Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joep heeft pijn.
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Joep heeft pijn.
Vanmorgen vond ik Joep niet tierig. Niet enthousiast toen we uit bed kwamen, beetje mutsig met uitlaten en een bol ruggetje. Hij heeft toen normaal geplast en gepoept.
We hadden toen al zoiets: even aankijken en anders naar de DA.
Nu komen we net terug van de boodschappen en Joep kwispelde nauwelijks toen we thuis kwamen. Milo nam de honden meteen mee uit maar nog voor het einde van de oprit wilde Joep niet verder en hij piepte. Hij houdt zijn kop een beetje scheef en heeft nog steeds een kromme rug. Aanraking van de buik doet geen zeer. Hij heeft geen wonden of duidelijke plekken waar het zeer doet. Hij wil nauwelijks lopen of staan. Zijn temperatuur, ademhaling en pols zijn normaal.
Ongeveer twee weken geleden gebeurde er iets raars waarvan ik me afvraag of het hier iets mee te maken heeft. Tijdens de wandeling 's avonds bleef hij opeens staan, net alsof hij niks meer zag, kop ook scheef, reageerde nergens meer op. Dat duurde ongeveer een minuut, daarna was hij weer volkomen normaal.
Joep is duidelijk niet in orde, maar zou het naar jullie mening dermate ernstig kunnen zijn dat we in ieder geval nog dit weekend naar de DA moeten?
En kan ik hem nu wel of niet een half aspirientje geven (geen Rimadyl in huis) om te kijken of pijnstilling iets oplevert?
We hadden toen al zoiets: even aankijken en anders naar de DA.
Nu komen we net terug van de boodschappen en Joep kwispelde nauwelijks toen we thuis kwamen. Milo nam de honden meteen mee uit maar nog voor het einde van de oprit wilde Joep niet verder en hij piepte. Hij houdt zijn kop een beetje scheef en heeft nog steeds een kromme rug. Aanraking van de buik doet geen zeer. Hij heeft geen wonden of duidelijke plekken waar het zeer doet. Hij wil nauwelijks lopen of staan. Zijn temperatuur, ademhaling en pols zijn normaal.
Ongeveer twee weken geleden gebeurde er iets raars waarvan ik me afvraag of het hier iets mee te maken heeft. Tijdens de wandeling 's avonds bleef hij opeens staan, net alsof hij niks meer zag, kop ook scheef, reageerde nergens meer op. Dat duurde ongeveer een minuut, daarna was hij weer volkomen normaal.
Joep is duidelijk niet in orde, maar zou het naar jullie mening dermate ernstig kunnen zijn dat we in ieder geval nog dit weekend naar de DA moeten?
En kan ik hem nu wel of niet een half aspirientje geven (geen Rimadyl in huis) om te kijken of pijnstilling iets oplevert?
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
-
Dorien
- Zeer actief
Zo'n bolle rug is meestal een teken dat ie buikpijn heeft. En of dit met het ander van 2 weken geleden te maken heeft dat kan ik niet zeggen.
Als je het niet vertrouwt, dan zou ik even langs de dierenarts gaan.
Ik zou het persoonlijk even aankijken. Hij eet en drinkt, plast en poept goed, hij is alleen niet zichzelf. Als hij na het weekend nog steeds niet is opgeknapt dan zou ik uiteraard wel naar de DA gaan.
Ik zou het persoonlijk even aankijken. Hij eet en drinkt, plast en poept goed, hij is alleen niet zichzelf. Als hij na het weekend nog steeds niet is opgeknapt dan zou ik uiteraard wel naar de DA gaan.
Groet,
Dorien
Dorien
-
Baily
Kan er met een bolle rug en scheve kop niet iets van wervels verschoven of bekneld zitten. Ik geloof dat dan wel snel gehandeld moet worden.
Ook geeft hij best veel pijn aan lijkt mij uit je verhaal. ik zou eerlijk gezegd zelf nu nog naar de d.a. gaan. maar ik moet zeggen dat ik dat zelf met zulke dingen niet erg objectief kan blijven, dus aan mijn mening heb je misschien ook niet veel.
Ook geeft hij best veel pijn aan lijkt mij uit je verhaal. ik zou eerlijk gezegd zelf nu nog naar de d.a. gaan. maar ik moet zeggen dat ik dat zelf met zulke dingen niet erg objectief kan blijven, dus aan mijn mening heb je misschien ook niet veel.
