pijnlijk uit.. rust denk ik dan maar als je ook niets van verdikkingen ziet of warme plekken voelt
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ari@ne

Ik las net in je andere topic dat jullie weer aan het trainen enzo zijn.
Misschien dat het daardoor komt, toch een beetje te veel belast of een spier verrekt? Hij heeft het natuurlijk lang rustig aan moeten doen.

Ik duim dat het gauw vanzelf over gaat :ok: :ok:
Reini
Zeer actief

cloris schreef:Hij heeft ook geen pijn aan zijn voetje of tenen?

Misschien gister iets verrekt, na een nacht slapen komt dat er vaak pijnlijk uit.. rust denk ik dan maar als je ook niets van verdikkingen ziet of warme plekken voelt
Nee, niet dat ik merk. Ik dacht eerst dat er misschien iets tussen zijn tenen zat (takje ofzo) maar ik zie niks en zijn been lijkt meer gevoelig dan zijn voet. Ik voel geen verdikkingen of warme plekken maar dat zal de dierenarts beter kunnen beoordelen dus misschien dat ik vanmiddag toch maar even langsga :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Teckelgek schreef:Ik las net in je andere topic dat jullie weer aan het trainen enzo zijn.
Misschien dat het daardoor komt, toch een beetje te veel belast of een spier verrekt? Hij heeft het natuurlijk lang rustig aan moeten doen.

Ik doe niets overhaast en doe heel rustig aan :wink: We spelen wel weer meer en wilder, en trainen wat DoggyDance maar alles vrij kort en niet overdreven, juist omdat ik me heel goed besef dat hij de afgelopen tijd weinig heeft bewogen. Misschien dat twee avonden achter elkaar een uur aangelijnd aan de riem teveel is geweest dus misschien toch maar even een stapje terug. Ik wilde het wandelen gewoon weer normaal oppakken omdat ik ook merk dat hij daar echt weer behoefte aan heeft.
Afbeelding
Ari@ne

Reini schreef:
Teckelgek schreef:Ik las net in je andere topic dat jullie weer aan het trainen enzo zijn.

Ik doe niets overhaast en doe heel rustig aan :wink: We spelen wel weer meer en wilder, en trainen wat DoggyDance maar alles vrij kort en niet overdreven, juist omdat ik me heel goed besef dat hij de afgelopen tijd weinig heeft bewogen. Misschien dat twee avonden achter elkaar een uur aangelijnd aan de riem teveel is geweest dus misschien toch maar even een stapje terug. Ik wilde het wandelen gewoon weer normaal oppakken omdat ik ook merk dat hij daar echt weer behoefte aan heeft.
Natuurlijk doe je niets overhaast, maar de spieren zijn door alles denk ik wel slapper geworden en dan kan het misschien zijn dat hij er eerder last van heeft.

hier spreekt dokter Ariane :roll: :wink:
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:ben benieuwd, reini - laat dit alsjeblief iets zijn wat gewoon vanzelf, of met behulp van een rimadylkuurtje overgaat.
Laten we het hopen want nu ook nog iets onduidelijks met zijn poot ga ik echt niet trekken geloof ik :roll:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

he get, wat een narigheid weer...

Ik heb er hier regelmatig een die stijf opstaat.
Ik masseer dan even 't hele pootje, waarbij ik gelijk kan voelen of er niet een spier aan de verkeerde kant van een bot zit.

Als Vegas 't toelaat, kun je dat misschien ook doen.

Bij mij lopen ze daarna wel weer, iets moeilijker, maar dat trekt dan weer in de loop van de ochtend weg...

Sterkte meis.. :knuffel: voor Vegas en jou
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Reini
Zeer actief

Kan ik het niet erger maken met masseren, als ik het niet goed doe? De dierenarts adviseerde dat ook al maar mij staat nog vers in het geheugen dat ik de nek van vriendlief eens heb gemasseerd waarna hij zijn hoofd niet meer kon draaien :oeps: Daar ben ik dus wat huiverig voor :mrgreen:

Ik heb net wel lekker gewreven en ik voel niet dat er iets verkeerd zit. Ik ga straks nog even een klein stukje lopen en dan zien hoe het gaat :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: ik zou er toch echt niet te snel zware onderzoeken gaan voor uitvoeren hoor :wink: . kijk hier naar dropje : 10 dagen geleden liep ze nog op 3 poten, en nu is ze weer zo fit als een hoentje :ok: . het hoéft dus niet meteen ernstig te zijn :wink: .
Oh maar dat doe ik ook niet hoor :wink: maar met al die ellende van de afgelopen tijd ga je haast meteen van het ergste uit. Eigenlijk klopt dat niet want het ergste van zijn neus (de vermoedelijke schimmel) lijkt vooralsnog dus helemaal niet ernstig te zijn :denken: dus zo benader ik deze klachten ook maar :wink:

Ik wil alleen wel, mocht ik geen verbetering zien, dat de dierenarts er even naar kijkt en ook even voelt voor het geval ik iets over het hoofd zie :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Potverdorie Reini; wat is dit nu weer!

