Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimtafel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Trimtafel

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Hebben jullie een trimtafel?
Ik heb vrij snel last van mijn rug en vooral tijdens het trimmen van Kiera krijg ik hier erg veel last van. Als het mooi weer is zet ik haar buiten op de tuintafel, maar als het waait is dit niet ideaal tijdens het knippen. Binnen is er geen tafel waar ik haar op kan zetten.
Nu heb ik al een tijdje het idee om een trimtafel te kopen. Ik heb alleen de goede nog niet gevonden.
Van een kennis die trimster is heb ik gehoord dat je het beste een trimtafel met een hamerslag-blad kunt nemen. Trimtafels met een rubber blad zijn vrijwel niet schoon te krijgen.
Ik heb nu een Golden Retriever die erop moet, maar in de toekomst neem ik kleinere honden. Mijn volgende hond wordt waarschijnlijk een Tibetaanse Terriër, dus qua maat moet er net een Golden op passen, maar meer bij een Tibetaan passen (dan heb je een trimtafel ook veel vaker nodig).
Weet iemand waar je een trimtafel met hamerslag-blad kan kopen? En hebben jullie zelf een trimtafel, en waar moet ik op letten bij de koop?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Nee, ik heb ook geen trimtafel en ik moet er twee doen :N: :mrgreen: .
Ik verdeel het trimmen gewoon over twee dagen, want ook ik heb een rug alsof er een kudde olifanten overheen is gewalst, na het trimmen. De ene dag doe ik acht poten en twee staarten en de volgende dag doe ik de oren, voorhanden en ik kijk de belijningen na van de buiken (waar nodig efileer ik iets de puntjes bij).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik heb een trimtafel met een rubberblad. Maar moet heel eerlijk bekennen, dat ik hem niet de laatste tijd niet veel gebruik. De tafel staat namelijk boven en ik trim mijn honden beneden :mrgreen: En voordat ik de tafel beneden heb, heb ik al een zere rug. Qua schoonmaken van de tafel, vind ik het wel meevallen. Neem de tafel af met een sopje en is dan weer mooi schoon hoor.

In ons nieuwe (oude) huis, komt mijn trimtafel in een kamer beneden en dan zal ik er zeker gebruik van maken.

Ik heb 5 Goldens die getrimt worden, maar verdeel ze nu nog over een aantal dagen. :mrgreen:
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Ik heb een trimtafel met rubberen blad. Hij bevalt me zeer goed. makkelijk schoon te maken en het aller belangrijkste hij is via electrisch bediening in hoogte te stellen. Dus als ik bv. een Bouvier heb dan kan die van de vloer zo de trimtafel opstappen. Daarnaast kan ik de pootjes van de tafel omhoog doen en de tafel verrijden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb gewoon een oud campingtafeltje met een stuk rubber erop. Mijn vader heeft er nog een ding op gelast zodat ik ook een soort galg erop kan maken maar die gebruik ik zelden.
Maar dat is vast niet stevig genoeg voor een golden :mrgreen:
Ik vind het rubber trouwens goed schoon te houden :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb vorige week een trimtafeltje gekocht bij Witjes verzendhuis. Daar is nu een aanbieding, en ik kon hem goed gebruiken voor mijn Jack Russells
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Voor alleen je eigen hondjes hoef je je toch niet zoveel zorgen te maken qua schoonmaken? Eerlijk gezegd ken ik geen trimmers die een ander bald dan een rubberen hebben op de tafel. Ook de DA heeft toch een rubbermat op de behandeltafel? Probeer alleen die met groeven te ontlopen.... die moet je echt buiten zetten en afboenen als daar wat overheen is gegaan.

Enne...... trimwerk kun je ook uitbesteden aan iemand die geïnvesteerd heeft in bv electrisch of hydraulisch materiaal ;-)). Scheelt veel rugpijn.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel dus met rubberblad zo'n blad met groeven :wink: Hamerslag is volgens mij ook rubber, maar dan met een soort vierkantjes.

Trimmen over 2 dagen verdelen werkt niet bij mij. Dan loopt Kiera ongeveer twee weken met twee geknipte poten rond, voordat ik zin heb om de andere twee te doen :roll: Ik vind het borstelen altijd leuk om te doen, vooral de staart (heb je tenminste wat langer haar).

Kiera ging eerder altijd naar de trimmer, maar het resultaat vond ik nooit geweldig. Ik doe het liever zelf en besteed het geld dat ik eraan overhoud dan liever aan een trimtafel en goede scharen.

