Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen met Ivan naar de DA. Update blz.2
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Reini
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik weet iets. Zijn bloed is absoluut helemaal goed. Ik krijg de uitslag over de post thuis gestuurd dan zal ik de waarden hier plaatsen. Hij heeft het allemaal voorgelezen, maar ik kon het zo snel niet bijbenen, ik heb dus een copie gevraagd. Verder gaan we (nog) niet over op medicatie. Hij heeft nu binnen 2 weken twee aanvallen gehad en mocht het zo zijn dat hij nu weer binnenkort een aanval krijgt dan (stelde hij voor) om ons door te verwijzen naar Lissette Overduin (hoop dat ik het zo goed schrijf). Ik had ook al over haar gelezen via het epilepsie forum.. Hij heeft meer mensen met epilepsie honden naar haar verwezen. Hij gaf toe dat de reguliere DA er niet zo vreselijk veel verstand van hebben omdat het een moeilijke materie is. We wachten nu af , krijgt hij binnenkort weer een aanval dan gaan we een afspraak maken bij Lisette O.
Reden om hem nog geen medicatie te geven is omdat hij ze zo onregelmatig krijgt (dus soms met tussenpose van maanden) dat je dan ook niet kan zien of het echt helpt. Blijven de aanvallen nu met korte tussenpose komen dan gaat hij wel aan de Fenobarbital.
Reden om hem nog geen medicatie te geven is omdat hij ze zo onregelmatig krijgt (dus soms met tussenpose van maanden) dat je dan ook niet kan zien of het echt helpt. Blijven de aanvallen nu met korte tussenpose komen dan gaat hij wel aan de Fenobarbital.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bon, dan kunne we enkel hopen dat de volgende aanval nog maanden op zich laat wachten (liever jaren, maar ja...)? Probeer ondertussen zelf wat tot rust te komen.
Je hebt gedaan wat je moest doen. Meer kan je nu dus niet doen.
Geniet van je hond en probeer het wat van je af te zetten. Ik weet (uit ervaring) dat dat niet zo makkelijk is maar met de tijd zal het beteren.
Veel moed en succes met je woef
Eva
Je hebt gedaan wat je moest doen. Meer kan je nu dus niet doen.
Geniet van je hond en probeer het wat van je af te zetten. Ik weet (uit ervaring) dat dat niet zo makkelijk is maar met de tijd zal het beteren.
Veel moed en succes met je woef
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gelukkig is het bloed oké!
Verder klinkt het allemaal logisch om alleen medicatie te geven als de aanvallen vaak /snel achter elkaar komen, al vind ik 10 minuten wel enorm lang voor een aanval.
Heb je niet iets gekregen (hoe heet dat spul ook alweer? valium?) voor een volgende aanval als die weer zo lang duurt dat je zelf in kan grijpen?
Verder klinkt het allemaal logisch om alleen medicatie te geven als de aanvallen vaak /snel achter elkaar komen, al vind ik 10 minuten wel enorm lang voor een aanval.
Heb je niet iets gekregen (hoe heet dat spul ook alweer? valium?) voor een volgende aanval als die weer zo lang duurt dat je zelf in kan grijpen?
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wat eerlijk van je dierenarts dat ie toe durft te geven dat reguliere artsen niet zoveel verstand hebben van epilepsie. Knap hoor, want op het epilepsie-forum zijn al heel wat hondjes overleden aan de halsstarrige houding van reguliere dierenartsen die het wel even zouden regelen.
Medicijnen voor Ivan vind ik een twijfelgeval. Enerzijds heeft ie inderdaad nog geen vast toevalspatroon, maar anderzijds duren zijn toevallen veel te lang en die kunnen ernstig bekort worden door Phenobarbital. Maar goed....., dat is een keuze die je maakt.
Medicijnen voor Ivan vind ik een twijfelgeval. Enerzijds heeft ie inderdaad nog geen vast toevalspatroon, maar anderzijds duren zijn toevallen veel te lang en die kunnen ernstig bekort worden door Phenobarbital. Maar goed....., dat is een keuze die je maakt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Reini
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dubbel is dat hè, je bent blij dat er niets gevonden is in zijn bloed, maar aan de andere kant zou het fijn zijn geweest als er iets gevonden was wat verholpen zou kunnen worden...
Wel heel fijn dat je dierenarts zo goed meewerkt en meedenkt
En nu maar duimen dat de toevallen heel lang wegblijven!
Wel heel fijn dat je dierenarts zo goed meewerkt en meedenkt
En nu maar duimen dat de toevallen heel lang wegblijven!
Gr. Marijke

- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al eerder zei, we hebben een goeie dierenarts, en idd hij geeft het tenminste toe. Die man zegt gewoon zoals het is en daar heb ik ook respect voor.MoniqueDM schreef:Wat eerlijk van je dierenarts dat ie toe durft te geven dat reguliere artsen niet zoveel verstand hebben van epilepsie. Knap hoor, want op het epilepsie-forum zijn al heel wat hondjes overleden aan de halsstarrige houding van reguliere dierenartsen die het wel even zouden regelen.
Wij twijfelen ook nog ivm de medicatie, alleen de DA zegt dat er geen vast patroon in zit, dus als ik hem nu medicatie geef kan je over 3 maanden zeggen, fijn hij heeft geen aanvallen meer gehad dus het helpt, alleen voor hetzelfde had hij die drie maanden sowieso geen aanval gehad en in de vierde maand weer twee b.v. Tja het blijft moeilijk. Wij denken er ook nog over na.
Mocht hij binnen een paar weken weer een aanval krijgen dan maken we in samenwerking met onze DA een afspraak bij Lisette.

Odin 2001-2013
Ivan 2001