Ik hoop ook dat het snel vanzelf overgaat; daar gaan we gewoon vanuit, zoals het nu klinkt :pffff: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: tenzij het zou gaan om een zware spierscheur of een breuk (maar die kans is natuurlijk wel ontieglijk klein) kan je niet echt veel misdoen met massage, maar veel wonderen verwacht ik er eigenlijk ook niet van, om eerlijk te zijn :oeps: :mrgreen: .
Ik heb het bij Ömer toen echt erger gemaakt, zo sielug :smile: mag ik eigenlijk niet om lachen natuurlijk :engel:

Ik wrijf wel gewoon met wat druk :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef:Potverdorie Reini; wat is dit nu weer!

Ik hoop ook dat het snel vanzelf overgaat; daar gaan we gewoon vanuit, zoals het nu klinkt :pffff: :wink:
Ja hoor, ik ga daar ook gewoon vanuit :wink: Het ziet er sneu uit dat gehink maar misschien gaat het straks al een heel stuk beter.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Inge O schreef:
Reini schreef:Kan ik het niet erger maken met masseren, als ik het niet goed doe? De dierenarts adviseerde dat ook al maar mij staat nog vers in het geheugen dat ik de nek van vriendlief eens heb gemasseerd waarna hij zijn hoofd niet meer kon draaien :oeps: Daar ben ik dus wat huiverig voor :mrgreen:

Ik heb net wel lekker gewreven en ik voel niet dat er iets verkeerd zit. Ik ga straks nog even een klein stukje lopen en dan zien hoe het gaat :wink:
tenzij het zou gaan om een zware spierscheur of een breuk (maar die kans is natuurlijk wel ontieglijk klein) kan je niet echt veel misdoen met massage, maar veel wonderen verwacht ik er eigenlijk ook niet van, om eerlijk te zijn :oeps: :mrgreen: .
Precies, maar 't kan ook ff lekker zijn voor 'm die aandacht.... :mrgreen:
Hier merk ik ook af en toe dat ze 't daarom doen. :boos:

Maar lekker stevig wrijven kan echt geen kwaad hoor! Enne bij Ömer...
euhmmmmmm :smile:
Dan was hij vast niet lief geweest voor je.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Reini
Zeer actief

Eukalipta schreef: Precies, maar 't kan ook ff lekker zijn voor 'm die aandacht.... :mrgreen:
Hier merk ik ook af en toe dat ze 't daarom doen. :boos:

Maar lekker stevig wrijven kan echt geen kwaad hoor! Enne bij Ömer...
euhmmmmmm :smile:
Dan was hij vast niet lief geweest voor je.
Ik heb Vegas vanmorgen ook al even toegesproken of dit niet een trucje was om weer extra 'zorg' aandacht te krijgen :lees: maar daar kreeg ik niet echt antwoord op :smile:

Ik heb net weer een stukje gelopen en het lijkt alweer beter te gaan. Hij belast zijn pootje al wat meer en kon zelf de poort inlopen en zijn mand in komen :ok: Ik denk dat hij wat stijf is en ik zal het dus wat rustiger aan gaan doen de komende dagen. Ik dacht dat ik het rustig genoeg deed maar dat is dus niet zo :wink:
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

jeetje wat een ellende weer, maar hopelijk toch gewoon een verrekt spiertje.

wens Vegas veel beterschap toe en jullie ook natuurlijk
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Vegas heeft wel altijd pech zeg.
Hopelijk blijft het vooruit gaan en heeft hij er gauw helemaal geen last meer van.
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

jeetje...misschien spierpijn of wat verrekt daar denk ik ook aan, misschien door gisteren toen we even stonden te kletsen, was hij ook aan het springen, dus mischien een beetje opgerekte spieren daardoor. ik duim weer dat het morgen over is. :ok:
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”