Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mammatumoren
Moderator: moderatorteam
-
Roci
Mammatumoren
Hoi!
Bij onze hond , 7 jaar 2 mnd , zijn 2 knobbels gevonden.
Ze groeien wel maar erg langzaam en volgens de dierenarts kunnen het ook cystes zijn. Volgens de da is het niet zorgwekkend op dit moment.
We hebben een rontgenfoto laten maken. Omdat ze ook een hele lichte hartruis had, en ik zeker wilde weten of er niets mis was. Daar was alles goed gelukkig en er waren ook geen uitzaaiingen te zien. ( kleiner dan 0.5 is niet te zien overigens dus zegt niet alles )
Nou is het advies van de dierenarts om preventief te steriliseren en maar dan wel zsm. Dan ook gelijk de 2 knobbels te verwijderen en de (2) tepels. Ook word dan de baarmoeder verwijderd. Is dit niet een te grote ingreep in één keer, wat denken jullie hierover ?
Ik krijg de indruk dat onze da een voorstander is van sterilisatie en ze dit sowieso aan iedereen adviseert ook als er niets is. Dus ik weet niet zo goed of dit ook noodzakelijk is.
Wat ik inmiddels weet is dat het beter is dat de hormonen niet meer door gaan. Want dat kan de knobbels groter maken, en evt om laten slaan naar kwaadaardig. En de schijnzwangerschap ( waar ze last van heeft gehad ) Maar.. dat nu nog steriliseren de mammatumoren niet meer kan weg halen, want er kunnen hierna ook nog weer nieuwe komen.
Ook las ik op internet over een homepatisch middel Apis waarmee ook mammatumoren zijn verdwenen. Weet iemand daar iets meer van ?
Wat zouden jullie doen in dit geval en alle adviezen en tips zijn welkom !
Bedankt,
groetjes,
CC.
Bij onze hond , 7 jaar 2 mnd , zijn 2 knobbels gevonden.
Ze groeien wel maar erg langzaam en volgens de dierenarts kunnen het ook cystes zijn. Volgens de da is het niet zorgwekkend op dit moment.
We hebben een rontgenfoto laten maken. Omdat ze ook een hele lichte hartruis had, en ik zeker wilde weten of er niets mis was. Daar was alles goed gelukkig en er waren ook geen uitzaaiingen te zien. ( kleiner dan 0.5 is niet te zien overigens dus zegt niet alles )
Nou is het advies van de dierenarts om preventief te steriliseren en maar dan wel zsm. Dan ook gelijk de 2 knobbels te verwijderen en de (2) tepels. Ook word dan de baarmoeder verwijderd. Is dit niet een te grote ingreep in één keer, wat denken jullie hierover ?
Ik krijg de indruk dat onze da een voorstander is van sterilisatie en ze dit sowieso aan iedereen adviseert ook als er niets is. Dus ik weet niet zo goed of dit ook noodzakelijk is.
Wat ik inmiddels weet is dat het beter is dat de hormonen niet meer door gaan. Want dat kan de knobbels groter maken, en evt om laten slaan naar kwaadaardig. En de schijnzwangerschap ( waar ze last van heeft gehad ) Maar.. dat nu nog steriliseren de mammatumoren niet meer kan weg halen, want er kunnen hierna ook nog weer nieuwe komen.
Ook las ik op internet over een homepatisch middel Apis waarmee ook mammatumoren zijn verdwenen. Weet iemand daar iets meer van ?
Wat zouden jullie doen in dit geval en alle adviezen en tips zijn welkom !
Bedankt,
groetjes,
CC.
- starfleet
- Erelid
-
-sanne
- Actief
Wij deden vaak deze operatie. We haalden de baarmoeder we en vaak beide melklijsten als dat nodig was natuurlijk. Je hebt kans op een baarmoeder ontsteking en ik denk dat de hormonen idd wel invloed hebben op het groeien van melklier tumoren.
Als je hond conditioneel nog goed s zou ik de operatie laten doen.
Als je hond conditioneel nog goed s zou ik de operatie laten doen.
Groetjes

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat van belang is om te weten, is hoe is de conditie van de hond en hoe groot is het ras........is het een ras wat normaal gezien oud wordt ?
Ik zou zelf namelijk bij mijn newfoundlanderteven in dit geval niet meteen voor het voorstel van je dierenarts gaan en ook een andere dieranarts om advies vragen.
Voor zover ik weet zijn langzaam groeiende tumoren meestal niet kwaadaardig en als je die wilt weghalen is dat altijd nog een relatief kleine ingreep, maar om ook nog gelijk te steriliseren bij een hond die al een hartruisje heeft ??
Dan zou ik toch liefst zo voorzichtig mogelijk te werk gaan..........
Succes met je beslissing !
Ik zou zelf namelijk bij mijn newfoundlanderteven in dit geval niet meteen voor het voorstel van je dierenarts gaan en ook een andere dieranarts om advies vragen.
Voor zover ik weet zijn langzaam groeiende tumoren meestal niet kwaadaardig en als je die wilt weghalen is dat altijd nog een relatief kleine ingreep, maar om ook nog gelijk te steriliseren bij een hond die al een hartruisje heeft ??
Dan zou ik toch liefst zo voorzichtig mogelijk te werk gaan..........
Succes met je beslissing !
Sandra

-
Melanie 74
Ik heb het toendertijd wel gedaan met mijn teefje (boerenfox) op dezelfde leeftijd wat jouw teefje nu heeft.
Na ruim twee jaar kwamen er nieuwe mammatumoren bij, die opnieuw zijn verwijderd en de melklijsten.
Ik heb begrepen dat ze tegenwoordig een stukje weg kunnen halen en dat kunnen onderzoeken of het goed- of kwaadaardig is. Misschien ook een optie?
Dit hebben ze gedaan bij één van de teefjes van mijn ouders en dat was goedaardig, wordt dus ook niet geopereerd.
Na ruim twee jaar kwamen er nieuwe mammatumoren bij, die opnieuw zijn verwijderd en de melklijsten.
Ik heb begrepen dat ze tegenwoordig een stukje weg kunnen halen en dat kunnen onderzoeken of het goed- of kwaadaardig is. Misschien ook een optie?
Dit hebben ze gedaan bij één van de teefjes van mijn ouders en dat was goedaardig, wordt dus ook niet geopereerd.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
sorry dat ik het vraag, maar wij hebben het ook gehad, is het zeker weten geen lymfeklierkanker?
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Melanie 74
-
Ilma
- Vaste gebruiker
Onze eerste golden is gesteriliseerd op 5 jaar wegens net dezelfde verschijnselen ( 2 mammotumoren en steeds schijnzwanger)
Na verwijdering van de tumoren samen met de sterilisatie ( baarmoeder is blijven zitten) is ze op die manier zonder problemen 16 jaar geworden.
Wanneer er niet wordt ingegrepen zal je hond blijven sukkelen .
Na verwijdering van de tumoren samen met de sterilisatie ( baarmoeder is blijven zitten) is ze op die manier zonder problemen 16 jaar geworden.
Wanneer er niet wordt ingegrepen zal je hond blijven sukkelen .
-
Roci
Opereren
Bedankt voor alle reacties
We hebben de knoop doorgehad en onze hond word binnenkort geopereerd.. Wel spannend hoor.. ! Zijn nog aan het lezen enzo, en las dat een hond ook niet mag springen na een operatie. Nou springt onze hond wel vaak op de bank en gaat ook vaak op de leuning liggen ( niet zo een grote hond
) maar hoe voorkom je dat nou ? Ook wel zenuwachtig over de wonden en of ze daar niet aan gaat zitten. Sokjes aangeschraft, en rompertjes. En hoe gaat het trouwens snachts ? Moet je er dan vaak uit en waar laten ( lieten ) jullie je hond dan slapen ?
Alvast bedankt,
Groetjes ,
Roci
We hebben de knoop doorgehad en onze hond word binnenkort geopereerd.. Wel spannend hoor.. ! Zijn nog aan het lezen enzo, en las dat een hond ook niet mag springen na een operatie. Nou springt onze hond wel vaak op de bank en gaat ook vaak op de leuning liggen ( niet zo een grote hond
Alvast bedankt,
Groetjes ,
Roci
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Opereren
Wij zijn de eerste weken na de melkklieroperatie van Huts continu bij haar geweest, dus ook erbij geslapen.Roci schreef:Bedankt voor alle reacties![]()
We hebben de knoop doorgehad en onze hond word binnenkort geopereerd.. Wel spannend hoor.. ! Zijn nog aan het lezen enzo, en las dat een hond ook niet mag springen na een operatie. Nou springt onze hond wel vaak op de bank en gaat ook vaak op de leuning liggen ( niet zo een grote hond) maar hoe voorkom je dat nou ? Ook wel zenuwachtig over de wonden en of ze daar niet aan gaat zitten. Sokjes aangeschraft, en rompertjes. En hoe gaat het trouwens snachts ? Moet je er dan vaak uit en waar laten ( lieten ) jullie je hond dan slapen ?
Alvast bedankt,
Groetjes ,
Roci

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Opereren
Zeker de eerste paar dagen zal je hond zeker geen behoefte hebben om te springen, dat doet namelijk flink zeer.Roci schreef:Bedankt voor alle reacties![]()
We hebben de knoop doorgehad en onze hond word binnenkort geopereerd.. Wel spannend hoor.. ! Zijn nog aan het lezen enzo, en las dat een hond ook niet mag springen na een operatie. Nou springt onze hond wel vaak op de bank en gaat ook vaak op de leuning liggen ( niet zo een grote hond) maar hoe voorkom je dat nou ? Ook wel zenuwachtig over de wonden en of ze daar niet aan gaat zitten. Sokjes aangeschraft, en rompertjes. En hoe gaat het trouwens snachts ? Moet je er dan vaak uit en waar laten ( lieten ) jullie je hond dan slapen ?
Alvast bedankt,
Groetjes ,
Roci
De 1e 3 nachten was Yla heel erg onrustig, en hebben we op een matras in de kamer bij haar geslapen, haar kussen tegen het matras aan. En ze kwam al heel snel half op matras liggen.
Ze kreeg haar kap ook zeker niet om, wanneer we haar in de gaten konden houden, en na een paar dagen zag je haar opknappen...Dus heel veel sterkte en succes...!!!!!!!!!!!!!

-
Addy