Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wolfsklauwen
Moderator: moderatorteam
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Wolfsklauwen
Bij Sint-Bernards worden de wolfsklauwen op de achterpoten weg geknipt als ze een dag of 2 oud zijn.
Waarom wordt dit gedaan en is dit volgens de rasstandaard?
Bij leonbergers wordt het niet gedaan.
Ik ken zelfs een sint waar ze de klauwen aan de voorpoten hebben afgeknipt, dit vind ik schandalig.
Voor mij mogen ze dit helemaal afschaffen.
Mijn 3 eerste sinten hadden hun wolfsklauwen nog op de achterpoten, 2 extra tenen of zelfs 3, ze hebben er nooit of te nooit last van gehad.
Dus maak je mij niet wijs dat ze dit doen zodat ze hun niet kunnen bezeren.
Bij welke rassen wordt dit nog gedaan?
En bij welke rassen niet?
Waarom wordt dit gedaan en is dit volgens de rasstandaard?
Bij leonbergers wordt het niet gedaan.
Ik ken zelfs een sint waar ze de klauwen aan de voorpoten hebben afgeknipt, dit vind ik schandalig.
Voor mij mogen ze dit helemaal afschaffen.
Mijn 3 eerste sinten hadden hun wolfsklauwen nog op de achterpoten, 2 extra tenen of zelfs 3, ze hebben er nooit of te nooit last van gehad.
Dus maak je mij niet wijs dat ze dit doen zodat ze hun niet kunnen bezeren.
Bij welke rassen wordt dit nog gedaan?
En bij welke rassen niet?
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Mijn rottweiler reu Bo heeft ook nog wolfklauwen aan zijn achterpoten
Voor zo ver ik weet worden ze gewoon weggehaald bij de rottweiler
ik zelf ben er niet zo weg van,omdat ik toch bang ben dat hij ooit eens een keer achter iets blijft hangen
En dat schijnt te bloeden als een rund dan
Voor zo ver ik weet worden ze gewoon weggehaald bij de rottweiler
ik zelf ben er niet zo weg van,omdat ik toch bang ben dat hij ooit eens een keer achter iets blijft hangen
En dat schijnt te bloeden als een rund dan
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- Paxi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): een Mac
- Aantal honden: 1
Bij een Briard horen volgens de rasstandaard dubbele wolfsklauwen aan de achterpoten, liefst zo lang mogelijk (twee botjes er in).
Die van mij heeft er nooit last van gehad, is er ook nooit mee blijven hangen of zo, alleen moet je de nagels van de wolfsklauwen op oudere leeftijd wat vaker knippen, anders groeien ze rond...
Die van mij heeft er nooit last van gehad, is er ook nooit mee blijven hangen of zo, alleen moet je de nagels van de wolfsklauwen op oudere leeftijd wat vaker knippen, anders groeien ze rond...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij de Belgische Herder horen geen wolfsklauwen aan de achterpoten te zitten. Bij de Laekense komt het echter best nog wel eens voor.
Sommige fokkers halen ze er gelijk af bij de pups, anderen weer niet.
Ik laat ze zitten bij de pups die ze hebben bij mij. Ik ben niet zo voor het weghalen ervan, omdat het gewoon bij de hond hoort en ze er over het algemeen eigenlijk zelden last van krijgen als de nagels kort gehouden worden.
Omdat je niet altijd weet welke fokkers de wolfsklauwen verwijderd hebben bij de pups, is het ook lastig om te zien in welke lijnen deze voorkomen.
Sommige fokkers halen ze er gelijk af bij de pups, anderen weer niet.
Ik laat ze zitten bij de pups die ze hebben bij mij. Ik ben niet zo voor het weghalen ervan, omdat het gewoon bij de hond hoort en ze er over het algemeen eigenlijk zelden last van krijgen als de nagels kort gehouden worden.
Omdat je niet altijd weet welke fokkers de wolfsklauwen verwijderd hebben bij de pups, is het ook lastig om te zien in welke lijnen deze voorkomen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Alleen de franse herdershonden horen (dubbele) wolfsklauwen te hebben aan de achterbenen. Verder hoort het bij geen enkel ras, volgens mij?
In Nederland valt het verwijderen van de wolfsklauwen na 24/48(?) uur na de geboorte onder de coupeerwet en is dus verboden.
In Nederland valt het verwijderen van de wolfsklauwen na 24/48(?) uur na de geboorte onder de coupeerwet en is dus verboden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Klopt,Mijn da haalt ze alleen weg op medisch advies,Of als de hond er dusdanig zo veel last van heeftScooby schreef:Alleen de franse herdershonden horen (dubbele) wolfsklauwen te hebben aan de achterbenen. Verder hoort het bij geen enkel ras, volgens mij?
Bij Bo zou ze ze zo weghalen,omdat Bo een ramp is met knippen van zijn nagels
maar ff 100euro per poot neerleggen heb zelfs ik ff niet
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
Bij de Pyreneese berghond staan de dubbele wolfsklauwtjes aan de achterpoten ook in de rasstandaard.
Bij de Mastin de los Pirineos is het een pre en gaat op een show bij honden van gelijke kwaliteit diegene met wolfsklauwtjes voor.
Al mijn honden hebben dubbele wolfsklauwtjes en ze hebben er nog nooit last meegehad. Ik ben er ook absoluut geen voorstander van om ze weg te halen als alleen om medische redenen.
Bij de Mastin de los Pirineos is het een pre en gaat op een show bij honden van gelijke kwaliteit diegene met wolfsklauwtjes voor.
