Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
druppelende hond
Moderator: moderatorteam
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
druppelende hond
Hallo allemaal,
Ik heb gehoord dat er veel ongecastreerde reuen zijn die last hebben van een onsteking bij hun geslachtsdeel.
Diego heeft hier ook last van, maar in een (voor mijn ogen) wat sterke mate. Door het huis laat meneer geregeld wat druppels lopen. Wat kan ik hier tegen doen en is hier iemand die dit probleempje kent?
Zijn hier middeltjes voor te verkrijgen bij de dierenwinkel of kan ik hiervoor beter naar de da toegaan?
Ik vind het niet zo'n ramp een dweil erover en het is weg, maar het is niet prettig voor diego zelf lijkt me.
Groetjes en een poot van Flessie & Diego
Ik heb gehoord dat er veel ongecastreerde reuen zijn die last hebben van een onsteking bij hun geslachtsdeel.
Diego heeft hier ook last van, maar in een (voor mijn ogen) wat sterke mate. Door het huis laat meneer geregeld wat druppels lopen. Wat kan ik hier tegen doen en is hier iemand die dit probleempje kent?
Zijn hier middeltjes voor te verkrijgen bij de dierenwinkel of kan ik hiervoor beter naar de da toegaan?
Ik vind het niet zo'n ramp een dweil erover en het is weg, maar het is niet prettig voor diego zelf lijkt me.
Groetjes en een poot van Flessie & Diego
Nothing can replace the love you get from your dog

-
Saremi
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- fromstaceyhome
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Catratie is een optie, dan ben je helemaal van de groene druppels af.
idd is n hele goede optie ,als het te lang duurt kunnen ze er
onstekingen aan krijgen ,en als je dat niet goed bij houdt hebben ze meer op prostaatkanker ,
en trouwens de hond heeft er zelf wel last van is echt geen pretje voor de hond

idd is n hele goede optie ,als het te lang duurt kunnen ze er

- Hutsje
- Zeer actief
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
castreren !!! nou nee en al helemaal niet vanwege een drupje.
maar hoe werkt dat zo'n voorhuid cleaner? is het zo dat ik ik dat bij hem gebruik het dan minder wordt of is het alleen een reiniging (doet hij zelf namelijk al)
en die vitamine C? daar snap ik de logoca nog ff niet van, vertel....
maar hoe werkt dat zo'n voorhuid cleaner? is het zo dat ik ik dat bij hem gebruik het dan minder wordt of is het alleen een reiniging (doet hij zelf namelijk al)
en die vitamine C? daar snap ik de logoca nog ff niet van, vertel....
Groetjes Silvia en Diesel
- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
ik snapte de logica ook niet, nog steeds eigenlijk niet
Maar iemand zei het tegen mij, ik heb het geprobeert en het werkt perfect
Hier staan trouwens ook nog een paar handige tips..
iets naar beneden scrollen
http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... heden3.htm
Maar iemand zei het tegen mij, ik heb het geprobeert en het werkt perfect
Hier staan trouwens ook nog een paar handige tips..
iets naar beneden scrollen
http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... heden3.htm

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Je hebt een flesje met een lange tuit eraan.twinmamasilvia schreef:nou weer eea geleerd.
maar op die site staat dat de gebruiks aanwijzing op de verpakking van het middel staat.
nu vraag ik me toch af hoe ik het me voor moet stellen.
Tuit gaat in gaatje van friemeltje.
Vloeistof er in, dichtknijpen, wat masseren en loslaten.
Wel opletten dat je het in een veilige omgeving doet want vocht komt er dus weer uit.
Groetjes, Marianne.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Toen Spike nog jong was heeft hij het ook een keer gehad. Naar de da, een potje spul gehad. En na een kleine week was het hélemaal weg!
Járen niets meer gezien.
Tot voor kort.... oorzaak was een grote cyste aan zijn prostaat, dus ja... nu gecastereerd.
Maar ik zou het eerst proberen met te behandelen, niet gelijk grof ingrijpen.
Járen niets meer gezien.
Tot voor kort.... oorzaak was een grote cyste aan zijn prostaat, dus ja... nu gecastereerd.
Maar ik zou het eerst proberen met te behandelen, niet gelijk grof ingrijpen.
-
Saremi
- Vaste gebruiker
Hoe ik daar bij kom !!!!!!!Hutsje schreef:Nogmaals, hoe kom je daarbij?fromstaceyhome schreef:Catratie is een optie, dan ben je helemaal van de groene druppels af.
Heb zelf twee reuen en die hebben beide dat probleem gehad.
Ondanks dat ik regelmatig voorhuidscleaner had gebruikt bleven ze maar druppelen en dat is niet fris voor op de grond spelende kinderen en voor de hond is het al helemaal geen pretje zoals eerder al is vermeld.
Die druppels hebben de maken met hormonen dus als je een hond laat castreren ben je van het probleem af en de hond ook.
Maar ik zeg niet dat ie gelijk moet castreren er zijn ook mildere opties maar als het probleem aanhoud dan is het heel zielig om de hond ermee rond te laten lopen.
Saremi
-
Saremi
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
Laat ik nou een gecastreerde reu hebben die soms gewoon groen/gele boter produceertSaremi schreef:Hoe ik daar bij kom !!!!!!!Hutsje schreef:Nogmaals, hoe kom je daarbij?fromstaceyhome schreef:Catratie is een optie, dan ben je helemaal van de groene druppels af.
Heb zelf twee reuen en die hebben beide dat probleem gehad.
Ondanks dat ik regelmatig voorhuidscleaner had gebruikt bleven ze maar druppelen en dat is niet fris voor op de grond spelende kinderen en voor de hond is het al helemaal geen pretje zoals eerder al is vermeld.
Die druppels hebben de maken met hormonen dus als je een hond laat castreren ben je van het probleem af en de hond ook.
Maar ik zeg niet dat ie gelijk moet castreren er zijn ook mildere opties maar als het probleem aanhoud dan is het heel zielig om de hond ermee rond te laten lopen.
Saremi

-
Saremi
- Vaste gebruiker
Dan zal jou hond een uitzondering zijn en zou een bezoek aan de dierenarts geen overbodige luxe zijn
Ik heb al zoveel gecastreerde honden meegemaakt en geen een die na de castratie nog last had van groene klodders.
Dus ik blijf erbij dat als een hond er erg veel last van heeft dat castreren een goede optie is.
Mocht je betere opties weten dan hoor ik dat graag.
Groetjes.....saremi
Ik heb al zoveel gecastreerde honden meegemaakt en geen een die na de castratie nog last had van groene klodders.
Dus ik blijf erbij dat als een hond er erg veel last van heeft dat castreren een goede optie is.
Groetjes.....saremi
- Hutsje
- Zeer actief
Ik ken er meer die het nog steeds hebben dus mijn hond is geen uitzondering en een bezoek aan de da is zeker wel een overbodige luxe. Hij is nl kerngezond en een voorhuidontsteking is geen ziekte.Saremi schreef:Dan zal jou hond een uitzondering zijn en zou een bezoek aan de dierenarts geen overbodige luxe zijn![]()
Groetjes.....saremi

-
beestenbende
- Vaste gebruiker
nou hier heb ik er dus ook 1 die na castratie nog steeds druppeld is een poosje weggeweest maar nu na een half jaar begint het weer. dus idd castratie blijkt niet bij alle honden te helpen ik heb al verschillende gehad die daarna er geen last meer van hadden en nu heb ik er 1 die dus na een half jaar weer opnieuw begint . de da gebeld en die zei dus ook dat ik die cleaner moest komen halen maar als ik hier hoor dat vitamine c helpt ga ik dat eerst maar proberen.
ik en mijn beestenbende
-
Saremi
- Vaste gebruiker
De behandeling bestaat uit het bestrijden van de infectie. Dit kan door in de voorhuid desinfecterende vloeistof of zalf aan te brengen (de z.g. voorhuidcleaners) of door een penicilline kuur. Het vervelende is alleen dat na het stoppen van de behandeling de klachten vroeg of laat weer terugkeren.
Als laatste mogelijkheid is er nog het castreren van de hond. Dit is in ongeveer 80 % van de gevallen voldoende om de kwaal definitief te verhelpen. In de overige 20 % worden de klachten meestal wel duidelijk minder.
Even een citaatje van internet
Dan zullen jullie waarschijnlijk bij die twintig procent horen
De kans dat je bij de 80 % zit is groter maar ik heb nooit beweerd dat castreren de enige optie is maar als het in ernstige mate is dan vind ik het wel een heel belangrijke optie.
De starter van dit topic kan hier uithalen wat hij belangrijk vind en dat kunnen verschillende meningen zijn en dan zijn eigen conclusie trekken.
Aan elke behandeling zitten voor en nadelen en als dat dan 80 op 20 is dan zie ik meer voordeel dan nadeel.
En zit je bij de 20% dan is dat heel erg vervelnd maar dat zal je nooit van tevoren weten.
Om daar achter te komen kun je dus ook eerst een chemische castratie doen om te kijken of je hond daar goed op reageerd en dan altijd nog een beslissing nemen.
Als laatste mogelijkheid is er nog het castreren van de hond. Dit is in ongeveer 80 % van de gevallen voldoende om de kwaal definitief te verhelpen. In de overige 20 % worden de klachten meestal wel duidelijk minder.
Even een citaatje van internet
Dan zullen jullie waarschijnlijk bij die twintig procent horen
De kans dat je bij de 80 % zit is groter maar ik heb nooit beweerd dat castreren de enige optie is maar als het in ernstige mate is dan vind ik het wel een heel belangrijke optie.
De starter van dit topic kan hier uithalen wat hij belangrijk vind en dat kunnen verschillende meningen zijn en dan zijn eigen conclusie trekken.
Aan elke behandeling zitten voor en nadelen en als dat dan 80 op 20 is dan zie ik meer voordeel dan nadeel.
En zit je bij de 20% dan is dat heel erg vervelnd maar dat zal je nooit van tevoren weten.
Om daar achter te komen kun je dus ook eerst een chemische castratie doen om te kijken of je hond daar goed op reageerd en dan altijd nog een beslissing nemen.
- Hutsje
- Zeer actief
Kijk even op deze paginaSaremi schreef:De behandeling bestaat uit het bestrijden van de infectie. Dit kan door in de voorhuid desinfecterende vloeistof of zalf aan te brengen (de z.g. voorhuidcleaners) of door een penicilline kuur. Het vervelende is alleen dat na het stoppen van de behandeling de klachten vroeg of laat weer terugkeren.
Even een citaatje van internet![]()
Dan zullen jullie waarschijnlijk bij die twintig procent horen![]()
Hier staat dus iets heel anders, de reden van de ontsteking is het veelvuldig uitschachten en geen hormoonkwestie. Kan ook niet, anders hadden gecastreerde reuen er geen last meer van
En de laatste, mi belangrijkste opmerking over het recividerende karakter van de voorhuidontsteking, dat behandelingen vaak opnieuw herhaald moeten worden EN dat het een erg ingrijpende maatregel is je reu te laten castreren. De ingreep en de nadelige effecten staan niet in verhouding. En dan het laatste advies, laat nooit je reu castreren omdat hij veel last heeft van een voorhuidontsteking.

-
Saremi
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
Dat doe ik ook niet, ik laat je alleen zien dat jij hebtSaremi schreef:Je hoeft mij niet te overtuigen hoor van je gelijk, ieder zijn eigen mening en ervaring en laat de topic starter daar zijn voordeel uithalen.

-
Saremi
- Vaste gebruiker
Het is zeker geen fout advies en ik heb het niet klakkeloos overgenomen het is gebaseerd op mijn ervaringen en die zijn heel positief.Hutsje schreef:Dat doe ik ook niet, ik laat je alleen zien dat jij hebtSaremi schreef:Je hoeft mij niet te overtuigen hoor van je gelijk, ieder zijn eigen mening en ervaring en laat de topic starter daar zijn voordeel uithalen.. Ik vind het bovendien een erg fout en ingrijpend advies wat niet klakkeloos overgenomen moet worden.
Mij heb je nergens horen zeggen dat hij zijn hond moet laten castreren alleen dat het een optie is en zeker als de problemen in ernstige mate zijn.
En ook kun je lezen dat ik aangaf dat chemisch castreren ook een optie is om te kijken of het werkt.
En mijn aller eerste advies was om gewoon te beginnen met voorhuidscleaner en te kijken of dat werkt.
Dus het is nergens voor nodig om zo fel te zijn en een castratie te boycotten want ook daar help je niemand mee.
Geef gewoon je mening en laat de mening van een ander ook in zijn waarde.
Ben nu wel klaar met de discussie want hier heeft de topic starter erg weinig aan.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
Saremi
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
JIJ vindt het geen fout advies, en ik wel. Dus wat is het dan? HET IS GEEN fout advies?Saremi schreef:Het is zeker geen fout advies en ik heb het niet klakkeloos overgenomen het is gebaseerd op mijn ervaringen en die zijn heel positief.Hutsje schreef:Dat doe ik ook niet, ik laat je alleen zien dat jij hebtSaremi schreef:Je hoeft mij niet te overtuigen hoor van je gelijk, ieder zijn eigen mening en ervaring en laat de topic starter daar zijn voordeel uithalen.. Ik vind het bovendien een erg fout en ingrijpend advies wat niet klakkeloos overgenomen moet worden.
Mij heb je nergens horen zeggen dat hij zijn hond moet laten castreren alleen dat het een optie is en zeker als de problemen in ernstige mate zijn.
En ook kun je lezen dat ik aangaf dat chemisch castreren ook een optie is om te kijken of het werkt.
En mijn aller eerste advies was om gewoon te beginnen met voorhuidscleaner en te kijken of dat werkt.
Dus het is nergens voor nodig om zo fel te zijn en een castratie te boycotten want ook daar help je niemand mee.
Geef gewoon je mening en laat de mening van een ander ook in zijn waarde.
Ben nu wel klaar met de discussie want hier heeft de topic starter erg weinig aan.
Chemisch castreren vind k ook geen goed plan, maar dat terzijde.
Ik ben helemaal niet fel, ik geef gewoon aan dat je geen gelijk hebt. als jij dat fel vindt

- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
Ik ben blij met al deze reacties, mijn reu druppelt wel ontzettend veel hoor. Ik kan niet aan hem merken dat hij er last van heeft maar dat terzijde natuurlijk het is en blijft geen pretje voor hem. Ik ga het eers eens uitproberen met vitamintjes en een voorhuidcleanser. als dit aanslaat ben ik dolblij (scheelt natuurlijk heel wat in de kosten
)
Maar mocht dit niet baten, ga ik toch een castratie overwegen. Maar dan wel een chemische want ik neem aan dat dit toch ook wel helpt tegen druppelen net als een gewone castratie?
Maarre voeten amputeren bij schimmelnagels?? hmmm zou toch liever naar de dokter gaan
Maar mocht dit niet baten, ga ik toch een castratie overwegen. Maar dan wel een chemische want ik neem aan dat dit toch ook wel helpt tegen druppelen net als een gewone castratie?
Maarre voeten amputeren bij schimmelnagels?? hmmm zou toch liever naar de dokter gaan
Nothing can replace the love you get from your dog

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
-
Saremi
- Vaste gebruiker
Een chemische castratie werkt maar tijdelijk he en kun je niet blijven doen maar daar kan je dierenarts je vast alles over vertellen.Flessie&Diego schreef:Ik ben blij met al deze reacties, mijn reu druppelt wel ontzettend veel hoor. Ik kan niet aan hem merken dat hij er last van heeft maar dat terzijde natuurlijk het is en blijft geen pretje voor hem. Ik ga het eers eens uitproberen met vitamintjes en een voorhuidcleanser. als dit aanslaat ben ik dolblij (scheelt natuurlijk heel wat in de kosten)
Veel succes met wat voor beslissing je ook neemt
Groetjes....saremi