Witjes verzendhuis is 15 minuten rijden voor mij, daar heb ik al geïnformeerd, maar die heeft dus rubber met groeven, wat dus moeilijker schoon te houden is. Ik vind het wel fijn om hem gewoon af te nemen na het trimmen, dat hij dan ook schoon is :wink:

Hebben jullie eigelijk eentje die je kunt verstellen in hoogte? Dan bedoel ik eentje die je handmatig kunt verstellen, want een electrische vind ik dan weer te luxe voor één hond :roll: Gaat me erom dat Kiera natuurlijk een stuk hoger is dan een Tibetaanse Terriër in de toekomst.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Contacteer:

De tafel die ik heb is niet verstelbaar. Maar heb mijn honden geleerd, dat ze hun voorpoten op de tafel zetten. Het enigste wat ik dan moet doen, is hun kont erop zetten :mrgreen: Mijn tafel heeft overigens een rubberblad, zonder groeven. Vandaar dat ik zei dat het schoonmaken prima te doen is :wink:
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Nono schreef:De tafel die ik heb is niet verstelbaar. Maar heb mijn honden geleerd, dat ze hun voorpoten op de tafel zetten. Het enigste wat ik dan moet doen, is hun kont erop zetten :mrgreen: Mijn tafel heeft overigens een rubberblad, zonder groeven. Vandaar dat ik zei dat het schoonmaken prima te doen is :wink:
Nee, maar het verstelbare heb ik ook niet nodig om Kiera op de tafel te krijgen :wink: Zodra ik dat ding zou verstellen met Kiera erop, staat Kiera er alweer naast :mrgreen: Ik til haar op de tuintafel er ook zo op, dus dat is geen probleem.

En zonder groeven kan de hond ook niet uitglijden? Er zit dus helemaal geen profiel op?
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik heb geen trimtafel, maar een rubber mat die ik op de salontafel leg als ik Baloe wil bijwerken (hij wordt 2 keer per jaar getrimd, maar de voetjes en oren hou ik tussendoor wat bij) of als ik Jonne moet borstelen als hij hier logeert. Wij hebben een rechthoekige salontafel en bij een doe-het-zelf-zaak heb ik zo'n soort dikke rubber badmat van een rol laten snijden die net zo groot is als de tafel. Om Baloe te doen is het eigenlijk nog net te laag, maar daar ben ik niet lang mee bezig. Om Jonne te borstelen en zijn elastieken te doen is het precies een mooie hoogte. Hij zet zijn voorpoten erop, en ik geef hem een kontje en dan staat hij. Hartstikke handig. Als ik klaar ben, klop ik de mat uit en gooi hem in de wasmachine.
Het 'echte' werk laat ik doen, daar kun je toch zelf niet aan tippen vergeleken met een goede trimster, vind ik.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
En zonder groeven kan de hond ook niet uitglijden? Er zit dus helemaal geen profiel op?
Zonder groeven! Het blad is gewoon een soort rubber en de honden hebben daar goed grip op en glijden niet uit.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Nono schreef:
cindy1986 schreef:
Zonder groeven! Het blad is gewoon een soort rubber en de honden hebben daar goed grip op en glijden niet uit.
Okee, dan ga ik daar op de show in Groningen ook naar kijken.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nina schreef:Ik heb geen trimtafel, maar een rubber mat die ik op de salontafel leg als ik Baloe wil bijwerken (hij wordt 2 keer per jaar getrimd, maar de voetjes en oren hou ik tussendoor wat bij) of als ik Jonne moet borstelen als hij hier logeert. Wij hebben een rechthoekige salontafel en bij een doe-het-zelf-zaak heb ik zo'n soort dikke rubber badmat van een rol laten snijden die net zo groot is als de tafel. Om Baloe te doen is het eigenlijk nog net te laag, maar daar ben ik niet lang mee bezig. Om Jonne te borstelen en zijn elastieken te doen is het precies een mooie hoogte. Hij zet zijn voorpoten erop, en ik geef hem een kontje en dan staat hij. Hartstikke handig. Als ik klaar ben, klop ik de mat uit en gooi hem in de wasmachine.
Het 'echte' werk laat ik doen, daar kun je toch zelf niet aan tippen vergeleken met een goede trimster, vind ik.
Oh das handig ik zet Bowie gewoon op de eetkamer tafel waar ik een kleed overheen leg, dat gaat prima, ik borstel voor ik me kamer moet doen. Anders heb ik geen rug meer over
trimstyle
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door trimstyle »

Goedkope versie kopen met rubberenblad met groeven en er een stukje vinyl of een glad stuk rubber los overleggen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”