Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erlichia en LM + hartkwaal

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Addy

Erlichia en LM + hartkwaal

Ongelezen bericht door Addy »

Uschie is nu mijn derde hond waarbij de diagnose leishmania en erlichia gesteld is.
Pippie kwam met zeven maanden naar Nederland, was erlichia positief getest en lm negatief. Is behandeld meerdere malen maar blijft dezelfde titer houden. Overigens doet ze het prima
Dora werd meteen na aankomst in Nederland heel ziek en bleek lm onmeetbaar te hebben en bij nader onderzoek ook nog een hartafwijking, vermoedelijk aangeboren. Door was heel erg ziek na aankomst en we hebben ernstige twijfels gehad of ze er doorheen zou komen maar ze doet het geweldig goed, is na behandeling met zowel glucantamine als allopurinol er helemaal bovenop gekomen.
Zowel Pip als Door komen uit gebieden waar het veel voorkomt.
Echter Uschie komt uit La Palma waar het helemaal niet voorkomt en is als pup van drie maanden naar Nederland gekomen. Vlgs de stichting via wie ik haar heb is zij het eerste geval met zowel lm als erlichia en de tweede hond met lm.
Wat me overigens wel opvalt is dat ik steeds vaker hoor dat lm honden ook hartkwalen blijken te hebben. Bij Uschie viel ons het allereerst op dat ze altijd zo moe en sloom was, lange tijd hebben we gedacht dat dit onderdeel van haar karakter was, met zeven maanden is ze al onderzocht omdat ons dat opviel, echter toen kon de da er niets van maken.
Haar prognose is slecht.
Addy
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

sterkte met haar
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje Abby, heel veel sterkte.