Je bereid je op het ergste voor en dan dit.
Ik juich ingetogen,
Rustig aan Reini en Vegas.
Eerst even tijd voor jezelf.
Moderator: moderatorteam
Op de witte plekjes na ziet de neus er net zo normaal uit als de linkerkantBenji&Brenda schreef:Kan het zijn dat wat bij de eerste scan als afwijkend - aantasting werd gezien, bij deze tweede scan als niet zo erg afwijkend, niks bijzonders werd gezien? Er zijn nu immers ook wel witte plekken gezien toch?
In de brief van Mandigers aan Amsterdam staat dit: Het enige is dat ik op de bodem van de neusgang links (links????, huh, dat zie ik nu pas) heet beeld zie van de lymfefollikels zoals je dit ziet bij een lymfoplasmacellulaire rhinites. Echter verder niets.Heb nog even zitten kijken en denken. Kan het dan misschien Idiopathische lymphoplasmacytaire rhinitis zijn?
Lijkt voor wat ik eruit begrijp op schimmel of tumor, alleen kan dat niet gevonden worden, maar de afwijkingen wel. Kan zowel unilaterale als bilaterale uitvloeiing geven.
Als ik nu alles bij elkaar optel lijkt dat wel te kunnen naar mijn idee.
Maar het is dus ook maar een gok

De 'afwijking' zat in de linker en de rechter voorhoofdsholte maar Vegas heeft alleen snot uit zijn rechterneusgat. Ik snap het ook niet meerInge O schreef:en was het zijn rechter neusgat?Reini schreef:Je klinkt volkomen logisch maar de logica is ver te zoeken op het moment. Er zat wel ook een afwijking in de linker voorhoofdsholte trouwensInge O schreef: wat ik dus totaal niet kan rijmen met het pure allergieverhaal is de éénzijdigheid van het neusprobleem. daar doet allergie niet aan - als je hooikoorts hebt, heb je ook niet één oog dat traant of één neusgat dat kriebelt.
allergie is een reactie van het lichaam, en dat lichaam reageert normaal symmetrisch. tenzij daar in dat ene neusgat iets zat/zit, maar dan valt het ook niet onder allergie, maar onder ontstekingsreactie.misschien dan toch een allergische reactie
tja, dan wort het idd steeds vreemder.
dan gaan we maar heel hard duimen dat vegasje zichzelf weer op de rails krijgt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.

Ja precies, maar omdat het een andere dierenarts is die er nu naar heeft gekeken zat ik te denken of het misschien niet zo kon zijn dat die witte plekjes door die eerste arts als de afwijking werden gezien?Reini schreef: Op de witte plekjes na ziet de neus er net zo normaal uit als de linkerkantGeen verschil meer.
Hij ziet dus het beeld van een lymfoplasmacellulaire rhinitis, dus wat ik noemde klopt wel denk ik. (lymphoplasmacytair = lymfoplasmacellulair en idiopatisch is eigenlijk dat de oorzaak verder onbekend is)Reini schreef: In de brief van Mandigers aan Amsterdam staat dit: Het enige is dat ik op de bodem van de neusgang links (links????, huh, dat zie ik nu pas) heet beeld zie van de lymfefollikels zoals je dit ziet bij een lymfoplasmacellulaire rhinites. Echter verder niets.
Ik zie je pb tegemoetBenji&Brenda schreef: Hij ziet dus het beeld van een lymfoplasmacellulaire rhinitis, dus wat ik noemde klopt wel denk ik. (lymphoplasmacytair = lymfoplasmacellulair en idiopatisch is eigenlijk dat de oorzaak verder onbekend is)
Ik stuur je nog even een pb.

Vegas krijgt sinds vorige week weerstand compositum en drainage compositum van de groene osRami schreef:Nou, zo is het inderdaad een verwarrende geschiedenis aan het worden...
Kan meegaan met de woorden van o.a. Linda; neem rust en tijd voor jou en Vegas. Misschien wat extra vitamines/supplementen geven i.v.m. de vele narcoses van de laatste tijd.
Proberen te vertrouwen op de bevindingen van de arts en 'bekijk' hoe het verder gaat.
Makkelijker gezegd dan gedaan; ik begrijp heel goed hoe onbegrijpelijk en ook frustrerend dit allemaal moet zijn.

Het is nu allemaal nogal verwarrend ja. Ik stuur Mandigers wel even een mailtje met de vraag over het linkerneusgat want daar was tijdens de eerste scopie geen afwijking gezien, dat zou er dus zijn bijgekomen. Ik wil even checken of er niet ergens iets mis is gegaan. Verder probeer ik het maar even te laten rusten, voor zover dat gaat.MoniqueDM schreef:Reini, ik denk dat je even de tijd moet nemen en alles even moet laten rusten. Er is in de afgelopen weken zoveel op jullie afgekomen en de impact daarvan komt nu tot uiting. Daarbij komt dat je zoveel verschillende (suggestieve) diagnoses hebt gehad, waarbij je zo'n beetje van het ergste uitging. Nu blijkt dat naar alle waarschijnlijkheid allemaal (gelukkig) reuze mee te vallen.
En natuurlijk zit je met vraagtekens, boosheid en andere nare gevoelens, dat is niet meer dan normaal! Het voornaamste is dat je alles even voor jezelf op een rijtje krijgt en dat heeft tijd nodig.
Vegas heeft verschillende allergiën waar hij al voor getest is vanwege zijn huidproblemen. Het zou zo kunnen zijn dat dit door huisstofmijt komt, dat vertelde Mandigers maar dat wist hij niet zeker.Neem even je rust meis, dat hebben jullie verdiend. Als het daadwerkelijk een allergie is (waar ik wel van uit ga, want Mandigers komt echt niet van een andere wereld), dan zit die er volgende week of volgende maand ook nog wel. Heeft Mandigers geen optie geopend om eventueel een allergie-test te laten doen?
Ik heb gelukkig goed geslapenDoe even lekker rustig aan, laat alles even bezinken, zodat je weer helder na kunt denken en kunt beslissen over een eventueel verder behandelplan.
Dikke knuffels voor jullie!

Mandigers krijg ik niet aan de telefoon maar hij beantwoord wel mailtjes dus ik zal straks een mail sturenStang schreef:Poehhh![]()
Reini, ik zou morgen even bellen of ze nu wel het goede neusgat hebben nagekeken :N: Dan hoef je daar iig niet meer over na te denken en te malen.
Verder lijkt me dit dus echt gek makendMag je goede hoop hebben of niet..... Je wordt nu al weken heen en weer geslingerd tussen van alles en nog wat.
Probeer tot rust te komen, bel morgen even over welk neusgat ze nu echt nagekeken hebben en is het het goede (laten we het in godsnaam hopen) neem dan verder even rust.

Ik heb besloten het voor nu even te laten rusten. Vegas heeft rust nodig en ikzelf net zo goed. Ik heb Mandigers een mailtje gestuurd over het linkerneusgat en ben erg benieuwd naar het antwoord.Gos schreef:Wat een verbijsterend verhaal Reini! Ik blijf gewoon nog even doorduimen voor Vegas en hoop dat Mandigers gelijk heeft met die allergie. Laat je verder niet gekmaken meid, en probeer iets te gaan doen waardoor je wat stoom kunt afblazen. Ik kan me voorstellen dat je propvol tegenstrijdige emoties zit op dit moment. Zorg goed voor jezelf, dat is ook goed voor Vegas!
Ik ken je wel niet persoonlijk maar ik heb gisteren echt de hele dag aan jullie zitten denken