Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimmen van Goldens

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marion.

Trimmen van Goldens

Ongelezen bericht door Marion. »

Toen ik vanmiddag aan het spelen was, kwam ik deze foto tegen. Wat een verschil he dat nekkie, met mijn onderschrift.
Net vóór en net na het trimmen.
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

En toch zijn er heel veel Goldeneigenaren die hun hond nooit naar de trimsalon brengen...jammer hoor. Ik ga deze week kennis maken met mijn examenhond, ook een Golden :ok:
Marion.

hercujess schreef:En toch zijn er heel veel Goldeneigenaren die hun hond nooit naar de trimsalon brengen...jammer hoor. Ik ga deze week kennis maken met mijn examenhond, ook een Golden :ok:
Klopt. De meesten vinden het niet nodig.
Het is ook niet broodnodig, maar het maakt ze zoveel mooier. En volgens mij lucht het de hondjes alleen maar op :19:
Marion.

hercujess schreef:En toch zijn er heel veel Goldeneigenaren die hun hond nooit naar de trimsalon brengen...jammer hoor. Ik ga deze week
kennis maken met mijn examenhond, ook een Golden :ok:
Succes trouwens :ok:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Als ik mijn meiden heb getrimd, dan hebben ze altijd weer van die puperkoppies, lekker ondeugend!
Het lijkt wel of dat door het trimmen veel meer tot uiting komt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Alleen die speknekken, dat is het ergste. Vooral bij Whoop. Die vindt al dat gedoe maar niks. Mooi uiteffileren lukt bij hem niet. Als we klaar zijn, dan is tie zo gek als een deur.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb een keer een golden retriever gezien die helemaal kaal geschoren was op de kop en de staart na (een soort lion cut). Het zag er erg vreemd uit.
Gebeurt dit nou vaker dat ze een golden zo trimmen of heb ik iets unieks gezien? :wink:

Het zag er ongeveer zo uit als deze:
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

EstherK schreef:Ik heb een keer een golden retriever gezien die helemaal kaal geschoren was op de kop en de staart na (een soort lion cut). Het zag er erg vreemd uit.
Gebeurt dit nou vaker dat ze een golden zo trimmen of heb ik iets unieks gezien? :wink:

Afbeelding
Je hoor een golden natuurlijk niet kaal te scheren, ook mag je hem niet op de rug trimmen, alleen de oren, poten, buik, broek ,borst en hals en daar ben je dan ongeveer 2 uur mee bezig:smile: :smile:

Afbeelding

Yroick na een trimbeurt, kan ie er weer een paar maandjes :mrgreen: tegenaan :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
MoniqueDM
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Alleen die speknekken, dat is het ergste. Vooral bij Whoop. Die vindt al dat gedoe maar niks. Mooi uiteffileren lukt bij hem niet. Als we klaar zijn, dan is tie zo gek als een deur.
Megan heeft ook zo'n zware keelplooi. Dat is inderdaad een heel werk om dat netjes te krijgen en als ze klaar is valt ie veel erger op.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

EstherK schreef:Ik heb een keer een golden retriever gezien die helemaal kaal geschoren was op de kop en de staart na (een soort lion cut). Het zag er erg vreemd uit.

Afbeelding
:denken: Dit vind ik echt een hond verknallen.
Ik heb 1x een hond geweigerd toen ik beginnende klantjes kreeg in mijn trimtijd. De dame in kwestie was erg kwaad dat ik haar Golden niet wilde scheren. Ik zei, sorrie maar een Golden heeft een prachtige zelfregulerende vacht en ja, af en toe zit daar wat borstel- en ontwolwerk aan vast. Zij wilde perse een kale hond omdat dat makkelijker was in de zomer. Anders bleef hij zo nat. Daar ga ik dus niet in mee. :neenee:
MoniqueDM
Zeer actief

Gelijk heb je :ok: , dan had ze zich maar beter moeten inlezen van te voren en zich in het ras moeten verdiepen en voor een ander ras moeten kiezen.
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Golden Stanley schreef:

