Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

diarree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Baily

diarree

Ongelezen bericht door Baily »

Buck heeft al een paar dagen diarree. Op zich niet schokkend, maar hij heeft er ook een aantal dagen bloed en slijm bij. Vooral dat bloed vind ik erg rot.

Toen dat begon was het uiteraard precies al laat in de middag, voor het weekend, en ik heb hem twee dagen gekookte kip en rijst gegeven, om het eerst even aan te kijken. De ontlasting werd iets vaster en er zit nu niet veel bloed meer bij, af en toe een streepje zeg maar. Het is helderrood bloed.

Wel heeft hij met onderbrekingen de laatste tijd pijn in zijn buik gehad, en dan was het weer een paar dagen over. Dus de klachten, zonder diarree en bloed en slijm zijn er al twee weken, maar iedere keer dacht ik dat het weer over was.
Hij strekt dan steeds, en soms ging hij onderweg eventjes liggen op straat, maar stond ook weer makkelijk op en liep weer mee. daarom heb ik het niet zo serieus genomen.

Hij eet goed en drinkt meer dan anders, waarschijnlijk omdat diarree natuurlijk veel vochtverlies geeft. Behalve zijn eten krijgt hij niks, dus al een tijdje geen beloningsdingetjes meer, wel nog een bullepeesvan de week, toen het weer beter ging, maar daarna was het gelijk weer mis.

maar nu poept hij vanaf vanmorgen alleen slijm, wel helder van kleur, en een klein beetje bloed erbij, heel weinig.

ik ga zowiezo morgenochten gelijk naar de d.a., maar heeft iemand hier ervaring mee. Ik maak me wel een beetje ongerust. Hij is verder gewoon vrolijk, en heeft buikpijn bij vlagen lijkt het.

de andere vier honden hebben nergens last van.
hij is een half jaar geleden voor het laatst ontwormd, en wat betreft dingen van de straat eten, is hij alleen gek op drinken uit een modderige plas. Hoe modderiger hoe beter. Ik ben daar niet altijd op tijd bij als hij los loopt, dus dan krijgt hij wel eens van dat vieze water binnen.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Ik spreek me niet uit over wat het zou kunnen zijn maar je moet ribedebie naar de DA dat is duidelijk.

Meer dan 2 dagen diarrhee = DA
Bloed in uitwerpselen = direct DA zonder wachten
Gaan liggen op straat (als ie dat anders nooit doet) + buikpijn = DA
Slijm +bloed in poep = DA

Mogelijkheden:...ik denk dat je het zelf wel weet...bloed in poep = slecht teken...maar dan nog weet men veel te weinig over je hond om een idee te hebben.

Ik heb heel lang een pup gehad met diarrhee en slijm van tijds en weet waarom...maar jij zit met een ernstiger probleem want er is bloed bij.
Hij kan een poliep hebben in de darmen, het kan om een gezwel gaan, het kan een ernstige ontsteking zijn enz enz..
ER zijn zoveel mogelijkheden maar je heb al 2 weken gewacht en de situatie gaat ernstig achteruit.

Haast je snel naar je DA zou ik in dat geval doen !

Veel succes morgen en hou ons op de hoogte :ok:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Baily

evaellenjoan schreef:Ik spreek me niet uit over wat het zou kunnen zijn maar je moet ribedebie naar de DA dat is duidelijk.

Meer dan 2 dagen diarrhee = DA
Bloed in uitwerpselen = direct DA zonder wachten
Gaan liggen op straat (als ie dat anders nooit doet) + buikpijn = DA
Slijm +bloed in poep = DA

Mogelijkheden:...ik denk dat je het zelf wel weet...bloed in poep = slecht teken...maar dan nog weet men veel te weinig over je hond om een idee te hebben.

Ik heb heel lang een pup gehad met diarrhee en slijm van tijds en weet waarom...maar jij zit met een ernstiger probleem want er is bloed bij.
Hij kan een poliep hebben in de darmen, het kan om een gezwel gaan, het kan een ernstige ontsteking zijn enz enz..
ER zijn zoveel mogelijkheden maar je heb al 2 weken gewacht en de situatie gaat ernstig achteruit.

