Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Pad" vergiftiging ? wie heeft info ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

"Pad" vergiftiging ? wie heeft info ?

Ongelezen bericht door Gipsy »

t is weer prijs.

Ga ik om 21.30 terug met de 5 honden naar buiten voor een laatste rondje (voelde me wat moe en wou eens vroeg in bed)...één voor één komen ze terug binnen.

Cheyenne (13 weken) legt zich direct terug naast een uitdovende stoof en ik zie dat ze met haar tong zo precies iets uit haar mond wil duwen.
Ik buig voorover maar t licht is al uit en zie iets voor haar liggen.
Ik grijp er met mijn hand naartoe, leek net alsof ze overgegeven had maar k had niets gehoord dus... t pakje kon ik in één stuk oppakken, voelde fris en glibberig...
k ging in het licht staan en zag dat het een pad was (is hier reuzekikker of zo groot als een tennisbal alleen wat platter.

Nee denk ik, toch niet weer een vergiftiging.

Aangezien ik een jaar terug in de krant gelezen heb dat die padden op hun rug gifklieren hebben heb ik maar direct contact opgenomen met de spoeddienst van mijn DA.
Die heeft me aangeraden de mond van de hond goed te spoelen( al gedaan) en hem verder te observeren.
Van zodra hij begint te bibberen of zijn puppillen verwijden of vreemd gedrag begint te vertonen moet ik vannacht dadelijk naar de spoeddienst komen.

Nou dat wordt weer een lange nacht. Straks als ik niet meer wakker blijven kan ga ik de pup naast me in bed leggen zodat ik haar voelen kan en toch wat rusten kan.

Kent iemand een site of heeft iemand info voor me over deze vergiftiging ?

groetjes,

eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik weet niet of er in spanje erg giftige soorten zijn?
Mijn hond heeft ook wel eens een pad gepakt.
Hij zat flink te schuimbekken. Ik heb zijn bek ook gespoeld. Daarna was het over. Maar dat was in Nederland.

Sterkte vannacht.
Ik hoop dat het bij jouw hond net zo weinig problemen oplevert als bij de mijne :ok:

Misschien kan je googelen op padden en kijken welke soort het is?
Misschien heeft http://nl.wikipedia.org/wiki/Padden wat info?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ben volop op google bezig op spaanse site's.
Want hier is het probleem veel ernstiger.
Ik lees dat er geen antigif bestaat en de vergiftiging tot de dood kan leiden :boos: :boos: :boos:

Ik lees verder want de nacht is lang.

Heb dit al via dalmatierforumgekregen:
http://forum.lacerta.nl/viewtopic.php?p ... 6d2e4da8f3

Tot +

Eva
ranetje
Zeer actief

Je hebt een behoorlijk goede uitleg gekregen op de link die je net gaf :ok:
Misschien een idee om zijn hartslag en temperatuur in de gaten te houden?
Sterkte hoor!
Ik duim dat het allemaal mee zal vallen :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb alleen een ervaring hier in Nederland. Hondje ook een (grote) pad te pakken gehad ('t stikt hier van de padden, woon aan de duinrand). Leek of hij zeepsop had gegeten. Belde paniekerig de dierenarts die begon te lachen en mij vertelde dat padden hier een bittere vloeistof op hun rug hebben die verder geen kwaad kon. Moest het bekkie uitspoelen met veel water. Hij heeft verder nergens last van gehad. Honden schijnen het ook niet in te slikken, door de speekselvloed lijkt het zeepsop. Weet helaas niet of spaanse padden van een giftiger soort zijn, duim voor je van niet, sterkte :(:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Is alles goed gegaan?
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Alles is nu ok :ok:

Cheyenne (in het midden) is tussen stadium 1 en 2 blijven hangen en alles is dus goed afgelopen.
Ze heeft de hele nacht doodstil tegen me aan gelegen (totaal abnormaal voor haar (wou trouwens eerst niet bij me op bed blijven want het bed is verboden terrein voor de honden. De pups slapen allen in een bench aan de voet van mijn bed), maar ja ik wou haar in het oog kunnen houden en moest er op tijd bij zijn als de spierspasmen begonnen).
Alles is terug ok.

Wonen in de natuur is dus gevaarlijker dan je denkt...hoewel met mijn volwassen honden heb ik die problemen niet echt gehad, die lopen enkel nog achter slangen aan...hihi (nee hoor ze luisteren héél goed).