Afbeelding
:denken: Dit vind ik echt een hond verknallen.
Ik heb 1x een hond geweigerd toen ik beginnende klantjes kreeg in mijn trimtijd. De dame in kwestie was erg kwaad dat ik haar Golden niet wilde scheren. Ik zei, sorrie maar een Golden heeft een prachtige zelfregulerende vacht en ja, af en toe zit daar wat borstel- en ontwolwerk aan vast. Zij wilde perse een kale hond omdat dat makkelijker was in de zomer. Anders bleef hij zo nat. Daar ga ik dus niet in mee. :neenee:
:ok: sluit ik me bij aan. Ze verpesten de hele vacht op die manier.

Als ze zo'n last heeft van het lange nat zijn kan ze de Golden in het voor- en najaar laten ontwollen en effileren dat scheelt ook een hoop.
hercujess

Marion. schreef:
hercujess schreef:En toch zijn er heel veel Goldeneigenaren die hun hond nooit naar de trimsalon brengen...jammer hoor. Ik ga deze week
kennis maken met mijn examenhond, ook een Golden :ok:
Succes trouwens :ok:
Bedankt!!! :ok:
Marion.

Afbeelding
Zo trimmen zou ik het niet eens willen noemen, mijn hond scheren kan ik zelf ook nog wel :mrgreen:
Maar ik ken ze ook ja. "Hond heeft in de zomer altijd zo'n last van de hitte, dit doen we echt puur voor de hond". Ja hoor, vast wel :roll:
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

wanneer laten julie je hond trimmen?
verleden jaar is Spike in mei getrimt omdat we hem pas in april kregen.
maar zijn vacht is nu al zo lang. is het dan nu nog niet te koud als hij nu getrimt wordt?
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

Trim Yorick gewoon als het nodig is, door zijn oren, staart,poten, broek en borsthaar bij te knippen , zal hij het niet kouder krijgen, de rest van zijn haar blijft namelijk gewoon lekker zitten :ok:
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

scooby1 schreef:wanneer laten julie je hond trimmen?
verleden jaar is Spike in mei getrimt omdat we hem pas in april kregen.
maar zijn vacht is nu al zo lang. is het dan nu nog niet te koud als hij nu getrimt wordt?
Als je je hond in de buitenkennel houdt moet je maar even wachten tot het voorjaar. Als hij gewoon bij de kachel ligt lijkt het me geen enkel probleem. Trimmen betekent niet altijd kaalscheren, dat scheelt weer.
MoniqueDM
Zeer actief

Ik trim mijn honden meestal 2 per jaar......, in april en november zo ongeveer.
Tussendoor doe ik vaak nog even wat tussendoor, zoals voetjes of de staarten als ze erg lang worden.
Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

oke thanks
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
hercujess

Ineens twee Goldens in één week in de trimsalon waar ik stage loop. Ik kon m'n lol niet op! En woensdag kennisgemaakt met mijn examenhondje. Volgens mij is het voorbestemd, want ze heet Jessie :mrgreen:
Marion.

hercujess schreef:Ineens twee Goldens in één week in de trimsalon waar ik stage loop. Ik kon m'n lol niet op!
Goeie oefening dus! Mooi gelukt?
hercujess schreef:En woensdag kennisgemaakt met mijn examenhondje. Volgens mij is het voorbestemd, want ze heet Jessie :mrgreen:
Kan alleen maar een goed teken zijn :mrgreen:
hercujess

Marion. schreef:
hercujess schreef:Ineens twee Goldens in één week in de trimsalon waar ik stage loop. Ik kon m'n lol niet op!
Goeie oefening dus! Mooi gelukt?
hercujess schreef:En woensdag kennisgemaakt met mijn examenhondje. Volgens mij is het voorbestemd, want ze heet Jessie :mrgreen:
Kan alleen maar een goed teken zijn :mrgreen:
Gelukt en alle vertrouwen in dat onderdeel van het examen! Vandaag geoefend op de Shi Tzu van mijn buuf en ook dat ging lekker, ondanks drie kwartier ontklitten :N:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Doe jij het zelf, Marion?

