Iedere pijnstiller neemt het risico op maagbloedingen met zich mee. Metacam nog weer wat meer dan Rimadyl naar wat ik begrepen heb. Als het niet nodig is, zou ik het zeker niet voorgoed geven. Misschien kun je wat spelen met de dosering of het om de dag gaan geven en dan kijken hoe hij het er op doet? Zo deed ik dat ook met Lana. Maar als je hond niet fatsoenlijk kan functioneren zonder pijnstilling, moet je de 'kwaden' tegen elkaar af gaan wegen.Bea. schreef:Ik zit ook te twijfelen of ik de metacam voorgoed ga geven,de dierenarts zegt hij dit zonder problemen jaren kan nemen en tja,ik weet ook niet beter,neem aan dat hij er verstand van heeft.van jullie hoor ik dan toch weer andere verhalen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Scooby op 19 jan 2007 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dank je voor het antwoord,ik denk dat ik het langzaam maar wat af ga bouwen en hem dan wat meer als ouwe man ga behandelen,maar ja,dat is moeilijk,die bal is zijn lust en zijn leven en als ik het gewoon niet meer deed,was er niets aan de hand,maar er loopt er hier ook 1 rond van 5 jaar en die kan ik het toch niet af nemen en het is dan zo moeilijk om hem thuis te laten,terwijl hij barstens goed weet wat ik heb gedaan als ik terug kom en me dan zo verwachtingsvol aan kijkt,zo van,heee mag ik nu ?Scooby schreef:Iedere pijnstiller neemt het risico op maagbloedingen met zich mee. Metacam nog weer wat meer dan Rimadyl naar wat ik begrepen heb. Als het niet nodig is, zou ik het zeker niet voorgoed geven. Misschien kun je wat spelen met de dosering of het om de dag gaan geven en dan kijken hoe hij het er op doet? Zo deed ik dat ook met Lana. Maar als je hond die fatsoenlijk kan functioneren zonder pijnstilling, moet je de 'kwaden' tegen elkaar af gaan wegen.Bea. schreef:Ik zit ook te twijfelen of ik de metacam voorgoed ga geven,de dierenarts zegt hij dit zonder problemen jaren kan nemen en tja,ik weet ook niet beter,neem aan dat hij er verstand van heeft.van jullie hoor ik dan toch weer andere verhalen.
Maar ja,de tijd zal toch komen dat die 2 ouwetjes niet meer met een bal kunnen spelen.
Mickey is ouder dan Bowie en die weet nergens van.