Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

yamie schreef:
Reini schreef:Had me gister dan niet gebeld, of alleen gemeld dat de plaatjes binnen waren. Ik had naar aanleiding van dat telefoontje relevante vragen waarvan ik dacht dat hij die kon beantwoorden maar daar worden dus geen uitspraken over gedaan :(:
precies, maar goed, ze zal er wel niet zo bij stil gestaan hebben en wellicht gedacht hebben dat je het "fijn"vond om iig iets te horen.

hoe moeilijk ook, gewoon stom geduld hebben nu Reini.. en positief blijven denken en hopen op een gunstige uitspraak :wink:
Hij heeft waarschijnlijk gedacht: dit bellen we alvast even door maar echt handig of tactisch was het niet. Helemaal nu hij vandaag dus ook niks kon toelichten. Gewoon maar weer afwachten en op het beste hopen..
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Meis toch :(: Ik heb zo met je te doen.
:knuffel1: :knuffel1:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is niet anders Reini :19:
Ik weet hoe je je voelt; kon ze toen voor de uitslag van Moritz ook wel door de telefoon trekken (schiet toch op, het gaat hier wel om míjn lieverd hoor :devil: :jank: ).
Maar er zit niks anders op dan af te wachten op de uitslag, hoe vreselijk zenuwslopend wachten ook is.

Dikke knuf :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

yuki schreef:Ik loop hier steeds tegenaan bij mijn d.a! We hebben hierover discussie omdat ik ook gasnarcose wil en hij in lichte gevallen liever een roesje geeft! De reden zal zijn dat ze bij gasnarcose een extra mankracht (assistente)nodig hebben om te helpen!
Yuki zou het niet zo zijn dat een hond zowieso eerst een roesje krijgt voordat ze de slang van de gasnarcose inbrengen? Ik weet van mijn kat dat hij eerst een lichte sedatie via een prik krijgt, als hij dan onder zeil is dan wordt de slang van de gasnarcose ingebracht. :19:

Reini, ik duim voor een goede en goed behandelbare uitslag! Heel vervelend dat ze hebben gezegd dat er iets afwijkends te zien is maar je verder niets willen vertellen!
ilona12
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ilona12 »

hoi reini,

Wat vervelend al dat wachten om gek van te worden ,Ik ken het gevoel maar al te goed je krijgt er zo,n zenuwachtig gevoel van in je buik. Ik ben het geheel met Thom eens een schimmel klinkt ooh zoo onschuldig maar is oooooh zooo gevaarlijk en het is zaak dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt. Wil je ook echt niet bang maken maar het verhaal is bij Buffy precies het zelfde gegaan. Alleen een geluk voor Vegas is dat je er misschien iets vroeger bij bent als wij want Buffy had op het laatst zoveel heftige bloedneuzen dat hij bloedarmoede kreeg in 2 dagen tijd.
Snap ook eigenlijk niet dat ze in Utrecht daar zo luchtig mee omgaan en het niet als een spoedgeval zien terwijl het naar mijn mening wel is en dat ze van vorige week nog ( toen wij daar waren met het zelfde probleem waren en ze weten dat Buffy het niet gehaald heeft) daar bij jou zo lang mee wachten.
[/quote] Ik ga keihard voor jullie duimen en hoop als de uitslag er is dat ze er meteen werk van maken en anders mag je wat mij betreft mijn voorbeeld aanhalen daar. Zeg maar gewoon dat wij er Do 9 Januari zijn geweest en dat we hem hebben moeten laten inslapen op 11 Januari. ( ps wij komen uit Eindhoven)
Veel sterkte en we denken aan jullie gr Ilona
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Omdat zo veel mensen meeleven (super!), post ik dit.

Reini heeft de uitslag gekregen. Het is een schimmel in zowel z'n neus als z'n voorhoofdholte. Verder laat ik het even aan Reini over om haar verhaal te doen. Ik weet niet of ze dat vandaag doet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Omdat zo veel mensen meeleven (super!), post ik dit.

Reini heeft de uitslag gekregen. Het is een schimmel in zowel z'n neus als z'n voorhoofdholte. Verder laat ik het even aan Reini over om haar verhaal te doen. Ik weet niet of ze dat vandaag doet.
Is het behandelbaar, zijn de vooruitzichten goed?
Afbeelding
A good dog never dies...

