Mijn moeder heeft nogal een ouderwetse dorpse dierenarts die op de oude, onveiligere, manier narcose toedient.
Omdat Jemy oud is en ziekelijk durfde ze deze narcose niet aan en is ze naar een moderne dierenkliniek gegaan puur voor deze ingreep voor de gasnarcose.
Afijn, vanmorgen vroeg kwam ze daar en Jemy werd eerst onderzocht en ineens zei de dierenarts 'hij heeft teelbalkanker'
Dit was volgens de dierenarts absoluut 100% zeker en zo ver ik begrepen heb deed hij deze uitspraak op basis van het feit dat Jemy's ballen heel verschillend van formaat zijn: een kleine bal en een grote bal.
Hij adviseerde dringend om Jemy direct vanmorgen te laten castreren, want dat moest echt gebeuren en hij ging nu toch onder narcose en anders zou hij over een maand weer onder narcose moeten.
Mijn moeder stond stomverbaasd en vanwege het risico van narcose bij Jemy, heeft ze toestemming gegeven.
Ik hoor dit verhaal dus zojuist aan de telefoon, alles is goed gegaan gelukkig, maar stond stomverbaasd
Is dit zo makkelijk vast te stellen, teelbalkanker??
Jemy's ballen zijn al jaren zo verschillend van formaat en ze zijn ook gitzwart al jaren, maar over dat zwarte had de dierenarts het niet, maar alleen over het verschil van formaat.
Of het uitgezaaid is of niet, dat is onbekend en daar wordt ook geen verder onderzoek naar gedaan aangezien Jemy met zijn gezondheid toch geen chemokuur of iets dergelijks aan kan.