Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups doen het super! 10 jr!!! later p.16

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Kheb er helemaal geen verstand van, maar ben zo benieuwd... Heel veel succes met wachten.. :wink:

Kvind die behaarde puppy's zo leuk... :ok:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Kan je geen enkel deskundig advies geven, omdat ik er geen kruimel kaas van heb gegeten.
Maar kan me zo voorstellen dat het vreselijk spannend is, zou me zo kunnen indenken dat ik ook zou gaan ramenlappen :eek: , tevens kuilengraven koekjes eten, niet meer eten …….
Gelijktijdig lijkt het me een meer dan mooie ervaring om je teefje bij te staan tijdens de bevalling.
Heel veel succes samen!!!
MIP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MIP »

Ik zou de DA vragen om te kijken of ze opening heeft ,pups moeten ook rijp zijn om de geboorte op gang te zetten .
Weet bij Buldoggen kijken ze naar de opening als die voldoede is dan gaan ze de teef open doen en halen ze de pups eruit .
Ik zou haar toch laten nazien liever één maal teveel als te weinig .
veel succes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Essy schreef:Wanneer was de temp. de eerste keer 36 graden en wanneer de tweede keer 36 graden. Dat is nl. meestal wel een duidelijke indicatie. Ik heb begrepen dat bij veel honden de eerste temp. daling vals alarm kan zijn (meestal voor de 63 dag) maar de tweede keer in principe niet.
De temp. daalt een hele graad en gaat daarna weer stijgen. Maar vanaf het dieptepunt moet het binnen 24 uur toch eigenlijk echt gaan beginnen.
De eerste keer is al lang geleden. De tweede keer was de 22ste ( 3 dgn geleden).
Ik hoor van heel veel mensen dat het tempen vaak geen enkele zin heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de andere verhalen en gelukwensen :wink:
Fijn dat er zo veel mensen meeleven hoor!
MIP schreef:Ik zou de DA vragen om te kijken of ze opening heeft ,pups moeten ook rijp zijn om de geboorte op gang te zetten .
Weet bij Buldoggen kijken ze naar de opening als die voldoede is dan gaan ze de teef open doen en halen ze de pups eruit .
Ik zou haar toch laten nazien liever één maal teveel als te weinig .
veel succes

Als ze zover is zou ze toch ook wel wat uitvloeiing moeten hebben ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Ik temp ook nooit. Sommigen zeggen ook dat de teef niet meer wil eten als ze gaan bevallen, nou bij mij vreten ze nog tussen de weeën door.. :wink:
Ontspan en KIJK naar je hond. Zij zal je precies vertellen wanneer het zover is.
Voorlopig verteld ze nog steeds dat er niets komt en dat ik me niet druk hoef te maken :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Doet U mij maar koffie dan..... :wink:

Sonja, je hebt een berichtje.... :wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

je moet gewoon een beetje rust nemen wand tegen de ochtend krijg je het vast druk ik ben ze toch aan uit denken :pffff:
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Nog zo één hier die geen nuttige bijdrage kan leveren aan advies, maar je veel succes wil wensen.

Veel geluk gewenst voor zowel de "hoogzwangere" dame als voor jou!
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

sirene schreef:
Essy schreef:Wanneer was de temp. de eerste keer 36 graden en wanneer de tweede keer 36 graden. Dat is nl. meestal wel een duidelijke indicatie. Ik heb begrepen dat bij veel honden de eerste temp. daling vals alarm kan zijn (meestal voor de 63 dag) maar de tweede keer in principe niet.
De temp. daalt een hele graad en gaat daarna weer stijgen. Maar vanaf het dieptepunt moet het binnen 24 uur toch eigenlijk echt gaan beginnen.
De eerste keer is al lang geleden. De tweede keer was de 22ste ( 3 dgn geleden).
Ik zou wel blijven temperaturen. Als ze straks wel begint en het zet niet door, weet je in ieder geval wanneer haar temperatuur zijn dieptepunt had bereikt. Dan kun je in ieder geval zien of ze al langer dan 24 uur bezig is sinds haar temperatuur op het dieptepunt was.

Bij Isis zette de boel niet door en nadat ze een uur of 26 na haar dieptepunt in temperatuur nog steeds geen fatsoenlijke weeen had, is er een keizersnee gedaan. Dat was net op tijd want Gijs ademde al niet meer. Als ze al die 10 puppen er zelf nog uit had moeten krijgen dan hadden ze nooit meer allemaal geleefd (misschien geen een meer).

Dus ik zou in ieder geval heel consequent blijven temperaturen. Als het straks allemaal niet vanzelf zou gaan, heb je die informatie nog hard nodig.
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

sirene schreef:
Voorlopig verteld ze nog steeds dat er niets komt en dat ik me niet druk hoef te maken :wink:
Vertrouw maar op haar!! Zij weet het het beste!
Elke teef is gewoon verschillend, de een trekt zich terug, de ander wijkt juist niet van je zij, weer een ander gaat 2 dagen van te voren fanatiek graven....
De één wordt onrustig als het water breekt en ik heb zeer regelmatig meegemaakt dat ik zelf een natte broek kreeg omdat ze zo lekker naast me op de bank lag :wink:

Is ze al wel ingedaald (dan zie je de buik wat slinken en voel je dat alles wat richting de vulva zakt, dat is vaak een van de eerste tekenen dat het niet lang op zich laat wachten.

Ik ben wel gewend om te temperaturen, vast tijdstip en een week voor de uitgerekende datum. Maar één van onze teven had ook al in die week 2 x 36 graden gehad, dus wij klaar voor actie, ook niks.
Nu bleek later dat haar temp dus nog lager zakte (35, nog wat graden).
Verder zou ik de DA wel waarschuwen als er na 67 dagen nog niks gebeurd is, gewoon voor de zekerheid...(en omdat ik meerdere nare verhalen gehoord heb van mensen die langer gewacht hadden). Maar geloukkig heb ik nooit langer dan 65 dagen hoeven wachten :cheer:
en idd een DA die bij je thuis komt, ik vertik het om met zo'n teef te gaan lopen leuren.... maar gelukkig heb ik een DA die zijn mobiel nr geef als ik een bevalling verwacht!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
sirene schreef:
Ik temp ook nooit. Sommigen zeggen ook dat de teef niet meer wil eten als ze gaan bevallen, nou bij mij vreten ze nog tussen de weeën door.. :wink:
Ontspan en KIJK naar je hond. Zij zal je precies vertellen wanneer het zover is.
precies, dat zei mijn fokker ook :wink: Ook zij heeft nog nooit getemperatuurd en het is altijd goed gegaan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

hoop dat ze gauw komen sonja!

ben vanmiddag bij mn vriendin geweest met de dandie's.
heb er 4 geboren zien worden en hoor net dat nr 5 er is en er nog 1 komt.
de teef was zondag pas uitgerekend.

we hebben nog ff over je gehad, dat je ook zo rond deze tijd de pups ou verwachten. :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat kan een huisbezoekende DA doen aan een teef die geen verschijnselen van een bevalling heeft? Volgens mij moet de temperatuur inderdaad ónder de 36 en kun je dan binnen 24 uur pups verwachten.

Ze komen er vast wel vanzelf uit hoor, gezonde honden en gezond ras toch?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef: Ik zou wel blijven temperaturen. Als ze straks wel begint en het zet niet door, weet je in ieder geval wanneer haar temperatuur zijn dieptepunt had bereikt. Dan kun je in ieder geval zien of ze al langer dan 24 uur bezig is sinds haar temperatuur op het dieptepunt was.

Bij Isis zette de boel niet door en nadat ze een uur of 26 na haar dieptepunt in temperatuur nog steeds geen fatsoenlijke weeen had, is er een keizersnee gedaan. Dat was net op tijd want Gijs ademde al niet meer. Als ze al die 10 puppen er zelf nog uit had moeten krijgen dan hadden ze nooit meer allemaal geleefd (misschien geen een meer).

Dus ik zou in ieder geval heel consequent blijven temperaturen. Als het straks allemaal niet vanzelf zou gaan, heb je die informatie nog hard nodig.
Had Isis wel iets van weeën toen of andere symptomen ?
Volgens de boekjes moet de bevalling 12 tot 48 u na de temp daling komen. Maar je kunt met 3x daags tempen net zo goed het laagste punt missen. Ik ga iig wel weer tempen hoor :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef: Vertrouw maar op haar!! Zij weet het het beste!
Elke teef is gewoon verschillend, de een trekt zich terug, de ander wijkt juist niet van je zij, weer een ander gaat 2 dagen van te voren fanatiek graven....
De één wordt onrustig als het water breekt en ik heb zeer regelmatig meegemaakt dat ik zelf een natte broek kreeg omdat ze zo lekker naast me op de bank lag :wink:

Is ze al wel ingedaald (dan zie je de buik wat slinken en voel je dat alles wat richting de vulva zakt, dat is vaak een van de eerste tekenen dat het niet lang op zich laat wachten.

Ik ben wel gewend om te temperaturen, vast tijdstip en een week voor de uitgerekende datum. Maar één van onze teven had ook al in die week 2 x 36 graden gehad, dus wij klaar voor actie, ook niks.
Nu bleek later dat haar temp dus nog lager zakte (35, nog wat graden).
Verder zou ik de DA wel waarschuwen als er na 67 dagen nog niks gebeurd is, gewoon voor de zekerheid...(en omdat ik meerdere nare verhalen gehoord heb van mensen die langer gewacht hadden). Maar geloukkig heb ik nooit langer dan 65 dagen hoeven wachten :cheer:
en idd een DA die bij je thuis komt, ik vertik het om met zo'n teef te gaan lopen leuren.... maar gelukkig heb ik een DA die zijn mobiel nr geef als ik een bevalling verwacht!
Bedankt voor je berichtje.
Haar buik is wel veranderd laatste dagen maar ik kan niet zeggen dat het een duidelijk verschil is.
Ik ga iig weer tempen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:hoop dat ze gauw komen sonja!

ben vanmiddag bij mn vriendin geweest met de dandie's.
heb er 4 geboren zien worden en hoor net dat nr 5 er is en er nog 1 komt.
de teef was zondag pas uitgerekend.

we hebben nog ff over je gehad, dat je ook zo rond deze tijd de pups ou verwachten. :wink:
Fijn dat het goed gegaan is bij haar! Ik zat nog aan haar te denken vandaag omdat haar teefje ziek was geweest en al een tijdje niet wilde eten. Feliciteer haar maar van mij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Wat kan een huisbezoekende DA doen aan een teef die geen verschijnselen van een bevalling heeft? Volgens mij moet de temperatuur inderdaad ónder de 36 en kun je dan binnen 24 uur pups verwachten.

Ze komen er vast wel vanzelf uit hoor, gezonde honden en gezond ras toch?
Ja, het is geen ras die moeilijk bevalt ofzo. En Icha is een gezonde sterke hond. Maarja, je kan maar net pech hebben toch ?

We zullen zien. Bedankt voor alle reakties iig :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Hey Sonja,

Ik zal voor je duimen, en ik hoop dat we snel goed nieuws lezen!!

Groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
zo zie ik het ook - zou je nou moeten vrezen voor een nest van één of twee pups, dan zou ik het minder lang afwachten, maar bij een groter nest worden de pups nog niet snel te groot hoor.

misschien heb ik het gemist, maar loopt jouw rekening vanaf de eerste, of vanaf de laatste dekdatum?
Mijn bereking loopt vanaf de dag dat Xuko liep te gillen en te fluiten en helemaal niet meer te houden was. Die datum heb ik ook aangehouden als 29 dgn dag voor de echo en dat klopte wel volgens de da.
't is ong de middelste dekking.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Essy

sirene schreef:
Essy schreef: Ik zou wel blijven temperaturen. Als ze straks wel begint en het zet niet door, weet je in ieder geval wanneer haar temperatuur zijn dieptepunt had bereikt. Dan kun je in ieder geval zien of ze al langer dan 24 uur bezig is sinds haar temperatuur op het dieptepunt was.

Volgens de boekjes moet de bevalling 12 tot 48 u na de temp daling komen. Maar je kunt met 3x daags tempen net zo goed het laagste punt missen. Ik ga iig wel weer tempen hoor :wink:
Ja Isis was ook al vanaf de temp. daling aan het graven, hijgen enz. daarna is ze de slijmprop verloren en had maar hele zwakke weeen, ook al ontsluiting en verder gebeurde er niet veel meer er zat geen progressie meer in. Gelukkig had ik hulp van een ervaren fokker en heb ik gelukkig niet te lang gewacht. De DA zei ook dat het niet langer meer had moeten duren. Maar ik ben wel blij dat ik niet in mijn eentje was, want dan had ik die knoop misschien niet door durven hakken en dan was het waarschijnlijk erg verkeerd gegaan.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
sirene schreef:
Ja Isis was ook al vanaf de temp. daling aan het graven, hijgen enz. daarna is ze de slijmprop verloren en had maar hele zwakke weeen, ook al ontsluiting en verder gebeurde er niet veel meer er zat geen progressie meer in. Gelukkig had ik hulp van een ervaren fokker en heb ik gelukkig niet te lang gewacht. De DA zei ook dat het niet langer meer had moeten duren. Maar ik ben wel blij dat ik niet in mijn eentje was, want dan had ik die knoop misschien niet door durven hakken en dan was het waarschijnlijk erg verkeerd gegaan.
Oh, maar dat is wel een verschil met hier hè. Icha graaft héél af en toe eventjes. Ze verliest nog geen slijm (een paar dagen geleden heel lichtjes wat helder slijm maar geen prop op een boel) en hijgen of wat dan ook heeft ze nog helemaal niet gedaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Essy

sirene schreef:
Essy schreef:
sirene schreef:
Oh, maar dat is wel een verschil met hier hè. Icha graaft héél af en toe eventjes. Ze verliest nog geen slijm (een paar dagen geleden heel lichtjes wat helder slijm maar geen prop op een boel) en hijgen of wat dan ook heeft ze nog helemaal niet gedaan.
nee dan zou ik ook gewoon afgewacht hebben. Maar ik zou wel blijven temperaturen zodat je in ieder geval weet wanneer ze haar dieptepunt heeft gehad. Dan heb je in ieder geval een idee wanneer ze toch echt bezig zou moeten zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jouw ras is toch een soort bastaard met het naaktgen dus wat dat aangaat denk ik dat alles prima gaat verlopen :wink: Als je nu een bull had oid zou ik me wel zorgen gaan maken maar een hondje van het type Icha gaat gewoon makkelijk en in haar eigen tijd bevallen :ok: . Dagelijks worden er honderden straathondjes geboren overal ter wereld en daarvan heeft haast geen een keizersnede nodig. Alleen wanneer de baasjes doorstressen en moeilijk doen is er vaak wel ineens een ingreep nodig. :19:

Gewoon relaxen en kijken of ze niet echt te lang over de datum gaat.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

adviezen heb je genoeg gekregen zo te lezen, kan er verder ook niets op aanvullen, hou dr goed in de gaten en afwachten, meer kan je nu nog niet doen, succes :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Murphybull

Ongelezen bericht door Murphybull »

:ok: succes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Jouw ras is toch een soort bastaard met het naaktgen dus wat dat aangaat denk ik dat alles prima gaat verlopen :wink: Als je nu een bull had oid zou ik me wel zorgen gaan maken maar een hondje van het type Icha gaat gewoon makkelijk en in haar eigen tijd bevallen :ok: . Dagelijks worden er honderden straathondjes geboren overal ter wereld en daarvan heeft haast geen een keizersnede nodig. Alleen wanneer de baasjes doorstressen en moeilijk doen is er vaak wel ineens een ingreep nodig. :19:

Gewoon relaxen en kijken of ze niet echt te lang over de datum gaat.
Haha, ik moest lachen om je berichtje. Het klopt wel een beetje maar jullie moeten niet gaan overdrijven met die bastaards hè ?! Straks krijg ik nog op mijn dak dat ik met kruisingen fok!
Maar je hebt wel gelijk, ik moet me niet zo druk maken. Het gaat al eeuwen goed :wink:

Bedankt weer voor de andere berichtjes!!!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Zolang de temperatuur schommelt is er meestal geen enkel probleem. Het schommelen hoort bij de ontsluitingsweeen. Hoe diep een temp moet dalen is niet te zeggen en daar kun je dus ook niet veel mee. Er zijn teven die maar 0.5 dalen en er zijn teven die 2 of meer dalen. Wat wel van belang is is dat de temp blijft schommelen, op het moment dat een teef na schommelen weer boven de 38 blijft hangen langer dan een halve dag is het niet goed.
Ze is nog vroeg genoeg nu, de meeste worden niet op de uitgerekende datum geboren :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoe is het nu Sonja? Is de bevalling al begonnen?
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Goedemorgen Sonja,

En moeten we vandaag weer de hele dag wachten en Afbeelding?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”