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik hoop toch zo dat het behandelbaar is. Rot hoor, die onzekerheid. Reini heel veel sterkte en een knuffel voor Vegas!
Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef: Is het behandelbaar, zijn de vooruitzichten goed?
Ja, het is behandelbaar. De methodes zijn al een keer langs gekomen in dit topic. Wat de kans op herstel is, heb ik ook gevraagd aan Reini. Dat gaat ze nog navragen. Verder heb ik niet zo veel gevraagd. Het nieuws is hard aangekomen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ja, het is behandelbaar. De methodes zijn al een keer langs gekomen in dit topic. Wat de kans op herstel is, heb ik ook gevraagd aan Reini. Dat gaat ze nog navragen. Verder heb ik niet zo veel gevraagd. Het nieuws is hard aangekomen.
Agossie :cry:

Ik duim dat Vegas snel behandelt kan worden en uiteraard dat het aanslaat!!

Dikke knuf Reini, voor jou en je ventje :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Stang schreef:
Zoek stok! schreef:
Agossie :cry:

Ik duim dat Vegas snel behandelt kan worden en uiteraard dat het aanslaat!!

Dikke knuf Reini, voor jou en je ventje :knuffel1:
Dit is echt verdrietig! Niet de moed verliezen Reini!
Het moet gewoon goedkomen! :jank:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

:devil: Voila en nu constructief aan het werk ! :devil:

Reini, het moet vreselijk voor je zijn maar de speculatie houdt op.
We weten nu wat het is en nu met de kar vooruit op een behandeling te vinden die aanslaat. :boos:

Ik zou zeggen: zet hier op de site de juiste MEDISCHE naam van de ziekte, van die schimmel en laten we allen op zoek gaan naar info. Misschien vind ik hier in het spaans wel iets dat ze ginder nog niet weten (eeuuch).
Of maak een nieuw onderwerp met als titel die ziekte. Wie weet hoevelen we tegenkomen die al ervaring hebben gehad met die ziekte bij hun huisdier en die vertellen kunnen hoe ze tewerk zijn gegaan.

We gaan er met zijn allen tegenaan en zullen je zo goed als mogelijk proberen te helpen :ok:

Wie doet mee ?
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

:cry: :cry:
Ik weet niet wat ik moet zeggen, dus voor jou en Vegas een hele dikke :knuffel1:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Heel veel sterkte Reini
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dikke knuffel Reini :knuffel1:
Afbeelding
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

:knuffel1: Voor jou en voor Vegas. :cry:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

He Reini, we hebben elkaar net al even gesproken, maar nogmaals sterkte. Ik vind het echt vreselijk voor jullie en hoop dat de behandeling snel gestart kan worden.
Heel veel sterkte, geef de moed niet op en een dikke knuffel van ons.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

heel veel sterkte :knuffel1:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Heel veel sterkte Reini!
Kan Vegas nu snel starten met de behandeling?
Afbeelding
ilona12
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ilona12 »

hoi reini,

Wat vreselijk voor je ik leef met je mee.
Bij Buffy ging het om een schimmel genaamt Aspergilosis. Hij zou hieraan toen nog geopereert kunnen worden. Er waren 2 opties..
1. een operatie waarbij hij 2 buisjes in zijn hooft zou krijgen en daardoor zou er dan gespoelt kunnen worden hij zou dan wel 2 weken in Utrecht moeten blijven en het is een hele zware operatie die ze alleen doen bij jonge honden
2. Was een operatie waarbij er 2 gaatjes in zijn hoofd werden gemaakt met een appelboor waardoor ze gingen spoelen met iets wat de schimmel moet doden hij zou dan 1 nachtje als alles goed ding daar moeten blijven . Ze hebben altijd wel gezegt dat het slagingspercentage 60 tot 80% zou zijn en dat hij beter zou kunnen worden. Helaas was het te laat Maar bij Vegas gaat het beslist goed komen hij hij is jonger en heeft nog niet veel bloedneuzen gehad dus dat is een heel verschil je bent er eerder bij. Bij hem komt het gewoon goed !!!! Misschien is het inderdaad goed een nieuw topic te openen met deze schimmel om te kijken of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben en het beter bekent te maken dat dit bestaat. Ik ga voor je het internet afspeuren wie weet...
Wens je veel sterkte en geef Vegas een dikke kus van me..
gr ilona
Reini
Zeer actief

De internist heeft me gebeld en het nieuws is echt verwoestend aangekomen..

Vegas zijn bot is al erg beschadigd en de schimmel zit heel diep in zijn rechterneus en in zijn rechtervoorhoofdsholte.

De internist wist niet precies of de uurbehandeling nog een mogelijkheid is maar dat zou hij meteen na gaan vragen bij verschillende klinieken en zojuist heeft hij me terug gebeld.

Oisterwijk en Etten-Leur kunnen Vegas niet helpen. Ik ben nu doorgestuurd naar Wagenrek in Wageningen. Alle gegevens zijn opgestuurd en ik moet nu een afspraak maken. De CT scan krijg ik op CD opgestuurd en die moet ik dan meenemen.