Laatst gewijzigd door Baily op 20 jan 2007 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hanneke
- Zeer actief
Joep eet niet, op dit moment. Vanaf vanmorgen niet. Dat is op zich niet zo erg, denk ik, maar wel een teken dat hij zich niet lekker voelt. Ik maak me het meest zorgen over die scheve kop. Bolle rug bij buikpijn weet ik, maar wat ik over een scheve kop weet, daar word ik niet blij van.Dorien schreef:Zo'n bolle rug is meestal een teken dat ie buikpijn heeft. En of dit met het ander van 2 weken geleden te maken heeft dat kan ik niet zeggen.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Hanneke
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
-
Dorien
- Zeer actief
Oh, hij heeft nu ook nog een scheve kop, dat had ik niet helemaal goed begrepen dan. Ik zou trouwens niet weten waar dat op kan duiden, die scheve kop, maar het klinkt niet fijn. Uit jouw verhaal hoor ik een beetje dat je de situatie niet vertrouwt. Als Shanu of Cain er zo bij zou lopen dan zou ik naar de dierenarts gaan. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.Hanneke schreef: Joep eet niet, op dit moment. Vanaf vanmorgen niet. Dat is op zich niet zo erg, denk ik, maar wel een teken dat hij zich niet lekker voelt. Ik maak me het meest zorgen over die scheve kop. Bolle rug bij buikpijn weet ik, maar wat ik over een scheve kop weet, daar word ik niet blij van.
Laatst gewijzigd door Dorien op 20 jan 2007 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Dorien
Dorien
-
Baily
Kan ik me voorstellen. Ik vind het ook wel erg zielig dat hij pijn heeft. dat hij niet eet kan ook heel goed van de pijn zijn.Hanneke schreef:Het is een van de dingen waar ik bang voor benBaily schreef:Kan er met een bolle rug en scheve kop niet iets van wervels verschoven of bekneld zitten. Ik geloof dat dan wel snel gehandeld moet worden.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hanneke
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
Het is hier jammer genoeg niet zo simpel als in NL om even in het weekend naar de DA te gaan. Het zijn uiteindelijk toch bovenal veeartsen en die vinden een geval als Joep niet dringend genoeg. Koeien in barensnood wel, bijvoorbeeld. Overigens crepeert hij niet echt van de pijn, maar goed, echt fijn heeft hij het ook niet.
Hij is nu wat meer ontspannen en heeft goed gegeten, zat zelfs nogal stijfjes maar toch zeer belangstellend in de keuken op zijn voer te wachten. We kijken even aan hoe hij de nacht doorkomt. HIj slaapt lekker bij ons op de slaapkamer (dat mag anders nooit) en morgenochtend kijken we even hoe het met hem gaat. Mocht het niet beter of zelfs slechter gaan dan gaan we echt bij een DA hier aan de bel hangen.
Hij is nu wat meer ontspannen en heeft goed gegeten, zat zelfs nogal stijfjes maar toch zeer belangstellend in de keuken op zijn voer te wachten. We kijken even aan hoe hij de nacht doorkomt. HIj slaapt lekker bij ons op de slaapkamer (dat mag anders nooit) en morgenochtend kijken we even hoe het met hem gaat. Mocht het niet beter of zelfs slechter gaan dan gaan we echt bij een DA hier aan de bel hangen.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Staat zijn koppie niet meer scheef? En zijn rug niet meer bol?
Als hij weer graag eet zal het wel iets minder zijn met de pijn.
Ik ben altijd huiverig met die dingen. Hopelijk gaat het steeds beter.
Kan je maandag wel naar de DA? Wat lullig dat je zo slecht hulp kan vinden daar
Beterschap en knuffels voor Joep!
Als hij weer graag eet zal het wel iets minder zijn met de pijn.
Ik ben altijd huiverig met die dingen. Hopelijk gaat het steeds beter.
Kan je maandag wel naar de DA? Wat lullig dat je zo slecht hulp kan vinden daar
Beterschap en knuffels voor Joep!

- Hanneke
- Zeer actief
Het gaat vanmorgen iets beter met Joep. Hij heeft een onrustige nacht gehad maar loopt wat beter en zijn rug is wat minder bol. Wel trekt zijn kop nog naar 1 kant en hij is overduidelijk niet in zijn gewone doen. We gaan proberen om vandaag een dierenarts te vinden waar we terecht kunnen, maar ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat hij een spier heeft verrekt ofzo. Ik wil het natuurlijk wel zeker weten, dus toch maar een DA proberen vandaag.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte, wij hebben trouwens in Frankrijk nooit problemen gehad om een da in het weekend te vinden.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Erica
- Actief
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
nou wij gingen ook nooit in de toeristengebieden en daar was bij wijze van spreke nog in ieder dorp een veterinair
groetjes Annemie
-
boxersien
- Hanneke
- Zeer actief
Joep en Milo zijn nu onderweg naar de DA.
Het is hier niet gewoon niet-toeristisch, de Cantal is één van de dunst bevolkte gebieden van Frankrijk en men loopt hier echt 20 tot 30 jaar achter. Er zit hier zeker niet in ieder dorp een DA, Ydes heeft ruim 2500 inwoners (jawel
) en er is geen DA. Voor vee zijn veel DA's wel bereikbaar op zaterdagavond, voor niet direct levensbedreigende gevallen als Joep niet. Maar goed, de DA in Mauriac heeft een weekend spreekuur en ze zijn nu onderweg.
