Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reuen-teven stelling
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Reuen-teven stelling
Wat vinden jullie van deze stelling:
reuen trekken veelal naar de vrouw in huis toe (indien aanwezig) en teven hechten zich veelal aan het gehele gezin (indien aanwezig).
reuen trekken veelal naar de vrouw in huis toe (indien aanwezig) en teven hechten zich veelal aan het gehele gezin (indien aanwezig).

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nelson is ieder geval gek op mannen dus voor hem gaat de vlieger niet op.
Ook bij mijn ouders trekt Stuart naar mijn vader toe en niet naar mijn moeder. Kiki is een dameshondje en heeft weinig op met mannen. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zeg niet dat het zo is hoormarian* schreef:Mijn honden trekken allebei heel erg naar mij toe![]()
![]()
Alle gekheid op een stokje:ik denk dat je best weleens gelijk zou kunnen hebben.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk hier ook weleens over na.
Als ik naar Baloe kijk: die heeft periodes, soms wil hij alleen maar bij mij in de buurt zijn en soms is het zwaan-kleef-aan bij Jorrit.
Bij de opvangers was het wel zo verdeeld reutje-vrouwtje, teefje-mannetje, Chulo had een duidelijke voorkeur voor mij, terwijl Kika stapel op Jorrit was.
Als ik naar Baloe kijk: die heeft periodes, soms wil hij alleen maar bij mij in de buurt zijn en soms is het zwaan-kleef-aan bij Jorrit.
Bij de opvangers was het wel zo verdeeld reutje-vrouwtje, teefje-mannetje, Chulo had een duidelijke voorkeur voor mij, terwijl Kika stapel op Jorrit was.
Groetjes, Nina en Baloe

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zoek stok! schreef: Ik zeg niet dat het zo is hoor![]()
Nee dat weet ik

Hier is het toevallig dus wel zo,maar misschien komt dat ook doordat ze door een vrouw opgevoed zijn en ermee samen leven.Voor Max geldt de stelling trouwens sterker dan voor Bente;Bente is met iedereen goede maatjes,Max is wat gereserveerder naar bepaalde mensen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moos
- Zeer actief
Moos trekt naar iedereen toe die hem aandacht geeft
Maar het klopt wel dat hij mij en mijn moeder beduidend leuker vindt dat mijn broertje en mijn vader. Terwijl hij mijn broertje veel vaker ziet dan bijv mijn moeder.
Ik merk vooral bij Saar dat ze ontzettend naar mannen trekt. Saar is verliefd op mijn vader (en dat is wederzijds gelukkig voor haar), en is ook helemaal wild van sommige mannelijke hondenbazen die we kennen.
Ze gaat dan ook echt een beetje lopen slijmen

Ik merk vooral bij Saar dat ze ontzettend naar mannen trekt. Saar is verliefd op mijn vader (en dat is wederzijds gelukkig voor haar), en is ook helemaal wild van sommige mannelijke hondenbazen die we kennen.
Ze gaat dan ook echt een beetje lopen slijmen

-
- Zeer actief
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk wel dat "sommige" honden voorkeur hebben, maar of het specifiek reu/vrouw of teef/man is denk ik niet.
Heb zelf op 1 Herderteefje {Asrtid} na altijd reuen gehad, Astrid was volledig op mij gefocust.
Ben precies 2x alleen weg geweest voor m`n werk tijdens haar leven, en dan at ze 3/4 dagen geen hap, en lag zielig in een hoekje te treuren.
Ze werd tijdens mijn afwezigheid verzorgd door mijn partner en mijn zoon.
De reuen die ik heb/had waren stuk voor stuk allemansvrienden, vooral de bullen, wel vonden ze het alle 4 een feestje om ff stoer te doen, bij
groepjes mannen, bouwvakkers, sporters.......
Echt ff stoere jongens onder elkaar, dan was ik voor even een storende factor.
Heb zelf op 1 Herderteefje {Asrtid} na altijd reuen gehad, Astrid was volledig op mij gefocust.
Ben precies 2x alleen weg geweest voor m`n werk tijdens haar leven, en dan at ze 3/4 dagen geen hap, en lag zielig in een hoekje te treuren.
Ze werd tijdens mijn afwezigheid verzorgd door mijn partner en mijn zoon.
De reuen die ik heb/had waren stuk voor stuk allemansvrienden, vooral de bullen, wel vonden ze het alle 4 een feestje om ff stoer te doen, bij
groepjes mannen, bouwvakkers, sporters.......
Echt ff stoere jongens onder elkaar, dan was ik voor even een storende factor.
- linda
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Cody (reu) trekt meer naar mijn man toe dan naar mij, hij luistert ook veel beter naar hem. En ik train met de honden, geef ze het vaakst te eten en laat ze meestal uit (behalve de middagronde doe ik alle rondes).
Kyra (teef, herplaatser) is volledig gericht op mij en gaat alleen maar met anderen (ook mijn man) mee als ik toestemming geef.
En Lyndie luistert ook veel beter naar mij dan naar mijn man.
Dus de stelling gaat niet altijd op.
Kyra (teef, herplaatser) is volledig gericht op mij en gaat alleen maar met anderen (ook mijn man) mee als ik toestemming geef.
En Lyndie luistert ook veel beter naar mij dan naar mijn man.
Dus de stelling gaat niet altijd op.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Zee
- Actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- saffie
- Zeer actief
Boy trekt meer naar Erwin toe dan naar mij, terwijl ik het meeste met hem doe. Ik denk dat het komt omdat Erwin in huis vaak gek met hem doet en ik speel alleen buiten met hem. Dus dan weet hij bij wie hij binnenshuis moet zijn om te spelen. Toen Boy bij mijn ouders was trok hij ook meer naar mijn vader toe.
Saffie trekt meer naar mij toe en luistert ook beter naar mij dan naar Erwin. Ze is meer een vrouwenhond, ze vertrouwt vrouwen veel sneller dan mannen.
Saffie trekt meer naar mij toe en luistert ook beter naar mij dan naar Erwin. Ze is meer een vrouwenhond, ze vertrouwt vrouwen veel sneller dan mannen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
In huis trekt Caja het meest naar mij toe, maar bijv ook best naar de vriendin van mijn broer die hier deels woont.
Buiten heeft ze met sommige mensen wat en andere loopt ze straal voorbij, maar in beide groepen zitten zowel mannen als vrouwen.
Kinderen hebben eigenlijk altijd wel aantrekkingskracht op haar.
Buiten heeft ze met sommige mensen wat en andere loopt ze straal voorbij, maar in beide groepen zitten zowel mannen als vrouwen.
Kinderen hebben eigenlijk altijd wel aantrekkingskracht op haar.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Raisa gaat het niet op, zij is echt een vrouwenhond. Maar daar heeft haar verleden en angst voor mannen veel mee te maken.
Bij Queenie was de stelling wel goed geweest, zij trok zowel naar mij als naar Chris en dat ging vrij snel vanaf het moment dat ik Chris leerde kennen. Maar zij was zo-ie-zo een allemansvriendje, karakter of verleden heeft er natuurlijk veel mee te maken.
Als ik kijk naar de honden die mijn tante en oom hebben gehad klopt de stelling voor de helft
1 reu trok naar mijn oom, 1 reu naar mijn tante, 2 teefjes naar oom óf tante, 2 teefjes naar allebei.
Bij Queenie was de stelling wel goed geweest, zij trok zowel naar mij als naar Chris en dat ging vrij snel vanaf het moment dat ik Chris leerde kennen. Maar zij was zo-ie-zo een allemansvriendje, karakter of verleden heeft er natuurlijk veel mee te maken.
Als ik kijk naar de honden die mijn tante en oom hebben gehad klopt de stelling voor de helft

1 reu trok naar mijn oom, 1 reu naar mijn tante, 2 teefjes naar oom óf tante, 2 teefjes naar allebei.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Joy C
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat is bij Bowie naar mij toe ook zo. Inderdaad soms erg benauwend. Dat is ook iets waar ik op dit moment best wel mee zit.astrid schreef:Kali (teef) haar hele wereld draait om mij, en dat is af en toe flink benauwend![]()
Ook zit er geen lijn in naar wie ze meer trekt, naar mannen of vrouwen. Het ligt bij haar héél erg aan de persoon zelf of ze die leuk vindt, of niet (gebeurd vaker).
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb dat trouwens ook wel vaker gehoord hoor, maar dus geen flauw idee of dat waar is
Even denken...
Nouschka, teef, trok denk ik toch iets meer naar mij dan naar mijn ex.
Tara, teef, was te jong, onbekend dus.
Kaya, teef, trekt naar ons allebei maar net iets meer naar mij (ook omdat ik veel meer met haar doe en vaker bij haar ben dan Pieter lijkt mij).
Moritz, reu, tja die trok enorm naar mij toe.
Bij mij gaat het dus niet helemaal op

Even denken...
Nouschka, teef, trok denk ik toch iets meer naar mij dan naar mijn ex.
Tara, teef, was te jong, onbekend dus.
Kaya, teef, trekt naar ons allebei maar net iets meer naar mij (ook omdat ik veel meer met haar doe en vaker bij haar ben dan Pieter lijkt mij).
Moritz, reu, tja die trok enorm naar mij toe.
Bij mij gaat het dus niet helemaal op

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
De weimpjes(teef en reu) trekken het meest naar mij, en buddy(teef) het meest naar Kim, ook omdat Buddy van Kim is en haar als pup heeft opgevoed.
Ik doe wel het meeste met ze, trainen , wandelen, voeren etc. Maar zodra Kim (mijn vriend) thuis is , is buddy spontaan vergeten dat ik er ook bij hoor en dat ze ook naar mij moet luisteren
.
Onze reu is een echte vrouwenhond, maar ook alleen maar door vrouwen opgevoed (gefokt door alleenstaande vrouw) en daarna vrnl door mij getraind en opgevoed.
Thilda vindt iedereen leuk, want ze hebben toch allemaal wat lekkers....!!!
Ik doe wel het meeste met ze, trainen , wandelen, voeren etc. Maar zodra Kim (mijn vriend) thuis is , is buddy spontaan vergeten dat ik er ook bij hoor en dat ze ook naar mij moet luisteren

Onze reu is een echte vrouwenhond, maar ook alleen maar door vrouwen opgevoed (gefokt door alleenstaande vrouw) en daarna vrnl door mij getraind en opgevoed.
Thilda vindt iedereen leuk, want ze hebben toch allemaal wat lekkers....!!!