Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geholpen teef aantrekkelijk!!
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Geholpen teef aantrekkelijk!!
Vanmorgen ging ik samen met mijn vriendin naar het strand. Zij heeft Noa. Noa is in oktober geholpen maar het is gewoon niet leuk meer zo aantrekkelijk zij is voor reuen. Ik moest Kito er een paar keer aftrekken en zij heeft zelf een geholpen reu die er regelmatig op wil duiken. Zelfs Abando hobbelde achter haar aan. Voor Noa haar zelfvertrouwen is dit bsoluut niet goed, zij zondert zich af van de groep en durft niet meer bij de groep in de buurt te komen.
Hoe kan dit??? Is dat normaal?? En is daar wat aan te doen??
Hoe kan dit??? Is dat normaal?? En is daar wat aan te doen??
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Whera,
Je hoort wel vaker dat teven, ondanks dat ze gecastreerd zijn, toch lekker blijven ruiken voor reuen. Je zou het middel reu-weg kunnen proberen, dat helpt soms. Maar mijn ervaring (op de KC) is dat het gewoon heel erg balen is als je zo'n teef hebt of als je een reu hebt die daarop reageert en er verder weinig aan kunt doen.
Je hoort wel vaker dat teven, ondanks dat ze gecastreerd zijn, toch lekker blijven ruiken voor reuen. Je zou het middel reu-weg kunnen proberen, dat helpt soms. Maar mijn ervaring (op de KC) is dat het gewoon heel erg balen is als je zo'n teef hebt of als je een reu hebt die daarop reageert en er verder weinig aan kunt doen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
chrico
- Zeer actief
Mijn vriendin gaat om half 2 naar de dierenarts met haar. Het was gewoon zielig, drie reuen achter je kont aan warvan er 1 net zo kan klimmen als jezelf. Uiteindelijk hield ik Kito vooral bij me zodat Noa in de zee kon spelen even. Ik vind dit wel heel triest.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Normaal moeten die hormonen toch weg zijn nu?
Misschien dat ze lichte ontsteking heeft of dat haar urine anders riekt nu?
Ben benieuwd!
Misschien dat ze lichte ontsteking heeft of dat haar urine anders riekt nu?
Ben benieuwd!
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Baily
Het is me opgevallen dat dat vooral is bij goldens en labjes. Misschien is dat toeval. Ik merk het ook wel eens aan mijn honden dat een gecasteerd teefje aantrekkelijk blijft. Tot nu toe waren dat goldens en een blonde labrador.
Lijkt me inderdaad geen doen voor zo'n hond, om voortdurend lastig gevallen te worden.
Lijkt me inderdaad geen doen voor zo'n hond, om voortdurend lastig gevallen te worden.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Voordat Chira kwam ben ik eens naar een teef gaan kijken die terug gebracht was bij een fokker, deze was gecastreed maar het was geen doen.. Fangio werd helemaal gek en dook er constant op.. waardeloos en dat was ook de reden dat ik dat toen niet gedaan heb.
Chira was in het begin ook erg aantrekkelijk met periodes... net of ze gewoon loops was zeg maar, maar in de loop der jaren is dat wel weggegaan gelukkig..
