Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Finidiar Forte?
Moderator: moderatorteam
- *Silvia*
- Zeer actief
Finidiar Forte?
Ff een vraagie..
Sam heeft sinds dinsdag dunne poep/Diarree heb het toen tot donderdag aangekeken en naar de DA gegaan..
Hij was niet ziek geen koorts dronk goed en speels zoals hij is maar vind het toch altijd link met diarree..
Nu heb ik sindsdien finidiar forte(2 x daags een tablet) gehad voor Sam maarre hoelang duurt het voordat het aanslaat of hoelang duurde het bij jullie honden voor het aansloeg om het maar even zo te zeggen want sinds woensdag nacht loop ik elke nacht buiten met Sam.
Oja ook had hij een dexamethason prik gehad.
Sam heeft sinds dinsdag dunne poep/Diarree heb het toen tot donderdag aangekeken en naar de DA gegaan..
Hij was niet ziek geen koorts dronk goed en speels zoals hij is maar vind het toch altijd link met diarree..
Nu heb ik sindsdien finidiar forte(2 x daags een tablet) gehad voor Sam maarre hoelang duurt het voordat het aanslaat of hoelang duurde het bij jullie honden voor het aansloeg om het maar even zo te zeggen want sinds woensdag nacht loop ik elke nacht buiten met Sam.
Oja ook had hij een dexamethason prik gehad.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Finidiar is een voederssupplement, geen geneesmiddel.
Finidiar zorgt er alleen voor dat er een beschermend laagje in de darmen wordt gelegd en dat de ontlasting wat ingedikt wordt.
Resultaten moet je toch wel binnen 24 uur gaan zien. Als ik goed reken gebruik je nu al 3 dagen Finidiar bij Sam en als het na 3 dagen nog niet werk, gaat het ook niet werken, m.a.w.: dan is er iets anders aan de hand (een darmontsteking waarschijnlijk) en dan moet je echt terug naar de dierenarts.
Finidiar zorgt er alleen voor dat er een beschermend laagje in de darmen wordt gelegd en dat de ontlasting wat ingedikt wordt.
Resultaten moet je toch wel binnen 24 uur gaan zien. Als ik goed reken gebruik je nu al 3 dagen Finidiar bij Sam en als het na 3 dagen nog niet werk, gaat het ook niet werken, m.a.w.: dan is er iets anders aan de hand (een darmontsteking waarschijnlijk) en dan moet je echt terug naar de dierenarts.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja , als hij nu nog steeds met diarree loopt zou ik ook terug gaan, naar de DA als je zelf iets wilt geven tegen diarree, zou ik okugest geven(doe ik ook altijd)maar daar moet je ook niet te lang mee medderen hoor 
Als de DA hem een injectie heeft gegeven, dan zou dat gelijk effect moeten hebben
zoniet gewoon terug gaan 
Als de DA hem een injectie heeft gegeven, dan zou dat gelijk effect moeten hebben
- *Silvia*
- Zeer actief
Ja ik lad dus ook al dat het een voedingsupplement was op google en vond het raar vandaar me vraag..MoniqueDM schreef:Finidiar is een voederssupplement, geen geneesmiddel.
Morgen maar ff terug...dank je voor jullie antwoorden zo dacht ik er dus ook over.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je terug gaat naar de dierenarts, laat dan ook even de prostaat voelen.
Bij Jurek bleek dit vorig jaar het euvel te zijn toen de diarree bleef aanhouden.
Bij Jurek bleek dit vorig jaar het euvel te zijn toen de diarree bleef aanhouden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
- *Silvia*
- Zeer actief
Ja ik ga zowiezo morgen ff naar de da toe , het is nu iets papperiger geworden maarre vind het zowiezo niet in orde..Natas. schreef:Ik heb met Raisa 2x Finidair moeten gebruiken toen ze echt vreselijke spuitpoep had, de dag na 't voor het eerst geven zag ik al resultaat.
Als hij morgen nog aan de diarree is zou ik idd weer terug naar de DA gaan.
- *Silvia*
- Zeer actief
Tja dat mag je zeggen..Inge O schreef:ik zeg zoiets niet snel, maar dit vind ik dus wel een heeeeeeele sterke maatregel voor een éénmalige, waarschijnlijk totaal onschuldige vorm van diarreebaloutjuh schreef:Ja hoezo? vertel?Inge O schreef:had hij die dexamethasonprik gehad naar aanleiding van die diarree?
