Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedverlies uit penis
Moderator: moderatorteam
-
Flip
- Zeer actief
Bloedverlies uit penis
Ik pas door de week op de hond van mijn ouders omdat ik veel thuis ben en zij allebei werken.
Nu zag ik toen ik thuiskwam van mijn werk dat Ketser bloed verliest uit zijn penis.
Niet te zuinig ook, het zat overal :N: .
Er zit geen wondje, het doet hem geen pijn, en hij likt er ook niet veel aan.
De plas is gewoon licht gelig en Kets plast ook zonder moeite of duidelijke pijn.
Mijn vader heeft hem net opgehaald om naar de dierenarts te gaan, maar ik ben benieuwd of iemand hier dit herkent.
Ben een beetje bezorgd om het feit dat Kets bijna 10 is, dat het iets met de prostaat zou kunnen zijn.
Op internet lees ik verhalen over tumoren, maar zou het ook een "simpele" ontsteking kunnen zijn?
De penisschagt (of hoe heet het waar de penis zich in verstopt) is niet dik of rood, maar misschien zit er dieper een ontsteking.
Nu zag ik toen ik thuiskwam van mijn werk dat Ketser bloed verliest uit zijn penis.
Niet te zuinig ook, het zat overal :N: .
Er zit geen wondje, het doet hem geen pijn, en hij likt er ook niet veel aan.
De plas is gewoon licht gelig en Kets plast ook zonder moeite of duidelijke pijn.
Mijn vader heeft hem net opgehaald om naar de dierenarts te gaan, maar ik ben benieuwd of iemand hier dit herkent.
Ben een beetje bezorgd om het feit dat Kets bijna 10 is, dat het iets met de prostaat zou kunnen zijn.
Op internet lees ik verhalen over tumoren, maar zou het ook een "simpele" ontsteking kunnen zijn?
De penisschagt (of hoe heet het waar de penis zich in verstopt) is niet dik of rood, maar misschien zit er dieper een ontsteking.
Groetjes Marjolijn en Flip

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Flip
- Zeer actief
De prostaat was vergroot, en Ketser had heel iets verhoging.
De dierenarts zei dat het een ontsteking kon zijn, maar dat we er ook rekening mee moeten houden dat het kanker is.
Mijn vader heeft voor twee weken antibiotica meegekregen, en Kets een spuit, over twee weken moet hij terug komen.
De prostaat moet dan kleiner zijn geworden, zo niet wordt er een scan gemaakt en andere onderzoeken gedaan.
Het bloedverlies moet snel ophouden, anders wordt er eerder verder gezocht.
Ik hoop natuurlijk dat het een ontsteking is, dus ik duim flink de komende tijd.
De dierenarts zei dat het een ontsteking kon zijn, maar dat we er ook rekening mee moeten houden dat het kanker is.
Mijn vader heeft voor twee weken antibiotica meegekregen, en Kets een spuit, over twee weken moet hij terug komen.
De prostaat moet dan kleiner zijn geworden, zo niet wordt er een scan gemaakt en andere onderzoeken gedaan.
Het bloedverlies moet snel ophouden, anders wordt er eerder verder gezocht.
Ik hoop natuurlijk dat het een ontsteking is, dus ik duim flink de komende tijd.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Flip
- Zeer actief
Bedankt!Femia schreef:Wat een vreselijke stress! Ik duim met je mee, dat het nog een beetje gunstig uitpakt allemaal. Sterkte en knuffels voor Ketser!
Misschien valt het allemaal wel mee en is het alleen een ontsteking.
Toch spookt het een beetje door mijn hoofd, "wat als het wel kanker is".
Maar ik ben een positief persoon, dus ik reken op het beste, wat komt komt toch, daar verandert sip doen ook niks aan.

-
Sassie
- Zeer actief
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Wij duimen alvast voor ontsteking 
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Flip
- Zeer actief
Vandaag had Ketser echt pijn toen hij poepte.
Het bloedverlies was niet minder geworden, hij krijgt dus sinds gisteravond antibiotica maar ik hoop dat het snel gaat werken.
(eerlijk is eerlijk, ik hoop het ook een heel klein beetje voor mezelf, echt alles zit hier onder het bloed, zelfs hoog tegen de deuren en de muren, als Kets zich uitschudt :N: )
@ Sassie, merkte je dus verschil in het gedrag van je hond?
Omdat zijn hormonen opspeelden?
Ketser kan op het moment niet veel hebben van Flip, maar dat lijkt me logisch want die wil steeds aan zijn piemie likken (ik zorg ervoor dat dat niet lukt), maar verder is hij zichzelf.
Als het donderdag of vrijdag nog steeds zo is, gaan mijn ouders terug, want dat poepen vandaag was gewoon zielig, hij steunde en kreunde en deed steeds maar een heel klein beetje.
Het bloedverlies was niet minder geworden, hij krijgt dus sinds gisteravond antibiotica maar ik hoop dat het snel gaat werken.
(eerlijk is eerlijk, ik hoop het ook een heel klein beetje voor mezelf, echt alles zit hier onder het bloed, zelfs hoog tegen de deuren en de muren, als Kets zich uitschudt :N: )
Ketser kan op het moment niet veel hebben van Flip, maar dat lijkt me logisch want die wil steeds aan zijn piemie likken (ik zorg ervoor dat dat niet lukt), maar verder is hij zichzelf.
Als het donderdag of vrijdag nog steeds zo is, gaan mijn ouders terug, want dat poepen vandaag was gewoon zielig, hij steunde en kreunde en deed steeds maar een heel klein beetje.

-
Sassie
- Zeer actief
Ja ik merkte verschil. Hij reed verschrikkelijk op iedere hond die hij tegenkwam, reu of teef maakte niet uit. En echt uit frustratie want dat kon je zien. Nadat hij gecastreerd is is dat gedrag helemaal verdwenen.Flip schreef:Vandaag had Ketser echt pijn toen hij poepte.
Verder is hij niet veranderd, nog even actief als altijd.

-
Flip
- Zeer actief
Na dit gedoe ging het stukken beter met Kets, maar sinds een week ongeveer heeft hij weer pijn.
Vandaag was hij zo lamlendig dat mijn ouders naar mijn dierenarts zijn gegaan in plaats van "hun eigen", en deze voelde dat de prostaat van Kets enorm is.
De oude da wilde nog weer medicijnen geven en eventueel een scan maken, maar deze da zei dat dat onnodig langer pijn lijden is voor Kets, dus hebben mijn ouders de knoop doorgehakt.
Woensdag ochtend wordt hij gecastreerd, en ik ben woensdag, donderdag en vrijdag bij mijn ouders thuis zodat Kets lekker in zijn eigen huis kan opknappen.
(normaal haal ik hem op in de fietskar na mijn werk)
Vandaag was hij zo lamlendig dat mijn ouders naar mijn dierenarts zijn gegaan in plaats van "hun eigen", en deze voelde dat de prostaat van Kets enorm is.
De oude da wilde nog weer medicijnen geven en eventueel een scan maken, maar deze da zei dat dat onnodig langer pijn lijden is voor Kets, dus hebben mijn ouders de knoop doorgehakt.
Woensdag ochtend wordt hij gecastreerd, en ik ben woensdag, donderdag en vrijdag bij mijn ouders thuis zodat Kets lekker in zijn eigen huis kan opknappen.
(normaal haal ik hem op in de fietskar na mijn werk)

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Flip
- Zeer actief
- jenny*