Chira was in het begin ook erg aantrekkelijk met periodes... net of ze gewoon loops was zeg maar, maar in de loop der jaren is dat wel weggegaan gelukkig..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
chrico
- Zeer actief
Ja ze is tussen twee loopsheden geholpen. Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren. Er word nu gekeken met een bloedtest of er geen resten zijn achtergebleven die dit kunnen veroorzaken. Hij had tegen har gezegd dat er nog wel eens een stukje eileider bleef zittenInge O schreef:ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig naar de oorzaak van dit vreemde fenomeen, maar heb er nog nergens enige zinvolle info over kunnen vinden. is ze ook midden in de anoestrus (net tussen twee loopsheden in) gecastreerd?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
nog een keer?chrico schreef:Ja ze is tussen twee loopsheden geholpen. Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren. Er word nu gekeken met een bloedtest of er geen resten zijn achtergebleven die dit kunnen veroorzaken. Hij had tegen har gezegd dat er nog wel eens een stukje eileider bleef zittenInge O schreef:ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig naar de oorzaak van dit vreemde fenomeen, maar heb er nog nergens enige zinvolle info over kunnen vinden. is ze ook midden in de anoestrus (net tussen twee loopsheden in) gecastreerd?![]()
die dit veroorzaakt. Als blijkt dat zij het hormoon in het bloed heeft dat zij nogmaals geholpen moet worden
lekker dan.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Mijn Grote Poedel heeft dit ook gehad. Is inderdaad in de loop der jaren <!> over gegaan. Gelukkig deden mijn eigen reuen er niks mee, die waren het zeker gewend. Reuen buiten konden haar erg hinderlijk volgen. Claire was trouwens ook een onzeker teefje van zichzelf, is dat misschien een gemene deler?
- Youp
- Zeer actief
De teef van mijn ouders ruikt ook nog steeds lekker. Niet voor alle reuen maar voor veel wel. Het vervelende is dat ze ook niet van zich af bijt. Ze laat het maar gewoon gebeuren. Meestal moeten we dus de andere reu eraf trekken.
Diesel reageert niet echt op haar. Hij snuffelt wel veel aan haar maar rijdt niet
Diesel reageert niet echt op haar. Hij snuffelt wel veel aan haar maar rijdt niet
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken ook een doggenteef, een Cane Corsoteef en een Whippetteef die na hun castratie nog steeds zo aantrekkelijk ruiken. En ook een blonde labradorteef inderdaad. Maar, volgens mij, is het niet uitzonderlijk, hoor. Ik hoor en zie het toch geregeld.Baily schreef:Het is me opgevallen dat dat vooral is bij goldens en labjes. Misschien is dat toeval. Ik merk het ook wel eens aan mijn honden dat een gecasteerd teefje aantrekkelijk blijft. Tot nu toe waren dat goldens en een blonde labrador.
Laatst gewijzigd door Scooby op 23 jan 2007 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Raar dat de dierenarts dit vreemd vond. Ik heb het al zo geregeld gezien... Ik weet ook niet of ik haar om die reden weer zou laten opereren. Ik vraag me namelijk af of dat de oorzaak weg kan nemen (of dierenartsen moeten regelmatig stukjes eileider laten zitten?!chrico schreef:Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren.
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
Dat een geholpen teef door iedere reu die zij tegen komt bereden word?? Kito reageerde op haar als een teef die de topdagen heeft en net als hij reageren andere reuen ook zo.Scooby schreef:Raar dat de dierenarts dit vreemd vond. Ik heb het al zo geregeld gezien...chrico schreef:Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Baily
oke, dan is het dus toeval dat mijn honden dat steeds bij goldens en labjes hebben.Scooby schreef:Ik ken ook een doggenteef, een Cane Corsoteef en een Whippetteef die na hun castratie nog steeds zo aantrekkelijk ruiken. En ook een blonde labradorteef inderdaad. Maar, volgens mij, is het niet uitzonderlijk, hoor. Ik hoor en zie het toch geregeld.Baily schreef:Het is me opgevallen dat dat vooral is bij goldens en labjes. Misschien is dat toeval. Ik merk het ook wel eens aan mijn honden dat een gecasteerd teefje aantrekkelijk blijft. Tot nu toe waren dat goldens en een blonde labrador.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Britt is ook geen golden of labje maar schijnt toch in periodes aantrekkelijk te zijn.
