Volgende de dierenspeciaalzaak is het te vergelijken met Carnibest, maar of dat waar is weet ik dus niet.
Zit volgens mij wel ook in die prijsklasse.
Groetjes,
Anita.
Moderator: moderatorteam
Dan zit er, denk ik, alleen maar minder pens en meer spiervlees in. Hoe meer pens er in zit, hoe grijzer de kleur. (Zo kun je ook goed de verschillende vers vlees merken ten opzichte van elkaar vergelijken.)Dazwa84 schreef:Normaal kocht ik trouwens de 3 kilo verpakking van Energique, maar een paar dagen terug heb ik een doos van 12 kilo besteld. Het valt mij op dat de schijven die daar in zitten iets 'roder' van kleur zijn en dat het ook wat groffer van structuur is. Maar ze het er net zo goed op.
En hoe meer spiervlees erin zit des te beter het is??Scooby schreef:Dan zit er, denk ik, alleen maar minder pens en meer spiervlees in. Hoe meer pens er in zit, hoe grijzer de kleur. (Zo kun je ook goed de verschillende vers vlees merken ten opzichte van elkaar vergelijken.)Dazwa84 schreef:Normaal kocht ik trouwens de 3 kilo verpakking van Energique, maar een paar dagen terug heb ik een doos van 12 kilo besteld. Het valt mij op dat de schijven die daar in zitten iets 'roder' van kleur zijn en dat het ook wat groffer van structuur is. Maar ze het er net zo goed op.
Spiervlees is in elk geval beter dan pens als het om complete vers vleesvoedingen gaat.Tosa Inu schreef:
En hoe meer spiervlees erin zit des te beter het is??![]()
Ik vind Rodi persoonlijk 10 x beter dan Energique.Ik ken dan ook meerder mensen die Rodi al meer dan 10 jaar achtereen in hun kennel voeren en schitterende honden hebben die het goed doen op shows en in de fokkerij.Tosa Inu schreef:En hoe meer spiervlees erin zit des te beter het is??Scooby schreef:Dan zit er, denk ik, alleen maar minder pens en meer spiervlees in. Hoe meer pens er in zit, hoe grijzer de kleur. (Zo kun je ook goed de verschillende vers vlees merken ten opzichte van elkaar vergelijken.)Dazwa84 schreef:Normaal kocht ik trouwens de 3 kilo verpakking van Energique, maar een paar dagen terug heb ik een doos van 12 kilo besteld. Het valt mij op dat de schijven die daar in zitten iets 'roder' van kleur zijn en dat het ook wat groffer van structuur is. Maar ze het er net zo goed op.![]()
Ik heb Taro sinds gisteren op Energique staan, vantevoren kreeg hij Rodi, maar onze DA zegt dat Rodi niet denderend is...
Nou valt me wel op, dat hij Rodi meteen opat als ik het neerzette, en hij met Energique niet zo gek is....hij eet het wel maar is er niet zo happig op als op Rodi.
Kan tuurlijk nog wennen zijn (pas 1 dag eet ie het), heb een 3 kilo verpakking gekocht dus ik w8 het gewoon ff af.
Carnibest is bij mijn weten alleen in een trimsalon in Tilburg te koop en die is niet bij ons in de buurt anders was ik daarvoor gegaan.
Volgens de dierenspeciaalzaak kwam Energique qua kwaliteit het dichtste in de buurt (ook qua prijs), dus heb ik dit genomen.
Iig fijn om te weten dat jullie er goede ervaringen mee hebben (de meeste dan)![]()
Groetjes,
Anita.
Ik weet niet hoe zwaar die schijven zijn, maar je kunt de schijven toch ook door de midden doen en dan vier keer per dag een halve schijf geven?doorzettertje schreef:ik heb ook energique gekocht, nu staat er op de verpakking
een pup tot 5 kg, 2 schijven per dag.
Is dit niet een beetje weinig? 2 van die schijfjes? op een hele dag?
Bij rodi formuliertje die ik aangevraagd heb, staat 4 schijven
En aangezien je je pup toch 4 keer per dag eten moet geven...![]()
Stel dat ik hem dan s ochtends 1 schijf geen en s avonds 1... wat
moet hij dan tussen de schijfjes door eten??
gr Dz
Dan lijken twee schijven mij voor een hond van 5 kilo meer dan genoeg per dag!doorzettertje schreef:HOi
Ja dat kan, maar dan blijft er helemaal zo weinig over.
Het zijn schijfjes van 100 gram.
Of eten ze dan gewoon nog maar zo weinig?
Als je dat allemaal iedere dag erbij gaat geven, denk ik dat je binnen de kortste keren een tonrond hondje hebt!doorzettertje schreef:En dan misschien nog pens ofzo erbij en een kauwbotje hier en daar
en miss nog beloningskoekjes
Juist meer, ze hebben t.o.v. brok ongeveer 2,3 keer meer nodig vanwege het hogere vochtgehalte wat er in zit. En brok is veel geconcentreerder.Scooby schreef:Dan lijken twee schijven mij voor een hond van 5 kilo meer dan genoeg per dag!doorzettertje schreef:HOi
Honden eten wel minder van vers vlees dan van brokken.

Nou hier niet, hoor? Vers vlees is toch ook veel hoogwaardiger voor wat betreft de voedingswaarde in vergelijking met een brok?Hutsje schreef:Juist meer, ze hebben t.o.v. brok ongeveer 2,3 keer meer nodig vanwege het hogere vochtgehalte wat er in zit. En brok is veel geconcentreerder.Scooby schreef:Dan lijken twee schijven mij voor een hond van 5 kilo meer dan genoeg per dag!doorzettertje schreef:HOi
Dat getal is een bewezen en onderzocht feitScooby schreef:Nou hier niet, hoor? Vers vlees is toch ook veel hoogwaardiger voor wat betreft de voedingswaarde in vergelijking met een brok?Hutsje schreef:Juist meer, ze hebben t.o.v. brok ongeveer 2,3 keer meer nodig vanwege het hogere vochtgehalte wat er in zit. En brok is veel geconcentreerder.Scooby schreef:Dan lijken twee schijven mij voor een hond van 5 kilo meer dan genoeg per dag!doorzettertje schreef:HOi

Hier 2 behoeftes van brok en kvv:Scooby schreef:Nou hier niet, hoor? Vers vlees is toch ook veel hoogwaardiger voor wat betreft de voedingswaarde in vergelijking met een brok?Hutsje schreef:Juist meer, ze hebben t.o.v. brok ongeveer 2,3 keer meer nodig vanwege het hogere vochtgehalte wat er in zit. En brok is veel geconcentreerder.Scooby schreef:Dan lijken twee schijven mij voor een hond van 5 kilo meer dan genoeg per dag!doorzettertje schreef:HOi

Ja zal ik doen, krijg alleen voor 1 pak aan brok mee, dus zal dieTosa Inu schreef:Heel veel succes en laat weten hoe zij/hij (sorrydoorzettertje schreef:Ok Thanks,
Dan ben ik helemaal op de hoogte) het erop doet ok?
![]()
Groetjes,
Anita.