Haast je snel naar je DA zou ik in dat geval doen !

Veel succes morgen en hou ons op de hoogte :ok:

Eva
Het bloed bij de diarree is vanaf afgelopen vrijdagmiddag, en op dit moment zit er vrijwel geen bloed meer bij. Een streepje af en toe zeg maar. Ook de pijn is er neit al die tijd geweest in de twee weken, anders was ik inderdaad wel eerder gegaan.

Bedankt voor je antwoord, ik zal morgen verslag uitbrengen.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Dat is prima, maar t feit dat er bloed bij was en nog een beetje is moet een alarmbelletje doen rinkelen.

Ik hoop van harte dat het iets onschuldigs is en wens je morgen veel strekte !

Geef je hond een knuffel van me :cheer:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Heeft ie koorts?
Helder rood bloed wijst vaak op een geknapt adertje door het persen.

Ik ben het wel met evaellenjoan eens dat diarree waarbij je na drie dagen geen verbetering ziet, de dierenarts gezien moet worden.

Slijm en bloed kunnen wijzen op een darmontsteking, zeker als er op rijst met kip geen verbetering gezien wordt. Bij een darmontsteking hoeft niet altijd koorts op te treden.

Heb je toevallig geen Finidiar of Loperamide in huis?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Baily

MoniqueDM schreef:Heeft ie koorts?
Helder rood bloed wijst vaak op een geknapt adertje door het persen.

Ik ben het wel met evaellenjoan eens dat diarree waarbij je na drie dagen geen verbetering ziet, de dierenarts gezien moet worden.

Slijm en bloed kunnen wijzen op een darmontsteking, zeker als er op rijst met kip geen verbetering gezien wordt. Bij een darmontsteking hoeft niet altijd koorts op te treden.

Heb je toevallig geen Finidiar of Loperamide in huis?
Nee, die middelen heb ik niet in huis. Met de rijst en kip trad er wel verbetering op, de ontlasting werd vaster en op het moment is er ook weinig bloed bij de ontlasting. Ik heb de koorts nog niet opgenomen, ga ik zo even doen, heb ik nog nooit gedaan bij hem, dus dat wordt wat.
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Als er nog iemand anders bij je thuis is laat die zich dan met de voorkant van je hond bezighouden.
Hoofdje knuffelen enzo (als hij dat toelaat).
Zo wordt zijn aandacht wat afgeleid.
Zie ook dat de thermometer vochtig is (vaseline, druppel olie, of gewoon wat speelsel) zodat ie goed glijd..)
Veel succes !
Baily

Temp is 38.4, dus geen koorts. temperatuur opnemen ging goed, geen problemen. bedankt voor de tip. :wink:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Geen koorts dus momenteel. :denken:

Toch morgen naar de DA want het is niet normaal (symptomen pijn :boos: , diarrhee, bloed,....).

Veel succes en hopen dat het een banale aandoening is :ok:
Baily

Ik sta morgenochtend direct bij de d.a. op de stoep. :wink:
Baily

We zijn met Buck naar de d.a. geweest. Hij heeft vlgs de d.a. een einddarmontsteking.

Hij heeft een prik gehad (Dexametason) en een a.b. kuur (Metrazol). Plus een bruistablet voor door zijn drinkwater, voor de mineralen enzo, omdat hij door de diarree veel vocht verliest.

En een zak met voer speciaal voor moeilijke spijsvertering, maar ik geef hem de eerste paar dagen gekookte kipfillet met rijst , en dan als het beter gaat Carnibest in kleine porties over de dag verspreid.

Als het Woensdag niet is verbeterd, dan moeten er foto's gemaakt worden, maar de d.a. verwacht niet dat dat nodig is, en denkt dat hij wel snel op zal knappen.