Hey je teef is loops of moet bijna loops worden.... ja nou kijk, dat kan dus niet meer
Maar die reuen denken er dan echt anders over
Britt mót echter geen extreem gesnuffel etc. aan haar achterste
Hey je teef is loops of moet bijna loops worden.... ja nou kijk, dat kan dus niet meer
Maar die reuen denken er dan echt anders over
Britt mót echter geen extreem gesnuffel etc. aan haar achterste
Is het moment van invloed dan op het gedrag?Inge O schreef:ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig naar de oorzaak van dit vreemde fenomeen, maar heb er nog nergens enige zinvolle info over kunnen vinden. is ze ook midden in de anoestrus (net tussen twee loopsheden in) gecastreerd?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat heb ik al vaker meegemaakt. Een vriendin van mij heeft een doggenteef waar bijna alle reuen zo op reageren. En ook op de KC heb ik dat wel vaker gezien.chrico schreef:Dat een geholpen teef door iedere reu die zij tegen komt bereden word?? Kito reageerde op haar als een teef die de topdagen heeft en net als hij reageren andere reuen ook zo.Scooby schreef:Raar dat de dierenarts dit vreemd vond. Ik heb het al zo geregeld gezien...chrico schreef:Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren.
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
Op zich vind ik het vreemd omdat haar baarmoeder en eierstokken verwijdert zouden zijn. Ze zal er toch geen 3 hebben gehad
Har vulva was nog niet opgezwollen, daar keek ik al naar juist omdat ik de reactie van Kito zo vreemd vond. Ik heb verder geen idee hoe en wat want ik was niet mee naar de DA (moest de hondjes soppen) mar het onderzoek gaat verder in elk geval. er werd ook nog gezegd dat dit afgewacht kon worden tot de volgende loopsheidperiode en als het dan weer was dan zou er met zekerheid een stukje zijn blijven zitten (dan hoeft het bloedonderzoek niet)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al schreef; dan lopen er heel wat gecastreerde teven rond waarbij de dierenarts een stukje eileider zou zijn vergeten...chrico schreef:er werd ook nog gezegd dat dit afgewacht kon worden tot de volgende loopsheidperiode en als het dan weer was dan zou er met zekerheid een stukje zijn blijven zitten (dan hoeft het bloedonderzoek niet)
Groetjes, Karen
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Of met het hormoonsysteem van die reutjes?Inge O schreef:ja, misschien is er gewoon iets mis met de reuk van de reutjes ipv. met het hormoonsysteem van de teefjesBea. schreef:Mickey is ook dikwijls reuze aantrekkelijk voor reuen,ze heeft wel een soort van verschrompelde vulva,dit is een soort van smetplek en dit schijnt reuze lekker te ruiken.![]()
.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar die hormoontjes kunnen toch ook verkeerd reageren op een geurtje waar ze eigenlijk niet zo op zouden moeten reageren?Inge O schreef:ja, maar die hormoontjes komen pas echt in aktie (of laten hun 'baasje' in aktie komen) nadat er een lekker geurtje opgesnoven wordtScooby schreef:Of met het hormoonsysteem van die reutjes?Inge O schreef:ja, misschien is er gewoon iets mis met de reuk van de reutjes ipv. met het hormoonsysteem van de teefjesBea. schreef:Mickey is ook dikwijls reuze aantrekkelijk voor reuen,ze heeft wel een soort van verschrompelde vulva,dit is een soort van smetplek en dit schijnt reuze lekker te ruiken.![]()
.
.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Lana en Levi waren/zijn beiden precies tussen twee loopsheden in gecastreerd en er waren/zijn ook nooit reuen die interesse in hen hadden/hebben.Martijn schreef:Cleo is noodgedwongen aan het begin van haar loopshed gecastreerd.Inge O schreef:[
hoe dat technisch exact in elkaar zou zitten is helemaal niet duidelijk, maar er wordt toch over gespeculeerd dat het beter zou zijn in een hormonenstille periode.
Geen reu die naar haar omkijkt.