Volgens de internist gaan ze zijn schedel openmaken om de schimmel in zijn voorhoofdholte te verwijderen. Er worden dan ook 1, of meerdere buisjes geplaatst die dan twee weken lang, tweemaaldaags gespoeld moeten worden. Of ik Vegas mee naar huis kan nemen weet ik nog niet. Ik weet überhaupt nog niet zoveel want ik moet eerst contact opnemen met Wagenrek.

De internist vroeg of ik misschien zelf klinieken wilde gaan bellen maar ik heb het aan hem overgelaten, ik ben nu even helemaal uitgedokterd..

Ik ben eigenlijk gewoon helemaal even leeg en mijn hele lichaam huilt :jank:

Ik wist natuurlijk al dat dit in de lijn der verwachting lag maar nu het onomkeerbaar is komt het toch wel hard aan. Wat stat ons in vreesnaam allemaal te wachten :jank:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

evaellenjoan schreef:Ik zou zeggen: zet hier op de site de juiste MEDISCHE naam van de ziekte, van die schimmel en laten we allen op zoek gaan naar info.
Ik vind het heel lief van je, maar in dit topic is al voorbij gekomen wat Reini al allemaal heeft uitgezocht over schimmels, met hulp van anderen.

Er is namelijk al een aantal weken het vermoeden dat het om een schimmel gaat. Reini weet wat de behandelmethoden zijn en heeft zich er flink in verdiept. Het is nu aan de arts in samenspraak met Reini welke mogelijk is bij Vegas en welke ze kiezen.

Nogmaals, ik vind je oproep heel lief, maar om nou weer in detail de behandelmethodes voorbij te zien komen, ik weet niet of iemand daar bij gebaat is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh Reini :(: ik vind het vreselijk naar voor jullie..

ik hoop dat er snel begonnen word met de behandeling, ik kan me zo voorstellen dat een stuk snelheid nu ook geboden is..

bah... verder weet ik niks te zeggen. behalve nogmaals veel sterkte
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

vreselijk :(: ik hoop dat ze hem in de wagenrenk snel kunnen helpen , ze doen daar alleen dag opnames. Nogmaals heel veel sterkte :knuffel1:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Stejo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Stejo »

Tsja..... ik weet even niet wat ik moet zeggen........
Waarom mag Vegas nou niet eens lekker onbekommerd genieten :boos: :boos:

Reini, ik wens je heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd met alle beslissingen die je moet nemen.

Vergeet ook niet aan jezelf te denken en voldoende rust te nemen. Dit gaat je nl. niet in je koude kleren zitten.

Vele knuffels,
Jolanda en Kwiebus
Groetjes,
Jolanda

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vreselijk meis.. :(: Ik leef met je mee...arme arme Vegas en arme jullie..
Dikke knuffel!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
evaellenjoan schreef:Ik zou zeggen: zet hier op de site de juiste MEDISCHE naam van de ziekte, van die schimmel en laten we allen op zoek gaan naar info.
Ik vind het heel lief van je, maar in dit topic is al voorbij gekomen wat Reini al allemaal heeft uitgezocht over schimmels, met hulp van anderen.

Er is namelijk al een aantal weken het vermoeden dat het om een schimmel gaat. Reini weet wat de behandelmethoden zijn en heeft zich er flink in verdiept. Het is nu aan de arts in samenspraak met Reini welke mogelijk is bij Vegas en welke ze kiezen.

Nogmaals, ik vind je oproep heel lief, maar om nou weer in detail de behandelmethodes voorbij te zien komen, ik weet niet of iemand daar bij gebaat is.
Wat mij betref is het ook niet nodig :wink: Alle algemene informatie heb ik al dus het moet nu alleen nog op Vegas worden gepersonaliseerd en dat doe ik in samenspraak met Wagenrek :wink:

Ik vind het wel heel lief dat je zo meedenkt Eva maar een nieuw topic is niet nodig :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het zo naar voor jullie Reini...

Ik weet niet wat ik moet zeggen :knuffel:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tjeetje mina Reini!!
Wat een behandeling als ik dat zo lees, dan staat jullie idd nog een zware tijd te wachten.

Ik weet verder zo weinig te zeggen, vind het gewoon zo klote voor jullie.
Kan je alleen nog maar weer heel veel sterkte wensen. kop op!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bah. Je weet het eigenlijk wel, maar in je achterhoofd zit toch altijd dat er een klein kansje is dat het toch mee had gevallen op de scan. :jank:
Ik hoop dat er gauw een goed behandelplan is en dan maar allemaal heel hard duimen en hopen dat de behandeling goed aanslaat en Vegas er weer helemaal bovenop komt. Wordt nog een heel onzekere tijd voor jullie en ik denk er veel aan.
:jank: :jank:

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”