Het is hier niet gewoon niet-toeristisch, de Cantal is één van de dunst bevolkte gebieden van Frankrijk en men loopt hier echt 20 tot 30 jaar achter. Er zit hier zeker niet in ieder dorp een DA, Ydes heeft ruim 2500 inwoners (jawel
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Zenda
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Annemieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nou ik hoop dat het meevalt.
We kunnen aan vanalles denken ( klemming, verstrekking, oorletsel, evenwichtsorgaan,...)
Best is af te wachten en te zien wat de DA zegt
en direct rimadyl in huis halen voor noodgevallen zoals deze...dan moet hond toch niet te veel pijn hebben terwijl je op de DA moet wachten(is relatief natuurlijk want soms is het beter niets te geven zodat de DA tenminste kan ontdekken waar hij pijn heeft...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
Erica
- Actief
- Contacteer:
Laat Hanneke daar nou gewoon wonen zegjores schreef:nou wij gingen ook nooit in de toeristengebieden en daar was bij wijze van spreke nog in ieder dorp een veterinair
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
Milo is weer terug en het nieuws is niet denderend.
Eerst dacht de DA aan artrose in de rug, maar toen Milo vertelde wat er twee weken geleden tijdens het uitlaten gebeurd was, vermoedde hij hele andere dingen.
Hij denkt dat Joep te hoge bloeddruk heeft, komt ook vaker voor bij het type drukke, energieke hond die hij is. Die hoge bloeddruk veroorzaakt dan geknapte bloedvaatjes in zijn hoofd, dus een soort hersenbloedingen. Elke keer als hij er eentje krijgt, is het afwachten hoe hij er uit komt.
Joep heeft nu een injectie gekregen met Solmedol (ofzo, het handschrift is zoals bij alle artsen wat onleesbaar), moet de komende dagen Candilat en Oromedrol hebben om de bloedvaten open te krijgen waardoor er minder kans op nieuwe bloedingen zou zijn. Mocht het niet helpen, dan vreest hij het ergste. Medicijnen tegen hoge bloeddruk zijn er volgens hem niet.
Geen goed nieuws dus.
Heeft iemand er wellicht ervaring mee en/of tips? Uiteraard zijn we bereid naar wat geavanceerdere DA's te gaan als hij daar de nodige behandelingen zou kunnen krijgen!
Eerst dacht de DA aan artrose in de rug, maar toen Milo vertelde wat er twee weken geleden tijdens het uitlaten gebeurd was, vermoedde hij hele andere dingen.
Hij denkt dat Joep te hoge bloeddruk heeft, komt ook vaker voor bij het type drukke, energieke hond die hij is. Die hoge bloeddruk veroorzaakt dan geknapte bloedvaatjes in zijn hoofd, dus een soort hersenbloedingen. Elke keer als hij er eentje krijgt, is het afwachten hoe hij er uit komt.
Joep heeft nu een injectie gekregen met Solmedol (ofzo, het handschrift is zoals bij alle artsen wat onleesbaar), moet de komende dagen Candilat en Oromedrol hebben om de bloedvaten open te krijgen waardoor er minder kans op nieuwe bloedingen zou zijn. Mocht het niet helpen, dan vreest hij het ergste. Medicijnen tegen hoge bloeddruk zijn er volgens hem niet.
Geen goed nieuws dus.
Heeft iemand er wellicht ervaring mee en/of tips? Uiteraard zijn we bereid naar wat geavanceerdere DA's te gaan als hij daar de nodige behandelingen zou kunnen krijgen!
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
He gets dat is niet het nieuws wat je vrolijk maakt....... ik weet daar ook niets van, sterkte en beterschap voor Joep

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je dat ik daar gisteren aan moest denken? Mijn kat heeft nl hoge bloeddruk en dat koppie stond ook zo scheef. Dirkje krijgt nu iedere dag een drankje tegen hoge bloeddruk. Dit is een drankje omdat het van medicijnen voor mensen gemaakt wordt door de DA.Hanneke schreef:Milo is weer terug en het nieuws is niet denderend.
Geen goed nieuws dus.
Ze noemen het Norvasc en op het flesjes staat: 1.0 Norvasc of Amlodipine 6T in Susp.Gel. Dirk (ca 4 kg nu) moet ik 0.35 ml 1 x daags ingeven. Het is bij katten zo dat de netvliezen van de ogen kunnen scheuren en de kat in 1 keer blind kan worden. Momenteel gaat het wel goed met Dirk maar ze moet wel de rest van haar leven dat drankje en de pillen voor de schildklier.
Ik weet niet hoe oud Joep is maar misschien is het een keer handig om een bloedtest te laten doen. Het kan best zijn dat de schildklier, nieren, lever e.d. iets mankeert.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat Joep snel weer opknapt.
Dit is 1 van de vele linken: http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 90-art.htm
Als je bij google intikt "hoge bloeddruk bij honden" kan je er veel over lezen.
Medicijnen tegen hoge bloeddruk zijn er volgens hem niet.
Die zijn er dus wel! De DA moet het wél zelf maken.
Laatst gewijzigd door Femia op 21 jan 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3