. dat een da zoiets doet na maanden problemen, en zwaar vermoeden van chronische darmontsteking of erge voedselallergie, alla, maar in dit geval vind ik het zoiets als schieten op mussen met een kanon
.
Ik ben geen DA en heb dus net ff het nagekeken maarre word ook bij minder erge dingen gegeven dan zoals jij het nu verteld...
Ik ga morgen dus wel ff vragen waarom hij dit gegeven heeft en dan zal ik het je vertellen waarom hij dat gespoten heeft..
Me man was zelf erbij bij de da en die heeft niets gevraagd dat doe ik dus zelf altijd wel.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dexamethason is een Predenison-achtige.
Ik ben het dan ook met Inge O eens dat dit middel wel erg snel is gegeven. Prednison is een paardenmiddel en dat gebruik je alleen als andere opties niet meer werken.
Prednison neemt de weerstand van de hond over en het duurt gemiddeld 2 maanden voordat dit spul weer uit het lichaam is.
Ik ben het dan ook met Inge O eens dat dit middel wel erg snel is gegeven. Prednison is een paardenmiddel en dat gebruik je alleen als andere opties niet meer werken.
Prednison neemt de weerstand van de hond over en het duurt gemiddeld 2 maanden voordat dit spul weer uit het lichaam is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik zal jullie even update geven..
Er heerst hier buikgriep in de wijk onder de honden en vandaar de spuit en sam vertoonde de beginselen daarvan..
Heb vanmorgen de hele uitleg gehad het waarom van deze spuit
Inmiddels heeft Sam bij het uitlaten vanaf gisteren avond een nette dikke drol dus de ff heeft iets langer zijn werk moeten doen
En ja of jullie DA het wel of niet zou doen dat is jullie keus de onze doet het wel en wij vertrouwen erop dat het goed is!!
Er heerst hier buikgriep in de wijk onder de honden en vandaar de spuit en sam vertoonde de beginselen daarvan..
Heb vanmorgen de hele uitleg gehad het waarom van deze spuit
Inmiddels heeft Sam bij het uitlaten vanaf gisteren avond een nette dikke drol dus de ff heeft iets langer zijn werk moeten doen
En ja of jullie DA het wel of niet zou doen dat is jullie keus de onze doet het wel en wij vertrouwen erop dat het goed is!!
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
wat wil je nu eigenlijk dat ik zeg?Inge O schreef:dan nog blijf ik het totaal, maar dan ook to-taal met hem oneens.baloutjuh schreef:Ik zal jullie even update geven..
maar goed, blij dat jij tevreden bent, en de hond aan de beterhand is (dankzij of ondanks het zware geschut).
Dat ik me DA f de grond inboor om deze aktie?
Ik ben blij dat Sam het beter doet en ja dan neem ik dit voor lief..
Het is gebeurd wat moet ik er nog aan doen dan..
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
Als je goed had gelezen was mijn man ermee naar de DA gegaan omdat ik zelf ziek thuis lag..Sennaruby schreef:Als je tevreden bent met deze aanpak hoef je er verder niets mee te doen, maar je kunt het ook gebruiken als reden om erover na te denken of je dit in het vervolg weer wilt als je hond diarree heeft en er toevallig weer een griepje heerst. Dus doe ermee wat je wilt.
Groetjes,
Fieke
Hij is er verder niet zo in thuis , als ik naar de da ga met me hond vraag ik wat hij doet enzo en wil ik uitleg..
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik zal hem dit laten lezen kijken of hij hierop zich wil aanmelden kan die hetzelf uitleggen..Hij is daar wel voor in denk ikInge O schreef:niks, je hoeft niks te zeggen en mag gerust denken wat je wil.baloutjuh schreef:wat wil je nu eigenlijk dat ik zeg?Inge O schreef:dan nog blijf ik het totaal, maar dan ook to-taal met hem oneens.baloutjuh schreef:Ik zal jullie even update geven..
maar goed, blij dat jij tevreden bent, en de hond aan de beterhand is (dankzij of ondanks het zware geschut).
Dat ik me DA f de grond inboor om deze aktie?
Ik ben blij dat Sam het beter doet en ja dan neem ik dit voor lief..
Het is gebeurd wat moet ik er nog aan doen dan..
maar ik heb zelden zo een onlogische behandeling meegemaakt op het forum, en wilde daar toch iets over kwijt, voor het geval mensen zouden gaan denken dat dit echt de aangewezen medicatie is.
jij hebt verder helemaal geen schuld, het is niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de da.
Verder laat ik het erbij want het belangrijkste is Sam die er nu vanaf is
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer: