Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik lees hier geregeld dan men hun hond(en) op de rimadyl zet.
Ik heb echter geen idee wat het is, wanneer men dit gebruikt en waar dit eventueel te verkrijgen is.
En inmiddels begin ik wel nieuwsgierig te worden
Kan er iemand hier misschien iets meer over vertellen?
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
Rymadil is een pijnstiller, verkrijgbaar bij de dierenarts. Ik heb altijd wel een potje staan. Ze schrijven het niet zomaar voor, maar hier kan ik het gewoon aan de balie halen.
chrico schreef:Scheeld stukken in elk geval, vooral met grotere honden
Buiten dat het een pijnstiller is is het ook een ontstekkingsremmer.
Kwa prijs niet hoor, het is juist duurder geworden en ook als je het niet bij een d.a. haalt..
100 st 100mg kosten vrij; €80 en bij de d.a. €64
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
fes/lou schreef:Ik heb bijna het dubbele betaald via de da
Mag ik vragen waar jij het haalt en wat jij betaald voor een pot?
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ik heb het bij de da(roosendaal) gehaald en bijna 125 euro betaald. De volgende keer ga ik het via internet maar bestellen.
Dan betaal ik iets van 80 euro
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Jeetje ik betaal €64 voor een pot van 100st. 100mg
Dat klinkt een stuk beter, temeer omdat Festa op een onderhoudsdosis staat. Ze krijgt er elke dag 1.
Niet dat ze ze andersniet krijgt, maar als ik er goedkoper aan kan komen, is dat wel zo prettig
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Nou ik heb er 2 die op een onderhoudsdosis van 2-3 per dag staan.. die potten gaan ook vrij rap leeg hier
fes/lou schreef:Ah, dan kriig jij geoon kwantumkorting
Voorlopig redt ze het nog redelijk op 1, ik heb nog niet kunnen vinden wat de max dagdosering is...
Haha ja dat heb ik wel eens gevraagd maar ik haal ze gewoon bij de d.a. van Fange en Kier haha en ik maar zeggen; gut zijn ze nu al €64,-? ik betaalde altijd 60 namelijk maar als ik die prijzen hierboven zie staat wat iedereen betaald moet ik niet klagen
Bij ons voorgeschreven want mijn Do heeft arthrose, had odnertussen een onderhoudsdosis (dus elke dag tabletjes) maar sedert 18 maanden niets meer...misschien doet de spaanse zon haar meer deugd...
Enne...met medicijnen moet je nooit alleen dokteren ! Das gevaarlijk voor diegenen die niet weten wat ze aan het doen zijn .
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
cloris schreef:Kwa prijs niet hoor, het is juist duurder geworden en ook als je het niet bij een d.a. haalt..
100 st 100mg kosten vrij; €80 en bij de d.a. €64
Dat is ook per dierenarts heel verschillend, hoor. Ik betaalde 56 Euro per pot van 100 stuks.
Lana heeft de laatste 3,5 jaar van haar leven op een onderhoudsdosering gestaan en daar 'dokterde' ik zelf mee, ja. Als ze een paar dagen wat slechter was, gaf ik een halve pil meer. Ging het weer beter, dan gaf ik weer wat minder.
Ik neem geen rimadyl, alleen maar slechte ervaringen mee. Hond kon niet meer stil liggen, droomde zodra hij sliep heel wild en was hele dag rusteloos (boris). En Bo kreeg er veel meer pijn door (snap het nog steeds niet, want ze werd er echt niet veel actiever van) en kon bijna niets meer. We vonden het super vreemd nadat we het 5 dagen niet gegeven hadden en Bo liep weer vrolijk en blij te huppelen na eerst nog geen 75 meter te kunnen lopen . Hier daarom alleen nog maar metacam. Is sterker dan rimadyl en goedkoper in gebruik (maar wel schadelijker misschien?). Heb maar een zeer lage dosis hiervan (1/5 deel van het gewicht van boris) nodig en bevalt heel goed!
boxersien schreef:Hier daarom alleen nog maar metacam. Is sterker dan rimadyl en goedkoper in gebruik (maar wel schadelijker misschien?). Heb maar een zeer lage dosis hiervan (1/5 deel van het gewicht van boris) nodig en bevalt heel goed!
Lana reageerde weer helemaal niet op die Metacam en bij haar heb ik van Rimadyl nooit enige bijwerking ondervonden.
Bono heeft als jonge hond een keer een paar dagen Rimadyl gehad, omdat hij van groeipijn verdacht werd en daar reageerde hij enorm allergisch op. Binnen een dag zat zijn hele hoofd onder de bulten. Hij krijgt dus géén Rimadyl meer, mocht het al nodig zijn.
Iedere hond reageert er dus weer anders op.
Je moet er natuurlijk mee uitkijken net zoals mensen bij het slikken van Ibuprofen e.d.
Bedoel je dat je Rimadyl dezelfde werking heeft als Ibuprofen? Volgens mij is het te vergelijken met Diclofenac (tegenwoordig ook vrij te verkrijgen) en dat is een middel wat voorgeschreven wordt bij reumatische aandoeningen
ik gebruik het nu een half jaar voor mijn bouvier anderhalve pil per dag ze heeft atrose en loopt een stuk soepeler hierdoor bij de dierenarts 97 euro en de goedkoopste die ik kon vinden op internet 87 euro.
ik vroeg bij de doca in amsterdam wat ze daar kostten en daar waren ze 160 euro!!
Je moet er natuurlijk mee uitkijken net zoals mensen bij het slikken van Ibuprofen e.d.
Bedoel je dat je Rimadyl dezelfde werking heeft als Ibuprofen? Volgens mij is het te vergelijken met Diclofenac (tegenwoordig ook vrij te verkrijgen) en dat is een middel wat voorgeschreven wordt bij reumatische aandoeningen
Ze behoren alle drie tot de groep 'NSAID' (Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs) en kunnen als bijwerking maag-darmproblemen hebben