Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze 2 jaar oude Cairn in shock na cocktail enting!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jetty
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jetty »

Renske schreef:Wat een vreselijke ervaring moet dit zijn geweest!
Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!
En je schrijft over een kliniek in Leeuwarden, bedoel je die tegenover een zwembad?
Die dierenartsenpraktijk staat heel goed bekend en gelukkig was je nog aanwezig.
Sterkte!
idd dat is de kliniek
Many people will walk in and out of your life,
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

jetty schreef:Ik heb even naar de stickers in het boekje gekeken en war Charley zo op reageerde was Eurican DA2PvPI2-LCI. De vorige cocktail was van nobivac L+dhppi ( intervet) toen was hij hooguit een beetje misselijk.
Als je dan nog zou willen enten zou ik zeker om die andere entstof vragen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sennaruby schreef:DH is distemper en HCC zag ik net.

Groetjes,

Fieke
Distemper is toch hondenziekte?
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ja, dat klopt, maar dan is het dus geen losse enting als er ook HCC bijin zit.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Volgens de site van Intervet zijn in Nederland de volgende entstoffen verkrijgbaar:

Nobivac DHP Levend vaccin tegen hondenziekte, hepatitis en parvo.
Nobivac DHPPi Levend vaccin tegen hondeziekte, hepatitis, parvo en parainfluenza.
Nobivac KC Intranasaal kennelhoestvaccin.
Nobivac L + DHPPi Levend vaccin tegen leptospirose, hondenziekte, hepatitis, parvo en parainfluenza.
Nobivac Lepto Geïnactiveerd vaccin tegen leptospirose.
Nobivac Parvo-C Levend vaccin tegen parvo.
Nobivac Pi Levend vaccin tegen parainfluenza.
Nobivac Puppy DP Puppy-vaccin tegen hondeziekte en parvo.
Nobivac Rabiës Geïnactiveerd vaccin tegen rabiës.
Nobivac RL Geïnactiveerd vaccin tegen rabiës en leptospirose.

Het vaccin tegen hondeziekte is dus niet los verkrijgbaar (in Nederland).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dank je Liesbeth!!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Afgelopen weekend heeft Tomas ons laten schrikken door ineens helemaal weg te zakken.Het duurde vreselijk lang voor hij weer bijkwam, we waren op vreemd terrein en de dienstdoende dierenarts zat ergens minstens 20 minuten van ons vandaan.Hij is nu wel opgeknapt maar ik ga het wel uitzoeken, als het een allergische reactie op de enting is geweest is die volgend jaar misschien nog heftiger en dat riskeer ik niet.Hij is geënt met Vanguard.Voorgaande jaren met Nobivac en toen heb ik niets vreemds gemerkt.Maar een allergie bouw je natuurlijk wel op.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Wanneer is je hond dan geënt en wat bedoel je precies met wegzakken? In principe treden dit soort ernstige reacties direct of redelijk snel na de enting op. Welke enting heeft je hond gehad?

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Sennaruby schreef:Wanneer is je hond dan geënt en wat bedoel je precies met wegzakken? In principe treden dit soort ernstige reacties direct of redelijk snel na de enting op. Welke enting heeft je hond gehad?

Groetjes,

Fieke
Hij is donderdags geënt, ik kad aangegeven dat hij alleen de nodige entingen mocht hebben,donderdagmiddag werd hij erg misselijk en braakte alles onder maar het wegzakken gebeurde pas op vrijdagavond.Hij wilde naar ons toekomen omdat hij duidelijk niet goed werd, hij wankelde ,zijn achterpoten zakten onder hem uit en hij raakte een beetje in paniek.Even later zakte hij helemaal door zijn poten en toen hij eenmaal lag verstarden zijn achterpoten als bij een epileptische aanval.Zijn ogen werden wazig en zijn kopje slap.Toen dachten we echt even dat we hem kwijt waren.
Hij heeft Vanguard CPV lepto gehad, ik dacht eerst in het boekje ook DA2Pi te zien maar die sticker hoorde waarschijnlijk bij de vorige enting.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Arme beesie... De leptoenting is een rotenting die veel nare bijwerkingen kan veroorzaken, dus ik ben inderdaad bang dat dit te wijten is aan de enting. Wat je omschrijft klinkt niet als een gegeneraliseerde epileptische aanval, maar het zou wel een epileptiforme aanval geweest kunnen zijn. Is hij ook buiten bewustzijn geraakt?
Als ik jou was zou ik in de toekomst zeer voorzichtig zijn met enten, als je uberhaupt nog wilt enten. Jammer dat je niet zeker weet of dat andere stickertje bij deze keer hoorde. Welke nummers staan er voor de stickertjes omcirkelt en welke enting heeft je hond vorig jaar gehad?