Aan Alma: Dat je DA ermee lacht lijkt mij ongepast want jij krijgt ondertussen het idee dat het niets ernstigs is en dan denk je dat padden overal dezelfde zijn... niet dus... :N:
Hier in het zuiden en elders waar ze zuiderse, tropische temperaturen hebben(ik zit hier in een micro klimaat) kunnen ze er van ...sterven (stadium 3).
Op bovenvermelde site vind je wat er in nederland kan gebeuren met je hond die een pad in de mond neemt. :N:

Hier was het een pup v 13 weken met een pad die makkelijk 5x zo breed was als zijn bekkie.

Vanaf nu mogen ze dus na zonsondergang enkel nog onder begeleiding (en met licht) buiten onder mijn toeziend oog :mrgreen:

Eva
ranetje
Zeer actief

Harstikke fijn dat het goed is afgelopen Eva :ok:
Nu maar voorzichtig zijn. Heb je nog uitgevonden welke pad het was? Dan weet je misschien ook hoe giftig hij is :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

evaellenjoan schreef:
Aan Alma: Dat je DA ermee lacht lijkt mij ongepast want jij krijgt ondertussen het idee dat het niets ernstigs is en dan denk je dat padden overal dezelfde zijn... niet dus... :N:
Hier in het zuiden en elders waar ze zuiderse, tropische temperaturen hebben(ik zit hier in een micro klimaat) kunnen ze er van ...sterven (stadium 3).
Op bovenvermelde site vind je wat er in nederland kan gebeuren met je hond die een pad in de mond neemt. :N:

Hier was het een pup v 13 weken met een pad die makkelijk 5x zo breed was als zijn bekkie.

Vanaf nu mogen ze dus na zonsondergang enkel nog onder begeleiding (en met licht) buiten onder mijn toeziend oog :mrgreen:

Eva
Hoi Eva,
Blij voor jullie dat het goed afgelopen is :ok: . Ik ben er wel goed van geschrokken want ik ben inderdaad altijd in de veronderstelling geweest dat het geen kwaad kon. Het betrof toen een volwassen Jack-Russel die er geen last van had, behalve het schuimbekken. Ik heb wel inmiddels al jaren een andere DA :wink: Ik heb hier nu een anderhalf jaar oud herdertje rondlopen wat nog op alles afvliegt wat ritselt, vliegt, beweegt of rondhopst. Morgen gaan we de achtertuin maar paddenvrij maken (zijn hier beschermd) dwz alle paddenschuilplekjes opruimen en de padden die we vinden in een emmer doen en in de duinen loslaten, en ik ben nu gewaarschuwd.
Ik zal maandag ook eens kontakt opnemen met de paddenvereniging wat voor soort hier rondhopst en welk gif ze hebben. Ik vind het wel opmerkelijk te lezen dat padden een sterk werkende pijnstiller uitscheiden :19:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

k zal morgen eens de juiste naam vragen aan mijn DA, maar giftig was ie alleszins.

Grote schade is vermeden geworden omdat ik direct "a la minute" heb kunnen ingrijpen.
Ze probeerde iets uit haar mond te krijgen, zo precies alsof iets in de weg zat of zoals je een slechte smaak in je mond hebt (dat was dan dat gif waarschijnlijk).

In het bad gaan staan met douchekop op mond wou de pup niet (kon daar teveel bewegen en douchekop (is zo'n moderne) was veel te groot.

Uit bad voor de deur van mijn huis stond emmer met water. Glas gepakt en direct een glas na het andere binnenkappen terwijl hoofdje naar voren staat zodat geen water naar luchtpijp gaat.
Dat ging prima

Die padden komen hier s avonds veelvuldig voor. Paddenvrij maken gaat hier niet want voor mijn huis (maar dan wel 100 meter lager) komen 2 kleine riviertjes samen.

Achter mijn huis heb ik 2 paardedouchplaatsen staan en waarschijnlijk zijn de padden naar het licht en naar het vocht van de douches naar boven gekomen.
Ook aan mijn zwembad komen ze s avonds.
Maar t was nu toch al wel enkele maanden geleden dat ik ze nog gezien had. Het komt meer voor in de zomermaanden.
Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”