Ik heb het de laatste 3 keren zelf gedaan bij Kiera. Van de week ben ik er een uurtje mee bezig geweest, maar heb het dan ook niet 'helemaal' gedaan. Heb eerst de onderwol verwijdert met de Coat King en heb de voeten en staart bijgeknipt.
Ze ging eerder naar de trimmer, maar ik was nooit echt tevreden over het resultaat (vaak vond ik dat er teveel afgehaald was, het groeit wel weer aan, maar toch :wink:). Nu heeft een kennis van mij (die soms ook honden trimt) het mij geleerd, dus in principe moet ik het zelf kunnen. Kiera's oren moeten nog, maar ik vind die plukken ook wel weer mooi en vind haar oren knippen niet zo leuk :roll: (Kiera ook niet trouwens :wink:)
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

cindy1986 schreef:. Heb eerst de onderwol verwijdert met de Coat King
Wat is een Coat King? :denken: :denken:
Afbeelding

cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

pia zz schreef:
http://www.trim.nl/winkel2.html

Hier staan ze wel op. Hiermee haal je de ondervacht eruit (zijn mesjes, die snijden de vacht eruit).
Weet niet of de rest deze ook gebruikt voor zijn/haar Golden?
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik trim mijn honden zo eens in de 3/4 maand. De ene wat vaker dan de andere, maar dat heeft meer te maken met het feit dat we showen met onze honden en dan moeten ze netjes getrimt zijn.

Vind het veel verzorgder staan als ze getrimt zijn. Hier in de buurt hebben we ook mensen die hun golden laten scheren. Vreselijk vind ik dat. Maar ja, het weerwoord is dat ze dan stukken minder haren. :roll: Misschien hadden ze beter voor een ander ras kunnen kiezen.

Maar goed, hier worden ze dus ook netjes bijgehouden.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

cindy1986 schreef:
pia zz schreef:
http://www.trim.nl/winkel2.html

Hier staan ze wel op. Hiermee haal je de ondervacht eruit (zijn mesjes, die snijden de vacht eruit).
Weet niet of de rest deze ook gebruikt voor zijn/haar Golden?
:idea: Wel alleen maar ontwollen als de hond ook daadwerkelijk in de rui is!!! Doe je dit niet dan ga je de aanmaak van onderwol alleen maar bevorderen waardoor de hond een hele dikke vacht krijgt en je in een cirkel terecht komt.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Debby Speerstra schreef: :idea: Wel alleen maar ontwollen als de hond ook daadwerkelijk in de rui is!!! Doe je dit niet dan ga je de aanmaak van onderwol alleen maar bevorderen waardoor de hond een hele dikke vacht krijgt en je in een cirkel terecht komt.
O, ik gebruik dat ding elke keer als ik haar kam, dit is dus niet slim?
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Nono schreef:Ik trim mijn honden zo eens in de 3/4 maand. De ene wat vaker dan de andere, maar dat heeft meer te maken met het feit dat we showen met onze honden en dan moeten ze netjes getrimt zijn.

Vind het veel verzorgder staan als ze getrimt zijn. Hier in de buurt hebben we ook mensen die hun golden laten scheren. Vreselijk vind ik dat. Maar ja, het weerwoord is dat ze dan stukken minder haren. :roll: Misschien hadden ze beter voor een ander ras kunnen kiezen.

Maar goed, hier worden ze dus ook netjes bijgehouden.
Ja, ik doe Kiera ook ongeveer 3 keer per jaar.
Ja, dat vind ik ook. Je hebt ook veel Goldens met zo'n krulvacht die helemaal onder de klitten zit :N: Een geschoren Golden heb ik nog nooit gezien, heb wel een keer een trimsalon opgebeld en gevraagd wat ze precies doen bij een Golden, antwoord: "scheren". Nou, toen wist ik genoeg :N:
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

Welke zou je dan aanbevelen en moet je dan gewoon als het ware door de vacht heenkammen?
Groetjes Pia p.s. lijkt me zo eng met die messen, of kan je de hond hier niet mee verwonden??
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”