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Sennaruby schreef:Arme beesie... De leptoenting is een rotenting die veel nare bijwerkingen kan veroorzaken, dus ik ben inderdaad bang dat dit te wijten is aan de enting. Wat je omschrijft klinkt niet als een gegeneraliseerde epileptische aanval, maar het zou wel een epileptiforme aanval geweest kunnen zijn. Is hij ook buiten bewustzijn geraakt?
Als ik jou was zou ik in de toekomst zeer voorzichtig zijn met enten, als je uberhaupt nog wilt enten. Jammer dat je niet zeker weet of dat andere stickertje bij deze keer hoorde. Welke nummers staan er voor de stickertjes omcirkelt en welke enting heeft je hond vorig jaar gehad?

Groetjes,

Fieke
Vorig jaar heeft hij de volledige cocktail gehad dus ik vermoed dat het dit keer alleen leptospirose is geweest.Ik heb mijn eigen da al gebeld maar die is er vanavond pas, maar dan weet ik het zeker.
Het typische is dat ik Bruno vanwege zijn leeftijd (die is bijna 13) sinds een jaar niet meer laat enten, maar de laatste jaren heeft hij ook dergelijke aanvallen gehad, alleen het laatste jaar niet.Omdat we al eens een hond hebben verloren aan primaire epilepsie is onze angst niet geheel zonder reden natuurlijk.
Tomas is niet echt bewusteloos geweest maar het scheelde niet veel.Hij had echter geen schuimvorming, rilde volgens mij alleen van angst, liet geen urine lopen ed, is verder altijd kerngezond geweest dus ik denk niet meteen aan epilepsie.
Met enten zal ik in de toekomt heel voorzichtig zijn, heb al een notitie in het entingsboekje gedaan, je weet nooit.....
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat zou je inderdaad denken, maar er zijn helaas genoeg dierenartsen die gewoon weer de complete cocktail geven. Hij heeft nu ook niet alleen Lepto gehad, maar ook parvo trouwens! Als je het nu al wilt weten, hoef je alleen maar in het paspoort te kijken voor de stickertjes dus.

Ik zou in het vervolg zeker zeer voorzichtig zijn met enten of niet meer laten enten als hij mijn hond was...

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Sennaruby schreef:Ik zou in het vervolg zeker zeer voorzichtig zijn met enten of niet meer laten enten als hij mijn hond was...

Groetjes,

Fieke
Ik overweeg het laatste, de kans dat hij een van die ziektes krijgt is denk ik kleiner dan een herhaling van dit soort narigheid.De volgende keer zou fataal kunnen zijn.
Bedankt voor het meedenken :ok:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Heel verstandig Marie-Josée! De kans dat de entreacties ernstiger worden is volgens mij elke keer groter, dus ik zou ook zeker niet meer enten. Mijn hond met epilepsie ent ik ook niet meer.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sennaruby schreef:Heel verstandig Marie-Josée! De kans dat de entreacties ernstiger worden is volgens mij elke keer groter, dus ik zou ook zeker niet meer enten. Mijn hond met epilepsie ent ik ook niet meer.

