Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over vers
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
vraagje over vers
Hier hebben de honden 3x brokkendag en 4x versdag. Op de versdagen geef ik duck complete, pens of hart. Bij de pens of hart (wel rauw) doe ik altijd een kopje gekookte rijst en wat fijngemaakte gekookte groente omdat het voor mijn gevoel dan helemaal af is.
De vraag is of dat laatste (rijst/groente) nodig/niet nodig is of niet uitmaakt. Ze krijgen per hond ruim een pond vers. Ik lees er verschillende dingen over, ik kom er niet helemaal uit.
De vraag is of dat laatste (rijst/groente) nodig/niet nodig is of niet uitmaakt. Ze krijgen per hond ruim een pond vers. Ik lees er verschillende dingen over, ik kom er niet helemaal uit.

-
WOEF!
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Ben denk ik niet helemaal duidelijk geweestWOEF! schreef:het is niet nodig nee. duck compleet is gewoon (zoals het ook heet) compleet! je hoeft dus niets toe te voegen.

-
Ester&Lara
Ik ben van mening dat groenten niet nodig zijn voor een gezonde hond. Mag wel maar hoeft niet
Dr. Tom Lonsdale is bij ons op het voernatuurlijk.nl forum geweest een tijdje gelden en toen hebben we hem die vraag ook voorgelegd.
Dr. Tom Lonsdale is bij ons op het voernatuurlijk.nl forum geweest een tijdje gelden en toen hebben we hem die vraag ook voorgelegd.
Tom Lonsdale:
Honden en katten kunnen zeker groenten eten in een gedomesticeerde omgeving. Echter in de natuur neigen ze niet naar het regelmatig eten van groenten, behalve de inhoud van de dunne darm. Ingrediënten van deze inhoud, verwacht ik, kan voordeel hebben, maar het is niet iets wat gebleken is als zijnde belangrijk of zelfs noodzakelijk.
Barfers en blikvoer/brokkenfabrikanten maken veel heisa van de veronderstelde voordelen van anti-oxidanten, mineralen, vitaminen en ruwe vezel-bestanddelen. Maar ze hebben nog nooit enig wetenschappelijk bewijs kunnen overleggen en spelen in op wat mensen willen geloven.
Voor een raar standpunt wat fruit en groenten betreft moet je de quote van Billinghurst horen in zijn presentatie in 1988. "Fruit en groenten zijn een belangrijk onderdeel van iedere hondenvoeding. Een belangrijk onderdeel, en niet eventueel. Vlees kan eventueel, groenten en fruit moeten altijd".
Dit is dus echt een wrede bedriegelijke uitspraak. Als mensen persé de maaginhoud van herbivoren willen nabootsen zou het beter zijn om de grasmaaier over het gazon te halen.
Gezonde jonge honden door Juliette de Bairacli Levy
(...) Rauw vlees bevat de plantaardige cellulose voedingsstoffen - die de hond in hun oorspronkelijke toestand slechts met moeite en in zeer beperkte hoeveelheden verteren kan - omgezet in proteine, omgezet in spier, en voor de hond makkelijk opneembaar gemaakt. (...)
- alm@
- moderator
Dank voor je moeite, hier heb ik wat aanEster&Lara schreef:Ik ben van mening dat groenten niet nodig zijn voor een gezonde hond. Mag wel maar hoeft niet![]()
Tom Lonsdale:
Honden en katten kunnen zeker groenten eten in een gedomesticeerde omgeving. Echter in de natuur neigen ze niet naar het regelmatig eten van groenten, behalve de inhoud van de dunne darm. Ingrediënten van deze inhoud, verwacht ik, kan voordeel hebben, maar het is niet iets wat gebleken is als zijnde belangrijk of zelfs noodzakelijk.
Barfers en blikvoer/brokkenfabrikanten maken veel heisa van de veronderstelde voordelen van anti-oxidanten, mineralen, vitaminen en ruwe vezel-bestanddelen. Maar ze hebben nog nooit enig wetenschappelijk bewijs kunnen overleggen en spelen in op wat mensen willen geloven.
Voor een raar standpunt wat fruit en groenten betreft moet je de quote van Billinghurst horen in zijn presentatie in 1988. "Fruit en groenten zijn een belangrijk onderdeel van iedere hondenvoeding. Een belangrijk onderdeel, en niet eventueel. Vlees kan eventueel, groenten en fruit moeten altijd".
Dit is dus echt een wrede bedriegelijke uitspraak. Als mensen persé de maaginhoud van herbivoren willen nabootsen zou het beter zijn om de grasmaaier over het gazon te halen.Gezonde jonge honden door Juliette de Bairacli Levy
(...) Rauw vlees bevat de plantaardige cellulose voedingsstoffen - die de hond in hun oorspronkelijke toestand slechts met moeite en in zeer beperkte hoeveelheden verteren kan - omgezet in proteine, omgezet in spier, en voor de hond makkelijk opneembaar gemaakt. (...)

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je geeft niet de pens en hart van Duck, maar verse pens en hart?alma2 schreef:Ben denk ik niet helemaal duidelijk geweestWOEF! schreef:het is niet nodig nee. duck compleet is gewoon (zoals het ook heet) compleet! je hoeft dus niets toe te voegen.
Aan Duck voeg ik niets toe, het gaat om pens en hart, daar voeg ik wel rijst/groente aan toe en daarvan vraag ik me dus af of het wel/niet nodig is (volgens mijn da wel).
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je geeft niet de pens en hart van Duck, maar verse pens en hart?alma2 schreef:Ben denk ik niet helemaal duidelijk geweestWOEF! schreef:het is niet nodig nee. duck compleet is gewoon (zoals het ook heet) compleet! je hoeft dus niets toe te voegen.
Aan Duck voeg ik niets toe, het gaat om pens en hart, daar voeg ik wel rijst/groente aan toe en daarvan vraag ik me dus af of het wel/niet nodig is (volgens mijn da wel).
Groetjes, Karen
- alm@
- moderator
Dat klopt, heb 2 dierenwinkels in de buurt die geen vers verkopen, moet het dus verder weg halen, maar ik heb geen grote vriezer. Dus ze krijgen 2 x per week Duck compleet en 1x pens en 1x hart per week.Scooby schreef:Je geeft niet de pens en hart van Duck, maar verse pens en hart?alma2 schreef:Ben denk ik niet helemaal duidelijk geweestWOEF! schreef:het is niet nodig nee. duck compleet is gewoon (zoals het ook heet) compleet! je hoeft dus niets toe te voegen.