Al mijn honden hebben dubbele wolfsklauwtjes en ze hebben er nog nooit last meegehad. Ik ben er ook absoluut geen voorstander van om ze weg te halen als alleen om medische redenen.

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O, ja! Deze rassen horen ze natuurlijk ook te hebben!Baïla schreef:Bij de Pyreneese berghond staan de dubbele wolfsklauwtjes aan de achterpoten ook in de rasstandaard.
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel Stabij's wel inderdaad, maar volgens mij hoort het niet?MoniqueDM schreef:De Friese Stabij heeft toch ook wolfsklauwen aan de achterpoten?
Groetjes, Karen
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Bij Angel is gewoon een heel groot litteken waar een kale plek is nu, er zitten geen haren op en het valt heel hard op, ik vind het echt vervelend en zeer onnodig.
Maar bij ons kan je geen show lopen met wolfsklauwen want ze sturen je de ring uit
Maar bij ons kan je geen show lopen met wolfsklauwen want ze sturen je de ring uit
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, omdat het niet voor mag komen bij Sint Bernards. Maar is het dan eerlijk om ze weg te laten halen en vervolgens wel te gaan showen?heavenlysaints schreef: Maar bij ons kan je geen show lopen met wolfsklauwen want ze sturen je de ring uit
Groetjes, Karen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij ons staat in de standaard dat ze "niet gewenst" zijn.
Ik weet dat er verschillende mensen met Laekense met wolfsklauwen zijn die ze gewoon showen, en ik heb nog nooit op een keurverslag gelezen dat er wat over geschreven is.
Ik zie ze liever gewoon zitten dan dat ze weggehaald zijn en als het ware "doodgezwegen" worden.
Ik weet dat er verschillende mensen met Laekense met wolfsklauwen zijn die ze gewoon showen, en ik heb nog nooit op een keurverslag gelezen dat er wat over geschreven is.
Ik zie ze liever gewoon zitten dan dat ze weggehaald zijn en als het ware "doodgezwegen" worden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
JawelScooby schreef:Alleen de franse herdershonden horen (dubbele) wolfsklauwen te hebben aan de achterbenen. Verder hoort het bij geen enkel ras, volgens mij?
Gr. Marijke

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- mientjedobbel
- Vaste gebruiker
- saffie
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij worden ze bij de meeste rassen weggehaald, omdat ze ongewenst zijn. Maar dat maakt nog niet dat dat mag.fenneke schreef:ook bij de witte herder worden ze weggehaald
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja.saffie schreef:Saffie heeft een heel klein wolfsklauwtje aan één achterpoot. Gebeurd dat vaker, dat het maar op één poot zit?
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ligt aan het tijdsbestek of het magScooby schreef:Volgens mij worden ze bij de meeste rassen weggehaald, omdat ze ongewenst zijn. Maar dat maakt nog niet dat dat mag.fenneke schreef:ook bij de witte herder worden ze weggehaald
ik weet toevallig, dat bij de jack, en daar komt het echt heeeeeel af en toe voor, de wolfsklauwtjes best prominent zijn en 9 van de 10 keer voor problemen zorgen.
ik maak me ook niet druk om het erfelijke aspect, zolang ik geen nest van alleen wolfsklauwtjes heb liggen
- Pax-Dracona
- Actief
- Aantal honden: 2
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
aan de voorbenen zijn het duimpjes, en die blijven bij de meeste honden ook zitten, die heeft ook elke hond, vroeger werd het bij terriers wel weg gehaald, ivm met recht beentjes (onzin hoor)Pax-Dracona schreef:En hier dacht ik dus dat die dingen de normaalste zaak van de wereld waren
![]()
Dana heeft ze aan alle pootjes, en ons vorige hondje had ze ook zo. Voor zover ik weet hadden alle honden die mn moeder vroeger had (stuk of 10, 11 in totaal), het ook allemaal.
Weer wat geleerd
ik kan me niet voorstellen, dat jullie toevallig zoveel honden gehad hebben met wolfsklauwtjes.
het is dus een teentje, wat echt hoger op hangt, niet aan de voet zit
- Pax-Dracona
- Actief
- Aantal honden: 2
Nu ga ik twijfelen ^_^;; Maar na even te googlen vond ik iets: een 'normale' hond heeft 4 teentjes en anders hebben sommige andere honden een wolfsklauwtje, dus dan hebben ze 5 tenen. Deze zit niet aan de voet, maar hoger op het pootje.yamie schreef:
ik kan me niet voorstellen, dat jullie toevallig zoveel honden gehad hebben met wolfsklauwtjes.
het is dus een teentje, wat echt hoger op hangt, niet aan de voet zit
Dana heeft in ieder geval 5 teentjes aan elke poot en met inderdaad een eenzaam teentje wat hoger zit. Kim (vorige hondje) had dit ook, en mijn moeder is ook niets anders gewend
(*is snel aan t twijfelen te brengen en gaat dus nu maar even fotootjes maken van wat ze denkt dat Dana haar wolfsklauwtjes zijn*)
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- saffie
- Zeer actief
Saffie is met ééntje geboren, het is echt heel erg klein en ik hoef het nageltje ook niet bij te houden, die groeit volgens mij helemaal niet. Aan de andere achterpoot voel ik wel een bultje (bot)Femia schreef:Harrie had er 4, eentje is er afgescheurd een aantal jaren geleden.saffie schreef:Saffie heeft een heel klein wolfsklauwtje aan één achterpoot. Gebeurd dat vaker, dat het maar op één poot zit?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- saffie
- Zeer actief