Groetjes,

Fieke
Weet je wat het beroerde is?Dat als je honden in pension moeten ze ingeent moeten zijn.
Heb het kort geleden nog meegemaakt dat er 2 honden wegens ziekenhuisopname van de bazin heel plotseling naar een pension moesten (in het weekend!) en dan moeten je honden geldige entingspapieren hebben omdat ze anders het pension niet in komen!
Lastig hoor,als je alleen woont en verder niemand die je honden kan opvangen op zo'n moment.
Dan wil je zelf je entingsprogramma best aanpassen,maar kan het niet omdat je kans loopt op het bovenstaande.Het wordt tijd dat pensions etc ook hun regels aanpassen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Pensions moeten ook de wettelijke geldigheidstermijn van de vaccinaties volgen en als ze dat niet doen, dan zou dat zeker een reden zijn om mijn hond daar niet heen te brengen. Mijn honden gaan sowieso niet naar een pension, maar ze gaan altijd mee op vakantie en in zo'n geval hebben we gelukkig altijd iemand achter de hand die ze op wil vangen. Dat kan ook niet anders, want mijn epihond overleeft het niet in een pension...
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Sennaruby schreef:Pensions moeten ook de wettelijke geldigheidstermijn van de vaccinaties volgen en als ze dat niet doen, dan zou dat zeker een reden zijn om mijn hond daar niet heen te brengen. Mijn honden gaan sowieso niet naar een pension, maar ze gaan altijd mee op vakantie en in zo'n geval hebben we gelukkig altijd iemand achter de hand die ze op wil vangen. Dat kan ook niet anders, want mijn epihond overleeft het niet in een pension...
Dat is ook onze beslissing geworden, ik kan en wil het risico ook niet meer lopen dat een van mijn honden doodgaat door de enting.Het is een afweging van risico's die voor iedereen weer anders is.
Wat we met Falco hebben meegemaakt hoop ik nooit meer te ervaren, al kwam dat waarschijnlijk niet door enten, er zijn meer honden uit die bloedlijn overleden aan epilepsie.
marian*
Erelid
Contacteer:

Sennaruby schreef:Pensions moeten ook de wettelijke geldigheidstermijn van de vaccinaties volgen
Dat weet ik.Maar misschien zou er toch eens goed gekeken moeten worden(van overheidswege)of de wetten nog wel helemaal van deze tijd zijn?
Mijn honden gaan sowieso niet naar een pension, maar ze gaan altijd mee op vakantie en in zo'n geval hebben we gelukkig altijd iemand achter de hand die ze op wil vangen.
Dat geluk heeft helaas niet iedereen :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Als een bepaald vaccin voor 2 of 3 jaar geregistreerd staat is dat dus wettelijk vastgelegd. Pensions en hondenscholen moeten zich hier in principe dus gewoon aan houden. Je hond is met deze vaccins voldoende gevaccineerd! Ik zou dan ook op zoek gaan naar een pension die meegaat met de tijd!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik vraag me af of een pension echt een hond zou weigeren als je een verklaring zou overleggen dat je hond allergisch is voor entingen?
En inderdaad, ook een pension moet zich aan de voorschriften houden, ook als die veranderen, is er geen organisatie die daar op toeziet?
marian*
Erelid
Contacteer:

Sennaruby schreef:Ik zou dan ook op zoek gaan naar een pension die meegaat met de tijd!

Groetjes,

Fieke
Waar ik het daarnet over had was een noodgeval in het weekend dus er viel niets te zoeken;we waren blij dat er op zondag 1 pension een uurtje open was zodat die honden ondergebracht konden worden.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ik vraag me af of een pension echt een hond zou weigeren als je een verklaring zou overleggen dat je hond allergisch is voor entingen?
Het lijkt mij dat je dan in een grijs gebied terecht komt,want stel je voor dat er een hond in het pension overlijdt of ziek wordt door een ziekte waartegen nou net jouw hond niet is geent....dan gaan alle hoofden meteen in de richting van de pensionhouder en daarna richting jouw hond lijkt mij.
Of andersom natuurlijk.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

marian* schreef:
Marie-Josée schreef:Ik vraag me af of een pension echt een hond zou weigeren als je een verklaring zou overleggen dat je hond allergisch is voor entingen?
Het lijkt mij dat je dan in een grijs gebied terecht komt,want stel je voor dat er een hond in het pension overlijdt of ziek wordt door een ziekte waartegen nou net jouw hond niet is geent....dan gaan alle hoofden meteen in de richting van de pensionhouder en daarna richting jouw hond lijkt mij.
Of andersom natuurlijk.
Ja dat is ook weer zo, ik zat eigenlijk te denken aan een soort quarantaine afdeling, dat heeft het pension waar ik vroeger mijn honden bracht namelijk ook; voor de opvang van zwerfdieren.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
marian* schreef:
Of andersom natuurlijk.
Ja dat is ook weer zo, ik zat eigenlijk te denken aan een soort quarantaine afdeling, dat heeft het pension waar ik vroeger mijn honden bracht namelijk ook; voor de opvang van zwerfdieren.
Ik weet niet of pensions zo'n afdeling hebben,maar volgens mij heeft wel elk asiel zoiets.Dat moet ook wel omdat er ook dieren met schurft etc binnengebracht worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”