De doggenteef die ik ken die wel zo aantrekkelijk ruikt voor andere reuen is trouwens voor haar eerste loopsheid gecastreerd. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Groetjes, Karen
- Youp
- Zeer actief
Diesel vond haar ook helemaal geweldig.Scooby schreef:Ja, dat heb ik al vaker meegemaakt. Een vriendin van mij heeft een doggenteef waar bijna alle reuen zo op reageren. En ook op de KC heb ik dat wel vaker gezien.chrico schreef:Dat een geholpen teef door iedere reu die zij tegen komt bereden word?? Kito reageerde op haar als een teef die de topdagen heeft en net als hij reageren andere reuen ook zo.Scooby schreef:Raar dat de dierenarts dit vreemd vond. Ik heb het al zo geregeld gezien...chrico schreef:Zij is dus geweest vanmiddag en ook de DA vond dit wel vreemd zoals de reuen reageren.
Voor beide partijen heel erg vervelend. Diesel reageert trouwens nooit zo extreem op teven.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is dáár misschien wel iets mis bij die reutjes!Inge O schreef:dan moet je toch de fout nog hogerop zoeken, in de hersenen dan (die de geur 'vertalen'), want die sturen de hormonen/hormoonproduktie aan.Scooby schreef:Maar die hormoontjes kunnen toch ook verkeerd reageren op een geurtje waar ze eigenlijk niet zo op zouden moeten reageren?Inge O schreef:ja, maar die hormoontjes komen pas echt in aktie (of laten hun 'baasje' in aktie komen) nadat er een lekker geurtje opgesnoven wordtScooby schreef: Of met het hormoonsysteem van die reutjes?.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus. Wel meer teven hebben dat.Youp schreef:Diesel vond haar ook helemaal geweldig.Scooby schreef: Ja, dat heb ik al vaker meegemaakt. Een vriendin van mij heeft een doggenteef waar bijna alle reuen zo op reageren. En ook op de KC heb ik dat wel vaker gezien.Om gek van te worden!
Voor beide partijen heel erg vervelend. Diesel reageert trouwens nooit zo extreem op teven.
(Overigens: ik wandel regelmatig met haar en Bono reageert helemaal niet op haar?!
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
Wat mij altijd verteld is is dat de baarmoeder tussen 2 loopsheden het rustigs was en er daardoor geen extra risico's bijkwamen. Milk is tijdens de loopsheid geholpen vanwege baarmoederontstekking en heeft ook niet dat reuen reageren. Kito en abando hebben beide niet de neiging haar te bestijgen terwijl ze dat bij Noa wel hebben
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Britt is dus geholpen tijdens behoorlijke schijndracht en zij heeft dus wel periodes van aantrekkelijkheid.Inge O schreef:haha, totdaar de speculatie dusMartijn schreef:Cleo is noodgedwongen aan het begin van haar loopshed gecastreerd.Inge O schreef:[
hoe dat technisch exact in elkaar zou zitten is helemaal niet duidelijk, maar er wordt toch over gespeculeerd dat het beter zou zijn in een hormonenstille periode.
Geen reu die naar haar omkijkt..
Overigens wel na eerst een periode galastop, wat in zoverre wel geholpen bleek te hebben dat de doorbloeding niet meer heftig was.
Overigens zijn bij Britt de eierstokjes er netjes heel uitgekomen, want de dierenarts heeft de puntjes goed gecontroleerd
Mocht er een puntje blijven zitten dan weet ik ook niet beter dan dat er een gewone loopsheid optreedt (zelfs met uitvloeiing).
- Youp
- Zeer actief
Ach ja, ik vind ook niet alle kerels lekkerScooby schreef:Dat bedoel ik dus. Wel meer teven hebben dat.Youp schreef:Diesel vond haar ook helemaal geweldig.Scooby schreef: Ja, dat heb ik al vaker meegemaakt. Een vriendin van mij heeft een doggenteef waar bijna alle reuen zo op reageren. En ook op de KC heb ik dat wel vaker gezien.Om gek van te worden!
(Overigens: ik wandel regelmatig met haar en Bono reageert helemaal niet op haar?!)
Smaken verschillen.....

-
estelle
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn oudste teef is ook gecastreerd tussen 2 loopsheden in maar is ook nog behoorlijk aantrekkelijk bepaalde periodes per jaar. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi