Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rontgenen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

rontgenen

Ongelezen bericht door little-wolf »

in meemortel te budel voor heupen en ellebogen. is het aan te raden om daar heen te gaan? is het met een roes?
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Weet ik niet.
In Eersel is het zonder roes en ik kan het je aanraden.
little-wolf
Zeer actief

MastiffStorm schreef:Weet ik niet.
In Eersel is het zonder roes en ik kan het je aanraden.
het is niet voor mezelf. :wink:
ik heb begrepen dat t in budel godkoper is dan in eersel, maar wordt het ook goed gedaan?
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ik vind dat een roes niet nodig is.
Dan maar wat duurder.
Ik weet zo niet wat het kost.
De foto's worden goed gemaakt.
Eersel is een prima kliniek.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben er met Tuana geweest. Het ging allemaal goed, je kreeg meteen de foto's te zien. De fotos krijg je mee op cd met een programma, kan je inzomen, kleuren veranderen enzo, heel handig.
Het is idd met roes

Het was voorrontgenen, ellebogen, rug en heupen voor 50 euro :ok:
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:Ik ben er met Tuana geweest. Het ging allemaal goed, je kreeg meteen de foto's te zien. De fotos krijg je mee op cd met een programma, kan je inzomen, kleuren veranderen enzo, heel handig.
Het is idd met roes

Het was voorrontgenen, ellebogen, rug en heupen voor 50 euro :ok:
50? :eek:
ben je niet een 1 vergeten?
jidde

nee serieus
50 euro voor voorrontgenen heupen, ellebogen en rug (of ze wel goede ruggewervels hebben)
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:nee serieus
50 euro voor voorrontgenen heupen, ellebogen en rug (of ze wel goede ruggewervels hebben)
en gewoon rontgenen? met 12 of 18 maanden?
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Effe bellen naar de kliniek.
Dan weet je het zeker.
Storm is met zijn 8 maanden op de foto gegaan.
Heupen en beiden elleboogen.
Ik was veel meer kwijt dan 50 euro.
Consult is daar al 30 euro.
jidde

little-wolf schreef:
ik heb geen idee. Tuana is in Bodegraven gedaan, ellebogen, heupen en DNA. dat word naar de SV gestuurd. Die rekening is wel 250-300 euro :N:
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:
little-wolf schreef:
ik heb geen idee. Tuana is in Bodegraven gedaan, ellebogen, heupen en DNA. dat word naar de SV gestuurd. Die rekening is wel 250-300 euro :N:
ok, net zoiets als in eersel.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb net geinformeerd hoeveel het kost om Caja van de zomer haar heupen, ellebogen en rug te laten rontgenen en een beoordeling intern (ga het niet naar de RvB sturen) en dan ben ik tussen de 200 en de 250 kwijt in wageningen waar ik het ga laten doen.

50 vind ik dus wel heel laag.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Voor € 50 wordt de hond rondom geröntgend (heup, ellebogen, rug) maar dat zijn geen officiële foto's.
Deze dierenarts röntgent echter ontzettend veel (bijvoorbeeld alles van http://www.policedogcenter.com/ ) en heeft behoorlijk wat ervaring in het aflezen van de foto's.
Foto's zijn digitaal en krijg je mee op CD als je dat wil.
Officiële foto's mag hij ook maken (zowel voor België als voor Nederland) maar ik weet niet wat dat kost.
Hij röntgent ook met de pennhip-methode. :wink:

Biène en haar nestgenoten zijn bij hem geënt en onder controle geweest als kleine pupjes en ik vond het een zeer prettige man.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
little-wolf
Zeer actief

had t adres ook van mensne uit de hondensport.
maar officieel rontgen is niet veel goedkoper dan eersel. en ook met digitale foto's.
en de kosten aan de rvb komt er ook gewoon nog bij.

denk dat je overal rond dezelfde prijs zal zitten om officieel te rontgenen.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:
marye schreef:Ik heb net geinformeerd hoeveel het kost om Caja van de zomer haar heupen, ellebogen en rug te laten rontgenen en een beoordeling intern (ga het niet naar de RvB sturen) en dan ben ik tussen de 200 en de 250 kwijt in wageningen waar ik het ga laten doen.

als je zoveel moet betalen voor alleen voorrontgenen is gewoon afzetterij. Dan kun je het net zo goed wel laten opsturen.
ik ben met Chelsea ook in Budel geweest en betaalde ook maar 50 euro voor heupen ellebogen en rug. De man legt alles ook nog super uit en pakt er zelfs fotos bij om te vergelijken. Vond dat ik erg goed behandeld werd daar.
Het zijn daar dus wel officiele foto's, maar ik zie er niet het nut van in om ze door de RvB te laten beoordelen.
Heb een goed gevoel bij deze kliniek en ben dan bereid om er zoveel geld voor neer te leggen.
50 euro vind ik wel belachelijk weinig trouwens.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

marye schreef:
Mizzsylver schreef:
marye schreef:Ik heb net geinformeerd hoeveel het kost om Caja van de zomer haar heupen, ellebogen en rug te laten rontgenen en een beoordeling intern (ga het niet naar de RvB sturen) en dan ben ik tussen de 200 en de 250 kwijt in wageningen waar ik het ga laten doen.

als je zoveel moet betalen voor alleen voorrontgenen is gewoon afzetterij. Dan kun je het net zo goed wel laten opsturen.
ik ben met Chelsea ook in Budel geweest en betaalde ook maar 50 euro voor heupen ellebogen en rug. De man legt alles ook nog super uit en pakt er zelfs fotos bij om te vergelijken. Vond dat ik erg goed behandeld werd daar.
Het zijn daar dus wel officiele foto's, maar ik zie er niet het nut van in om ze door de RvB te laten beoordelen.
Heb een goed gevoel bij deze kliniek en ben dan bereid om er zoveel geld voor neer te leggen.
neem niet aan dat t officielere foto's zijn dan die van 50 euro waar de rest t over heeft,
er is nl niets officieels aan als je ze niet op laat sturen....
t zijn gewoon dezelfde foto's als die van 50 euro alleen draaid deze vent je een poot uit...
marye
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
marye schreef:
Mizzsylver schreef:

neem niet aan dat t officielere foto's zijn dan die van 50 euro waar de rest t over heeft,
t zijn gewoon dezelfde foto's als die van 50 euro alleen draaid deze vent je een poot uit...
Als ik het wil betalen maakt het toch niet uit :wink:
Waarom hebben ze het bij die praktijk dan ook over niet officiele en officiele foto's, dan zou er toch verschil moeten zijn.
Alle andere praktijken waar ik van gehoord heb vragen ook meer dan 50 dus die praktijk zal dan wel een uitzondering zijn.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Ga toch nog even verder informeren, omdat het verschil wel erg groot is.
Putten is ook wel te doen wat betreft reistijd en is een stuk goedkoper.
Heeft iemand hiermee ervaring?
Vind die ander een super praktijk, maar ruim 100 euro verschil is ook wel een hoop.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:
crutz schreef:
marye schreef:
Mizzsylver schreef: als je zoveel moet betalen voor alleen voorrontgenen is gewoon afzetterij. Dan kun je het net zo goed wel laten opsturen.
Als ik het wil betalen maakt het toch niet uit :wink:
Waarom hebben ze het bij die praktijk dan ook over niet officiele en officiele foto's, dan zou er toch verschil moeten zijn.
Alle andere praktijken waar ik van gehoord heb vragen ook meer dan 50 dus die praktijk zal dan wel een uitzondering zijn.
met officiele bedoelen zij gewoon foto's die ze opsturen (worden dus op genummerd RvB papier gemaakt) als jij dan niet je 30 (weet ff niet uit mn hoofd of t inmiddels al meer is) euro aan de RvB betaald worden ze alleen niet beoordeeld, maar zijn ze dus wel opgestuurd...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

en soms zijn officiele foot's duurder omdat er ook een "risico" voor de arts aan zit, wordt de kwaliteit nl niet voldoende gevonden door de RvB is de overeenkomst met de RvB geloof ik dat de arts ze kosteloos over maakt.....artsen die meer ervaring hebben hebben dus ook minder risico dat t over moet....en kunnen dus voordeliger zijn...
marye
Zeer actief
Contacteer:

Ok, dan snap ik het :wink:
Word waarschijnlijk Putten dan.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

marye schreef:Alle andere praktijken waar ik van gehoord heb vragen ook meer dan 50 dus die praktijk zal dan wel een uitzondering zijn.
Deze praktijk röntgent behalve vrijwel alle honden die aangekocht/verkocht worden door http://www.policedogcenter.com/ een heleboel sporthonden (KNPV/IPO) uit de omgeving. Ook van verder weg komen ze naar hem toe, vanwege de prijs maar ook vanwege de ervaring van deze dierenarts.
Policedogcenter koopt en verkoopt heel wat honden per jaar en die kan zich niet permitteren honden te verkopen met slechte uitslagen, het is hun broodwinning. Vanuit heel de wereld worden daar politiehonden en andere werkhonden (speurhonden en honden voor de bewakingssector bv) gekocht en ik kan me dan ook niet voorstellen dat het röntgenen niet goed zou gebeuren. :wink:
Volgens mij worden er echt dagelijks honden geröntgend bij de Meemortel. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marye schreef:Ok, dan snap ik het :wink:
Putten is ook goed, is mijn dober onder behandeling. Alleen rontgenen wat ik gezien heb is helemaal onder zeil en daar heb ik geen zin in, een roesje ja, maar wel zo licht dat zodra hij 'uit de bak'komt weer redelijk kan staan/functioneren.
Ik laat mijn honden altijd in Hellendoorn rontgenen. Ben er super tevreden over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marye
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Putten is ook goed, is mijn dober onder behandeling. Alleen rontgenen wat ik gezien heb is helemaal onder zeil en daar heb ik geen zin in, een roesje ja, maar wel zo licht dat zodra hij 'uit de bak'komt weer redelijk kan staan/functioneren.
Ik laat mijn honden altijd in Hellendoorn rontgenen. Ben er super tevreden over.
Heb putten gebeld en ze zeiden dat het ook helemaal zonder roesje kon.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marye schreef:
malinois schreef:
Heb putten gebeld en ze zeiden dat het ook helemaal zonder roesje kon.
ik wil wel een klein roesje... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”