En Buck heeft zich voorbeeldig gedragen bij de d.a., ik was wel erg trots op hem. Er waren nog drie hondjes in de wachtkamer en er was geen enkel probleem. Bij de d.a hoefde hij ook geen muilkorf om, dus hartstikke goed eigenlijk. :wink:
Laatst gewijzigd door Baily op 22 jan 2007 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sterkte met Buck!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baily

Zoek stok! schreef:Sterkte met Buck!
dank je wel. :wink: Gaat het met Bram al weer wat beter? Lijkt wel alsof er iets heerst he, er zijn zoveel honden met diarree.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Baily schreef:
Zoek stok! schreef:Sterkte met Buck!
dank je wel. :wink: Gaat het met Bram al weer wat beter? Lijkt wel alsof er iets heerst he, er zijn zoveel honden met diarree.
Gaat prima, hij is heel snel opgeknapt :wink: Het heerst absoluut. Toen ik vrijdagochtend bij de dierenarts kwam, had ze de ene afspraak na de andere staan voor honden met diarree en/of overgeven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

ben blij dat het goed komt met Buck :cheer: :cheer:
Eva
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Baily schreef:We zijn met Buck naar de d.a. geweest. Hij heeft vlgs de d.a. een einddarmontsteking.

Hij heeft een prik gehad (Dexametason) en een a.b. kuur (Metrazol). Plus een bruistablet voor door zijn drinkwater, voor de mineralen enzo, omdat hij door de diarree veel vocht verliest.

En een zak met voer speciaal voor moeilijke spijsvertering, maar ik geef hem de eerste paar dagen gekookte kipfillet met rijst , en dan als het beter gaat Carnibest in kleine porties over de dag verspreid.

Als het Woensdag niet is verbeterd, dan moeten er foto's gemaakt worden, maar de d.a. verwacht niet dat dat nodig is, en denkt dat hij wel snel op zal knappen.

En Buck heeft zich voorbeeldig gedragen bij de d.a., ik was wel erg trots op hem. Er waren nog drie hondjes in de wachtkamer en er was geen enkel probleem. Bij de d.a hoefde hij ook geen muilkorf om, dus hartstikke goed eigenlijk. :wink:

Gelukkig maar!
Ik heb trouwens ook wel eens zo'n zak voer van Hill's meegekregen maar als Benthor al niet wil eten dan wil hij dit voer helemaal niet eten. Ik durf bijna niet te vertellen met welk voer ik zijn spijsvertering weer op gang krijg: pedigree zakjes gekookt 'vlees' :N:
Als de spijsvertering weer op gang is gaat ie weer aan de smolke.
Baily

EstherK schreef:
Baily schreef:We zijn met Buck naar de d.a. geweest. Hij heeft vlgs de d.a. een einddarmontsteking.

Gelukkig maar!
Ik heb trouwens ook wel eens zo'n zak voer van Hill's meegekregen maar als Benthor al niet wil eten dan wil hij dit voer helemaal niet eten. Ik durf bijna niet te vertellen met welk voer ik zijn spijsvertering weer op gang krijg: pedigree zakjes gekookt 'vlees' :N:
Als de spijsvertering weer op gang is gaat ie weer aan de smolke.
Hij vindt het ook niet zo lekker, dus ik geef hem zo wat gekookte kipfillet met wat rijst, en wat bouillon van de kipfillet. Dan heeft hij ook gelijk wat extra vocht naar binnen.

het voer wat hij heeft gekregen is van Specific. Het voer stinkt goed in ieder geval. :mrgreen: :wink:
MoniqueDM
Zeer actief

Je kan ook wat Yakult erbij geven gedurende 14 dagen. Dat werkt als een pro-biotica (zijn goede darmbacteriën) en vult de goede bacteriën ook weer aan die vernietigd worden door de anti-biotica.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Baily

MoniqueDM schreef:Je kan ook wat Yakult erbij geven gedurende 14 dagen. Dat werkt als een pro-biotica (zijn goede darmbacteriën) en vult de goede bacteriën ook weer aan die vernietigd worden door de anti-biotica.
Bedankt voor de tip, ik ga het morgen voor hem kopen. Zou hij daar dan mee moeten beginnen als de kuur afgelopen is, of kan dat nu al?
MoniqueDM
Zeer actief

Je kan daar nu al mee beginnen hoor. Lekker één flesje per dag geven :ok: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”